[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Gdzieś wyczytałem,że poziom sadzy można sprawdzić -silnik->bloki pomiarowe->grupa 068 albo 107.
U mnie są puste pola.Spróbowałem wejść w/g instrukcji z pierwszej strony ale po wpisaniu 100,101 i 103 i wciśnięciu ''idź'' nic się nie dzieje-puste pola...
Proszę o poradę.Silnik BMK ,w/g wlepki ma DPF a poprzedni właściciel nie poinformował mnie o żadnych operacjach usuwania organów pojazdu.
Pozdro
U mnie są puste pola.Spróbowałem wejść w/g instrukcji z pierwszej strony ale po wpisaniu 100,101 i 103 i wciśnięciu ''idź'' nic się nie dzieje-puste pola...
Proszę o poradę.Silnik BMK ,w/g wlepki ma DPF a poprzedni właściciel nie poinformował mnie o żadnych operacjach usuwania organów pojazdu.
Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 maja 2014, 20:51
- Lokalizacja: Konin
Witam
1.Panowie/Panie silnik CANA 2.7 tdi 190km EDC17
2.Błąd P242F DPF zapełniony
3.Po wielu próbach udało mi się zrobić wypalanie serwisowe VCDS 11.11.5 basic settings grupa 226 naciśnij hamulec naciśnij pedał gazu do końca silnik podniesię obroty do 1500 rpm jeśli nie pokaże błędu to po około 20 minutach procedura zakończy się sukcesem
4. Jest jednak problem- nadal mam alarm P242F
5.Czujnik G450 sprawdzony sprawny w MVB 0mbar po odpaleniu 2-3mbar
Jeśli dobrze rozumuje po wymianie DPF na nowy musimy pokazać ECU że juz smoły i oleju nie ma jak wykonać taka adaptacje dla EDC17 ?
Pozdrawiam
1.Panowie/Panie silnik CANA 2.7 tdi 190km EDC17
2.Błąd P242F DPF zapełniony
3.Po wielu próbach udało mi się zrobić wypalanie serwisowe VCDS 11.11.5 basic settings grupa 226 naciśnij hamulec naciśnij pedał gazu do końca silnik podniesię obroty do 1500 rpm jeśli nie pokaże błędu to po około 20 minutach procedura zakończy się sukcesem
4. Jest jednak problem- nadal mam alarm P242F
5.Czujnik G450 sprawdzony sprawny w MVB 0mbar po odpaleniu 2-3mbar
Jeśli dobrze rozumuje po wymianie DPF na nowy musimy pokazać ECU że juz smoły i oleju nie ma jak wykonać taka adaptacje dla EDC17 ?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Nie jestem tu jakimś specjalistą ale na logikę to po wymianie nie widzę potrzeby pokazywania czegokolwiek sterownikowi, ponieważ zapełnienie filtra określa on za pomocą czujników (różnicy ciśnień) umieszczonych na wejściu i wyjściu dpf.
Sam nie posiadam filtra więc nie mogłem sprawdzić ale faktycznie przewija się informacja
*) After replacing filter set axle mass with VAG tester to 0
Sam nie posiadam filtra więc nie mogłem sprawdzić ale faktycznie przewija się informacja
*) After replacing filter set axle mass with VAG tester to 0
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 maja 2014, 20:51
- Lokalizacja: Konin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1158
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
gdzieś czytałem żeby zrobić adaptację g450 i dodatkowo wyzerować nastawy zapełnienia filtra DPFmurarz111222 pisze:witam
tak jak napisałem czujnik G450 odpowiedzialny za pomiar ciśnienie przed dpf i porównanie do atmosferycznego jest OK problem w tym że sterownik pamięta że filtr kiedys był zapełniony i nie chce wykasowac alarmu
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 maja 2014, 20:51
- Lokalizacja: Konin
Witam
1.Alarm powstał wskutek uszkodzonego silnika ( tłok był wypalony)
2.Filtr został wymontowany wyczyszczony ( nie był zapchany trochę sadzy )
3.Wykonałem regeneracje według filmiku
troche róznic bo mam VCDS 11
4.Czujnik G450 jest sprawny co do słynnej adaptacji, wygląda to tak że czujnik po włączeniu zapłonu wprowadza offset ( jeśli przed dpf jest ciśnienie np 9mbar to wprowadza 9mbar jako offset ) Jeśli po wyczyszczeniu czujnik wskazuje 0mbar sterownik pamięta offset więc wskazuje alarmy. Jeśli kilkakrotnie uruchomimy silnik sterownik sam wyzeruje offset i ot taka to adaptacja za którą fachowcy kasę biorą.
dla silnika CANA to MVB 102 pozycja 3 wskazanie pozycja 4 offset
102 Exhaust gas cleaning
Only on vehicles with particulate filter
1) Exhaust gas temperature after pre-catalyst A5, B8, Q5, C6
[°C]
2) Vacant
3) Particulate filter differential pressure
0 ... 950 mbar
4) Differential pressure offset particulate filter
[mbar]
5.Na youtube znalazłem film o zerowaniu ale kanały adaptacji nie pasują do CANA
6.Jeśli chodzi o pomiary sadzy i oleju to w kanale 104 można poczytać
104 Particulate filter
Only on vehicles with particulate filter
1) Oil ash
[Ltr]
2) Soot mass calculated
[g]
3) Soot mass measured
[g]
4) Distance since last regeneration
[km]
Jeśli ktoś potrafi podać numer kanału adaptacji do wyzerowania oleju i sadzy lub procedurę resetu będę wdzięczny
1.Alarm powstał wskutek uszkodzonego silnika ( tłok był wypalony)
2.Filtr został wymontowany wyczyszczony ( nie był zapchany trochę sadzy )
3.Wykonałem regeneracje według filmiku
troche róznic bo mam VCDS 11
4.Czujnik G450 jest sprawny co do słynnej adaptacji, wygląda to tak że czujnik po włączeniu zapłonu wprowadza offset ( jeśli przed dpf jest ciśnienie np 9mbar to wprowadza 9mbar jako offset ) Jeśli po wyczyszczeniu czujnik wskazuje 0mbar sterownik pamięta offset więc wskazuje alarmy. Jeśli kilkakrotnie uruchomimy silnik sterownik sam wyzeruje offset i ot taka to adaptacja za którą fachowcy kasę biorą.
dla silnika CANA to MVB 102 pozycja 3 wskazanie pozycja 4 offset
102 Exhaust gas cleaning
Only on vehicles with particulate filter
1) Exhaust gas temperature after pre-catalyst A5, B8, Q5, C6
[°C]
2) Vacant
3) Particulate filter differential pressure
0 ... 950 mbar
4) Differential pressure offset particulate filter
[mbar]
5.Na youtube znalazłem film o zerowaniu ale kanały adaptacji nie pasują do CANA
6.Jeśli chodzi o pomiary sadzy i oleju to w kanale 104 można poczytać
104 Particulate filter
Only on vehicles with particulate filter
1) Oil ash
[Ltr]
2) Soot mass calculated
[g]
3) Soot mass measured
[g]
4) Distance since last regeneration
[km]
Jeśli ktoś potrafi podać numer kanału adaptacji do wyzerowania oleju i sadzy lub procedurę resetu będę wdzięczny
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga