Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
krahs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:56
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: krahs » 11 maja 2011, 07:48

ok dziękuje :D a jak to sprawdzić ? muszę kompa podpiąć tak ?
krahs

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 11 maja 2011, 07:59

No nie inaczej ;)

krahs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:56
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: krahs » 11 maja 2011, 08:12

to dziś podłącze i zobaczę co tam ciekawego bryczka stworzyła :D
krahs

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 maja 2011, 15:55

Masz na pierwszej stronie ;)

Awatar użytkownika
ropec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 07 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: Miastko / pomorze

Post autor: ropec » 15 maja 2011, 19:31

może ktoś mógłby sprawdzić na swoim 2,0 tdi w blokach pomiarowych, engine - measure blocks - kanał 67, grupa 3 i 4 jakie ma wartości. Byłbym wdzięczny.

cadamuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: cadamuro » 04 lip 2011, 12:22

mam zapełnienie filtra ok 60g czy jest sens wypalac vcds mimo ze nie pokazuja sie zadne kontrolki?
rozumiem Dirty ze po wymuszonym wypaleniu spada również zapełnienie sadzy ( np u mnie 60g ) a nie tylko samo czyszczenie okresowe filtra?
dostalem informacje z aso ze mimo ze nawet jak sie nie pojawia bledy DPf to trzeba co jakiś czas przeprowadzic wymuszona regeneracje zeby wlasnie wypalic ta sadze ?

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 10 sie 2011, 18:27

cadamuro pisze:mam zapełnienie filtra ok 60g ...
nasycenie sadzą jest wyrażone w % a nie gramach

60g to zapełnienie filtra POPIOÂŁEM a nie sadzą - jeśli u ciebie jest 60g to pewnie już wypalania następują częściej niż powinny i podnosi się poziom oleju
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 12 sie 2011, 11:27

mskrzypo pisze:witam,
ja zazwyczaj wypalam od razu po wyświetleniu komunikatu. Moja procedura polega na tym, że jade na 4 biegu tak aby utrzymać obroty na 2,1-2,2tyś. I jadę tak długo, aż zgaśnie.

pozdrawiam

A jak sie skończy droga ? <szok>

A tak powaznie - u mnie taka metoda nie dawała rady (jazda głównie po mieście). Co najciekawsze kiedyś byłem w szoku bo mi sie pojawiła kontrolka po 300 km trasie ze średnią dosyć znaczną, więc miał gdzie się wypalić... kilka dni później miałem juz blokade DPFa i jazda do 2500RPM :)

Co zrobiłem ? Kupiłem płyn do czyszczenia turbin i filtrów DPF - ma w swojej ofercie to LiquiMoly. 1 litr kosztuje około 300 PLN w detalu. Ale rozpuszcza syf momentalnie. Potem płukanka Karcher'em - montaż i dokładne suszenie powietrzem sprężonym i wygrzewanie dmuchawą przez ładnych kilka godzin. Filtr musi być suchy po takiej operacji. Jak się założy mokry to efekt będzie taki, że do mokrej powierzchni będzie przyczepiać się sadza i zrobimy gorzej niż było przed czyszczeniem :)

Po takim czyszczeniu chemią uruchamiamy procedure spod VCDS'a. U mnie zadziałało i od roku cisza z DPFem. Wcześniej co miesiąc - dwa pojawiał się komunikat, aż w końcu wszedł w tryb awaryjny.

dred007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 sie 2011, 20:47
Lokalizacja: Regenwalde

Post autor: dred007 » 16 sie 2011, 20:55

Witam. Jestem tu nowy na tym forum ale pozdrawiam wszystkich :)
Mam pytanie odnośnie wypalania DPF robiłem to już 2 razy i teraz przyszła kolej na 3
Przyjechał do mnie kolega Audi A6 2,7TDI chyba 170KM i podłączyłem VAG zrobiłem wszystko jak w opisie kolegi MaTyS i nic. Przyjmuje kod, wyskakuje ok i na tym kończy się impreza. Z tego co pamiętam jak robiłem to w takim samym aucie wcześniej po zatwierdzeniu OK wzrastały obroty i ruszała procedura a teraz nic, żadnej reakcji.
Dodam, że błąd przed uruchomieniem procedury wykasowałem i nic to nie dało. Proszę o poradę... <wnerw>

[ Dodano: 2011-08-19, 18:05 ]
naprawdę nikt się na tym nie zna?

Salah Ad-Din
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Salah Ad-Din » 22 gru 2011, 21:38

DPF z ikonką - świeci
lampka z ikonką silnika - świeci
lampka z ikonką spirali - miga

Dziś spotkało mnie to samo

czy da się zrobić procedurę wypalania na trasie bez podpinania do komputera

Awatar użytkownika
firoos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: firoos » 22 gru 2011, 23:23

nie jestem pewien ale wydaje mi się iż podpinanie do komputera Cię nie ominie, chociażby ze względu na usunięcie lampki silnika

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 23 gru 2011, 10:24

Wsiadaj w auto i zobacz może się jeszcze wypali.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 27 gru 2011, 20:53

ZelvaBOi pisze:Salah Ad-Din, jak zaswiecila Ci sie kontrolka silnika i swiec to juz tylko wypalanie serwisowe. Na trasie mozna przepalic tylko wtedy jak sie zaswieci sama kontrolka DPF - w kazdym innym przypadku jestes juz tak zaklejony sadza, ze nawet jak pomoze to na raptem na kilkaset km.
nie zawsze tak jest, nie raz klienci, który jechali do mnie kilkadziesiąt km-ów wypalali DPFy mimo choinki na desce :) niestety w większości wypadków w grę wchodzi tylko wypalana serwisowe
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: estor » 14 maja 2012, 20:50

Dirty pisze:
jakos78 pisze:zrób dokładny opis wypalania to się wrzuci do warsztatu, czyli zrób to sam <luzik>
A więc wczoraj po raz pierwszy odezwał się u mnie DPF :[
Obrazek

Przy wyjeździe z miejsca parkingowego wypluło żółtą kontrolkę z opisem jw. Pojechałem zatankować auto, było dosyć późno nie miałem ochoty latać po autostradzie na 4,5 biegu z obrotami ok 2000rpm przez 15 minut jak to napisali w instrukcji.

Po zatankowaniu dodatkowo zaczęła mrygać kontrolka od świec żarowych, auto zachowywało się jakby miało 1/2 mocy.

Laptop był akurat pod ręką wraz z kabelkiem więc bez zastanowienia po rozgrzaniu silnika do właściwej temperatury podjąłem się wypalenia DPFa.

Auto postawiłem na twardym podłożu (na trawie bym się nie odważył) i podpiąłem VCDSa.

Najpierw oczywiście przeskanowałem całe auto i oczywiście był błąd od DPFa, mimo skasowania wszystkich błędów kontrolka od świec dalej mrugała. Pomyślałem ok, może po wypaleniu zniknie.

Następnie aby było po bożemu sprawdziłem wszystko zgodnie z instrukcją czyli:

1. Zapłon włączony
2. Silnik odpalony, bieg jałowy
3. Wchodzimy w:

[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]

i sprawdzamy 7 grupę pozycja 2. Jest to nasza temperatura oleju, powinna być powyżej 70*C (miałem ponad 80*C więc ok)

4. Następnie sprawdzamy w tym samym oknie blok 104 pozycja 3, wartość zapełnienia filtra musi być poniżej 68g (w innym przypadku podczas wypalania może dojść do zapalenia auta). U mnie było 31g.
5. Maska zamknięta ;)
6. Zaciągnięty ręczny
7. Brak zapisanych błędów
8. Włączamy wszystkie odbiorniki prądu

Cały proces może trwać nawet 40 minut, u mnie zajęło to jakieś 20-30 minut. Podczas wypalania obroty rosną do ~1500rpm

Jesteśmy już w [01 - Engine], klikamy po prawej stronie na dole [Coding-II - 11] i wpisujemy 10016 i klikamy "Do It!". Procedura rozpoczęta :)
Obrazek

Można podglądać co się dzieje w trakcie poprzez wejście w:
[Meas. Blocks - 08]
Wprowadzenie 3x numerów grup 100, 101 and 102
[Go!]

Obrazek

I odpowiednio:

MVB 100.1: (gr 100, pozycja 1 itd) Prędkość obrotowa silnika
MVB 100.3: "Licznik regeneracji" u mnie doszedł do 255 i był to koniec procedury
MVB 100.4: Stan regeneracji, 0 - brak, 1 - proces anulowany
MVB 101.4: Stan regeneracji (001 - Rozgrzewanie, 010 - Regeneracja, 100 - Schładzanie)
MVB 102.1: Temperatura przed katalizatorem
MVB 102.2: Temperatura przed DPFem

Wychodzimy po poprzez
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Po regeneracji sprawdziłem jeszcze raz grupę MVB 104.3 i spadło do 20. Ową kontrolkę od świec udało się skasować po wszystkim, auto zaczęło jeździć jak dawniej :>

Cała procedura jak widać jest ta sama dla 2.7/3.0TDI :>

Ponawiam pytanie, w których grupach można dokładniej podejrzeć stan DPFa w 2.7TDI m.in zaolejenie? Poza 104.3 oczywiście :)

Obawiam się czy nie jest to grubszy problem, jakieś 5kkm temu zmieniałem olej i się zastanawiam czy on nie jest winowajcą (Motul 507.00, różnie to teraz bywa w sklepach <mysli> )
Auto jeździło ostatnio krótkie trasy, po mieście też ale żeby tak od razu zapchać filtr?

Witam czy ta procedura to cos innego i odbywa sie stacjonarnie bez jazdy. ? Dziala dla 2.0 tdi ?

Czy popioly tez da rade tym sie wypalic?

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 16 gru 2012, 16:30

Autko mam od ok miesiąca. Miał w silniku za dużo oleju ( odsączyłem aż 2,5l oleju!) i ogólnie na postoju i w Warszawskich korkach strasznie kopci na niebiesko. Na podnośniku widziałem że mam PDF-a ale nie widziałem żadnych śladów jego rozbierania/spawania , dwie wtyczki przy nim mam odłączone, dzisiaj zapaliła mi się kontrolka DPF i silnik nie miał mocy po chwili zgasła ale nadal brak mocy , po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka się już się nie zapaliła i moc wróciła. Teraz pytanie : czy VCDSa można sprawdzić czy mam programowo usunięty DPF?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga