Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2014, 20:50

Kodowanie dla diesla AFN - 00140
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
geforce1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2014, 14:22
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: geforce1989 » 11 lis 2014, 21:26

kodowanie mam 01140 i kurde nie wiem czemu właśnie nie ma przy tym teście grzania świec żarowych i testu przekaźnika. Ze starym licznikiem było chyba jeszcze coś ale nie mogę sobie przypomnieć....
A nie kombinował ktoś może pominąć ten czujnik vagiem? Tak żeby było jak w starczych modelach.
A te piny nie wiem teraz czy zamieniłem ale sprawdzę to.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2014, 21:42

Vagiem czujnika nie ominiesz , poczytaj ten temat co wrzuciłem linka z A4-klub.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
geforce1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2014, 14:22
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: geforce1989 » 13 lis 2014, 16:25

przemhod pisze:Witam Panowie, jestem tu nowy, ponieważ dopiero niedawno nabyłem Audi A6 C5 S-Line. Mam problem, który strasznie denerwuje i nigdzie nie znalazłem nawet wzmianki o tym, nawet na niemieckich forach. Może ktoś z Was już o tym słyszał.

Problem: Mam duży FIS bez sterownika MENU w środkowej konsoli. Są tylko przyciski (góra, dół, reset) na prawej dźwigni od wycieraczek. Owy FIS powinien mieć trzy okienka: Nawigacja (jest oryginalna w radiu z dużym wyświetlaczem), Radio z temperaturą i ilością km do przejechania na baku oraz okienko ze średnim spalaniem, średnim czasem jazdy itp. Otóż tego trzeciego okienka u mnie nie ma :/ co strasznie denerwuje. Przełączam przyciskiem reset na dźwigience między okienkami a w miejscu wspomnianego okienka jest po prostu czarny ekran. Najdziwniejsze jest to, że informacje ostrzegawcze w górnej części są wyświetlane (np. kontrolka paliwa itp.) ale poza tym nic, tak jakby ta opcja była jakoś wyłączona. Czy ktoś z Was miał z tym do czynienia, można to jakoś włączyć?

Z góry dzięki za wsparcie. Zabiera się w międzyczasie do zbierania gadżetów A6Klubu :)
Może spróbuj wsad licznika wymienić. Mógł ktoś w nim grzebać i coś pokopał.
Tam na samym dole pisze 570km czy to ci maleje lub rośnie?

Wyrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 2014, 10:57
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Wyrox » 14 sty 2015, 23:26

Dołączając się do tematu mam pytanko , mianowicie : przeczytałem już chyba z 200 stron o tematach wymiany licznika i tak naprawdę w większości już wszystko wiem ale chcąc podsumować , posiadam audi a6 manual 1.9 2002 rok , zegary 1/2 fis , przy wymianie na pełny fis rozumiem ze dochodzi 3 kostka w która wpinamy tylko kable od manetki sterowania fisem, bo z tego co wyczytałem to dwie stare kostki pozostają bez zmian pinów? I jeśli kupię europejski licznik od diesla manual to na czym polega adaptacja ? Adaptujemy tylko manetkę od fisa czy trzeba coś jeszcze zmieniać ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 sty 2015, 00:01

Tak kostki niebieska i zielona pozostają bez zmian , oprócz manetki do szarej kostki musisz podciągnąć sygnały z radia/nawigacji , jeśli nie dokładasz innych rzeczy to jeszcze na 3 piny podajesz masę ( znajdziesz wszystkie info na forum nie będę pisał po raz enty )


Nie ma różnicy czy licznik z automata czy manuala , adpatacja polega na dopasowaniu licznika do auta ( immobilizer , licznik musi wiedzieć z jakimi sterownikami ma się komunikować , kodowanie itd. )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

audik45

Post autor: audik45 » 15 sty 2015, 06:17

Witam Panowie a wiec moj problem polega na tym :
zakupiłem jagera pełny fis zegarek elektroniczny stary miałem też z zegarkiem elektronicznym wymieniłem wyświetlacz i dograłem kluczyki ale nie wiem jak połączyć manetkę żeby wszystko działało prosił bym o schemat gdzie co podłączyć i jakie i gdzie kable mam poprowadzić żeby to grało tłumaczenie proszę o łopatologiczne bo laik ze mnie czyli z tej kostki szarej gdzie poprowadzić kable i z manetki gdzie te kabelki poprowadzić dziękuje z góry

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 sty 2015, 09:44

tu znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Ciebie pytania - http://chomikuj.pl/soulmaster3m/VAG+AUD ... 664356.pdf

Na forum było to już opisywane , nawet w tym temacie. Zresztą rozpiski pinów licznika i manetek są do znalezienia w sieci , to zresztą 3 kabelki ;)


Tak na przyszłość unika się liczników Jeagera przy kupnie bo niestety są mocno awaryjne :)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Wyrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 2014, 10:57
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Wyrox » 15 sty 2015, 12:37

bendzji pisze:Tak kostki niebieska i zielona pozostają bez zmian , oprócz manetki do szarej kostki musisz podciągnąć sygnały z radia/nawigacji , jeśli nie dokładasz innych rzeczy to jeszcze na 3 piny podajesz masę ( znajdziesz wszystkie info na forum nie będę pisał po raz enty )


Nie ma różnicy czy licznik z automata czy manuala , adpatacja polega na dopasowaniu licznika do auta ( immobilizer , licznik musi wiedzieć z jakimi sterownikami ma się komunikować , kodowanie itd. )
A to ciekawe bo myslalem ze od automata jest inny licznik :) , to znacznie ulatwi poszukiwania zegarow , radio mam nie oryginalne wiec nie bede podciagal sygnalow , znalazlem poradnik odnosnie a4 ktory chyba akurat ty dodales i tam dosyc dobrze jest wszystko rozpisane .

audik45

Post autor: audik45 » 08 lut 2015, 10:13

witam mam jeszcze pytanko jak to sie ma z tymi kodami pin licznika sterownika bo nierozumie tego jak to wyciągnoć z licznika i sterownika gdzie to po wyciągnieciu dopisać zmienić ze starego licznika wpisać do nowego licznika do sterownika nie mam pojecia czy ktoś sie orjętuje i może to wyłożyć gdzie wpisac ze starego licznika pin do nowego itd. krokpo kroku prosze o łopatologiczne wyłożenie

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lut 2015, 12:48

W aucie które masz jest numer PIN immo ( taki sam w ECU i liczniku )

Teraz jak zmieniasz licznik z innego auta on ma inny PIN immo.


Kiedy włożysz zegary nowe to musisz się do nich zalogować ich pinem ( czyli ze starego auta ) i zaadoptować zmianę pinu na taki jaki jest w twoim aucie , żeby się ECU zgrał z zegarami.

Bardziej łopatologicznie nie potrafię.

Powyższa sytuacja dotyczy auta z Immo3 ( bo taki masz , auto 2001 rok ) - tu masz dokładnie opisaną procedurę i filmik: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Cluster%29

Przy Immo2 potrzebny tylko pin licznika który jest zakładany , licznik adaptuje się do ECU bez pinu oryginalnego auta.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

macieey.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2012, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: macieey. » 22 kwie 2015, 13:32

Witam, trochę odgrzeję temat.. Mam licznik jeager polfis 4b0 920 900 C, zegarek elektroniczny ale immo2 ( immo id zamiast vin w vag com) W audi a6 c5 2000 AVG 110. I teraz pytanie czy podejdzie licznik polift immo3 Full fis vdo bez przeróbki zielonej i niebieskiej kostki? Wystarczy dołożyć szarą kostkę i manetkę? Jak wygląda sprawa ze zgraniem kluczy? Czy pozostaje immo off?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 kwie 2015, 19:55

tylko dokładasz szarą kostkę , immo się zaadaptuje na 99,999% , liczniki immo3 zgrają się ze sterownikiem immo2 ale nie działa to w drugą stronę czyli sterownik immo3 i licznik immo2.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

macieey.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2012, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: macieey. » 23 kwie 2015, 17:57

dziekuję za szybką odpowiedź <okok>
Czy będę mógł użyć starych transponderów? czy potrzebuję świeżych?

Pytanie tylko jak zgrać licznik i streownik.. wg instrukcji dla immo2 czy immo3 ? <mysli>
potrzebuję obu pinów czy tylko nowego?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... t_Cluster)
czy tak
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Cluster%29

bo klucze rozumiem że tak jak dla immo3 ;)

Awatar użytkownika
geforce1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2014, 14:22
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: geforce1989 » 07 lip 2015, 20:20

Panowie mam silnik AFN.
Zamontowałem licznik i świeci oczywiście sensor oli.
Chce wymienić miskę olejowa na aluminiowa z czujnikiem.
Przerabiał ktoś taki temat?
Podpowiecie jaka miska pasuje?
Dużo przeróbek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga