Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 16 gru 2012, 22:52

To wiem ale mi nie chodzi o to że chce sam sobie coś wymodzić tylko czy mogę jakoś sprawdzić czy mam coś dłubane z softem. Np. czy w blokach pomiarowych po usunięciu w sofcie DPF-a pojawiają się jakieś dane o ciśnieniu , czadzie itp. Czy są na stałe wbite jakieś wartości czy po porostu są tylko kreski ( brak danych)

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 16 gru 2012, 23:13

we wtorek będę miał czas to posiedzę z kompem przy aucie i zobaczę czy jakieś wartości pokazuje, tak na szybko tylko sprawdziłem czy mam jakieś błędy od DPFa skoro są odłączone wtyczki ale nic nie wykazuje. Nawet nie pokazuje mi żadnego błędu po tym jak zapaliła się kontrolka DPF i stracił moc. Dziwne to wszystko :(

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 16 gru 2012, 23:26

a to super , podaj na PW nr. tel. , chętnie podjadę

piter-gorzow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 gru 2012, 22:58
Lokalizacja: gorzow

Post autor: piter-gorzow » 10 sty 2013, 01:41

Witam... Dzisiaj znowu sie zapalilo... jak kupilem to autko ze dwa miesiace temu to byl komplet na desce... oddalem do serwisu i wszystlo dzialalo przez ok 3tkm do dzisiaj. Narazie pali sie sam filtr. Jak rozpoznac proces samoczynnego wypalania? Jezdze tylko po miescie.

boberek

Post autor: boberek » 30 sty 2013, 08:32

przecież w 3.0 TDI da sie stacjonarnie wypali DPF nie trzeba jezdzic :)
w 2.0 TDI trzeba jezdzic niestety to jak sie załączy procedura cicha w 2.0 to obroty podnoszą sie do 1000 i wzrasta troche spalanie i strasnie capi z rury :)

piter-gorzow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 gru 2012, 22:58
Lokalizacja: gorzow

Post autor: piter-gorzow » 30 sty 2013, 20:52

Przez vcds chyba <rotfl> mi sama kontrolka nie zgasla, przed wyjazdem na wypalenie stal chyba na pstoju ze 30min. chba ze na caly dzien trzeba go odpalic. Ale chwilka w trasie na tipie i po sadzy :) kontrolka sama gasnie i zadnego bledu nie ma.

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 31 sty 2013, 16:50

ZelvaBOi pisze:Nie rozpoznasz. Na wyczucie to jest wtedy kiedy samoczynnie skocza lekko obroty - do ok 1800-2000 i spalanie wskoczy na jakies 20-23 litry. Niemniej teoretycznie auto nie powinno zaczac tego procesu ponizej 60 kmh...
Jak to nie rozpozna?
W momencie wypalania pojawi się informacja o tym na FISie i do momentu kiedy nie zostanie ona zakończona, informacja o tym będzie się wyświetlała. Istotne jest aby nie przerywać wypalania, czyli pozwolić na zakończenie cyklu.

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 31 sty 2013, 18:58

ZelvaBOi, padło pytanie jak rozpoznać proces samoczynnego wypalania, zatem bynajmniej z moich obserwacji wynika, że na FISie pojawia się informacja (ikonka) o wypalaniu filtra.
Czyżby w innych C6 było inaczej?

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 31 sty 2013, 19:50

piter-gorzow pisze:Witam... Dzisiaj znowu sie zapalilo... jak kupilem to autko ze dwa miesiace temu to byl komplet na desce... oddalem do serwisu i wszystlo dzialalo przez ok 3tkm do dzisiaj. Narazie pali sie sam filtr. Jak rozpoznac proces samoczynnego wypalania? Jezdze tylko po miescie.
Piter pisze, że pali się sam filtr, czyli nadal na podstawie tego nie da się rozpoznać procesu wypalania?

piter-gorzow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 gru 2012, 22:58
Lokalizacja: gorzow

Post autor: piter-gorzow » 31 sty 2013, 20:38

jacek528, Da sie rozpoznac bez problemu strasznie smierdzi gorace rury mega duzo pali i obroty ma wieksze- kontrolka po procesie sama gasnie wazne zeby nie przerywac proceu ;)

piter-gorzow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 gru 2012, 22:58
Lokalizacja: gorzow

Post autor: piter-gorzow » 31 sty 2013, 21:00

<rotfl> mysle ze sie da przed kontrolka smierdzi mi w aucie i rury sie grzeja...

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 31 sty 2013, 21:00

Wiem, wiem piter-gorzow :) Dlatego właśnie odniosłem się do Twojej wypowiedzi, że jest to natychmiast zauważalne. Może też jak wspomniano są jeszcze jakieś wcześniejsze tryby wypalania filtra, które mogą nie być zauważalne ... ale ciągle się czegoś nowego uczymy :)
Ja mam od dłuższego czasu spokój z DPFem i chwała mu za to, że się nie załącza :)
ZelvaBOi pisze:Chodzilo mi o rozpoznanie wypalania jak kontrolka nie swieci - takie pytanie tez sie wczesniej pojawilo. To sie dogadalismy, hehe. Kazdy o czym innym <okok>
Czasem można się pogubić ale dziękuje za mała dawkę wiedzy.
Ja przyznaje się, że nawet nie wiedziałem, że może tak się dziać bez informacji na FISie.

Driv3er
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 17 lut 2011, 18:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Driv3er » 05 lut 2013, 15:24

Panowie a jak mam same zera w bloku 104,3, wygląda jak by blok 104 był wogóle nie aktywny.
Po wejściu w temp spalin przed katalizatorem blok 102,1 pokazuje ok ale już temp przed DPFem MVB 102,2
kosmiczna temp -51.
Co myśleć,mam DPF czy nie ??
Dodam iż zauważyłem że oleju mi troszkę przybyło a wtryski mam ok.
Co o tym myśleć ??
Po wpisaniu kodu 10016 i kliknięciu "DO It" wyskoczył tylko komunikat "control module has accepted the login!" i nic nie zaczęło się dziać.

piter-gorzow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 gru 2012, 22:58
Lokalizacja: gorzow

Post autor: piter-gorzow » 06 lut 2013, 17:38

a kopci wam z rury podczas wypalania dpfa? kontrolka mi się nie zapaliła ale podskoczyło spalanie i wzrosły obroty i ten prawie przezroczysty niebieskawy dym widziałem w lusterku. proces się zakończył przestał kopcić. u was tez tak to się dzieje?

daniell162
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2013, 14:19
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: daniell162 » 22 sty 2014, 11:52

Witam

Mam takie pytanie, ja sprawdzić VCDSem co ile wypala się dpf? nie chodzi mi o odległość od ostatniego wypalania tylko średnia co ile km ten proces się uruchamia?
Obecnie oprócz Audi:
AR 159 2.4 JTDm
AR 147 1.9 JTD
AR 166 2.0 TS niestety:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga