[ A6 C6] Wypalanie DPF
-=Rafal=- pisze:Zależy jak bardzo jest zabity i ile razy byla przeprowadzana regeneracja. Jazda na zabitym dpf skutkuje laniem ropy do silnika w efekcie czego uszkodzeniem motoru. Dodatkowo można zajechac turbine jeśli bez trybu awaryjnego będziesz jej gazowal a spaliny nie będą miały dobrego ujścia. Pozdrawiam
Otóz swieci sie kontrolka od swiec i brak moc,jak w takim przypadku jechac najlepiej?? Musze zrobic trase z 200km czy jest to mozliwe czy za duze ryzyko??dodam ze olej zmieiałem 500km wczesniej
nu
Witam otóz wlasnie mam swoj własny interfejs i po pierwszym skanowaniu wyswietla sie cos takiego:7
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F9 910 401 B HW: 4F0 907 401 C
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0010
Revision: --H04--- Serial number:
Coding: 0011372
Shop #: WSC 00011 888 181093
VCID: 244DF249E7C0DE9
1 Fault Found:
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 001 - Restricted/Clogged - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 248661 km
Time Indication: 0
Date: 2014.01.31
Time: 14:24:06
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
(no units): 47.0
(no units): 33.5
(no units): 6.5
Temperature: 141.6°C
Absolute Pres.: 0.0 mbar
Pressure: 0 mbar
Readiness: 1 1 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
Part No SW: 4F2 910 156 T HW: 09L 927 156 C
Component: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0020
Revision: --H03--- Serial number: 4356864
Coding: 0000001
Shop #: WSC 02325 758 00200
VCID: 36693801415C5C9
1 Fault Found:
005913 - Functionality limited due to Engine Control Module
P1719 - 000 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 102
Mileage: 248162 km
Time Indication: 0
Date: 2014.01.28
Time: 17:20:23
Dodam ze ostatnio w warsztacie ziomek tez próbowal wypalic dpf i nie szlo.
Pomoze Ktos?
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F9 910 401 B HW: 4F0 907 401 C
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0010
Revision: --H04--- Serial number:
Coding: 0011372
Shop #: WSC 00011 888 181093
VCID: 244DF249E7C0DE9
1 Fault Found:
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 001 - Restricted/Clogged - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 248661 km
Time Indication: 0
Date: 2014.01.31
Time: 14:24:06
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
(no units): 47.0
(no units): 33.5
(no units): 6.5
Temperature: 141.6°C
Absolute Pres.: 0.0 mbar
Pressure: 0 mbar
Readiness: 1 1 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
Part No SW: 4F2 910 156 T HW: 09L 927 156 C
Component: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0020
Revision: --H03--- Serial number: 4356864
Coding: 0000001
Shop #: WSC 02325 758 00200
VCID: 36693801415C5C9
1 Fault Found:
005913 - Functionality limited due to Engine Control Module
P1719 - 000 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 102
Mileage: 248162 km
Time Indication: 0
Date: 2014.01.28
Time: 17:20:23
Dodam ze ostatnio w warsztacie ziomek tez próbowal wypalic dpf i nie szlo.
Pomoze Ktos?
nu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
- Lokalizacja: Lubuskie
Witam
Mam taki sam problem co kolega "turidwl" a mianowicie nie moge wlaczyc wypalania DPF w czym jest problem poprzednim razem szlo bez problemow a teraz nie ma szans zadnej reakcji na 10016 w coding II.
VCDS mam takie bledy:
VCID: 244CEECED881
1 Fault Found
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged
P242F - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 269729 km
Time Indication: 0
Date: 2014.06.05
Time: 17:40:05
Freeze Frame
RPM: 756 /min
(no units): 32.9
(no units): 30.5
(no units): 11.0
Temperature: 59.0°C
Absolute Pres.: 0.0 mbar
Pressure: 0 mbar
Readiness: 0 0 1 1 1
Thursday,05,June,2014,11:49:56:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
Data version: 20100630
Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
Control Module Part Number: 4F2 910 156 T HW: 09L 927 156 C
Component and/or Version: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0020
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 366824867E1D
1 Fault Found
005913 - Functionality limited due to Engine Control Module
P1719 - 000 - -
Freeze Frame
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 269729 km
Time Indication: 0
Date: 2014.06.05
Time: 17:54:23
Mam taki sam problem co kolega "turidwl" a mianowicie nie moge wlaczyc wypalania DPF w czym jest problem poprzednim razem szlo bez problemow a teraz nie ma szans zadnej reakcji na 10016 w coding II.
VCDS mam takie bledy:
VCID: 244CEECED881
1 Fault Found
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged
P242F - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 269729 km
Time Indication: 0
Date: 2014.06.05
Time: 17:40:05
Freeze Frame
RPM: 756 /min
(no units): 32.9
(no units): 30.5
(no units): 11.0
Temperature: 59.0°C
Absolute Pres.: 0.0 mbar
Pressure: 0 mbar
Readiness: 0 0 1 1 1
Thursday,05,June,2014,11:49:56:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
Data version: 20100630
Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
Control Module Part Number: 4F2 910 156 T HW: 09L 927 156 C
Component and/or Version: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0020
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 366824867E1D
1 Fault Found
005913 - Functionality limited due to Engine Control Module
P1719 - 000 - -
Freeze Frame
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 269729 km
Time Indication: 0
Date: 2014.06.05
Time: 17:54:23
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1158
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam,
Mam problem z DPF. Zapaliła mi sie kontrolka DPF i po krótkim odcinku zgasła (5-7km w mieście). Przy kolejnej jeździe (następny dzień) kontrolka sie nie zapaliła. Ale po trzecim uruchomieniu silnika znowu sie zapaliła i po krótkim odcinku zgasła. Wyjechałem na autostradę zrobiłem 100km ze stalowa prędkością 100km/h i przy obrotach 2800 miałem nadzieje ze sie już pozbyłem sie problemu. Dzień pózniej znowu jechałem krótki odcinek drogi i po odpaleniu silnika kontrolka znowu sie zapaliła.
1. Czy wiecie co mogło sie stać? Zapchać sie filtr DPF czy po prostu ta ikonką wskazywała ze sie oczyszczalni?
2. Czy może sie coś stać z silnikiem, skrzynia lub turbina?
3. Jak pozbyć sie tego problemu?
4. Jestem z Poznania czy jest tu ktoś kto może mi np. Podpiąć auto do komputera i sprawdzić co jest grane?
Auto to a6 c6 3.0 tdi z 2007roku
Mam problem z DPF. Zapaliła mi sie kontrolka DPF i po krótkim odcinku zgasła (5-7km w mieście). Przy kolejnej jeździe (następny dzień) kontrolka sie nie zapaliła. Ale po trzecim uruchomieniu silnika znowu sie zapaliła i po krótkim odcinku zgasła. Wyjechałem na autostradę zrobiłem 100km ze stalowa prędkością 100km/h i przy obrotach 2800 miałem nadzieje ze sie już pozbyłem sie problemu. Dzień pózniej znowu jechałem krótki odcinek drogi i po odpaleniu silnika kontrolka znowu sie zapaliła.
1. Czy wiecie co mogło sie stać? Zapchać sie filtr DPF czy po prostu ta ikonką wskazywała ze sie oczyszczalni?
2. Czy może sie coś stać z silnikiem, skrzynia lub turbina?
3. Jak pozbyć sie tego problemu?
4. Jestem z Poznania czy jest tu ktoś kto może mi np. Podpiąć auto do komputera i sprawdzić co jest grane?
Auto to a6 c6 3.0 tdi z 2007roku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
A stosowałeś środki chemiczne do czyszczenia DPF? Nie pisze o środkach obniżających temperaturę wypalania sadzy, ale o typowych środkach do rozpuszczania złogów sadzy itp. w filtrze. Proces czyszczenia na wyłączonym silniku bez uruchamiania procedury dopalania itp.-=Rafal=- pisze:No mi się jeszcze nie zdażyło żeby nie chciał wypalać. Miałem jeden przypadek taki tylko. Ale to DPF nadawał się już tylko na śmietnik. Wypalało do połowy i wyłączało wypalanie. Klient musiał programowo usunąć DPF i go wyciąć.
Witam,
Chciałem sprawdzić poziom zapełnienia DPF w moim samochodzie. Chciałem zrobić to na podstawie wpisu z pierwszej strony, czyli:
Kod:
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102
I tutaj grupy mają wartości po kropce.
Tylko pojawia się problem bo pole [Meas. Blocks - 08] jest wyszarzone.
Znalazłem w internecie (http://www.ross-tech.com/vcds/tour/m-blocks.html ), że powinienem użyć Advanced Measuring Blocks. Jednak i tu mam problem, otóż posiadam wersję francuskojęzyczną VCDS'a i nie jestem w stanie przetłumaczyć wszystkiego.
Czy ma ktoś może listę wszystkich pozycji z Advanced Measuring Blocks po ang lub pl?
Czy da się jakoś zmusić VCDS do używania innego języka? Czy da się podmienić pliki lbl, clb, rod w VCDS na nowsze/w innym języku? czy to coś da?
Adam
Chciałem sprawdzić poziom zapełnienia DPF w moim samochodzie. Chciałem zrobić to na podstawie wpisu z pierwszej strony, czyli:
Kod:
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102
I tutaj grupy mają wartości po kropce.
Tylko pojawia się problem bo pole [Meas. Blocks - 08] jest wyszarzone.
Znalazłem w internecie (http://www.ross-tech.com/vcds/tour/m-blocks.html ), że powinienem użyć Advanced Measuring Blocks. Jednak i tu mam problem, otóż posiadam wersję francuskojęzyczną VCDS'a i nie jestem w stanie przetłumaczyć wszystkiego.
Czy ma ktoś może listę wszystkich pozycji z Advanced Measuring Blocks po ang lub pl?
Czy da się jakoś zmusić VCDS do używania innego języka? Czy da się podmienić pliki lbl, clb, rod w VCDS na nowsze/w innym języku? czy to coś da?
Adam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga