Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 17 gru 2014, 09:47

Na pierwszej stronie, 10016

nvled

Post autor: nvled » 18 gru 2014, 22:46

Wielkie dzięki za chęci, ale niestety nie przyjmuje tego kodu :(
Jakieś inne propozycje?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 gru 2014, 06:42


nvled

Post autor: nvled » 19 gru 2014, 09:52

Nie przyjmuje, wyskakuje, że błędny kod do sterownika nie mogę wejść w coding II.

Nie mam problemów z DPF tylko tak prewencyjnie chciałem zobaczyć co i jak i ewentualnie go wypalić.

Jakieś pomysły?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 gru 2014, 09:59

Rozumie, jesteś pewny że masz DPF ... ?
Jest drugi kod 21295 ale z tego co się orientuje od silnika 2.0

nvled

Post autor: nvled » 19 gru 2014, 10:44

Czy jestem pewien, szczerze NIE.

Samochód kupiłem 3 m/c temu nie wiem co było wcześniej robione.
Ale gdyby nie miał DPF to by co kolwiek na czarno dymnął z rury a u mnie zero dymku.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 gru 2014, 11:06

Po pierwsze kody we wlepce bagażnika:
0GG - bez DPF
7GG - z DPF
7GN - auto przygotowane pod DPF
Po drugie w [Meas. Blocks - 08] będziesz miał chyba nieaktywne kanały 100, 101, 102

nvled

Post autor: nvled » 19 gru 2014, 22:50

Mogę w VCDS wejść w kanał 100,101,102

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 02 mar 2015, 22:24

Gdzieś wyczytałem,że poziom sadzy można sprawdzić -silnik->bloki pomiarowe->grupa 068 albo 107.
U mnie są puste pola.Spróbowałem wejść w/g instrukcji z pierwszej strony ale po wpisaniu 100,101 i 103 i wciśnięciu ''idź'' nic się nie dzieje-puste pola...
Proszę o poradę.Silnik BMK ,w/g wlepki ma DPF a poprzedni właściciel nie poinformował mnie o żadnych operacjach usuwania organów pojazdu.
Pozdro

murarz111222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 maja 2014, 20:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: murarz111222 » 11 mar 2015, 20:51

Witam
1.Panowie/Panie silnik CANA 2.7 tdi 190km EDC17
2.Błąd P242F DPF zapełniony
3.Po wielu próbach udało mi się zrobić wypalanie serwisowe VCDS 11.11.5 basic settings grupa 226 naciśnij hamulec naciśnij pedał gazu do końca silnik podniesię obroty do 1500 rpm jeśli nie pokaże błędu to po około 20 minutach procedura zakończy się sukcesem
4. Jest jednak problem- nadal mam alarm P242F
5.Czujnik G450 sprawdzony sprawny w MVB 0mbar po odpaleniu 2-3mbar

Jeśli dobrze rozumuje po wymianie DPF na nowy musimy pokazać ECU że juz smoły i oleju nie ma jak wykonać taka adaptacje dla EDC17 ?

Pozdrawiam

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 11 mar 2015, 21:29

Nie jestem tu jakimś specjalistą ale na logikę to po wymianie nie widzę potrzeby pokazywania czegokolwiek sterownikowi, ponieważ zapełnienie filtra określa on za pomocą czujników (różnicy ciśnień) umieszczonych na wejściu i wyjściu dpf.

Sam nie posiadam filtra więc nie mogłem sprawdzić ale faktycznie przewija się informacja

*) After replacing filter set axle mass with VAG tester to 0

murarz111222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 maja 2014, 20:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: murarz111222 » 11 mar 2015, 22:21

witam
tak jak napisałem czujnik G450 odpowiedzialny za pomiar ciśnienie przed dpf i porównanie do atmosferycznego jest OK problem w tym że sterownik pamięta że filtr kiedys był zapełniony i nie chce wykasowac alarmu

Pozdrawiam

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 12 mar 2015, 04:27

murarz111222 pisze:witam
tak jak napisałem czujnik G450 odpowiedzialny za pomiar ciśnienie przed dpf i porównanie do atmosferycznego jest OK problem w tym że sterownik pamięta że filtr kiedys był zapełniony i nie chce wykasowac alarmu

Pozdrawiam
gdzieś czytałem żeby zrobić adaptację g450 i dodatkowo wyzerować nastawy zapełnienia filtra DPF

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 mar 2015, 06:42

Co do zerowania zawartości popiołu to w VAS jest taka funkcja, w VAG CAN PRO też, natomiast nie bardzo mogę to znaleźć informacji o VCDS.

murarz111222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 maja 2014, 20:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: murarz111222 » 12 mar 2015, 19:04

Witam
1.Alarm powstał wskutek uszkodzonego silnika ( tłok był wypalony)
2.Filtr został wymontowany wyczyszczony ( nie był zapchany trochę sadzy )
3.Wykonałem regeneracje według filmiku

troche róznic bo mam VCDS 11
4.Czujnik G450 jest sprawny co do słynnej adaptacji, wygląda to tak że czujnik po włączeniu zapłonu wprowadza offset ( jeśli przed dpf jest ciśnienie np 9mbar to wprowadza 9mbar jako offset ) Jeśli po wyczyszczeniu czujnik wskazuje 0mbar sterownik pamięta offset więc wskazuje alarmy. Jeśli kilkakrotnie uruchomimy silnik sterownik sam wyzeruje offset i ot taka to adaptacja za którą fachowcy kasę biorą.
dla silnika CANA to MVB 102 pozycja 3 wskazanie pozycja 4 offset
102 Exhaust gas cleaning
Only on vehicles with particulate filter
1) Exhaust gas temperature after pre-catalyst A5, B8, Q5, C6
[°C]
2) Vacant
3) Particulate filter differential pressure
0 ... 950 mbar
4) Differential pressure offset particulate filter
[mbar]
5.Na youtube znalazłem film o zerowaniu ale kanały adaptacji nie pasują do CANA


6.Jeśli chodzi o pomiary sadzy i oleju to w kanale 104 można poczytać
104 Particulate filter
Only on vehicles with particulate filter
1) Oil ash
[Ltr]
2) Soot mass calculated
[g]
3) Soot mass measured
[g]
4) Distance since last regeneration
[km]



Jeśli ktoś potrafi podać numer kanału adaptacji do wyzerowania oleju i sadzy lub procedurę resetu będę wdzięczny

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga