Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
michal_sk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: JC
Wysłany: 2019-03-12, 13:31   

Po wyważeniu wału na samochodzie jest duuuuuża poprawa. Podobno całkiem nieźle wibrował a był wyważany w zeszłym roku przy regeneracji, ale na stole.
Zniknęły wibracje w zakresie 70-120 km/h, ale niestety nadal wibruje przy 140+

Podczas tej operacji panowie zauważyli, że wibrują tylne koła i nasila się to właśnie przy tych 140
Pojechałem od razu na wulkanizacje, żeby zamienić koła przód z tyłem. Okazało się, że przednie koła na tylnej osi zachowują się tak samo. Wulkanizator stwierdził, że jest problem z centrowaniem.
Po wielu próbach udało się osiągnąć w miarę zadowalający rezultat.
Po pracy pojade na kawałek równej drogi weryfikować czy jest poprawa.

W moim przypadku problem raczej namierzony, po dokładniejszym wycentrowaniu kół zniknęło 95% wibracji. Także niebawem wrzucam letni zestaw, robię swap tylnych hamulców na 330mm i mam nadzieję, że będzie spokój.

Luz na prawej flanszy nie ma wpływu na te wibracje. Miałem okazję poobserwować z kanału po rozpędzeniu się do tych 140 km/h i półoś sztywno pracuje.
  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
pablo44 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Paweł
Wiek: 47
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 108
Skąd: Kielce/Holandia
Wysłany: 2019-03-12, 18:58   

Hej michał_sk czy te tarcze hamulcowe 360 mm i zaciski od A8 pasowały bez żadnych przeróbek typu wymiana piasty itp.?
 
 
michal23031989 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2019-03-12, 19:07   

mat1324 napisał/a:
Jeśli nie ma falowania, to konwerter jest dobry. Sprawdź te flansze skrzyni.


Falansze sprawdzone. Podmienianie nawet na inne i dalej to samo ... chyba czeka mnie wymiana skrzyni.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 506 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9194
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-03-12, 19:09   

Miałeś sprawdzić czy jest luz :) . Podmiana nic nie da, ponieważ trzeba usunąć ten luz. No chyba, że u Ciebie jest coś innego.
 
 
michal23031989 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2019-03-12, 19:20   

mat1324 napisał/a:
Miałeś sprawdzić czy jest luz :) . Podmiana nic nie da, ponieważ trzeba usunąć ten luz. No chyba, że u Ciebie jest coś innego.


Nie ma luzu wiec szukam dalej ... i dalej brnę w koszty
 
 
michal_sk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: JC
Wysłany: 2019-03-12, 20:26   

pablo44 napisał/a:
Hej michał_sk czy te tarcze hamulcowe 360 mm i zaciski od A8 pasowały bez żadnych przeróbek typu wymiana piasty itp.?


Pasują bez przeróbek. Jedynie musiałem nieco zmodyfikować uchwyt przewodów, ponieważ w A8 jest miejsce tylko na przewód od klocków i hydrauliczny.

[ Dodano: 2019-03-14, 10:52 ]
Podsumowując - 2 dni jeżdzenia i jest w końcu spokój. Nic nie wibruje.

Krok milowy w problemie to wyważenie wału na samochodzie.
W zeszłym roku wał był regenerowany i wyważany na maszynie, czyli albo był źle wyważony, albo takie wyważenie nie zgrywa się z innymi elementami i ułożeniem na samochodzie.

Po wyważeniu wału na samochodzie ujawnił się problem z niedokładnym centrowaniem tylnych felg objawiające się drganiami przy prędkości powyżej 120-130 km/h

Luz na prawej flanszy jest u mnie nie mały, ale nie powoduje żadnych wibracji.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 506 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9194
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-03-14, 22:14   

U siebie miałe wyważany dwukrotnie wał w dwóch różnych warsztatach i dodatkowo na ten czas były zamontowane dwie różne używki. Zmian nie było żadnych, więc to u mnie odpada.

[ Dodano: 2019-03-14, 22:14 ]
Centrowanie felg też odpowiada, ponieważ oba zestawy kół są z poliftowej C6 i nie ma żadnej różnicy, więc to też nie to.
 
 
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 164
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-14, 22:38   

michal_sk, gdzie wyważałeś wał , czy ktoś zna jakiś namiar na wyważanie na samochodzie w województwie śląskim małopolskim świętokrzyskim?
 
 
michal_sk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: JC
Wysłany: 2019-03-15, 09:06   

mat1324 napisał/a:

Centrowanie felg też odpowiada, ponieważ oba zestawy kół są z poliftowej C6 i nie ma żadnej różnicy, więc to też nie to.


Problemu z kołami nie brałem w ogóle pod uwagę bo mam dwa komplety kół lato/zima i na obu było to samo. Lato jest bez pierścieni centrujących.
Co ciekawe na przedniej osi na nowych piastach koła centrują się dobrze, natomiast tył wibrował. Pierścienie na przodzie siedzą ciasno a na tyle maja minimalny luz.

Wstaw samochód na podnośnik i rozpędź do tych 140, bo u mnie było to widoczne dopiero przy tej prędkości. (nie pomyślałem żeby to nagrać :/ )

[ Dodano: 2019-03-15, 09:14 ]
ollyon86 napisał/a:
michal_sk, gdzie wyważałeś wał , czy ktoś zna jakiś namiar na wyważanie na samochodzie w województwie śląskim małopolskim świętokrzyskim?


Będziesz miał daleko do tego miejsca :) bo to Ząbki k. Warszawy ul. Piłsudskiego
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 13:44   

michal_sk napisał/a:
mat1324 napisał/a:

Centrowanie felg też odpowiada, ponieważ oba zestawy kół są z poliftowej C6 i nie ma żadnej różnicy, więc to też nie to.


Problemu z kołami nie brałem w ogóle pod uwagę bo mam dwa komplety kół lato/zima i na obu było to samo. Lato jest bez pierścieni centrujących.
Co ciekawe na przedniej osi na nowych piastach koła centrują się dobrze, natomiast tył wibrował. Pierścienie na przodzie siedzą ciasno a na tyle maja minimalny luz.

Wstaw samochód na podnośnik i rozpędź do tych 140, bo u mnie było to widoczne dopiero przy tej prędkości. (nie pomyślałem żeby to nagrać :/ )

[ Dodano: 2019-03-15, 09:14 ]
ollyon86 napisał/a:
michal_sk, gdzie wyważałeś wał , czy ktoś zna jakiś namiar na wyważanie na samochodzie w województwie śląskim małopolskim świętokrzyskim?


Będziesz miał daleko do tego miejsca :) bo to Ząbki k. Warszawy ul. Piłsudskiego


Też jestem z Wawy, możemy się któregoś dnia spotkać i porównać czy aby chodzi nam o te same przypdałości. Odnośnie tej flanszy to tak jak pisałem 500 stron temu - wymianiałem skrzynię nawet, zero zmian. Nie sądzę, że to flansza i obecnie uważam, że to dwumas. Mam najechane 180k to poczekam do tych 200 i wymienie wszystko za razem.
  
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 506 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9194
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-03-18, 19:10   

Rozmawiałem przed chwilą z Mateuszem i wyśle mi jeszcze średnicę podkładki kasującej luz. Z tego co mówił, to na flanszę nałożył tulejkę i ją dotoczył, aby nie było luzu. Szalkę od łożyska wkleił w pokrywę, ale o tym pisał.
 
 
michal_sk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: JC
Wysłany: 2019-03-19, 08:59   

mat1324 napisał/a:
Rozmawiałem przed chwilą z Mateuszem i wyśle mi jeszcze średnicę podkładki kasującej luz. Z tego co mówił, to na flanszę nałożył tulejkę i ją dotoczył, aby nie było luzu. Szalkę od łożyska wkleił w pokrywę, ale o tym pisał.


Ciekawe jak długo taka tulejka wytrzyma.
Brałem pod rozwagę takie rozwiązanie, ale po wysłuchaniu fachowca z Firma SKIBA darowałem sobie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 98
Skąd: slask
Wysłany: 2019-03-19, 10:10   

michal_sk , jakie rozwiazanie zaproponował Ci fachowiec z tej firmy? Bo przymierzam sie do naprawy tego ale to rozwiazanie z tylejowaniem tez średnio mi leży. Problem w tym ze z tego co chlopaki piszą jest to jedyna obcja poza wymiana całego mechanizmu za pare tys.

Mat1324 dowiesziales sie moze czy przyczyną tego luzu jest wytarta os flanszy czy sam roznicowy? Bo tak jak pisalem wyżej chetnie wymienil bym obie flansze ale jeśli wyrobione jest w mechanizmie to nic to nie pomoże.

zna ktos moze srednice nowej flanszy?
Da sie ją po prostu wyciągnąć do pomiaru bez zgubienia oleju?
  
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 506 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9194
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-03-19, 10:24   

Dlatego kolega dorabiał tulejkę, aby zlikwidować 'braki' na flanszy oraz luzy w mechanizmie. Nie wiedział czy nowa flansza wystarczy, a tulejka spokojnie da radę. Kolega akurat pracuje przy takich rzeczach i na pewno zrobił to dobrze. Jak wyciągniesz flanszę, to trochę oleju wyleci, a nie wszystko.
 
 
michal_sk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 25
Skąd: JC
Wysłany: 2019-03-19, 12:43   

bont napisał/a:
michal_sk , jakie rozwiazanie zaproponował Ci fachowiec z tej firmy? Bo przymierzam sie do naprawy tego ale to rozwiazanie z tylejowaniem tez średnio mi leży. Problem w tym ze z tego co chlopaki piszą jest to jedyna obcja poza wymiana całego mechanizmu za pare tys.


Zaproponował mi zmniejszenie średnicy tej flanszy później napawanie i obróbkę do odpowiedniej średnicy, ale koszt niemały ze względu na twardość materiału samej flanszy.
Także zostawiłem temat. Wymieniłem tylko łożyska, uszczelniacze i olej.
Po ostatnich operacjach okazuje się, że u mnie to nie powoduje wibracji.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: