Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
ambasador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:24
Lokalizacja: Śmigiel

Post autor: ambasador » 17 wrz 2019, 19:19

Silnik jaki posiadam to ASB 😉 Co do problemu to potwierdzam masz w 100% rację 👍💪

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2019, 19:59

Do wymiany jest także czujnik różnicy ciśnienia ciśnienia, ponieważ ma już ujemny offset, czyli - 7 mbar. Do tego tak jak pisałem tomnik zapełnienie popiołem jest już spore. Dlatego sterownik chce na siłę wypalać sadzę i widocznie nie każda próba kończy się powodzeniem, więc oleju zaczyna przybywać, bo nadmiar paliwa spływa do miski. Masz dwie opcje:

1) polecana
- wymiana czujnika różnicy ciśnienia,
- wymontowanie filtra i oddanie do czyszczenia chemicznego,
- wyzerowanie zawartości filtra oraz adaptacja wymienionego czujnika,

2) alternatywna
- wymiana czujnika różnicy ciśnienia,
- serwisowe wypalenie DPFa, np. za pomocą VCDSa,
- wyzerowanie zawartości filtra oraz adaptacja wymienionego czujnika.

Pierwsza opcja jest bezpieczna i zalecana. W obu przypadkach trzeba wymienić czujnik. Zamiast jego adaptacji można kilkukrotnie odpalić silnik na kilka minut (efekt ten sam). Druga opcja jest mniej bezpieczna, ale tylko wtedy, gdy po wypaleniu sterownik nie zejdzie z zawartością zmierzoną sadzy (pole 104.3) poniżej 10 g (im mniej tym lepiej). Wtedy zerując ustawienie sterownik myśli, że DPF jest pusty, więc rzadziej go wypala, więc jeśli jest jednak sporo sadzy, to taki DPF dość szybko się zapcha. Na Twoim miejscu wymieniłbym czujnik, bo i tak musisz. Następnie próba jego wypalenia i jeśli po tym nie będzie dużo sadzy, to wyzerowanie DPFa. Jeśli będzie ok, to tylko się cieszyć, a jeśli nie, to oddać dopiero filtr do czyszczenia. Oczywiście do wymiany olej, bo rozrzedzony dieslem olej nie chroni odpowiednio silnika.

ambasador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:24
Lokalizacja: Śmigiel

Post autor: ambasador » 17 wrz 2019, 20:47

Ale co mi da wypalenie vcds'em na postoju jeśli tak ilość popiołu pozostanie bez zmian . Nie lepiej oddać go od razu do mycia? A nie mogę wartości popiolu zmniejszyć by sie rzadziej wypalał?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2019, 20:56

Dlatego pisałem, że jak wypalisz filtr i rzeczywiste zapełnienie sadzą spadnie poniżej 10 gramów, to możesz wyzerować DPF. Wtedy będziesz miał zero gramów popiołu.

ambasador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:24
Lokalizacja: Śmigiel

Post autor: ambasador » 17 wrz 2019, 21:11

To na zdjeciu co podałem to jaka jest wartosc sadzy 70g? Bo już nic z tego nie czaję.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2019, 21:21

Kolega Tomek wszystko już opisał :).

https://a6klub.pl/-a6-c6-wypalanie-dpf- ... htm#932664

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 18 wrz 2019, 15:14

ambasador pisze:Ale co mi da wypalenie vcds'em na postoju jeśli tak ilość popiołu pozostanie bez zmian
Zgadza się. Masz rację.
W tym przypadku regeneracja serwisowa nie jest zasadna. Nic nie wniesie, nie poprawi.

Wyzerowanie wartości popiołu 104.1 wykonuje się w przypadku wymiany filtra na nowy. Prawdopodobnie w programie sterownika silnika zapisane są inne algorytmy regeneracji dla różnych zapełnień filtra popiołem. Jest to logicznie - filtr nowy (pusty) wymagałby innych dawek powtrysków (powtrysk o bardzo późnym kącie służy właśnie do podniesienie temp. filtra) niż ten wypełniony w różnym stopniu popiołem.
Zerujemy też po próbie reanimacji filtra - jego czyszczeniu
Po samym wyzerowaniu filtra (bez jego przeczyszczenia) obserwowałem zadymienie w chwili regeneracji.
Po przeczyszczeniu, charakterystycznego "białego" dymu, nie widuję.

Po resecie wartości 104.1 w grupie 107.1/2/3 zaobserwujesz zmiany wartości progowych - zwiększą się odpowiednio na 68/40/32

Oczywiście Mateusz ma rację - wymiana czujnika różnicy ciśnienia w Twoim przypadku wydaje się/jest konieczna.
ambasador pisze:Silnik jaki posiadam to ASB
Konieczne badanie stanu wtryskiwaczy.
ambasador pisze:Nie lepiej oddać go od razu do mycia?
Filtr DPF czyści się na sucho. Samo mycie lub wykonane w pierwszej kolejności procesu czyszczenia, niewiele poprawi... Analogicznie - próbujesz reanimować np. filtr powietrza, przeciwpyłkowy, czy ten w odkurzaczu - pierzesz go. Powstały szlam "zbija się" ze strukturą filtra. Co innego gdybyś go najpierw przedmuchał sprężonym powietrzem, a później wyprał.
Tak właśnie- najpierw na sucho, później na mokro, widzę próbę czyszczenia filtra DPF.

Aha... Pamiętaj, jazda autem, w którego silniku odnotowujemy podniesiony stan oleju, grozi poważnymi (dla naszych finansów) konsekwencjami. Wymiana/remont jednostki napędowej to około 10tys.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 wrz 2019, 17:12

U siebie też miałem błąd o zapełnieniu filtra, więc wypaliłem serwisowo DPFa, wyzerowałem go i od prawie trzech lat nic się nie pojawia. Stwierdziłem, że gorzej nie będzie, a może pomóc. Ogólnie nie zwracam uwagi na niego i jeżdżę normalnie.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 18 wrz 2019, 19:27

Kolega 'mat1324, ma rację, też wypaliłem serwisowo na postoju a następnie został wyzerowany stan odpowiedniego adresu w VCDS-ie. Po takim zabiegu teoretycznie zapełnienie filtra powinno odbywać się od zera (0).
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 18 wrz 2019, 19:39

tobi71 pisze:Po takim zabiegu teoretycznie zapełnienie filtra powinno odbywać się od zera (0)
Piszesz o zapełnieniu popiołem, czy sadzą ?
Jeśli popiołem, to chyba oczywiste, skoro zresetowałeś(wyzerowałeś) jego wartość.
Jeśli piszesz o sadzy, to po resecie, zmierzony zostaje przez czujnik różnicy ciśnienia stan zapełnienia filtra. Wartość zostaje "wpisana" w pole 104.3 i przeniesiona do 104.2.
Różnica zdań polega na tym, czy można resetować wartość popiołu 104.1, bez uprzedniego przeczyszczenia filtra.
Według mojego doświadczenia i wiedzy, którą nabyłem w temacie DPF, nie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 wrz 2019, 22:40

U siebie wypaliłem DPFa i wyzerowałem :).

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 26 paź 2019, 16:22

Help me. Troche zignorowałem kontrolke dpf 2 dni i wyskakuje spiralka. Probowałem go przegonic ale nic to nie dało bo procedura sie nie załącza ze względu na spiralke.wykasowywanie nic nie daje bo wyskakuje po minucie. Podłączylem vcds zeby wypalic kpmputerowo ale nie chce wystartowac procedura bo wyskakuje info o jakimś błędzie 22 ze nie zostały spełnione warunki co jest raczej wątpliwe. Dodam ze model przedlift 2.7tdi. Moze duze znaczenie miec fak ze w bloku 104. 104.3 i 104.2 ma poprawne wartosci natomiast 104.1 zawsze wskazuje 0. Czujniki temperatury na dpf wymienione,czujnik roznicy cisnien tez.,dpf pare miesiecy temu wyjmowany i czyszczony.w trasie procedura wypalania załącza sie normalnie.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 26 paź 2019, 20:35

wandzik83 pisze:Moze duze znaczenie miec fak ze w bloku 104. 104.3 i 104.2 ma poprawne wartosci
Jakie wartości liczbowe znajdują się w 104.2 i 104.3 ?
Proszę podać błędy, znajdujące się w sterowniku silnika.

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 27 paź 2019, 00:18

Blok 102 - 179.80 159.30 3.92 0.00
Blok 104 - 0.00 52.50 34.20 800km


Od paru dni zmagam sie z błędem sporadycznym p1063

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 27 paź 2019, 02:33

wandzik83 pisze:Blok 104 - 0.00 52.50 34.20 800km
wandzik83 pisze:104.3 i 104.2 ma poprawne wartosci
Wartości 104.2 i 104.3 na pewno są "poprawne" - pierwszą poprawnie obliczył program sterownika silnika, drugą poprawnie przeliczył z danych, jakie dostarcza czujnik różnicy ciśnienia filtra ale nie są prawidłowe/właściwe. Są za duże.
wandzik83 pisze:bo wyskakuje info o jakimś błędzie 22 ze nie zostały spełnione warunki co jest raczej wątpliwe
Jeśli sterownik tak "twierdzi", to zapewne ma rację i warunek/warunki nie są spełnione.
wandzik83 pisze: bo procedura sie nie załącza ze względu na spiralke.wykasowywanie nic nie daje bo wyskakuje po minucie
W takim razie, jaki błąd zarejestrowany w pamięci sterownika, kasujesz ? Podaj jego cały symbol.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga