Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 17:11   

Mam już tuleje, w piątek wymiana.

[ Dodano: 2017-11-14, 17:14 ]
Tylko piszesz, że po wymianie przegubów zniknęły w 80%, potem znów że w dużym stopniu zniknęły to już zgłupiałem bo ile jeszcze ich zostało. Coś mam obawę, że wymiana tych tulei nic nie zmieniła a odczucie to efekt placebo :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 17:18   

Szybki jesteś :) . Możliwe, że odkryłem tajemnice dziwnych falowych drgań. Teraz coraz mocniej czuję jakieś uderzenia w nogach. Jak będę wymieniał, to zrobię dokładne zdjęcia. Wymianę będę robił chyba w sobotę :) .
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 17:21   

Taaa, co tym razem? Przecież tajemnica została już odkryta :D
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
tobi71 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 120
Skąd: Emden
Wysłany: 2017-11-14, 17:23   

kolego mat698 prześledź jeszcze raz temat i poczytaj co napisałem, po wymianie przegubów zniknęło około 80% drgan na karoseri. Drgania pozostały dalej odczuwalne po stronie pasażera. Po wymianie tulei wahacza drgania ustąpiły praktycznie do zera. Winę za drgania ponosi w dużym stopniu wahacz z uszkodzoną tuleją.

[ Dodano: 2017-11-14, 17:24 ]
kolego mat695...
_________________

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 17:28   

To ja zaproponowałem konkretnie te tuleje, aby wymienił kolega powyżej :p .
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 17:57   

Ok, tylko te drgania które miałeś na karoseri już po wymianie przegubów były tego typu, że raz się pojawiały raz znikały?

[ Dodano: 2017-11-15, 10:02 ]
...bo to nie wynika z kontekstu.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-16, 10:22   

To czekam na drugą pozytywną opinie mat1324 <lol> i sam wymieniam, pamietaj o zdjęciach co by było dla potomnych, ja tez zrobie foty starych jak bede wymieniac
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-16, 11:25   

Ja jutro to zrobię, ale przypadkowo odkryłem dziwną akcję. Jak wjeżdzam na skręconch w prawo kołach po wertepach przy małej prędkości to coś wali :D Na bank nie łącznik.

[ Dodano: 2017-11-16, 16:51 ]
Anulowałem wymianę tulei wahacza jutro, bo wykryłem że tak wyglądają tuleje sanek jak się w nich podłubie. Wymiana w poniedziałek.

Capture.JPG
Plik ściągnięto 20 raz(y) 30,6 KB

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-16, 18:02   

Miałem lewą tylną w podobnym stanie, ale nic nie pomogło :| . Mam już kupione wszystkie części i w poniedziełek będę wymieniał.
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
tobi71 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 120
Skąd: Emden
Wysłany: 2017-11-16, 18:51   

Powodzenia Panowie, ja w sobotę zabieram się za wymianę górnych wahaczy.
_________________

 
 
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-17, 07:40   

mat695, Moje wyglądały tak samo. Zero poprawy po wymianie a zajeło to majstrowi pół dnia...
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-17, 09:01   

Dzięki Waszym komentarzom znika mi euforia ze znalezienia czegoś co faktycznie wygląda na uszkodzone :) W takim razie też wymienię te tuleje. I tak mam je na stanie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-17, 11:32   

Tuleje na sankach nie powodują drgań, tylko stukanie podczas zjeżdżania/wjeżdżania z krawężnika. Ogólnie gdy auto jest mocniej przechylone. Po ich wymianie trzeba obowiązkowo ustawić geometrię włącznie z ustawieniem kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, który reguluje się sankami.
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-17, 11:34   

Czyli rozumiem reflektować ustawienie tego w ASO :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-17, 17:13   

Możesz zrobić to na geometrii, ale wątpię, aby komuś chciało się ściągać osłonę silnika, odkręcać 4 śruby i manewrować sankami, aby kąty po obu stronach były jak najbardziej równe sobie <uoee> .

EDIT:
Dzisiaj sprawdziłem tuleje, które wczoraj odebrałem i zauważyłem, że są nie te <wnerw> . Sprawdziłem po numerach i są one od A8 D3. Dzwoniłem do sklepu, gdzie kupiłem i powiedzieli, że tak im system wyrzucił po numerach, które im podałem. Oczywiście numery się zgadzały, ale tuleja i tak jest inna. Kazałem sprawdzić konkretny (dobry) numer Lemfordera i wyrzuciło im, że został zastąpiony tym co dostałem. Tragedia jest z tymi hurtowniami, z których korzystają takie sklepy. Zamiast sprawdzić w katalogu Lemfordera, to robią kopiuj-wklej i błędy się roznoszą. Zamówili specjalnie dla mnie Lemfodera, którego chciałem, mimo że system mówi co innego. Jutro mam do odebrania te dobre, a bieżące oddam. W sklepie wiedzą, że mam na 100% dobre numery, bo są rozkodowane po VINie. Złe tuleje są droższe, więc zwrócą mi różnicę oraz dadzą większy rabat za kłopot :) .

Według hurtowni tuleja 4F0 407 183 E, która wygląda tak:

zamienia się na taką:


Czy one są podobne? Wątpię <mysli> .
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: