Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wszystkie błędy na raz - ABS ESP TPMS i inne

Elektryka
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2017, 23:03

Błędy, które podałeś mogą pochodzić np. sprzed dwóch lat i być spowodowane zanikiem napięcia :). Przyjmijmy, że winny jest czujnik :p . Koszt jego wymiany nie jest duży, a może rozwiązać problem. Do wymiany trzeba odkręcić koło, odpiąć wtyczkę i odkręcić imbusa. Następnie wyjąć (nie wykręcać) czujnik, wsunąć nowy i przekręcić go. Zostaje tylko podpięcie wtyczki i przykręcenie koła. Następnie wykonanie jazdy testowej i sprawdzenie czy wszystko jest ok. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu <okok>.

Po wymianie warto byłoby usunąć błędy, ale już nie powinien łapać ABS. Teoretycznie lewy tylny czujnik jest taki sam, ale czy warto go odkręcać <mysli> . Zawsze istnieje możliwość jego uszkodzenia i wtedy trzeba byłoby wymienić dwa.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 03 lis 2017, 23:28

mat1324 pisze:Błędy, które podałeś mogą pochodzić np. sprzed dwóch lat
Dlatego narzekałem na brak przebiegu przy każdym błędzie. VCDS to podaje. (BTW - VCDS podaje chyba przebieg pierwszego wystąpienia błędu, w BMW był to przebieg ostatniego wystąpienia, oraz licznik)
Jednak kolega napisał, że:
filipo pisze: Następnie po kolejnych 300 m ponownie wyskoczyły wszystkie te same błędy :(
Zrozumiałem to tak, ze powtórzyły (odtworzyły) się wszystkie błędy, nie tylko te związane z ABS.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2017, 23:34

Kolega wyjechał z serwisu, zrobił krótką jazdę testową i wrócił do serwisu. Nie było jednak żadnych błędów, więc pojechał do domu i w czasie drogi wszystkie błędy na desce wróciły :] .

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 04 lis 2017, 09:09

mat1324 pisze:w czasie drogi wszystkie błędy na desce wróciły .
Jeśli wróciły WSZYSTKIE błędy - to jest problem. Jeśli wrócił jedynie błąd ABS - to pomoże wymiana czujnika.
BTW - kiedyś, w A4 quattro też miałem problemy z ABS a przyczyną okazał się pęknięty pierścień ABS - ten z "grzebieniem", który indukuje na czujniku impulsy.

filipo

Post autor: filipo » 07 lis 2017, 21:10

Dziś wymieniłem prawy przedni czujnik ABS. Niestety żadnych zmian :( , na desce dalej abs, esp tpms. Jak dam radę to na dniach komputerem wykasuje błędy, może wtedy... .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2017, 21:15

Gdybyś posiadał VCDSa, to byłoby prościej, bo mógłbyś sprawdzić czy czujnik działa oraz wykasować błędy, których usunięcie może rozwiązać problem. Pod warunkiem, że układ jest sprawny.

filipo

Post autor: filipo » 07 lis 2017, 21:52

mat1324 pisze:Gdybyś posiadał VCDSa
Czy taki za trzy stówki, jak tu gdzieś ktoś pisał w wersji pl np. VCDS 17.1.3 - czy na nim odczytam błędy wraz z opisem, daty?. Czy taki mi wystarczy? Czy odczyta to samo co w Bosch serwis?
Ostatnio skasowali mnie za odczyt, szykuje się kolejna wizyta, więc może może warto zainwestować.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2017, 22:20

Wystarczy i odczyta nawet więcej :).

filipo

Post autor: filipo » 08 lis 2017, 15:42

Dziś byłem u kolegi zwykłego mechanika i dowiedziałem się więcej niż w tym profesjonalnym warsztacie <okok> .
Po podłączeniu kompa widoczne są już tylko błędy mówiące o przednim prawym kole. Odbyliśmy jazdę aby sprawdzić czy w ogóle łapie obroty. Czujnik wykazuje obroty koła. Lecz okazało się, że jadąc szybciej ze stałą prędkością np. ok 50 km/h czujnik wykazuje inne prędkości. Wykazuje duże wahania, skacze raz 12 to 32 to 45 i tak w kółko. Dla przykładu z innego koła prędkość jest równa, ustabilizowana.
Myślę że to wina pierścienia na łożysku piasty, raczej jest cały tylko może brudny lub przyrdzewiały. Pytanie jak to wyczyścić, czy da się bez rozbierania ? Ewentualnie kupując nowe łożysko to brać same czy kpl z piastą? bo na portalach widzę że można kupić same łożysko .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lis 2017, 16:06

Bez rozebrania nic nie zrobisz <uoee> . Możesz wyciągnąć łożysko i zobaczyć jak wygląda. Wystarczy odkręcić śrubę półosi, a ją samą wyjąć. Łożysko razem z piastą trzyma się na 4 śrubach wkręconych od wewnętrznej strony zwrotnicy. Piasta jest oddzielną częścią i nie ma gotowych kompletów. Możesz wymienić tylko łożysko, które ma numer 4H0 498 625 lub z końcówką A, D, E lub F. W zamienniku można wybrać SKF VKBA 6649 lub FAG 713 6109 00, zależy co tańsze :).

cubasx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 17 lis 2017, 08:07
Lokalizacja: UK

Post autor: cubasx » 17 lis 2017, 08:31

Witam! Mam to samo chociaz bledy z VCDS nie wskazuja dokladnie miejsca bledu. Zauwazylem ze wyskakuje mi ta kombinacja zawsze kiedy ktos z tylu wsiadzie do auta zaraz po odpaleniu. Ponowne zgaszenie i odpalenie i bledy znikaja. Z tego co sie zoorientowalem to problem popularny w A6 C7 niestety. Nadal czekam na info z kilku zrodel co bylo za to odpowiedzilane.

filipo

Post autor: filipo » 28 lis 2017, 18:57

Łożysko wymienione, pęknięty był pasek magnetyczny na łożysku - oto cała przyczyna tych wszystkich błędów. Po wymianie jak ręką odjął :)

Tak na marginesie, gdybym sam tego nie rozbierał to bym nie widział i nie wiedział ale te aluminiowe zwrotnice poza ich niewielką masą to jeden wielki sz..s. Za kilka lat przy wymianie zawieszenia podejrzewam, że trzeba będzie również wymienić i zwrotnicę.

cubasx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 17 lis 2017, 08:07
Lokalizacja: UK

Post autor: cubasx » 19 lut 2018, 08:26

Witam!
Doszedlem do powodu pojawiania sie zestawu bledow ABS, ESP, TPMS, Hand Brake. Pojawiaja sie one w moim przypadku tylko kiedy np. mam pieska na tylnej kanapie i jest wpiety do pasa po lewej lub prawej stronie a spaceruje sobie na srodek kanapy w czasie jazdy i komputer wyczuje pasazera po srodku ze nie jest wpiety wtedy pojawia sie cala choinka bledow, taka sama sytuacja dla przykladu kiedy do odpalonego auta wsiadzie ktos na srodek i nie zapnie pasow. Zeby uniknac choinki musze zawsze wpiac wszystkie pasy przed odpaleniem samochodu wtedy zaden blad sie nie pojawia. Pytanie brzmi czy ktos wie czy jest jakis czujnik pod tylnym siedzeniem ktory moze miec zwiazek z wyzej wymienionymi przypadkami?? Albo ktos moze mial podobnie ??

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 19 lut 2018, 10:34

podobno pod tylna kanapą jest jakaś wiązka przewodów - ona może być uszkodzona i zwierana lub rozłączana, kiedy ktoś siada z tyłu.

jermako
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2018, 10:33
Lokalizacja: Biggin Hill

Post autor: jermako » 14 mar 2018, 11:05

Niestety mam ten sam problem...
ACC,Audi breaking guard,ESP,ABS,System Start-stop,hamulec postojowy,TPMS przestaly dzialac.

Najwiekszy problem to brak ABS.Poza tym auto jest sprawne.

Wszystko zaczelo po wymianie prawej tylnej opony.Natychmiast po tej wymianie samochod zostal umyty myjka wysokocisnieniowa.Po 30 sekundach jazdy wszystko zaczelo migac.

Co o tym myslicie?
Czujnik ABS?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga