Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
SuperParts!
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-12, 10:10   

Na obroty nie zwróciłem uwagi, popatrzę na to. Poduszek pod silnikiem nie wymianiałem, olej we wspomaganiu tak.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
siemin81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-12, 21:43   

U mnie się trochę pozmieniało.
Robię regenerację dyfra i wału z wątku:
https://www.a6klub.pl/-ti...1995.htm#884208

Przy okazji wyszłą jedna poduszka tylnego dyfra.

Jako że całość troche potrwa to stwierdziłem, żeby mechanik również w międzyczasie wymienił w końcu wszystkie amorki łącznie z poduszkami/odbojami etc. (a nie tylko tył jak pierwotnie planowałem) oraz tuleję łączącą przedni amorek z wahaczem. Ewentualnie podczas wymieny przodu może tam jeszcze dojść jakaś inna tuleja jak będzie widać że warto wymienić.

@mat1324: Ja mam drgawki na wolnych obrotach - najbardziej ok. 900 ale przedział jest 800-1000.
Całość się przekłada na drgania kierownicy ale nie zauważyłem, żeby kręcenie miało znaczenie (teraz nie mam jak sprawdzić).
Jak jest silnik już bardzo gorący (i obroty już są stałe 750rpm) to jeszcze jak stoję na biegu i hamulcu - tiptronik, to jest takie wkurzające bujanio-drganie. Jak wrzucę N to jest dużo lepiej.
Zastanawiam się nad tymi poduszkami chociaż znając życie to może być kosmos cenowy.
Pisałeś że robiłeś, jak to wygląda i które poduszki masz na myśli?

Już czytałem, że takie drgania to mogą też być wtryski, ale niby są ok według pompiarza po odczytaniu parametrów na kompie. Tzn stwiedził, że nie leją a nie wiem czy może być z nimi jeszcze coś inaczej zepsute, że nie leją ale na przykład nie równo chodzą?? Takie gdybanie, bo się nie znam.... Daj znać jak u Ciebie te drgania wyglądały dokładniej (jeśli się da opisać :))
_________________
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 288 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4745
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2018-02-13, 01:19   

Silniki 3.0 TDI CDY drgają przy obrotach w okolicy 1000 i chyba nie da się tego całkowicie zlikwidować. Zmniejszyłem to tylko o połowę, gdy wymieniłem uszczelki wtrysków na lewej głowicy, ponieważ na jednej był przedmuch. Drżenie pojawia się na nadwoziu bez względu na prędkość jazdy, więc jest nawet na postoju. Wymiana poduszek jednak nie pomogła na ten objaw. Pisałem o nich, ponieważ kolega mat695 ma drgania, gdy kręci kierownicą na postoju. Z tego typu drganiami nie walczymy, tylko z tymi pojawiającymi się w czasie jazdy :) .

Nie chcę Cię martwić, ale regeneracja wału i dyfra nie pomoże, a Twoje szarpnięcia powoduje skrzynia <uoee> . Daj jednak znać czy coś pomogło.

Edit:
Co powiecie na to :p ?
Cytat:
Ich kann von meinem ähnliches berichten. Nur bei mir wurde es richtig besorniseregend irgendwann! Reifen wuchten brachte auch nichts mehr und die Spur war auch schon eingestellt worden, nachdem ich mir den teuren, fast nagelneuen Pirelli- Winterreifen rechts vorne blank gefahren hatte. Der Höhepunkt war erreicht, als ich eines Tages mit meiner Familie aus dem Sommerurlaub zurückfahren wollte und es rappelte so stark, dass sogar das Schlüsselbund anfing zu klimpern. Ich also mit 100 hinter den Lkws hergetuckert und daheim gleich mal recherchiert.

Ende vom Lied war ein defekter Stoßdämpfer vorne rechts, der auch meinen Winterreifen defacto auf dem Gewissen hatte...

Ergebnis war ein kompletter Fahrwerkstausch. Eingebaut wurde ein nagelneues KONI- Fahrwerk mit 40/40mm Tieferlegung, welches ich superpreiswert in der Bucht geschossen hatte und siehe da... Es war wieder Ruhe!!! Und als Nebeneffekt hab ich mich neu verliebt in mein Auto aufgrund der neuen Optik und des besseren Fahrgefühls ;-)

Beste Grüße...

W skrócie, przyczyną był prawy przedni amortyzator <okok> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-13, 08:44   

Dokładnie to na ten sam wątek kiedyś trafiłem. Zatem oby amor :)
 
 
tobi71 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 259
Skąd: Emden
Wysłany: 2018-02-13, 16:42   

Zrobiłem próbę ze skręceniem kierownicy o 90 stopni i wyprostowaniu jej, niestety cały manewr okazał sie bardzo płynny i bez dodatkowego drżenia na karoseri. Obroty też były cały czas utrzymywane w normie.
Drżenie wyczuwalne na kierownicy jest w przedziale 770 - 1050 obrotów. Wydaje mi się że jak jest cieplej na dworze to jest minimalnie mniejsze.
_________________

 
 
siemin81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-13, 21:25   

@mat1324, wyślesz mi na PM o co chodzi z tymi uszczelniaczami? Jak byłem u pompiarza to powiedział że w moich wtryskach - pizo - nie ma żadnych uszczelniaczy, bo się konkretnie o to pytałem, chyba że powinienem zapytać o uszczelki :) ?
Trochę mnie zszokowałeś że ten typ tak ma, jakoś nie mogę w to uwierzyć, moja 21 letnia A6 C4 2.5 TDI się tak nie telepie na zimnym przy -10

Dodatkowo w kwestii mojej skrzyni, to mi raczej nic nie szarpie, tylko strasznie stuka / wali w środku w dyfrze (sprawdzane na kanale na wyłączonym silniku), więc nie wierzę że to ma cokolwiek wspólnego ze skrzynią, która jest 2 metry dalej.

@tobi71, ja mam dokładnie to samo, strasznie wkurza bo kierownica drży jak cholera.

Ale to offtopic, więc już kończę ten temat.

@All: ten tekst o amorku ma niewielki sens bo koleś pisze że po tym jak mu "amortyzator zepsuł opony" to wymienił całe zawieszenie na zupełnie inne obniżone, więc nie bardzo jest dowód na to że wymiana amorków pomogła. Oczywiście korzystam z google translate bo niemieckiego nie umiem, więc może coś źle mi przetłumaczyło.

Moim zdaniem cały czas my usuwamy efekty a nie przyczynę. Dlatego zależnie od zaawansowania objawów,wymiana amorków pomaga bardziej lub mniej. Ja wymieniam dla świętego spokoju bo podejrzewam że moje są od nowości, co sugeruje stan odboi i osłon (przynajmniej z tyłu).

Jeśli nam wszystkim się trzęsie silnik i to wszystko się przenosi na budę to może te drgania też są spowodowane właśnie poduszkami w okolicysilnika. Nie wiem ile ich tam jest ale pewnie z 10 minimum. nikt ich nigdy nie wymienia, chyba że olejowe bo się z nich leje, więc wszystko jest możliwe.

NIetstey okazało się że poduszka dyfra jest dostepna tylko w ASO i sprowadzenie potrwa 7 dni, więc niestety jeszcze przez jakiś czas nie napiszę czy wymiana amorków coś dała.
_________________
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 288 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4745
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2018-02-13, 21:52   

Oczywiście chodzi o uszczelki dla każdego wtrysku. W sumie są trzy: miedziana, oring na środku i oring na powrocie. Z racji tego, że miałem przedmuch, to silnik pracował nierówno, ale wymiana nie usunęła drgań przy obrotach ok. 1000. Na forum znalazłem jeszcze dwa takie przypadki i właśnie w poliftach tylko takie coś jest. Już się do tego przyzwyczaiłem :) . W silniku 2.7/3.0 TDI są tylko dwie poduszki olejowe (po jednej z każdej strony). Dodatkowo przy chłodnicy jest odbój/ogranicznik, aby silnik nie podnosił się podczas przyspieszania. Natomiast tiptronic ma tylko jedną gumową poduszkę. Poduszki silnika przymocowane są do sanek, które mają 4 tuleje gumowe. Wszystko to co przed chwilą wymieniłem, mam nowe <uoee> . Drgania przy tych 1000 obrotach opisywałem w innym wątku, ale rozwiązania nie znalazłem, a jeżdżę tak od 165 tysięcy km (2.5 roku) i nic się nie pogorszyło, więc przyjąłem, że ten typ tak ma.

Jeśli chodzi o posta, którego wrzuciłem, to jest to fragment z rozmowy o drganiach powyżej 120 km/h. Koleś miał taki sam problem i też wyważał koła, sprawdzał wszystko i nic nie pomagało. Miał wyczuwalne drgania i słabe wybieranie nierówności przez zawieszenie. Zużycie jednej opony zmusiło go do zmiany amortyzatorów i okazało się, że prawy był uszkodzony, a po samej wymianie problem zniknął :) .
 
 
siemin81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-13, 21:58   

ale tam dalej nie ma przypadkiem, że on nie wymienił tego amorka tylko całe zawieszenie?
_________________
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
 
 
Gaszka 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Robert
Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 39
Skąd: OK
Wysłany: 2018-02-13, 22:10   

Tak, całe.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 288 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4745
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2018-02-13, 22:14   

Zmienił amortyzatory i sprężyny na obniżające KONI :) .
 
 
siemin81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-13, 22:24   

czyli jest nadzieja :)
a z tymi drganiami na wolnych obrotach to jeszcze powalczę. Dobrze wiedzieć że to nie poduszki w takim razie :)
Zacznę od tych uszczelek a potem będę szukał dalej.

@mat1324: podasz mi linka do tego wątku, co bym się trochę douczył?
_________________
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 288 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4745
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2018-02-13, 22:44   

Miłej lektury :p .

https://www.a6klub.pl/-cd...oju-vt79006.htm
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mati87ns 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Mateusz
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 8
Skąd: Nawojowa
Wysłany: 2018-02-14, 18:10   

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam podobny problem z drganiami przenoszonymi na karoserię.
Drgania występują przy prędkości około 70 km/h oraz powyżej 120 km/ h , jednak nie jest to regułą.
Czasem w ogóle się nie pojawiają.
Dzieje się to na oponach zarówno letnich jak i zimowych.
Felgi zostały wyprostowane. Koła wyważone.
Do tej pory wymieniłem przeguby zewnętrzne z przodu.
Zaobserwowałem kilka rzeczy:
1) Siła drgań jest różna na różnych rodzajach nawierzchni.
2) Wydaje mi się iż na drodze białej ( Pokrytej śniegiem) drgania te ustają
3) Podczas jazdy na wprost i drgania gdy wyrzucę na N drgania nie ustają
4) Po wymianie rozrządu drgania nasiliły się. Przyczyną był ubytek oleju w ASB.
Po uzupełnieniu do wymaganego poziomu drgania znacząco się zmniejszyły.
Brakowało około 1L ( drgania przed wymianą rozrządu występowały)
Moje auto to A6C6 3.0 TDI BMK około 270 km 540 NM.
Egr. OFF klapki OFF
Po przeczytaniu tego wątku wydaje mi się że wina nie tkwi niestety w zawieszeniu, lecz jednak w układzie przeniesienia napędu.
Osobiście zastanawiam się nad ściągnięciem i sprawdzeniem torsena + wymiana w nim oleju.
Z góry przepraszam jeśli popełniłem jakieś błędy, jest to mój pierwszy post.
Drodzy Forumowicze co o tym myślicie?
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-14, 18:18   

Witaj w klubie ;)

Olej w torsenie wymieniany, pomaga na ruszanie przy skręconych kołach. Miałem kiedyś uszkodzony torsen w A4 B5 i to nie są takie objawy, z resztą to występuje też w napędzie bez quattro. Tak jak wiesz, obecnie jesteśmy na etapie wiary w amortyzatory :)
 
 
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 57
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-14, 18:25   

mati87ns, Witaj w klubie <luzik> jak widzisz temat wałkowany ale problem występuje nie tylko w quattro. Możesz kombinować z napędami ale najpierw powiedz dlaczego nie zawieszenie? Ludzie robili to co Ty chesz zrobić i nie pomagało, na razie jedyny trop to amortyzatory, bo po ich wymianie czuć różnice. Wymieniałeś amorki ostatnio i nie pomogło?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: