Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Elektryka
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Post autor: mat1324 » 23 lis 2015, 12:16

Na akumulatorze w bagażniku mam niecałe 14,5V. Na zaciskach pod maską specjalnie jest więcej, bo i tak jest spadek napięcia na kablach podłączonych do akumulatora. W końcu trochę metrów ich jest maska->bagażnik.

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mpDante » 23 lis 2015, 15:40

Tak jest, tylko ty masz dla odmiany 0,5V za dużo... za wysoki prąd ładowania co najmniej negatywnie odbije się na kondycji akumulatora. Jest jeszcze niewielka szansa, że w twoim roczniku ładowanie jest "wyższe", ale mimo wszystko bym to spróbował zweryfikować.

Z tego co można wywnioskować z podobnych tematów, idealne ładowanie powinno być 14,20V pod maską i 14V na akumulatorze.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lis 2015, 19:02

Jutro sprawdzę jeszcze raz. W bagażniku siedzi akumulator Moll. Nie ma problemów z odpalaniem, nawet teraz w lekkich już mrozach. A po drugie nie raz już było włączone radio na czas sprzątania auta i bez problemu odpala.

radziu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:32
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: radziu86 » 23 lis 2015, 21:02

Dzisiaj rano włączyła mi się kontrolka poduszki powietrznej później po pracy jechałem (wciąż była ta kontrolka) na zakupy zostawiłem auto na 20 minut około godziny 19 gdy wróciłem był komunikat o niskim baterii akumulatora sprawdzałem ile miałem kresek i okazało się, że ostatnia :O Jakoś odpalił ale nie rozumiem dlaczego bateria mi spadła z 100% na 10-20%? akumulator Bosch S5 110Ah 920A (P+) był wymieniany rok temu, 2 tygodnie temu w autoryzowanym serwisie samochodowym mechanik naładował mi baterię, ktoś poradzi? Gdy dojechałem do domu miałem naładowane 40% i zostawiłem tak i nie wiem czy jutro rano uruchomię samochód :|
S-Line

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2015, 00:29

A kodowałeś akumulator po wymianie?

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mpDante » 24 lis 2015, 11:51

radziu86: Raz kodowanie, jeżeli był wcześniej aku o innych parametrach (Ah), ale skoro wymieniany był rok temu, to bym raczej to wykluczył. Dwa sprawdź miernikiem ładowanie (wszystko masz w tym temacie). Jak masz problem z ładowaniem, to odpalisz... u mnie odpalał, jak akumulator pokazywał 11,85V. Jeżeli ładowanie jest OK, tzn, że coś pobiera ci prąd.

mat1324: Jak masz za wysoki prąd ładowania, to akumulator w teorii ładuje się szybciej... więc nie będziesz miał problemów związanych z niedoładowaniem. Problem jest w tym, że za wysoki prąd będzie wpływał na szybsze zużycie aku.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2015, 18:26

Z tego co pamiętam to latem miałem napięcie rzędu 14,4 V na akumulatorze. Co by znaczyło, że regulator zmienia napięcia wraz z temperaturą otoczenia. Przed chwilą też mierzyłem napięcie i wynosiło 14,7 V na akumulatorze (-1*C na dworze). Samochód był nierozgrzany, potem zaczynało spadać i zatrzymało się na 14,6 V (nadal nierozgrzany, V6 trudno dogrzać na postoju :)). Sprawdzę w przyszłym tygodniu (ma być cieplej) jakie będzie napięcie. Możliwe, że w wersji po liftingu zmienili trochę regulator, wszystko możliwe. Zaznaczę, że napięcie mierzyłem teraz na wolnych obrotach, z włączonymi ksenonami, ogrzewaniem, podgrzewanymi fotelami 2x (zawsze mam włączone), radio dość głośno :), poświetlenie wnętrza - trochę tego było. Czasami nie powinno się mierzyć napięcia na obrotach, powiedzmy 2 tyś, w końcu takie obroty są w czasie jazdy i na takie przygotowany jest alternator, przy takich pracuje prawidłowo.

radziu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:32
Lokalizacja: POLSKA

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Post autor: radziu86 » 24 lis 2015, 20:00

Jutro powinno dojść do mnie prostownik CTEK MXS 5.0 naładuje akumulator i zobaczę czy znów nie będzie problemów a jak znów się pojawi to pojadę do warsztatu, którzy zajmują się tego typu rzeczach. Po wymianie nie kodowałem.
S-Line

passatgl5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2010, 08:47
Lokalizacja: Bielsko
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » 25 lis 2015, 00:41

U mnie napięcie na akku, w vcds, na plusie pod maską i na alternatorze jest ok. 11,50V jest to spowodowane regulatorem napięcia czy jeszcze jakiś inny element alternatora może powodować taki stan rzeczy? Niekiedy zdarza się, że światła "pulsują - przygasają" lecz nie cały czas...

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mpDante » 25 lis 2015, 12:25

radziu86, nie prościej sprawdzić najpierw miernikiem jakie jest ładowanie po odpaleniu auta?

passatgl5, przeczytaj temat od początku i zacznij od sprawdzenia czy "plus" pod maską nie grzeje się, ale zakładam, że tak czy inaczej masz problem z alternatorem lub regulatorem.

BTW: Co do oferty regulatora powyżej, to 1. zamontowanie regulatora, który już wcześniej był montowany będzie trochę kłopotliwe, 2. ja za zupełnie nowy Valeo zapłaciłem niecałe 180zł z wysyłką. W regulatorze najczęściej zużywają się szczotki, których koszt to 5-10zł... także, jak ktoś ma zdolności i chęci to można próbować reanimować <mysli>

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 25 lis 2015, 13:35

mpDante pisze:BTW: Co do oferty regulatora powyżej, to 1. zamontowanie regulatora, który już wcześniej był montowany będzie trochę kłopotliwe, 2. ja za zupełnie nowy Valeo zapłaciłem niecałe 180zł z wysyłką. W regulatorze najczęściej zużywają się szczotki, których koszt to 5-10zł... także, jak ktoś ma zdolności i chęci to można próbować reanimować <mysli>
Oferta jest oczywiście do negocjacji. Czyli mogę go oddać np. za 150zł. Nowy z gwarancją. Jeżeli chodzi o montaż to nie widzę żadnych problemów. Regulator wygląda jakby nigdy nie był używany.
PS. Tanio kupiłeś ten regulator. Nie widziałem nigdy tak niskiej oferty w internecie. Mój kosztował 250zł.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Post autor: Robert74 » 25 lis 2015, 14:04

Jeżeli lubimy się pobrudzić to tanim kosztem można sobie samemu zregenerować altek.Są dostępne wszystkie części,o ile nie jest walnięty regulator,co bardzo żadko się zdarza,to szczotki możemy dobrać i przelutować,również dostępne są bieżnie szczotek i lożyska,2 h roboty na spokojnie a altek jak nowy.Tylko nie czkać aż całkiem padnie.

radziu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:32
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: radziu86 » 25 lis 2015, 22:27

Panowie, polećcie mi dobry cyfrowy miernik do akumulatora, z góry dziękuje
S-Line

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 25 lis 2015, 23:05

Akumulator nie jest wymagającym urządzeniem. Ja bym kupił coś z firmy Uni-t.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lis 2015, 11:59

Dobre multimetry, ale sprawdzisz tylko napięcie ładowania i prąd rozładowywania. Nie lepiej podjechać do punktu, gdzie sprzedają akumualory (sklepy specjalistyczne). Porządnie sprawdzą Ci instalację i sam akumlator. Możesz też podjechać do eletryka. Obaj za niewielką opłatą sprawdzą co trzeba. Żeby sprawdzić np. prąd rozładowywania na postoju, trzeba się wpiąć szeregowo w obwód, co wiąże się z odpięciem akumulatora, co skutkuje błędami itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga