Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 17:11   

Mam już tuleje, w piątek wymiana.

[ Dodano: 2017-11-14, 17:14 ]
Tylko piszesz, że po wymianie przegubów zniknęły w 80%, potem znów że w dużym stopniu zniknęły to już zgłupiałem bo ile jeszcze ich zostało. Coś mam obawę, że wymiana tych tulei nic nie zmieniła a odczucie to efekt placebo :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 17:18   

Szybki jesteś :) . Możliwe, że odkryłem tajemnice dziwnych falowych drgań. Teraz coraz mocniej czuję jakieś uderzenia w nogach. Jak będę wymieniał, to zrobię dokładne zdjęcia. Wymianę będę robił chyba w sobotę :) .
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 17:21   

Taaa, co tym razem? Przecież tajemnica została już odkryta :D
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
tobi71 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 300
Skąd: Emden
Wysłany: 2017-11-14, 17:23   

kolego mat698 prześledź jeszcze raz temat i poczytaj co napisałem, po wymianie przegubów zniknęło około 80% drgan na karoseri. Drgania pozostały dalej odczuwalne po stronie pasażera. Po wymianie tulei wahacza drgania ustąpiły praktycznie do zera. Winę za drgania ponosi w dużym stopniu wahacz z uszkodzoną tuleją.

[ Dodano: 2017-11-14, 17:24 ]
kolego mat695...
_________________

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 17:28   

To ja zaproponowałem konkretnie te tuleje, aby wymienił kolega powyżej :p .
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 17:57   

Ok, tylko te drgania które miałeś na karoseri już po wymianie przegubów były tego typu, że raz się pojawiały raz znikały?

[ Dodano: 2017-11-15, 10:02 ]
...bo to nie wynika z kontekstu.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 67
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-16, 10:22   

To czekam na drugą pozytywną opinie mat1324 <lol> i sam wymieniam, pamietaj o zdjęciach co by było dla potomnych, ja tez zrobie foty starych jak bede wymieniac
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-16, 11:25   

Ja jutro to zrobię, ale przypadkowo odkryłem dziwną akcję. Jak wjeżdzam na skręconch w prawo kołach po wertepach przy małej prędkości to coś wali :D Na bank nie łącznik.

[ Dodano: 2017-11-16, 16:51 ]
Anulowałem wymianę tulei wahacza jutro, bo wykryłem że tak wyglądają tuleje sanek jak się w nich podłubie. Wymiana w poniedziałek.

Capture.JPG
Plik ściągnięto 26 raz(y) 30,6 KB

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-16, 18:02   

Miałem lewą tylną w podobnym stanie, ale nic nie pomogło :| . Mam już kupione wszystkie części i w poniedziełek będę wymieniał.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
tobi71 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 300
Skąd: Emden
Wysłany: 2017-11-16, 18:51   

Powodzenia Panowie, ja w sobotę zabieram się za wymianę górnych wahaczy.
_________________

 
 
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 67
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-17, 07:40   

mat695, Moje wyglądały tak samo. Zero poprawy po wymianie a zajeło to majstrowi pół dnia...
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-17, 09:01   

Dzięki Waszym komentarzom znika mi euforia ze znalezienia czegoś co faktycznie wygląda na uszkodzone :) W takim razie też wymienię te tuleje. I tak mam je na stanie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-17, 11:32   

Tuleje na sankach nie powodują drgań, tylko stukanie podczas zjeżdżania/wjeżdżania z krawężnika. Ogólnie gdy auto jest mocniej przechylone. Po ich wymianie trzeba obowiązkowo ustawić geometrię włącznie z ustawieniem kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, który reguluje się sankami.
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-17, 11:34   

Czyli rozumiem reflektować ustawienie tego w ASO :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-17, 17:13   

Możesz zrobić to na geometrii, ale wątpię, aby komuś chciało się ściągać osłonę silnika, odkręcać 4 śruby i manewrować sankami, aby kąty po obu stronach były jak najbardziej równe sobie <uoee> .

EDIT:
Dzisiaj sprawdziłem tuleje, które wczoraj odebrałem i zauważyłem, że są nie te <wnerw> . Sprawdziłem po numerach i są one od A8 D3. Dzwoniłem do sklepu, gdzie kupiłem i powiedzieli, że tak im system wyrzucił po numerach, które im podałem. Oczywiście numery się zgadzały, ale tuleja i tak jest inna. Kazałem sprawdzić konkretny (dobry) numer Lemfordera i wyrzuciło im, że został zastąpiony tym co dostałem. Tragedia jest z tymi hurtowniami, z których korzystają takie sklepy. Zamiast sprawdzić w katalogu Lemfordera, to robią kopiuj-wklej i błędy się roznoszą. Zamówili specjalnie dla mnie Lemfodera, którego chciałem, mimo że system mówi co innego. Jutro mam do odebrania te dobre, a bieżące oddam. W sklepie wiedzą, że mam na 100% dobre numery, bo są rozkodowane po VINie. Złe tuleje są droższe, więc zwrócą mi różnicę oraz dadzą większy rabat za kłopot :) .

Według hurtowni tuleja 4F0 407 183 E, która wygląda tak:

zamienia się na taką:


Czy one są podobne? Wątpię <mysli> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: