No wlasnie twarde jak cholera byly. Na mojej ulicy jest droga z kostki brukowej juz powybijanej i jak na drewnianych kolach sie jechalo. Zmienilem na 5 letnie i calkiem inna jazda takze zimowki tak jak i letnie postanowilem, ze jesli nie nowe to max 3-4 letnie zeby chociaz z 2 sezony polatac. Te 5 letnie dodam,ze sciagaly jak cholera bo nierowno zdarte byly wiec ten sam wulkanizator, tym razem jego pracownik dopompowali mi na jedno kolo cisnienie jak do max obciazenia a drugie z normalnym cisnieniem zeby nie sciagalo co i tak nic nie dalo (oczywiscie bez mojej wiedzy, odkrylem to tego samego dnia sprawdzajac samemu cisnienie).
[ Dodano: 2016-08-25, 10:04 ]
A sliskie to swoja droga. Tez je dojezdzalem do maja az i raz,ze piszcaly na zakretach to na mokrym czesto hamujac wcale nie tak mocno zalaczal sie abs.
Dziwne paski na oponie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
i tu się mylisz tak samo jak w moto tok i w aucie na zakretach wieksze obciążenia przenoszą barki oponZiomek pisze:Enduro7, no dobra, rozumiem w motocyklu gdzie ta opona pracuje w zakręcie bokiem ale w osobówkach? Gdzie teoretycznie opona całą powierzchnią ma dotykać asfaltu?
taki cel ma konstrukcja opon asymetrycznych o innym biezniku )zwykle bardziej masywnym) na zwenetrznej stronie opony
bywa Ze stosuje się tez inny skład mieszanki
czy to ma zastosowanie w csc5 nie wiem trzeba by zajrzeć do specyfikacji tech opony lub do folderów reklamowych
[ Dodano: 2016-08-25, 15:07 ]
można z łatwością obalić tą teorie tzw urbam legend za pomocą durometru dokonująć pomiaru twardości gimy metodą Shore’aApophis pisze:Zimówki to ja wywalam jak mają 6lat albo wyłysieją ale zwykle miesa im nie brak tylko guma juz twardnieje. Mozna by to dojeździc latem ale one maja tendencje do bycia śliskimi na mokrym i to nieraz bardzo. Letnie nastoletnie to tez w kubeł 10lat to chyba najdalszy max o ile była dobrze przechowana i ma ładny stan wizualny.
to żę takie są odczucia wynika z faktu że stare opony nie mają tak zaawansowanych technologi mieszanek gumy jak obecne i z roku na rok technologia idzie do przodu
inaczej jest z oponą letnią ok 10 lat temu technolodzy staneli przed ścianą bariery technologicznej i mieszanki letnie stare czy nowe są są do siebie zbliżone
firma pirelli w celu zdementowania mitu o twardnieniu opon przeprowadziła test z maxxem biaggi (mistrz moto grand-prix) zakładano mu opony świeże i 7 letnie (nie wiedział na czym aktualnie jedzie)
kręcił czasy okrążeń toru porównuwalne na starych jak i nowych
jak to skomentować ???
to żę stare letnie bywają śliskie wynika z faktu tzw wyolejania się opon w trakcie leżakowania - czasem trzeba nawet 1000 km by powróciła 100% PRZYCZEPNOŚĆ
jedno jest pewne im młodsza tym lepsza nigy nie wiemy co się z nią działo przez kilka lat i tu jest ten największy minus
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
Nawet nie wyobrażasz sobie jak różny jest skład mieszanki zimowej opony 8 letniej i swiezejApophis pisze:OK nie przecze że twardnieja ale robią się niebezpiecznie sliskie a to wystarczający powód by je wywalić. Nie ma tu nic do rzeczy technologia bo 8lat temu były takie same drogi i deszcze. Zestarzały się i sa do niczego.
Krzem silikon lamelowaanie w formacie 3D .przestrzenne
dodatki kauczuku naturalnego wytwarzanego z mlecza polnego i inne cuda stworzone przez zaawansowana biochemie
to nie starość tylko nowe technologie i stąd to zludzenie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga