Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 371 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6451
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-03-09, 17:48   

damos napisał/a:
Bardzo interesujący i pouczający wątek! <okok>

Szkoda, że sprawdzenie wszystkiego tyle kosztuje :) . Dzięki temu, że kilka osób ma taki problem, to można znaleźć wspólny mianownik.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-09, 18:21   

Panowie, te podkładki (nr10) to nie jest takie proste. Tymi podkładkami ustawia się naciąg łożysk w koszu mechanizmu różnicowego. Można również zmienić pozycję samego kosza mechanizmu różnocowego w wypadku błędnej grubości podkładek lewa/prawa. Ma to wpłw na charakterystykę przekładni i jej "zazębienia" z wałkiem atakującym (nr 2) i kołem talerzowym (też 2). Z tego co się dowiedziałem wymieniać należy wyłącznie PARAMI. Może być również wyrobiony wał kołnierzowy nr. 15, więc to nie takie hop siup wymienić ot tak.

Być może łatwo wyeliminować luz, ale skąd wiesz że nie zmieniłeś pozycji zazębienia?

Capture.JPG
Plik ściągnięto 11 raz(y) 53,82 KB

 
 
siemin81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-09, 19:28   

A to już ktoś o tym nie pisał, że tam trzeba dobrać te podkładki tak aby został minimalny luz na wałku. Metoda prób i błędów albo kalkulator i jakieś wzory pewnie :)

Ja gdzieś tam słyszałem że luz na wałku powinien być 0,2 mm ale nie wiem czy to akurat tego konkretnego luzu na wałku atakującym się tyczyło.

@mat1324: Ten cytat z twojego mechanika to normalnie jak bym swój post z przed kilku dni czytał :)
_________________
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 371 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6451
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-03-09, 20:53   

Patrząc w ten sposób, to jak jest luz, to cały mechaznim i tak jest przesunięty w jedną stronę, bo jedna podkładka straciła swoją pierwotną grubość :) .
 
 
mrr 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maro
Dołączył: 09 Mar 2018
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-09, 23:05   

Cześć

Jestem nowy na forum. Też mam drgania/wibracje, które pojawiają się ok 100-120 km/h, wzmagają się przy przyspieszaniu. Jak samochód stoi w garażu nie używany, to zwykle są większe, a jak jeżdżę dużo to mniejsze.

Co robiłem ?
Wymieniłem konwerter i nie pomogło na w/w problemy. Pomogło na co innego. Otóż wcześniej, na zimnym silniku, przy małej prędkości (obroty ok 1500-1800) jak puściłem gaz, to falowały mi obroty w granicach ok 150-200 obrotów). Po wymianie konwertera (i oleju w skrzyni), falowanie całkowicie zniknęło i skrzynia lepiej zmienia biegi. Na drgania w ok 100-120 km/h nic wymiana konwertera mi nie pomogła.

Dziś zadzwoniłem do swojego mechanika (pracował ponad 10 lat w ASO). Powiedział aby podjechać i pokazać, to postawi diagnozę .... ale gdyby miał obstawiać to .... powiedział że to mogą być półosie z przodu od skrzyni biegów.
Mówiłem że jak byłem u niego na przeglądzie to po wyjechaniu było lepiej.
Na to on, że jak powisi samochód na podnośniku, to półosie się specyficznie układają i jest lepiej, ale jak się pojeździ to wracają do normalnego położenia - nic go nie naprowadzałem z podnośnikiem, serio !! ! Ja się na samochodach nie znam, powtarzam jego słowa.

Na przegląd wybieram się dopiero za ok 3 miesiące, to wtedy dam znać ...
 
 
mati87ns 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Mateusz
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 46
Skąd: Nawojowa
Wysłany: 2018-03-10, 06:47   

Jeśli chodzi o zazębienie mechanizmu różnicowego, to ja wymieniałem tylko z jednej strony łożysko i tą podkładkę ( od strony pokrywy mechanizmu). Nie ruszałem tego łożyska z drugiej strony bo bałem się że nie ustawię dobrze tego zazębienia.
Jeśli chodzi o ten luz na tych flanszach, to jak już będzie rozebrane, to proponuje zrobić to z obydwu stron. W Tip z drugiej strony jest dużo dłuższy ten kielich i ja miałem na nim dużo większy luz, a ten luz można sprawdzić tylko po rozebraniu wszystkiego.


P.S. Teoria z półosiami jest też prawdopodobna, tyle że ja skasowałem luz przed półosiami i mi pomogło, w razie czego będę wymieniał półosie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-10, 12:40   

Sprzedam chyba te ku**e. Klapy kolektora teraz słyszę delikatne na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu nie.

[ Dodano: 2018-03-10, 12:40 ]
Czekać jak zaczną stukać po dodaniu gazu czy już agonia ?

[ Dodano: 2018-03-10, 13:30 ]
Na ciepłym nic. Dziwny pojazd.
 
 
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 67
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-03-12, 09:14   

mat695, ja bym klapy demontował. Serwis się z tym napierdzielał parawie 2 miesiące i wiecej problemów z elektryką jak samymi klapami ale dla świętego spokoju teraz bym demontował... Z tego co mi majster mówił to te klapy się całkowicie zamykają po naciśnięciu hamulca ale nie wiem jak sie to ma do tego co słyszysz.
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-12, 09:34   

Dzięki za info, w dieslu chyba inna bajka z tymi klapami jest niż w benzynie.
Mały offtopic ale że w tym wątku jest spora kondensacja speców to zapytam, czy to jest normalne?

https://drive.google.com/open?id=1ceNWCY7jBMZHlWRSxwlYmnq1quee6UVr
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 67
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-03-12, 11:25   

mat695, aj sorry, nie doczytalem że to benzyna, w takim razie nie mam pojęcia :|
 
 
siemin81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-12, 20:12   

z tego co czytałem i jak rozumiem działanie tych klapek to benzyna / diesel to wszystko jedno. I w jednym i w drugim przypadku brak klapek powoduje utrudnione odpalanie (trzeba chwilę dłużej pokręcić) oraz lekko większą emisję trujących gazów na wolnych obrotach. W niektórych silnikach jest jakaś śruba regulacyjna na przepustnicy którą można te problemy z odpalaniem zminimalizować. Ewentualnie u nas moze być kwestia przeprogramowania dawki paliwa komputerem.

Podjedź do Diagtronika w Jankach, oni te klapy demontują w dieslach na pewno i przeprogramowują komputer. Możesz wcześniej zadzwonić czy i za ile robią to w benzynie.
_________________
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-12, 20:14   

W benzynie to inna historia jest, bo jest to nienaprawialne i albo wymiana kolektora całego albo wyprogramowanie i fizyczne usunięcie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
siemin81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-12, 20:18   

A wracając do drgań. Im dłużej jeżdżę, tym bardziej mam wrażenie że efekt się powiększa przy hamowaniu silnikiem / lekkim hamowaniu hamulcami. To tym bardziej sugeruje prrzedni dyfer / flansze, gdzie luzy podczas gdy silnik napędza powodują zupełnie inne ułożenie osi niż przy hamowaniu silnikiem i te różnice powodują bicie. Wredne, że nie ma ich podczas przyspieszania. Wtedy temat pewnie wyszedł by szybciej i bardziej nakierowywał na przeguby / flansze i może nie szukalibyśmy tego tyle czasu :)

[ Dodano: 2018-03-12, 20:19 ]
no to ja bym chyba wybrał to drugie na twoim miejscu i chociaż z reguły nie jestem za takimi modyfikacjami to jednak wierzę chłopakom z Diagtronika a oni się tym chwalą na swojej stronie, więc nie wierzę, że by to robili jeśli by to mogło coś popsuć.
_________________
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
 
 
tobi71 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 300
Skąd: Emden
Wysłany: 2018-03-14, 08:25   

Nie ogarniam tego tematu z drganiami, zrobiłem trasę 1000 kilometrów, auto prowadziło się książkowo, po tej trasie autem jeździłem sporadycznie w koło komina i do pracy, niekiedy autem dałem się na autostradę żeby opisać że jest spoko a tu jadę wczoraj wieczorem z pracy i pomyślałem że jeden niemiecki mandat przydałby się więc autem popędziłem 160 km/h na ograniczeniu do 70 km/h. Do 150 km/h był spokój lecz przy 155 km/h auto wpadło w delikatny rezonans, nie były to drgania jak do tej pory lecz auto dziwnie zaczęło się zachowywać. Było to nawiązanie do poprzednich wibracji ale w minimalnym wykonaniu.
Czeski film z tymi drganiami. Ręce opadają. Zostały do wymiany tuleje wahacza w tylnej ośi ale nie wiem czy warto.
_________________

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 371 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6451
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-03-14, 09:21   

Spróbuj zrobić też ten mechanizm <okok> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: