Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 - Sprawdzenie dpf

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 kwie 2019, 22:32

Jeszcze istnieją C6, które mają mniej niż 200 tysięcy km realnego przebiegu?


Oczywiście żart :).

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 kwie 2019, 05:19

Czyli jest w tym dużo prawdy, odpisałem koledze darecki30@op.pl że przy 0,8 jest przebieg około 80 tyś. Kolega pawcio81 pokazuje że przy 0,7 miał 95 tyś. Nawet po ponownym czyszczeniu filtra lub wymianie na nowy powinno się zachować pierwotne wartości, tym bardziej że auto posiada oryginalny przebieg.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 13 kwie 2019, 09:45

Wiem że to temat o C7, ale.
W mojej C6 pomiary wyglądają tak. Napiszcie po tych pomiarach jaki przebieg ma moje auto? Wg mojej wiedzy DPF oryginalny, nic z nim nie robione.
Prosiłbym też o opinie na temat stanu mojego DPFa.

16:17:09 Grupa 102
112.1*C Temperatura
100.3*C Temperatura
13 mbar Ciśnienie
0 mbar Ciśnienie

16:17:09 Grupa 104
0.30 (bez jednostek)
22.5 (bez jednostek)
6.5 (bez jednostek)
360 km Przebieg

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 kwie 2019, 09:56

Kolego pelonek1, przebieg to 224 tyś. A po za tym to by się przydało zresetować wyuczone wartości czujnika G450 czyli czujnik różnicy ciśnień.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 13 kwie 2019, 10:16

tobi71 pisze:Kolego pelonek1, przebieg to 224 tyś. A po za tym to by się przydało zresetować wyuczone wartości czujnika G450 czyli czujnik różnicy ciśnień.
A w jakiej kondycji mam DPF i po co robić ten reset czujnika G450, w jakim celu?
Z przebiegiem za dużo się nie pomyliłeś bo mam 236tkm, realnie, nie tylko na liczniku.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 kwie 2019, 10:42

Filtr jest normalnie eksploatowany i są normalne wartości, jest w dobrej kondycji. Resetowanie przypisanych wartosci w czujniku G450 robi się w programie VCDS. Jest to proste i zajmuje niecała chwilę.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 13 kwie 2019, 11:05

No dobra tylko po co to robić skoro wszystko jest w porządku?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 kwie 2019, 11:17

Grupa 102 jest tam ciśnienie 13 mbar, fachowcy piszą że powinno tam być 6 mbar. Dodatkowo to ten czujnik decyduje kiedy ma się uruchomić procedura wypalania filtra. Przy uszkodzonym czujniku filtr sie wypala za czesto lub za żadko. Do poprawnej pracy dpf powinno się go co jakiś czas zaadaptować. Jest to normalna funkcja którą się używa w VCDS.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 kwie 2019, 11:33

Czujnik należy wymienić, gdy w polu 102.4 jest niezerowa wartość ciśnienia. W polu 102.3 jest wskazanie różnicy ciśnienia, więc może być tam i 13 mbar. Im większa różnica, tym większe zapełnienie filtra, ale wtedy w polu 104.3 też jest zwiększona wartość.

Masz prawidłowe wartości i na chwilę obecną nie musisz nic robić.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 13 kwie 2019, 11:48

tobi71 pisze: Nawet po ponownym czyszczeniu filtra lub wymianie na nowy powinno się zachować pierwotne wartości, tym bardziej że auto posiada oryginalny przebieg.
I tu się kolego grubo mylisz, jak wymienisz filtr na nowy i zostawisz pierwotne wartości to sterownik będzie go wypalał tak samo jak stary zapchany filtr. Nie będzie brał pod uwagę odczytów z wartości rzeczywistych tylko z tych obliczonych które ma zapisane po starym filtrze. A efekt będziesz miał taki że zamiast wypalać co 400-500km. nowy dpf będzie się wypalał co 150km. :)
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 13 kwie 2019, 11:52

Też tak mi się wydawało że pomiary z grupy 102.3 to są pomiary rzeczywiste różnicy ciśnień przed i za DPFem, także jeśli DPF jest bardziej zapełniony to ta różnica będzie większa i nie ma co nic zerować bo i tak za chwile pokaże to co jest w rzeczywistości.

mat1324 ty już pewnie masz przejechane z 0,5mln km, masz cały czas ORI DPF, demontowałeś go kiedyś celem czyszczenia, czy cały czas jest to co w fabryce?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 kwie 2019, 12:02

Kolego arczi0044 masz racje w 100%, zgubiły mnie banalbe pytania kolegi pelonek1. A dodatkowo zdziwiło mnie to ze kolega palonek1 podpytuje 2 dzień i nikt nic nie odpisuje. A tu nagle taka lawina sprostowań. <okok>
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 kwie 2019, 13:00

U siebie mam 460 tysięcy km prawdziwego przebiegu i nic nie robiłem z filtrem. Kilka razy go wypalałem serwisowo, ale bardziej z ciekawości. Raz tylko pokazał mi się błąd o jego zapełnieniu, więc wypaliłem i wyzerowałem. Od tamtego czasu (grudzień 2015) nic się nie dzieje. Jedynie wymieniłem czujnik G450, bo pokazywał bzdury. Nie jeżdżę po 200 km/h, aby go wypalić itp. Ogólnie nie zwracam na niego uwagi.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 kwie 2019, 14:41

Mam przelatane 145 tyś i całe szczęście też jest spokój. Byl wypalany jden raz serwisowo prze zemnie i poszło jak po maśle. Średnio wypala sie co 500 lub 700 kilometrów.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
esarie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 24 cze 2018, 17:25
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: esarie » 15 kwie 2019, 22:14

a co myślicie o moim DPF czy powinienem zrobić reset czujnika G450 ?

Obrazek

Oraz co myślicie o sondzie Lambda ?
Dłubanina

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga