Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: mat1324 » 03 wrz 2020, 22:05

Popiół a sadza, to dwie różne sprawy :).

adamos1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: adamos1988 » 03 wrz 2020, 23:01

Tak tak wiem:) jak myślisz 0.04 popiołu to dużo czy mało? Trudno mi to rozszyfrować. Może jest już tak zawalony ze coraz częściej się wypala bo jest pozatykany. Spróbuję jeszcze wypalić go stacjonarnie przez system może coś pomoże.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: pawcio81 » 04 wrz 2020, 07:47

Gdzieś kiedyś czytałem, że jeśli silnik jest sprawny, nie pobiera za dużo oleju, to popiołu przybywa w tempie 0,01/15000km. Jak sprawdzałem kiedyś u siebie w C6, to przy przebiegu 95 000km popiołu miałem 0,07.

adamos1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: adamos1988 » 04 wrz 2020, 17:22

Czyli nie ma tego aż tak dużo według teorii która podałeś, chyba że ktoś przede mną kasował wartości dpf czego już nie wiem.
Dzisiaj spróbuję wypalić ten syf systemowo i zobaczymy po jakim czasie zacznie się znowu wypalać.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

jochan41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
Imię: Jan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydultowy

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: jochan41 » 07 wrz 2020, 01:08

Witam.Czy ktos pomoze?A mianowicie mam wyrzucony DPF z mojego auta EGR zaslepiony i mam dylemat bo chcialbym zalozyc nowy DPF(moze uzywany kupic) i chcialbym zeby mi ktos pomogl w tej sprawie a mianowicie jaki kupic ten DPF? Ktos cos? :(

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: wandzik83 » 30 lis 2020, 15:08

moze ktos po VIN podać mi nr czujnika G450?

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: januszm » 30 lis 2020, 18:44

059906051A

sruba50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 385
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
Imię: marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ketrzyn

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: sruba50 » 10 gru 2020, 10:39

Jest nowy moduł dpf kontrol robi go firma msgroup . Napisałem do nich czy zadziała z moim audi i dostałem takie info - Auto jest na sterowniku EDC17CP14 - problem tych sterowników jest taki że występowały w dwóch wersjach komunikacji - TP20 oraz UDS, jeśli jest ten drugi to zadziała, jeśli pierwszy niestety nie. Czyli chodzi o moje auto. Jak sprawdzić jaką mam wersje komunikacji?

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: pawcio81 » 10 gru 2020, 10:58

Chyba najprościej podłączyć VCDS, tam jest info, jakim protokołem odbywa się komunikacja, oczywiście ze sterownikiem silnika.

sruba50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 385
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
Imię: marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ketrzyn

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: sruba50 » 10 gru 2020, 11:08

Ale trzeba wejść w silnik czy w jakies bloki danych?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: mat1324 » 10 gru 2020, 20:54

W silniku i w lewym górnym rogu będzie podany protokół połączenia.

mateusz_n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 lis 2019, 17:38
Lokalizacja: Pszczyna

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: mateusz_n » 25 sty 2021, 23:22

Witam. Pacjent Audi A6 C6 2.0 TDI BRE. Problem to brak mocy, drgania wraz ze wzrostem temperatury, słaby dół i dziwne uczucie, że silnik ma zbyt duże obciążenie przy dodawaniu gazu, a do tego nierówna praca.
Wymieniałem turbinę, bo chciałem wyczyścić zmienną geometrię, a okazało się, że wirnik cały w nagarze i ruch ręką nie wchodził w grę. Przed jej wymianą połknął spore ilości oleju.
Poprzedni właściciel usunął fizycznie oraz programowo DPF oraz EGR więc nie brałem go pod uwagę. Po odpięciu przewodów podciśnienia z gruszki czy klap kolektora znika syczenie, które wyglądało na nieszczelność.

Czy to może być katalizator, który teoretycznie został w puszce? Czy jeżeli DPF off to jest szansa go wypalić za pomocą procedury? Sprawdzałem dzisiaj temperaturę przed turbo i max jaki udało się uzyskać to 540° i to na moment. Czy używanie preparatu do czyszczenia DPF ma jakikolwiek sens? I czy jeżeli to problem ze spalinami to odłączając np. czujnik temperatury przed puszką jestem w stanie wykluczyć katalizator? Oczywiście tylko w celu diagnozy chciałbym odłączyć czujnik.
Z góry dziękuję za pomoc 🙂

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 499
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: tomnik » 25 sty 2021, 23:54

mateusz_n pisze:
25 sty 2021, 23:22
Pacjent Audi A6 C6 2.0 TDI BRE. Problem to brak mocy, drgania wraz ze wzrostem temperatury, słaby dół i dziwne uczucie, że silnik ma zbyt duże obciążenie przy dodawaniu gazu, a do tego nierówna praca.
Pomyliłeś tematy, piszesz w niewłaściwym do Twojego problemu.
Ten wątek dotyczy procedury/wypalania DPF.

adadur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2010, 18:24
Imię: Adam
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: adadur » 17 kwie 2021, 16:02

Może ktoś mi podpowie.
Auto 3.0 TDI CDYA
w silniku błąd:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany

logi:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa A: '102
Temperatura Temperatura Ciśnienie Ciśnienie
CZAS ZAPISU *C *C mbar mbar
0.23 159.3 153.4 6 -6
0.49 159.3 153.4 6 -6
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa B: '104
(bez jednostek) (bez jednostek) (bez jednostek) Przebieg
CZAS ZAPISU km
0.09 0.35 5.5 4.0 0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa C: '107
(bez jednostek) (bez jednostek) (bez jednostek) (bez jednostek)
CZAS ZAPISU
0.24 49.5 29.0 23.0 65.8
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Trochę historii. Błąd jest już jakieś 2 miesiące, auto wypalało automatycznie i błędu na FIS nie było i nie ma. W końcu się za to zabrałem. Przed powyższymi logami w grupie 102 pozycja 3 było kilkanaście mbar (17-18 mbar) a w grupie 4 było i jest offset -6 bar (wiem że ma być blisko 0 lub wręcz 0). Wyczytałem, że pomiar z grupy 104 pozycja pierwsza przy 0.37 powinien już generować błąd na FIS.
Jak widzicie po grupie 104 poz. czwarta właśnie zrobiłem automatyczne drogowe wypalanie (45 min. jazdy na 2 tyś. obr. na IV biegu - prędk. ok. 77 km/h) i wartoś 0.35 była przed wypalaniem taka sam jak po ...
Co radzicie dalej podziałać? wypalanie wymuszone VCDSem, czy jednak wymiana czujnika G450?

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: januszm » 17 kwie 2021, 20:30

ta wartosc (u Ciebie) 0,35 nigdy nie bedzie mniejsza, ona tylko rosnie, nawet po wypalamiu.
Na postoju jak silnik chodzi na wolnych obrotach to w grupie 102/3 nie powinno byc wiecej jak 6-7mbar. Offset powinien byc 0.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga