Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
Na akumulatorze w bagażniku mam niecałe 14,5V. Na zaciskach pod maską specjalnie jest więcej, bo i tak jest spadek napięcia na kablach podłączonych do akumulatora. W końcu trochę metrów ich jest maska->bagażnik.
Tak jest, tylko ty masz dla odmiany 0,5V za dużo... za wysoki prąd ładowania co najmniej negatywnie odbije się na kondycji akumulatora. Jest jeszcze niewielka szansa, że w twoim roczniku ładowanie jest "wyższe", ale mimo wszystko bym to spróbował zweryfikować.
Z tego co można wywnioskować z podobnych tematów, idealne ładowanie powinno być 14,20V pod maską i 14V na akumulatorze.
Z tego co można wywnioskować z podobnych tematów, idealne ładowanie powinno być 14,20V pod maską i 14V na akumulatorze.
Dzisiaj rano włączyła mi się kontrolka poduszki powietrznej później po pracy jechałem (wciąż była ta kontrolka) na zakupy zostawiłem auto na 20 minut około godziny 19 gdy wróciłem był komunikat o niskim baterii akumulatora sprawdzałem ile miałem kresek i okazało się, że ostatnia :O Jakoś odpalił ale nie rozumiem dlaczego bateria mi spadła z 100% na 10-20%? akumulator Bosch S5 110Ah 920A (P+) był wymieniany rok temu, 2 tygodnie temu w autoryzowanym serwisie samochodowym mechanik naładował mi baterię, ktoś poradzi? Gdy dojechałem do domu miałem naładowane 40% i zostawiłem tak i nie wiem czy jutro rano uruchomię samochód
S-Line
radziu86: Raz kodowanie, jeżeli był wcześniej aku o innych parametrach (Ah), ale skoro wymieniany był rok temu, to bym raczej to wykluczył. Dwa sprawdź miernikiem ładowanie (wszystko masz w tym temacie). Jak masz problem z ładowaniem, to odpalisz... u mnie odpalał, jak akumulator pokazywał 11,85V. Jeżeli ładowanie jest OK, tzn, że coś pobiera ci prąd.
mat1324: Jak masz za wysoki prąd ładowania, to akumulator w teorii ładuje się szybciej... więc nie będziesz miał problemów związanych z niedoładowaniem. Problem jest w tym, że za wysoki prąd będzie wpływał na szybsze zużycie aku.
mat1324: Jak masz za wysoki prąd ładowania, to akumulator w teorii ładuje się szybciej... więc nie będziesz miał problemów związanych z niedoładowaniem. Problem jest w tym, że za wysoki prąd będzie wpływał na szybsze zużycie aku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Z tego co pamiętam to latem miałem napięcie rzędu 14,4 V na akumulatorze. Co by znaczyło, że regulator zmienia napięcia wraz z temperaturą otoczenia. Przed chwilą też mierzyłem napięcie i wynosiło 14,7 V na akumulatorze (-1*C na dworze). Samochód był nierozgrzany, potem zaczynało spadać i zatrzymało się na 14,6 V (nadal nierozgrzany, V6 trudno dogrzać na postoju . Sprawdzę w przyszłym tygodniu (ma być cieplej) jakie będzie napięcie. Możliwe, że w wersji po liftingu zmienili trochę regulator, wszystko możliwe. Zaznaczę, że napięcie mierzyłem teraz na wolnych obrotach, z włączonymi ksenonami, ogrzewaniem, podgrzewanymi fotelami 2x (zawsze mam włączone), radio dość głośno , poświetlenie wnętrza - trochę tego było. Czasami nie powinno się mierzyć napięcia na obrotach, powiedzmy 2 tyś, w końcu takie obroty są w czasie jazdy i na takie przygotowany jest alternator, przy takich pracuje prawidłowo.
Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
Jutro powinno dojść do mnie prostownik CTEK MXS 5.0 naładuje akumulator i zobaczę czy znów nie będzie problemów a jak znów się pojawi to pojadę do warsztatu, którzy zajmują się tego typu rzeczach. Po wymianie nie kodowałem.
S-Line
radziu86, nie prościej sprawdzić najpierw miernikiem jakie jest ładowanie po odpaleniu auta?
passatgl5, przeczytaj temat od początku i zacznij od sprawdzenia czy "plus" pod maską nie grzeje się, ale zakładam, że tak czy inaczej masz problem z alternatorem lub regulatorem.
BTW: Co do oferty regulatora powyżej, to 1. zamontowanie regulatora, który już wcześniej był montowany będzie trochę kłopotliwe, 2. ja za zupełnie nowy Valeo zapłaciłem niecałe 180zł z wysyłką. W regulatorze najczęściej zużywają się szczotki, których koszt to 5-10zł... także, jak ktoś ma zdolności i chęci to można próbować reanimować
passatgl5, przeczytaj temat od początku i zacznij od sprawdzenia czy "plus" pod maską nie grzeje się, ale zakładam, że tak czy inaczej masz problem z alternatorem lub regulatorem.
BTW: Co do oferty regulatora powyżej, to 1. zamontowanie regulatora, który już wcześniej był montowany będzie trochę kłopotliwe, 2. ja za zupełnie nowy Valeo zapłaciłem niecałe 180zł z wysyłką. W regulatorze najczęściej zużywają się szczotki, których koszt to 5-10zł... także, jak ktoś ma zdolności i chęci to można próbować reanimować
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Oferta jest oczywiście do negocjacji. Czyli mogę go oddać np. za 150zł. Nowy z gwarancją. Jeżeli chodzi o montaż to nie widzę żadnych problemów. Regulator wygląda jakby nigdy nie był używany.mpDante pisze:BTW: Co do oferty regulatora powyżej, to 1. zamontowanie regulatora, który już wcześniej był montowany będzie trochę kłopotliwe, 2. ja za zupełnie nowy Valeo zapłaciłem niecałe 180zł z wysyłką. W regulatorze najczęściej zużywają się szczotki, których koszt to 5-10zł... także, jak ktoś ma zdolności i chęci to można próbować reanimować
PS. Tanio kupiłeś ten regulator. Nie widziałem nigdy tak niskiej oferty w internecie. Mój kosztował 250zł.
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
Jeżeli lubimy się pobrudzić to tanim kosztem można sobie samemu zregenerować altek.Są dostępne wszystkie części,o ile nie jest walnięty regulator,co bardzo żadko się zdarza,to szczotki możemy dobrać i przelutować,również dostępne są bieżnie szczotek i lożyska,2 h roboty na spokojnie a altek jak nowy.Tylko nie czkać aż całkiem padnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dobre multimetry, ale sprawdzisz tylko napięcie ładowania i prąd rozładowywania. Nie lepiej podjechać do punktu, gdzie sprzedają akumualory (sklepy specjalistyczne). Porządnie sprawdzą Ci instalację i sam akumlator. Możesz też podjechać do eletryka. Obaj za niewielką opłatą sprawdzą co trzeba. Żeby sprawdzić np. prąd rozładowywania na postoju, trzeba się wpiąć szeregowo w obwód, co wiąże się z odpięciem akumulatora, co skutkuje błędami itp.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga