[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Popiół a sadza, to dwie różne sprawy .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Tak tak wiem:) jak myślisz 0.04 popiołu to dużo czy mało? Trudno mi to rozszyfrować. Może jest już tak zawalony ze coraz częściej się wypala bo jest pozatykany. Spróbuję jeszcze wypalić go stacjonarnie przez system może coś pomoże.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 238
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Gdzieś kiedyś czytałem, że jeśli silnik jest sprawny, nie pobiera za dużo oleju, to popiołu przybywa w tempie 0,01/15000km. Jak sprawdzałem kiedyś u siebie w C6, to przy przebiegu 95 000km popiołu miałem 0,07.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Czyli nie ma tego aż tak dużo według teorii która podałeś, chyba że ktoś przede mną kasował wartości dpf czego już nie wiem.
Dzisiaj spróbuję wypalić ten syf systemowo i zobaczymy po jakim czasie zacznie się znowu wypalać.
Dzisiaj spróbuję wypalić ten syf systemowo i zobaczymy po jakim czasie zacznie się znowu wypalać.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydultowy
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Witam.Czy ktos pomoze?A mianowicie mam wyrzucony DPF z mojego auta EGR zaslepiony i mam dylemat bo chcialbym zalozyc nowy DPF(moze uzywany kupic) i chcialbym zeby mi ktos pomogl w tej sprawie a mianowicie jaki kupic ten DPF? Ktos cos?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
moze ktos po VIN podać mi nr czujnika G450?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
059906051A
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Jest nowy moduł dpf kontrol robi go firma msgroup . Napisałem do nich czy zadziała z moim audi i dostałem takie info - Auto jest na sterowniku EDC17CP14 - problem tych sterowników jest taki że występowały w dwóch wersjach komunikacji - TP20 oraz UDS, jeśli jest ten drugi to zadziała, jeśli pierwszy niestety nie. Czyli chodzi o moje auto. Jak sprawdzić jaką mam wersje komunikacji?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 238
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Chyba najprościej podłączyć VCDS, tam jest info, jakim protokołem odbywa się komunikacja, oczywiście ze sterownikiem silnika.
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Ale trzeba wejść w silnik czy w jakies bloki danych?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
W silniku i w lewym górnym rogu będzie podany protokół połączenia.
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Witam. Pacjent Audi A6 C6 2.0 TDI BRE. Problem to brak mocy, drgania wraz ze wzrostem temperatury, słaby dół i dziwne uczucie, że silnik ma zbyt duże obciążenie przy dodawaniu gazu, a do tego nierówna praca.
Wymieniałem turbinę, bo chciałem wyczyścić zmienną geometrię, a okazało się, że wirnik cały w nagarze i ruch ręką nie wchodził w grę. Przed jej wymianą połknął spore ilości oleju.
Poprzedni właściciel usunął fizycznie oraz programowo DPF oraz EGR więc nie brałem go pod uwagę. Po odpięciu przewodów podciśnienia z gruszki czy klap kolektora znika syczenie, które wyglądało na nieszczelność.
Czy to może być katalizator, który teoretycznie został w puszce? Czy jeżeli DPF off to jest szansa go wypalić za pomocą procedury? Sprawdzałem dzisiaj temperaturę przed turbo i max jaki udało się uzyskać to 540° i to na moment. Czy używanie preparatu do czyszczenia DPF ma jakikolwiek sens? I czy jeżeli to problem ze spalinami to odłączając np. czujnik temperatury przed puszką jestem w stanie wykluczyć katalizator? Oczywiście tylko w celu diagnozy chciałbym odłączyć czujnik.
Z góry dziękuję za pomoc
Wymieniałem turbinę, bo chciałem wyczyścić zmienną geometrię, a okazało się, że wirnik cały w nagarze i ruch ręką nie wchodził w grę. Przed jej wymianą połknął spore ilości oleju.
Poprzedni właściciel usunął fizycznie oraz programowo DPF oraz EGR więc nie brałem go pod uwagę. Po odpięciu przewodów podciśnienia z gruszki czy klap kolektora znika syczenie, które wyglądało na nieszczelność.
Czy to może być katalizator, który teoretycznie został w puszce? Czy jeżeli DPF off to jest szansa go wypalić za pomocą procedury? Sprawdzałem dzisiaj temperaturę przed turbo i max jaki udało się uzyskać to 540° i to na moment. Czy używanie preparatu do czyszczenia DPF ma jakikolwiek sens? I czy jeżeli to problem ze spalinami to odłączając np. czujnik temperatury przed puszką jestem w stanie wykluczyć katalizator? Oczywiście tylko w celu diagnozy chciałbym odłączyć czujnik.
Z góry dziękuję za pomoc
-
Onlinetomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 500
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Pomyliłeś tematy, piszesz w niewłaściwym do Twojego problemu.
Ten wątek dotyczy procedury/wypalania DPF.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 sty 2010, 18:24
- Imię: Adam
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Może ktoś mi podpowie.
Auto 3.0 TDI CDYA
w silniku błąd:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
logi:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa A: '102
Temperatura Temperatura Ciśnienie Ciśnienie
CZAS ZAPISU *C *C mbar mbar
0.23 159.3 153.4 6 -6
0.49 159.3 153.4 6 -6
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa B: '104
(bez jednostek) (bez jednostek) (bez jednostek) Przebieg
CZAS ZAPISU km
0.09 0.35 5.5 4.0 0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa C: '107
(bez jednostek) (bez jednostek) (bez jednostek) (bez jednostek)
CZAS ZAPISU
0.24 49.5 29.0 23.0 65.8
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Trochę historii. Błąd jest już jakieś 2 miesiące, auto wypalało automatycznie i błędu na FIS nie było i nie ma. W końcu się za to zabrałem. Przed powyższymi logami w grupie 102 pozycja 3 było kilkanaście mbar (17-18 mbar) a w grupie 4 było i jest offset -6 bar (wiem że ma być blisko 0 lub wręcz 0). Wyczytałem, że pomiar z grupy 104 pozycja pierwsza przy 0.37 powinien już generować błąd na FIS.
Jak widzicie po grupie 104 poz. czwarta właśnie zrobiłem automatyczne drogowe wypalanie (45 min. jazdy na 2 tyś. obr. na IV biegu - prędk. ok. 77 km/h) i wartoś 0.35 była przed wypalaniem taka sam jak po ...
Co radzicie dalej podziałać? wypalanie wymuszone VCDSem, czy jednak wymiana czujnika G450?
Auto 3.0 TDI CDYA
w silniku błąd:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
logi:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa A: '102
Temperatura Temperatura Ciśnienie Ciśnienie
CZAS ZAPISU *C *C mbar mbar
0.23 159.3 153.4 6 -6
0.49 159.3 153.4 6 -6
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa B: '104
(bez jednostek) (bez jednostek) (bez jednostek) Przebieg
CZAS ZAPISU km
0.09 0.35 5.5 4.0 0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa C: '107
(bez jednostek) (bez jednostek) (bez jednostek) (bez jednostek)
CZAS ZAPISU
0.24 49.5 29.0 23.0 65.8
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Trochę historii. Błąd jest już jakieś 2 miesiące, auto wypalało automatycznie i błędu na FIS nie było i nie ma. W końcu się za to zabrałem. Przed powyższymi logami w grupie 102 pozycja 3 było kilkanaście mbar (17-18 mbar) a w grupie 4 było i jest offset -6 bar (wiem że ma być blisko 0 lub wręcz 0). Wyczytałem, że pomiar z grupy 104 pozycja pierwsza przy 0.37 powinien już generować błąd na FIS.
Jak widzicie po grupie 104 poz. czwarta właśnie zrobiłem automatyczne drogowe wypalanie (45 min. jazdy na 2 tyś. obr. na IV biegu - prędk. ok. 77 km/h) i wartoś 0.35 była przed wypalaniem taka sam jak po ...
Co radzicie dalej podziałać? wypalanie wymuszone VCDSem, czy jednak wymiana czujnika G450?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
ta wartosc (u Ciebie) 0,35 nigdy nie bedzie mniejsza, ona tylko rosnie, nawet po wypalamiu.
Na postoju jak silnik chodzi na wolnych obrotach to w grupie 102/3 nie powinno byc wiecej jak 6-7mbar. Offset powinien byc 0.
Na postoju jak silnik chodzi na wolnych obrotach to w grupie 102/3 nie powinno byc wiecej jak 6-7mbar. Offset powinien byc 0.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga