Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dylemat Opony

Koła, felgi i opony
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 25 sty 2016, 10:48

A jak jest z cisnieniem na lato dla 225/45/17?tu w podwieszonym jest 2,1 przod i tyl, na oponeo.pl jest 2,4 i na innych stronach tez przewaznie 2,4. Ma ktos na wlepce podane cisnienie do tego rozmiaru?bo u mnie nie ma.

[ Dodano: 2016-01-25, 10:48 ]
Panie i panowie,no dawajcie swoje opinie o 225/45/17. Mysle,ze wielu z nas chetnie poczyta bo ma dylematy z tym rozmiarem odnosnie kolein. O letnie mi chodzi.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 sty 2016, 17:50

na wlepce nie będzie bo c5 nie była homologowana na tym rozmiarze

generalnie ciś robocze tej opony to 2.4---2.8
do c5 min 2.5 bar
przy ogarniętym zawiasie nie ma prawa wozić w koleinach
a żę wozi w 7/10 to znaczy żę 7 ma niedopracowany zawias lub korzysta z niedouczonych mechaników i diagnostów
ew auto po dzwonie

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 25 sty 2016, 19:38

A to po lifcie od 2001r nie mialy homologowanych 225/45/17? wiele opini czytalem ze normalnie jako zamienniki polecane przez sa,nawet szukajac opon wedlug marki i modelu pokazuje takie opony jako opcje. Kolega enduro widze,ze sie zna wiec mam pytanko bo wyczytalem gdzies ze bok opony ma tez znaczenie co do kolein. Mianowicie bok bieznika jezeli jest kwadratowy to bardziej wozi a jak boki bieznika sa bardziej zaokraglone to nie wozi. Jest cos prawdy w tym?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 25 sty 2016, 20:05

enduro7 pisze:na wlepce nie będzie bo c5 nie była homologowana na tym rozmiarze
Była, była ;) Nawet w tym temacie jest o 225/45/17 mowa -> zestawienie-homologowanych-rozmiarow-op ... t68507.htm wraz z ciśnieniami ;)
motostacja - części samochodowe.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 sty 2016, 21:09

a to przepraszam :(
trochę dziwna ta tabela a wszczególności to 2.1 na przód dla 225/45r17
i ten silnik 3,7 jakieś błędy????

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 25 sty 2016, 22:44

No wlasnie,mi tez jakos za male te cisnienie, wszedzie podaja wyzsze te cisnienie. Ja juz na 99% jestem przekonany ze wezme na lato 225/45/17. Czasu troche jeszcze jest wiec jakiej marki opony jeszcze sie zastnowie. Zawias niby mam dobry, jedyne co nie wiem w jakim jest stanie to przednie amory i ich mocowanie bo w te pomiary na stacji nie wierze. Ale jak bedzie wozic to chociaz wezme sie w koncu za amorki. No i tuleje sanek chyba do wymiany tez sa bo cos z ich okolic puka i czesto przod chodzi na boki.

redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Post autor: redpoint » 28 sty 2016, 14:32

Więc tak mam założone 225/45/17 94Y. Hankook i samochód płynie elegancko. Nie wypowiem się jak na koleinach bo akurat tam gdzie testowałem ich nie było ale przy 240 km/h cichutko. Ciśnienie 2.4 przód i tył. ogólnie polecam.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 28 sty 2016, 20:31

A powiedzcie czy do opony 225/45/17 indeks 91 V bedzie za maly?zwiekszyc te indeksy przy szerszej i nizej profilowanej oponie?jaki conajmniej zastosowac?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 28 sty 2016, 20:38

palec85 pisze:powiedzcie czy do opony 225/45/17 indeks 91 V bedzie za maly?
Minimum 91, do wersji 2.4 91V będzie wystarczający.
Pozdrawiam...

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 05 lut 2016, 04:15

Dzieki bardzo. Nie chce wlasnie przesadzic z indeksami zeby za twarde nie byly bo bedzie w koleinach gorzej ani za niskie zeby sie nie zdziwic jak kolezanka Gosia Mazdomania :)

[ Dodano: 2016-02-05, 04:15 ]
A jezdzil ktos w rozmiarze 225/45/17 na letnich oponach pirelli p7 cinturato? kusza mnie te opony bo pare razy natknalem sie na opinie ze niby w koleinach tak na nich nie wozi. Mial ktos takie opony? jeszcze jeden model nad ktorym mysle to contisportcontact 5. Jesli ktos jezdzil to prosze tez o opinie jak to sie na nierownosciach i koleinach ma.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 05 lut 2016, 19:26

csc 5 to porażka już ją poprawiają
spróbuj csc 3 to dobra i sprawdzona guma
co do indexu nie kombinuj izakładaj takie na jakich był homologowany -klapka paliwa ew inst obsługi ew niemiecki brief
róznica indexu to nie tylko prędkość i nośność ale też zupełnie inna i z innych materiałów konstrukcja szkieletu opony a z wierzchu prócz literek niczym się nie róznią

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 05 lut 2016, 19:57

Na klapce nie ma tego rozmiaru a w ksiazce jest tylko ze indeks predkosci H lub V, o nosnosci nic nie pisali ale tu na forum juz wyczytalem ze minimum 91 wiec tego nie bede zwiekszal natomiast w podklejonym jest lista homologowanych i admin pisze ze do 225/45/17 jest 91Y. Nie wiem czemu az Y jak moje auto nawet prrdkosci powyzej V nie rozwija.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 07 lut 2016, 18:39

2.8 qattro homologowany był na min 91W
2.4 ośka nie wiem

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 08 lut 2016, 15:26

2.8 troche wyzsze predkosci osiaga wiec indeks W jest logiczny i wedlug logiki u mnie V by starczalo.

[ Dodano: 2016-02-08, 15:26 ]
Panowie i Panie,zeby nie mielic wiecej tego tematu,prosze was o konkretna odpowiedz...91 indeks bedzie ok i nie potrzeba wiekszego?indeks predkosci V lub W moze byc i tez powinno byc wielkiej roznicy?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 08 lut 2016, 17:39

palec85 pisze:2.8 troche wyzsze predkosci osiaga wiec indeks W jest logiczny i wedlug logiki u mnie V by starczalo.

[ Dodano: 2016-02-08, 15:26 ]
Panowie i Panie,zeby nie mielic wiecej tego tematu,prosze was o konkretna odpowiedz...91 indeks bedzie ok i nie potrzeba wiekszego?indeks predkosci V lub W moze byc i tez powinno byc wielkiej roznicy?
tu nie chodzi o logikę a spasowanie charakterystyki zawiasu z charakterystyką opon tak by razem tworzyły spójną i optymalną całośc
prędkość max pojazdu ma tu najmiejsze znaczenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga