Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 26 kwie 2020, 10:35

mat1324 pisze:Jak zapali się kontrolka, to już nie następuje wypalanie w czasie jazdy. Dlatego na fisie jest informacja, aby zajrzeć do instrukcji, a tam jest napisane, aby odwiedzić serwis.
Jestem skłonny zaprzeczyć Twojej teorii, na własnym przykładzie. U mnie ostatnio również zapaliło się info o DPF z tego samego powodu. Słabiej się zbierał i przełączał biegi zdecydowanie później. Przegnałem parę kilometrów autostradą 170 km/h zostawiając białą chmurę i kontrolka zgasła. Wszystkie objawy ustały.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 kwie 2020, 15:27

A sprawdziłeś zapełnienie filtra przed tym? Wszystko zależy od wartości w grupie 107. U jednego już jest niemożliwe samoczynne wypalenie, a u innego jeszcze można.

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 26 kwie 2020, 22:07

Ale dlaczego trwa cały proces przygotowania i wypalania a jak pzechodzi w stan studzenia to od razu wskakuje że przerwano. Przeciez jesli trwał cykl wypalania i wypalało bo mega biało z wydechu leciało to czemu wartość w bloku 104.2 wogóle nie zmalała.

[ Dodano: 2020-04-26, 22:06 ]
To przedlift. W grupie 107 chyba nic nie ma

[ Dodano: 2020-04-26, 22:07 ]
Moze jutro jeszcze przegonie ze 100km. Tylko boje sie ze go jeszcze bardzie zapcha

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 kwie 2020, 23:24

Jakiego masz VCDSa? Wypaliłem już sporo filtrów w C6 i nigdy nie miałem problemu. Temperatura w ogóle narasta?

[ Dodano: 2020-04-26, 22:26 ]
Mógłbym pomóc, więc albo ja podlecę do Ciebie albo spotkamy się gdzieś w połowie. Spróbuj też ogarnąć problem z tym alternatorem.

[ Dodano: 2020-04-27, 23:24 ]
Po wielu próbowach w końcu udało się wypalić, ale sterownik silnika był dość uparty. Z tyłu za autem spora chmura białego dymu od razu po rozpoczęciu wypalania. Ilość sadzy ponad 50, więc blisko zblokowania procedury przez sterownik.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 500
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 30 kwie 2020, 12:02

wandzik83 pisze:i wypalało bo mega biało z wydechu leciało
Biały dym nie jest wynikiem/produktem samego procesu wypalania. To wynik za dużej wartości dawek powtryskowych, jednym słowem paliwa, dostarczanych do wydechu versus stan filtra-jego możliwości regeneracyjnych/stanu zapełnienia popiołem. W opisywanym tu przypadku wyzerowana została wartość popiołu. Sterownik podaje w czasie regeneracji ilość paliwa taką, jak przy nowym filtrze. Stary, nawet przeczyszczony filtr (proces czyszczenia filtra, to próba pozbycia się z niego popiołu, który osadził się na porowatym jego wnętrzu, nie jest w 100% skuteczny) nie jest w stanie "przyjąć" tej ilości paliwa jest w pewnym stopniu wypełniony popiołem, jego zdolności regeneracyjne nie są takie, jak w nowym. Te nieodpowiednie (za duże) dawki powodują to, iż w filtrze w wyniku spalania tego dodatkowego paliwa nie zostaje wytworzona odpowiednio duża temperatura. W pewnych momentach filtr zostaje niejako zalewany tym paliwem, stąd biały dym. Próbowaliście rozpalać grila płynną podpałką ? Dolewacie podpałki i przygaszacie żarzące się już kawałki węgla, zaobserwować można biały dym... Dolewając jej za dużo, można nawet zgasić żar. To bardzo podobnie, jak w naszym starym lub starym przeczyszczonym filtrze.
Dla przykładu z własnego doświadczenia - regeneracja serwisowa(wymuszona) filtra po przebiegu 250 tys. przebiegła pomyślnie. Brak białego dymu.
Ten sam filtr (nie przeczyszczony), wyzerowana wartość popiołu. Regeneracja serwisowa - kłęby białego dymu, temperatura w filtrze nie osiągnęła oczekiwanych przez sterownik wartości, proces został przerwany.

W odpowiednich blokach pomiarowych znajduje się informacja na temat przyczyny przerwania regeneracji serwisowej (wymuszonej przez sterownik).
W opisywanym przypadku nie było koniecznym przeprowadzanie regeneracji serwisowej. Wystarczył przejazd autem ze stałymi obrotami 1400-2000 na 4, 5 lub 6-tym biegu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 kwie 2020, 21:44

Niestety, ale taka jazda nie pomagała. Kolega zrobił ok. 30 km ekspresówką S3 i nic. Wartości dość szybko przyrastały. Dodatkowo nie ma grupy 107.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 500
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 30 kwie 2020, 22:47

Prawdopodobnie nie spełniony został jeden z warunków i sterownik nie przeprowadzał regeneracji (?).
Sprawdzałeś w czasie jazdy grupy dawek powtryskowych 28 i 29 na okoliczność podawania paliwa - czas wtrysku większy od zera, kąt wtrysku inny od zera ?
Jeśli w trakcie jazdy sterownik przeprowadzał proces regeneracji, a mimo to wartości 104.2 i 104.3 nie zmniejszały się, to znaczy tylko jedno - filtr jest ewidentnie do wymiany, ewentualnie do czyszczenia. Ale z tego co tu zostało napisane, filtr został przeczyszczony. Widocznie usługa została przeprowadzona nieskutecznie/nieprawidłowo.
Warto byłoby jeszcze spojrzeć (w trakcie regeneracji) w 102 - temperatury przed i w filtrze. Jeśli ta w filtrze nie osiąga około 600st., mimo, że ta przed filtrem wskazuje ponad 600st.- filtr zostaje zalewany paliwem zbyt dużych dawek powtryskowych.
mat1324 pisze:Dodatkowo nie ma grupy 107
W tym przypadku wgląd w 107 nie jest konieczny. 104.1 została wyzerowana, więc w 107 ujrzymy kolejno od lewej 68, 42 (bodajże) i 32.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 maja 2020, 10:32

Filtr został wypalony serwisowo, a wartości spadły, więc temat rozwiązany :).

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 746
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 01 maja 2020, 10:43

Takie pytanie czy trzeba co jakiś czas wypalać go serwisowo nawet jeżeli nie ma potrzeby czy to może źle na niego wpłynąć? I jeżeli wyłącze auto a słyszę że wiatraki jadą ostro czyli procedura ruszyła i z powrotem odpale auto to jest sens czy lepiej odpuścić?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 maja 2020, 20:47

Wypalanie serwisowe wykonuje się, gdy filtr nie chce się sam wypalić. Dlatego jest to tzw. serwisowa procedura.

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 746
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 01 maja 2020, 20:51

A drugie moje pytanie ;)

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 02 maja 2020, 12:14

jak wylaczysz silnik podczas wypalania i go zaraz ponownie waczysz to procedura wypalania zaraz nie startnie, trzeba troche czasu.
gaszenie silnika podczas wypalania sprzyja przybywaniu ropy w oleju.

dlatego jak zacznie wypalac to zrob jeszcze runde 15-20km i bedzie po sprawie.

mi pod koniec zywota dpf wypalal co 300-350km, ani razu nie mialem kontrolki dpf i ani razu nie byl wypalany serwisoso.
nalatane mial jakies 285tkm.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 maja 2020, 13:11

285 tysięcy km... kiedy to było :). U siebie mam 481 tysięcy km i wypałem serwisowo raz z ciekawości, a drugi raz zapobiegawczo, bo akurat jeździłem autem bardzo krótkie trasy, a nie chciałem doprowadzić do zablokowania filtra.

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 746
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 02 maja 2020, 13:49

Rozumiem i dzięki za sugestie, u mnie również kontrolka się nie zapaliła dlatego chciałem wiedzieć jak to wygląda z tym wypalaniem ;)

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 02 maja 2020, 14:04

mat1324 pisze:285 tysięcy km... kiedy to było :). U siebie mam 481 tysięcy km i wypałem serwisowo raz z ciekawości, a drugi raz zapobiegawczo, bo akurat jeździłem autem bardzo krótkie trasy, a nie chciałem doprowadzić do zablokowania filtra.
po 210tkm dpf mial 0,2 zapelnienia, granica to 0,37.
przez krotkie trasy dpf sie za... i mal 0,35 przy okolo 285tkm.
ale teraz cale szczescie problem z glowy :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga