Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 499
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 27 maja 2020, 13:08

dodi pisze:Czy to normalne, że już ponad 1000 km nie wypalał mi się DPF... nie zauważyłem próby wypalania...
A w jaki sposób mógłbyś zauważyć ?
Dane z 104.4 mówią, o przejechanym dystansie od ostatniego przeprowadzonego do końca( niezakłóconego) procesu regeneracji *. Jeśli proces ten zostanie zakłócony przez zatrzymanie auta, zatrzymanie silnika, a jednostki sadzy zostały podczas trwania procesu, zmniejszone do odpowiedniej wartości, to po ponownym uruchomieniu silnika proces ten nie będzie wznowiony, a licznik 104.4 nie zostanie wyzerowany (proces nie został przeprowadzony do końca). Program "uznaje", że jednostki sadzy spadły na tyle podczas zatrzymanej regeneracji, że jej ponowne rozpoczęcie jest niepotrzebne.
Jak widzicie 1000km w 104.4 wcale nie świadczy o tym, że od ostatniego przeprowadzonego i zakończonego/niezakłóconego procesu przejechaliśmy taki dystans bez prób regeneracji . Mówi, o przejechanym dystansie od ostatniej przeprowadzonej i zakończonej "naturalnie", nie zakłóconej regeneracji filtra DPF *. W tych 1000km mogło już zaistnieć dwie, a nawet trzy próby procesu. O czym właśnie świadczą dane grupy 102, które przedstawiłeś na wykonanym zdjęciu - te temperatury, jak tu błędnie napisano, nie są do osiągnięcia podczas jazdy(nawet forsownej)
dodi pisze:wróciłem z trasy i robiłem pomiary...a po trasie mu nie "żałowałem"
Temperatury te zauważyć można wtedy, kiedy przeprowadzana jest regeneracja DPF. Tak, w trakcie wykonywania zdjęcia był przeprowadzany ten proces (!), a Ty o tym nie wiedziałeś/nie zauważyłeś
dodi pisze:d 1000 km nie wypalał mi się DPF... nie zauważyłem próby wypalania...
no bo, w jaki sposób ?
Na marginesie - Oczywiście można to stwierdzić :
-obserwując odpowiednie grupy/grupę w wartościach mierzonych
- organoleptycznie (dla "wtajemniczonych" :) )

"Wyzerowany DPF" wcale nie będzie "wypalał się" sporadycznie. Owszem dystanse między procesami będą większe ale nie tak, jakbyśmy to sobie wyobrażali. Dystans między regeneracjami nawet na "wyzerowanym" i czystym DPF-ie może wynieść 340km. Dzieje się to wtedy, gdy poruszamy się autem w krótkich odcinkach, silnik niedogrzany, itp.

*Proces regeneracji filtra DPF W A6 C6 2.7/3.0 zostaje uznany za zakończony, jeśli wartość jednostek sadzy obliczonej/skalkulowanej spadnie do poziomu 7,5.
Ciekawostka - nigdy nie spada poniżej tej wartości....

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 maja 2020, 13:24

Serwisowo spada do kilku gramów ;). Sprawdziłem to na wielu A6.

dodi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:18
Imię: ustaw twoje auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: dodi » 27 maja 2020, 14:22

tomnik pisze:Temperatury te zauważyć można wtedy, kiedy przeprowadzana jest regeneracja DPF. Tak, w trakcie wykonywania zdjęcia był przeprowadzany ten proces (!), a Ty o tym nie wiedziałeś/nie zauważyłeś
dodi napisał/a:
d 1000 km nie wypalał mi się DPF... nie zauważyłem próby wypalania...
no bo, w jaki sposób ?
Na marginesie - Oczywiście można to stwierdzić :
-obserwując odpowiednie grupy/grupę w wartościach mierzonych
- organoleptycznie (dla "wtajemniczonych" :) )
podczas robienia zdjęcia oprócz tych temperatur ani nie były podwyższone obroty ani nie chodziły wentylatory ani nic innego co by wskazywało na próbę wypalania DPF... chwilowe spalanie na kompie tez było na normalnym poziomie tzn. nie podwyższone...

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 499
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 27 maja 2020, 20:43

dodi pisze:oprócz tych temperatur ani nie były podwyższone obroty ani nie chodziły wentylatory ani nic innego co by wskazywało na próbę wypalania DPF... chwilowe spalanie na kompie tez było na normalnym poziomie tzn. nie podwyższone
I nic z przez Ciebie wymienionych nie zaobserwujesz podczas normalnego procesu regeneracji (2.7/3.0). Dlatego też napisałem : "A w jaki sposób mógłbyś zauważyć ? "
Podwyższone obroty, praca wentylatorów zewnętrznych, podwyższone spalanie chwilowe zaobserwować można podczas regeneracji serwisowej (wymuszonej przez urządzenie diagnostyczne).

dodi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:18
Imię: ustaw twoje auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: dodi » 28 maja 2020, 11:42

tomnik pisze:
dodi pisze:oprócz tych temperatur ani nie były podwyższone obroty ani nie chodziły wentylatory ani nic innego co by wskazywało na próbę wypalania DPF... chwilowe spalanie na kompie tez było na normalnym poziomie tzn. nie podwyższone
I nic z przez Ciebie wymienionych nie zaobserwujesz podczas normalnego procesu regeneracji (2.7/3.0). Dlatego też napisałem : "A w jaki sposób mógłbyś zauważyć ? "
Podwyższone obroty, praca wentylatorów zewnętrznych, podwyższone spalanie chwilowe zaobserwować można podczas regeneracji serwisowej (wymuszonej przez urządzenie diagnostyczne).
a powiedz, na jakie wartości mierzone wejść, żeby zobaczyć, że w danym momencie wypala DPF-a?

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 28 maja 2020, 13:42

najprościej obserwować temperaturę przed / za DPF
okolice 400 - rozgrzewka
okolice 530-600 - pełne wypalanie
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 28 maja 2020, 23:01

mat1324 pisze:Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
- zrobić adaptację czujnika G450, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 83 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej),
- zresetować zawartość filtra, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 81 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej).
Po tym ponownie uruchamiasz program i kasujesz błędy, które masz. Teraz nie powinny ponownie się pojawić. Ja miałem tylko błąd 009263, nie wiem jakie ty masz. W kanale 104 w blokach pomiarowych w silniku powinny pojawić się zera (niekoniecznie wszędzie), zamiast konkretnych wartości. W razie pytań pisz.
Pozdrawiam.
Mat, czy ten opis dotyczy również DPF po praniu?
Mam świeżo zregenerowany, więc czy wtedy pomijam wypalanie komputerem i zaczynam od adaptacji G450?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 maja 2020, 23:17

Jeśli offset jest zerowy (pole 102.4), to nie musisz robić adaptacji G450. Możesz od razu wyzerować DPF.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 28 maja 2020, 23:32

Więc jeśli właśnie założyłem DPF po praniu na Otomaticu (ciśnienie 146 przed i 14 po, spadek 90%), to jeśli w 102.4 jest 0, to mogę wyzerować w 104.1 a jeśli jest offset, to zacząć od wypalania, czy G450?
Muszę jeszcze tylko wspawać harmonijkę, bo jest dziura. Wiadomo, że bez tego nie będę wypalał. A ten offset też chyba muszę sprawdzić na uruchomionym silniku?

syl999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 cze 2020, 20:27
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: syl999 » 02 cze 2020, 21:15

Witam
Koledzy potrzebuję pomocy zacznę od początku
Pół roku temu obserwując stan dpf zauważyłem że bardzo szybko przybywa popiołu było 61 % (275000km) i w ciągu 5 miesięcy przybywało w drastyczny sposób aż doszło do 98% gdzie vcds sugeruje 60 granicznej wartości, miedzy czasie zauważyłem również przybywanie oleju, procedury wypalania się pojawiały ale nie w oczekiwanym momencie np gdy sadzy było 29 % jadać autostrada 60 km i naprawdę pedał w podłogę procedura się nie włączyła a w korku w mieście tak.........
Słuchając rady mechaników wszyscy ze 100 % dpf do czyszczenia , tak tez uczyniłem wymontowałem dałem do czyszczenia ale problem pozostał popiół wyzerowałem ale ciągle nie dawał mi spokoju wynik offsetu ciągle minus 12.5ś
przeszukałem rożnie fora aż natknąłem się własnie na to i mnie olśniliście
Myślę czujnik różnicy ciśnień zamówiłem 076906051A niby zamienia się z moim oryginałem gdzie miałem zmontowany 07Z906051A
przyszedł zamontowałem i szok offset -25.50 adaptacja 1 2 3 i minus 20.5 ,
myślę przejadę się i tutaj szok ruszam 4 bieg 2 tys a tam powoli filtr co chwila o 0.4 zmniejsza się zapełnienie sadzą wkońcu wjechałem na autostradę filtr wypalił się do zera włączył się proces temp turbo ok 800 C, pojeździłem 2 dni i przy jeździe gdzie turbina miała powyżej 400 stopni zapełnienie sadzą spadało powoli po 0,4 byłem zadowolony i szczęśliwy ze rozwiązałem problem za waszą pomocą ale teraz już tak nie jest filtr się w taki sposób teraz nie obniża nawet na autostradzie mam już 20 % i obawiam się ze znów się to skończy ropa w oleju........
czy możliwe ze ten czujnik dokonuje złych pomiarów ...
dzisiaj podłączyłem poprzednika i też pokazuje offset na minusie .
Obrazek
Obrazek nowy czujnik


Obrazek
Obrazek stary czujnik

czy moglibyście podesłac sugestie...........
z góry dziekuję i pozdrawiam

adamos1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: adamos1988 » 02 wrz 2020, 23:09

Witam,
Mam pytanie odnośnie wypalania dpf i czujników.
Wyczytałem że czujniki temperatury przed katalizatorem i przed filtrem cząstek powinny być zbliżone do siebie po rozgrzaniu. U mnie troszeczkę się to rozchodzi między sobą. Najlepsze jest to ze czujnik temp. Przed katalizatorem rano przy włączonym zapłonie bez odpalania i po podłączeniu kompa pokazuje temperaturę rzędu 700 czy 800 stopni :| po odpaleniu temperatura oczywiście spada gdzieś do wartości około 300 stopni gdzie temperatura przed filtrem zachowuje się raczej prawidłowo bo zwiększa się podczas rozgrzewania samochodu. Gdy silnik osiągnie temperaturę robocza 90stopni różnica między tymi dwoma czujnikami wynosi około 100 stopni. Od czasu do czasu wyskakuje błąd czujnika temperatury chyba 2 i 3 jak się nie mylę.
Problem w tym że dość często wypala mi się ten dpf i czy to może mieć związek z tymi czujnikami?
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: mat1324 » 02 wrz 2020, 23:21

Do wymiany czujniki, które przekłamują.

adamos1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: adamos1988 » 03 wrz 2020, 19:49

Będę musiał pomyśleć nad wymiana,
Druga rzecz, jaką wartość sterownik bierze pod uwagę w przypadku wypalania dpf? Zmierzona ilość sadzy czy obliczona? W przypadku obliczonej (104.2) mam 10g a w przypadku zmierzonej(104.3) 23g i ta wartość zmienia się podczas jazdy. Jak jadę autem to co kawałek wzrasta o 0.5g , gdy stoję na światłach to maleje.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: mat1324 » 03 wrz 2020, 20:14

Obie wartości bierze pod uwagę. Wypalanie jest rozpoczynane, gdy jedna z tych wartości przekroczy próg.

adamos1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: adamos1988 » 03 wrz 2020, 20:21

Aha, bo zastanawia mnie fakt dlaczego tak często się wypala. Co 100km, wartość 104.1 czyli jak się nie mylę to zapelnienie popiołem wynosi 0.04.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga