Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Regeneracja
reflektorów
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
tobi71 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 155
Skąd: Emden
Wysłany: 2017-10-10, 10:24   

Panowie, co może być przyczyną wibracji na postoju, dodam że wykluczam wtryskiwacze. Auto ostatnio zaczęło telepać na postoju a w szczególności jak jest w trybie 'D' po przełączeniu w tryb 'P' jest o wiele łagodniej. Czyżby szwankowała któraś z poduszek?
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-10-11, 06:59   

tobi71 napisał/a:
Panowie, co może być przyczyną wibracji na postoju, dodam że wykluczam wtryskiwacze. Auto ostatnio zaczęło telepać na postoju a w szczególności jak jest w trybie 'D' po przełączeniu w tryb 'P' jest o wiele łagodniej. Czyżby szwankowała któraś z poduszek?

może dwumas?
 
 
tobi71 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 155
Skąd: Emden
Wysłany: 2017-10-11, 09:41   

Raczej nie, w mojej konfiguracji auta jest to wykluczone.
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-10-13, 07:04   

A tak z ciekawości dlaczego? Dwumas normalnie w multitronikach montowany był tak mi sie wydaje.
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-13, 07:50   

Dobra, do manuala też to mogę zapodać? SKF VKJA 8509
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 242 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3898
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-13, 08:35   

<okok>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 09:34   

U mnie jak te wibracje są od ok 140 do 160 i nieważne czy przyśpieszam czy nie to zająć się najpierw zewnętrznymi ? Dacie numer zewnętrznego przegubu MEYLE o którym mówiliście? Podejdzie do 2.4 ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 242 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3898
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-14, 10:00   

Poczekaj do przyszłego weekendu, to Ci powiem czy winne są przeguby zewnętrzne, ponieważ w czwartek będę robił testy: jazda bez przednich półosi, a potem bez wału. Jeśli okaże się, że przy jeździe bez półosi nie ma drgań, to od razu wymieniam przeguby zewnętrzne, ponieważ mam już kupione (Lobro) :) .
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 10:16   

Widzę wyprowadzasz ciężkie działa :)

Dobra, to czekam na info od Ciebie. Z ciekawości zastanawia mnie tylko co się stanie z dystrybucją momentu między osiami jak wyjmiesz półosie z przodu/wał. Jak wyjmiesz np. wał to maks. moment będzie przekazywany na tył, ale nie będzie miało co go odebrać i przenieść na koła? Domyślam się, że chcesz szybciej pojechać sprawdzić wibracje. Jesteś pewny, że nic się nie stanie?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 242 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3898
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-14, 12:33   

Najpierw zostaną wyjęte przednie półosie, a w ich miejsce zostaną włożone odcięte wałki od półosi, które będą przykręcone śrubą, aby łożysko nie padło od razu. Jeśli nadal będzie drgało, to założone będą półosie, a zdjęty wał. W obu przypadkach auto będzie holowane z prędkością przy której występują już te drgania :p . Wszystko robię u gościa, który zajmuje się tylko Audi i robi głównie grubsze sprawy typu swapy, tuning itp. Byłem na diagnozie i przed warsztatem stało ok. dziesieć Audi, które miały do 500 KM, a może i więcej :) .
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 12:39   

To będzie ciekawe doświadczenie. Z niecierpliwością czekam na rezultat.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 242 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3898
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-14, 13:00   

Wiele razy tak sprawdzali, ponieważ inaczej się nie da :) . Auto bez wału, czy bez osi nawet nie ruszy :| . Koleś zamówił już przeguby i gdy one będą winne, to będą od razu wymienione. Od razu powiedziałem, że auto może stać tylko jeden dzień, więc sam taką opcję zaproponował.

[ Dodano: 2017-10-14, 14:03 ]
Na jeździe próbnej nie prowadził, tylko ja, ponieważ nie jeździ obcymi autami :) . Na 99% drgania pochodzą z przedniej osi i gdy wymieniłem mu wszystkie rzeczy, które zostały zmienione, to stwierdził, że zostały już tylko przeguby zewnętrzne. Koleś potrafi godzinami rozmawiać o autach, ale głównie o Audi <lol> . Dodam, że mieszka ode mnie niecałe 25 km <okok> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 13:03   

No właśnie myślałem, że chcesz tak jechać sam. Z miejsca by może ruszyło, ale chyba nic poza tym. Nie wymieniałeś jeszcze przegubów zewnętrznych w tych swoich wszystkich akcjach?

[ Dodano: 2017-10-14, 14:05 ]
To nie ma czarów, przecież to muszą być przeguby zewnętrzne już :) W taki razie pytanie po co te testy robić, od razu może wymienić, skoro tylko to zostało?

Do tej pory byłem przekonany, że przegub jest uszkodzony jak strzela na skręconych kołach - ale chyba te czasy się skończyły :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 242 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3898
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-14, 13:12   

Wszędzie piszą, że przeguby zewnętrzne strzelają itp., a u mnie nie ma tego problemu, ponieważ jest cicho. Nawet specjalnie robiłem ósemki na parkingu. Aby zmienić przeguby i tak trzeba wyjąć półoś, więc co za problem wsadzić specjalnie przyszykowane wałki i pociągnąć auto :] . Przegub zewnętrzny strzela jak ktoś często śmiga po mieście. Jest wtedy sporo skręcania, manewrowania itd. A6 jest raczej autem do pokonywania dłuższych tras i wtedy kulki robią wyżłobienia w bieżniach z racji ciągłej jazdy na wprost. Czasami robię trasę (Nowy Tomyśl - Warszawa - Nowy Tomyśl), czyli ok. 700 km samą autostradą A2, więc jadę cały czas prawie prosto, a po mieście jak zrobię 200 km w ciągu tygodniu, to już jest sporo. Zobacz jaka jest dysproporcja <mysli> .
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 10 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 769
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-10-14, 14:18   

Omawiane są winne przeguby a autorowi tego tematu chodzi o przyczyny wibracji na postoju ;)
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: