Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

mikrostyk w zamku

Elektryka
Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 16 cze 2013, 17:57

zarzyk,

Jest to 12-kątny TORX rozmiar 8 - jeżeli chodzi o klucz do śrub trzymających zamek w drzwiach.
zarzyk pisze:i tyl klucza taki jak do kiery tylko jaki rozmiar?
sorry tutaj nie zrozumiałem hmm :|

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 16 cze 2013, 18:58

O.o sam nie kumam :) Ale chodziło o to że typ klucza taki jak do odkręcania kierownicy tylko jaki rozmiar bo tam jest klucz o rozmiarze 12 też taki torks 12kątny nazywa się Tir chyba
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 16 cze 2013, 20:25

zarzyk pisze:taki torks 12kątny nazywa się Tir chyba
jak TORX to TORX jak SPLIN to SPLIN a jak Tir.... to daleka droga przed nami w wygodnej kabinie hehe <lol>

Kurde nic nie piłem a wydaje się mi jak bym był przynajmniej po kilku głębszych. <urwanie glowy>

No to w końcu, o jaki klucz Tobie kolego kammannn... <bezradny> jak jest do zamka napisałem w poprzednim poście jak do odkręcenia kierownicy to klucz SPLINE 12, ale zanim ściągniesz kierownicę warto zaznaczyć np. markerem dokładne położenie kierownicy względem kolumny. Kierownicę dokręcasz momentem 60Nm.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 16 cze 2013, 22:32

spoko o ten klucz mi chodzilo jak cos pokrecilem totalnie jak widać :) Dzięki za wyprostowanie :) kierownice już ruszałem taśme wymieniałem :) i kreske mam postawiona :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 17 cze 2013, 00:11

Nooo... to żeśmy się dogadali hehe ufff <hura>

krukErs

Post autor: krukErs » 13 maja 2014, 07:29

Witam :] . Z góry informuję, że jestem żółtodziobem na forum i nie chcąc zaśmiecać fabryki wiedzy, którą tutaj posiadamy podpinam się do tego tematu. Otóż mam mały problem z niedziałającym oświetleniem wnętrza. Już wiem, mikrostyki mam przewałkowane, jednak zanim je zakupie chciałbym zapytać :
Czy jest możliwe, że wszystkie 4 sztuki są popsute? <mysli> Tzn kiedy otworze drzwi kierowcy - nie świeci się nic. Ok to może być mikrostyk lewych przednich drzwi. Niestety z resztą drzwi jest to samo. Czy jest to obwód, który poprzez 1 popsuty mikro dalej nie podaje i światło nie reaguje na inne drzwi czy winy szukać we wiązce tudzież module komfortu? Pozdrawiam <luzik>

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 13 maja 2014, 13:42

Cześć, Michał <luzik>

Jest tak, że otwarcie każdych drzwi z osobna uruchamia oświetlenie we wnętrzu auta, jeżeli jeden mikro styk masz uszkodzony/niedziałający to po otwarciu pozostałych drzwi przy sprawnych mikro stykach światło w kabinie lampki w drzwiach i pod fotelami powinno się włączyć.
Możliwe, że masz problem z każdym zamkiem - mikro stykiem, choć nie chcę nic sugerować. Ostatnio u siebie miałem ten sam problem z trzema pozostałymi zamkami pomijając drzwi kierowcy. Ja nie wymieniałem nic wyjąłem zamki rozebrałem mikro styki zdejmując tylko górną plastikową obudowę wyczyściłem środkiem do czyszczenia styków elektrycznych - działa.

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 13 maja 2014, 21:34

Jakis czas temu rowniez mialem z tym problem, zakupilem nawet nowy mikrostyk. Najwiekszy problem mialem z wyjeciem zamka i niestety nie dalo rady zrobic tego bez zadnej szkody, urwalo mi sie ramie ktore jest przedluzeniem kluczyka a raczej taki "zacisk" ktory trzyma te ramie, ale bez tego tez mozna jezdzic:) Jezeli chodzi o sam mikrostyk to wiekszosc problemow (tak mi sie wydaje) jest spowodowane nie samym mikrostykiem tylko tym plasticzkiem ktore naciska mikrostyk i wkoncu wydrazy sie dziurka i plasticzek nie bedzie mial jak nacisnac tego mikrostyku, przynajmniej tak bylo u mnie poprawilem ten plastik i jak narazie dziala:)

krukErs

Post autor: krukErs » 14 maja 2014, 07:22

Dziękuję koledzy za szybkie odpowiedzi :] Dziś mam wolny dzień, więc jeśli dopisze mi pogoda zaraz naszykuję sobie jakiś kontakt do styków, dużą kawę i 3 kg cierpliwości ;) Jeśli chodzi o moją interpretacje demontażu zamków, to wygląda to tak. Gdy kupiłem swoją olimpiadę miałem problem z zamykaniem drzwi. Nie chciały się domknąć , ani "trzaskając" ani powoli. chyba ze 4 godziny minęły zanim dokładnie nauczyłem się je zamykać. Na forum przeczytałem, aby potraktować je czymś a'la wd40, i tego typu smarem je potraktowałem. Pomogło, ale na 2 dni. Wymieniłem obydwa przednie zamki i wymieniłem je bez demontażu ramki. Fakt... Pierwsza próba trwała dość długo, jednak z drugą poszło migiem. Dlatego też chciałbym poinformować innych użytkowników, że jest to wykonalne, jednak wcześniej radzę napić się sowitej dawki melisy <lol> . Jeśli j/w napisałem nic nie stanie mi na przeszkodzie to dziś, albo jutro pomęczę te mikrostyki ;) Póki co, jeszcze raz dzięki i życzę miłej środy. Pozdrawiam <luzik>

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 14 maja 2014, 13:32

Niestety żadne smary WD40 i inne tego typu cuda nie pomogą. Przede wszystkim trzeba sprawdzić krańcówki i &#8222;języki&#8221;- rygle w samych zamkach są one metalowe dodatkowo pokryte warstwą tworzywa podczas długoletniej pracy &#8222;języczek&#8221; krańcówki i rygiel trą o siebie wzajemnie i powoduje to w ekstremalnych przypadkach wytarcie/przetarcie plastikowej warstwy rygla w miejscu styku mikrostyk - rygiel, co w końcowej fazie prowadzi do uszkodzenia samego mikrostyku.

Co do wyjmowania samych zamków można je wyjąć bez demontażu ramek - to fakt, ale tyczy się to drzwi z przodu, jeżeli chodzi o tył raczej nie jest to możliwe przynajmniej mi się to nie udało.

<luzik>
Ostatnio zmieniony 15 maja 2014, 19:23 przez hemiV8, łącznie zmieniany 1 raz.

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 14 maja 2014, 20:54

hemiV8 pisze:
Co do wyjmowania samych zamków można je wyjąć bez demontażu ramek - to fakt, ale tyczy się to drzwi z przodu, jeżeli chodzi o tył raczej nie jest to możliwe przynajmniej mi się to nie udało.

<luzik>
Muszę się nie zgodzić. Wyjąłem tylny lewy bez ruszania szyby.
Odkręciłem tylko plastyk poniżej montowany na dwie plastykowe nakrętki i odłączyłem mikrostyk ten zewnętrzny od fisa.
Najtrudniej podłączyć cięgno klamki, ale ginekolog amator ;p da radę.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 15 maja 2014, 19:23

lol72 pisze:Muszę się nie zgodzić. Wyjąłem tylny lewy bez ruszania szyby.
No to tylko się cieszyć jak już wcześniej napisałem mi się to nie udało.
lol72 pisze:Odkręciłem tylko plastyk poniżej montowany na dwie plastykowe nakrętki i odłączyłem mikrostyk ten zewnętrzny od fisa.
U minie nie występują żadne plastiki w okolicach tylnych zamów wyjątek stanowią zamki z przodu tam są montowane na zatrzask dodatkowo plastikowe osłony.
W jakim celu odłączyłeś mikrostyk od zamka jak i tak trzeba wyjąć całość?

<luzik>

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 15 maja 2014, 20:50

hemiV8 pisze:W jakim celu odłączyłeś mikrostyk od zamka jak i tak trzeba wyjąć całość?
Chciałem go wymienić na inny.
Uciąłem kable zwarłem ... FIS zadziałał jak i oświetlenie na nogi i asfalt itp. rozłączyłem kable zaizolowałem poskładałem drzwi.
Po próbie regeneracji o dziwo udanej (nie polecam rozbierać w detale ciężko poskładać wystarczy styki poczyścić) polutowałem kabelki i zmontowałem ponownie.
hemiV8 pisze:U minie nie występują żadne plastiki w okolicach tylnych zamków
Dużo poniżej zamka na skosie drzwi za prowadnicą szyby (tamtędy zsuwałem zamek w dół drzwi) i nie zastanawiałem się po co on tam jest, bo robiłem to w pospiechu gdyż jak zwykle zaczynało padać jak coś rozbiorę, a garaż pozostaje w strefie niezrealizowanych marzeń.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

maronv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2021, 10:33
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żyrardów

Re: mikrostyk w zamku

Post autor: maronv » 17 paź 2021, 18:55

Witam.
Mam pytanko, czy jest jakaś różnica między mikrostykami znajdującymi się z przodu i z tyłu po tej samej stronie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga