Wszystkie błędy na raz - ABS ESP TPMS i inne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Błędy, które podałeś mogą pochodzić np. sprzed dwóch lat i być spowodowane zanikiem napięcia . Przyjmijmy, że winny jest czujnik . Koszt jego wymiany nie jest duży, a może rozwiązać problem. Do wymiany trzeba odkręcić koło, odpiąć wtyczkę i odkręcić imbusa. Następnie wyjąć (nie wykręcać) czujnik, wsunąć nowy i przekręcić go. Zostaje tylko podpięcie wtyczki i przykręcenie koła. Następnie wykonanie jazdy testowej i sprawdzenie czy wszystko jest ok. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu .
Po wymianie warto byłoby usunąć błędy, ale już nie powinien łapać ABS. Teoretycznie lewy tylny czujnik jest taki sam, ale czy warto go odkręcać . Zawsze istnieje możliwość jego uszkodzenia i wtedy trzeba byłoby wymienić dwa.
Po wymianie warto byłoby usunąć błędy, ale już nie powinien łapać ABS. Teoretycznie lewy tylny czujnik jest taki sam, ale czy warto go odkręcać . Zawsze istnieje możliwość jego uszkodzenia i wtedy trzeba byłoby wymienić dwa.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Dlatego narzekałem na brak przebiegu przy każdym błędzie. VCDS to podaje. (BTW - VCDS podaje chyba przebieg pierwszego wystąpienia błędu, w BMW był to przebieg ostatniego wystąpienia, oraz licznik)mat1324 pisze:Błędy, które podałeś mogą pochodzić np. sprzed dwóch lat
Jednak kolega napisał, że:
Zrozumiałem to tak, ze powtórzyły (odtworzyły) się wszystkie błędy, nie tylko te związane z ABS.filipo pisze: Następnie po kolejnych 300 m ponownie wyskoczyły wszystkie te same błędy
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Jeśli wróciły WSZYSTKIE błędy - to jest problem. Jeśli wrócił jedynie błąd ABS - to pomoże wymiana czujnika.mat1324 pisze:w czasie drogi wszystkie błędy na desce wróciły .
BTW - kiedyś, w A4 quattro też miałem problemy z ABS a przyczyną okazał się pęknięty pierścień ABS - ten z "grzebieniem", który indukuje na czujniku impulsy.
Czy taki za trzy stówki, jak tu gdzieś ktoś pisał w wersji pl np. VCDS 17.1.3 - czy na nim odczytam błędy wraz z opisem, daty?. Czy taki mi wystarczy? Czy odczyta to samo co w Bosch serwis?mat1324 pisze:Gdybyś posiadał VCDSa
Ostatnio skasowali mnie za odczyt, szykuje się kolejna wizyta, więc może może warto zainwestować.
Dziś byłem u kolegi zwykłego mechanika i dowiedziałem się więcej niż w tym profesjonalnym warsztacie .
Po podłączeniu kompa widoczne są już tylko błędy mówiące o przednim prawym kole. Odbyliśmy jazdę aby sprawdzić czy w ogóle łapie obroty. Czujnik wykazuje obroty koła. Lecz okazało się, że jadąc szybciej ze stałą prędkością np. ok 50 km/h czujnik wykazuje inne prędkości. Wykazuje duże wahania, skacze raz 12 to 32 to 45 i tak w kółko. Dla przykładu z innego koła prędkość jest równa, ustabilizowana.
Myślę że to wina pierścienia na łożysku piasty, raczej jest cały tylko może brudny lub przyrdzewiały. Pytanie jak to wyczyścić, czy da się bez rozbierania ? Ewentualnie kupując nowe łożysko to brać same czy kpl z piastą? bo na portalach widzę że można kupić same łożysko .
Po podłączeniu kompa widoczne są już tylko błędy mówiące o przednim prawym kole. Odbyliśmy jazdę aby sprawdzić czy w ogóle łapie obroty. Czujnik wykazuje obroty koła. Lecz okazało się, że jadąc szybciej ze stałą prędkością np. ok 50 km/h czujnik wykazuje inne prędkości. Wykazuje duże wahania, skacze raz 12 to 32 to 45 i tak w kółko. Dla przykładu z innego koła prędkość jest równa, ustabilizowana.
Myślę że to wina pierścienia na łożysku piasty, raczej jest cały tylko może brudny lub przyrdzewiały. Pytanie jak to wyczyścić, czy da się bez rozbierania ? Ewentualnie kupując nowe łożysko to brać same czy kpl z piastą? bo na portalach widzę że można kupić same łożysko .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Bez rozebrania nic nie zrobisz . Możesz wyciągnąć łożysko i zobaczyć jak wygląda. Wystarczy odkręcić śrubę półosi, a ją samą wyjąć. Łożysko razem z piastą trzyma się na 4 śrubach wkręconych od wewnętrznej strony zwrotnicy. Piasta jest oddzielną częścią i nie ma gotowych kompletów. Możesz wymienić tylko łożysko, które ma numer 4H0 498 625 lub z końcówką A, D, E lub F. W zamienniku można wybrać SKF VKBA 6649 lub FAG 713 6109 00, zależy co tańsze .
Witam! Mam to samo chociaz bledy z VCDS nie wskazuja dokladnie miejsca bledu. Zauwazylem ze wyskakuje mi ta kombinacja zawsze kiedy ktos z tylu wsiadzie do auta zaraz po odpaleniu. Ponowne zgaszenie i odpalenie i bledy znikaja. Z tego co sie zoorientowalem to problem popularny w A6 C7 niestety. Nadal czekam na info z kilku zrodel co bylo za to odpowiedzilane.
Łożysko wymienione, pęknięty był pasek magnetyczny na łożysku - oto cała przyczyna tych wszystkich błędów. Po wymianie jak ręką odjął
Tak na marginesie, gdybym sam tego nie rozbierał to bym nie widział i nie wiedział ale te aluminiowe zwrotnice poza ich niewielką masą to jeden wielki sz..s. Za kilka lat przy wymianie zawieszenia podejrzewam, że trzeba będzie również wymienić i zwrotnicę.
Tak na marginesie, gdybym sam tego nie rozbierał to bym nie widział i nie wiedział ale te aluminiowe zwrotnice poza ich niewielką masą to jeden wielki sz..s. Za kilka lat przy wymianie zawieszenia podejrzewam, że trzeba będzie również wymienić i zwrotnicę.
Witam!
Doszedlem do powodu pojawiania sie zestawu bledow ABS, ESP, TPMS, Hand Brake. Pojawiaja sie one w moim przypadku tylko kiedy np. mam pieska na tylnej kanapie i jest wpiety do pasa po lewej lub prawej stronie a spaceruje sobie na srodek kanapy w czasie jazdy i komputer wyczuje pasazera po srodku ze nie jest wpiety wtedy pojawia sie cala choinka bledow, taka sama sytuacja dla przykladu kiedy do odpalonego auta wsiadzie ktos na srodek i nie zapnie pasow. Zeby uniknac choinki musze zawsze wpiac wszystkie pasy przed odpaleniem samochodu wtedy zaden blad sie nie pojawia. Pytanie brzmi czy ktos wie czy jest jakis czujnik pod tylnym siedzeniem ktory moze miec zwiazek z wyzej wymienionymi przypadkami?? Albo ktos moze mial podobnie
Doszedlem do powodu pojawiania sie zestawu bledow ABS, ESP, TPMS, Hand Brake. Pojawiaja sie one w moim przypadku tylko kiedy np. mam pieska na tylnej kanapie i jest wpiety do pasa po lewej lub prawej stronie a spaceruje sobie na srodek kanapy w czasie jazdy i komputer wyczuje pasazera po srodku ze nie jest wpiety wtedy pojawia sie cala choinka bledow, taka sama sytuacja dla przykladu kiedy do odpalonego auta wsiadzie ktos na srodek i nie zapnie pasow. Zeby uniknac choinki musze zawsze wpiac wszystkie pasy przed odpaleniem samochodu wtedy zaden blad sie nie pojawia. Pytanie brzmi czy ktos wie czy jest jakis czujnik pod tylnym siedzeniem ktory moze miec zwiazek z wyzej wymienionymi przypadkami?? Albo ktos moze mial podobnie
Niestety mam ten sam problem...
ACC,Audi breaking guard,ESP,ABS,System Start-stop,hamulec postojowy,TPMS przestaly dzialac.
Najwiekszy problem to brak ABS.Poza tym auto jest sprawne.
Wszystko zaczelo po wymianie prawej tylnej opony.Natychmiast po tej wymianie samochod zostal umyty myjka wysokocisnieniowa.Po 30 sekundach jazdy wszystko zaczelo migac.
Co o tym myslicie?
Czujnik ABS?
ACC,Audi breaking guard,ESP,ABS,System Start-stop,hamulec postojowy,TPMS przestaly dzialac.
Najwiekszy problem to brak ABS.Poza tym auto jest sprawne.
Wszystko zaczelo po wymianie prawej tylnej opony.Natychmiast po tej wymianie samochod zostal umyty myjka wysokocisnieniowa.Po 30 sekundach jazdy wszystko zaczelo migac.
Co o tym myslicie?
Czujnik ABS?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga