parktronic nie dziala
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Giżycko/Aachen
U mnie nie było wcześniej problemu
Standardowo raz w roku jakiś czujnik się skończył pokazał to vcds wymiana i dalej chulał teraz rozkłada ręce moduł wymieniłem dalej to samo bezpiecznik cały zderzak zdejmowalem sprawdzałem podłączenia czujników i są ok a błąd ten sam i park nie działa
Dodam że czasem nie mam nawet żadnego dźwięku po wrzuceniu r
[ Dodano: 2015-10-13, 08:23 ]
Koledzy trza mi schemat elektRyki do modułu parkowania i czujników tył kolor wiązki cokolwiek
Najprawdopodobniej padł kabel zasilania albo modułu albo czujników
Standardowo raz w roku jakiś czujnik się skończył pokazał to vcds wymiana i dalej chulał teraz rozkłada ręce moduł wymieniłem dalej to samo bezpiecznik cały zderzak zdejmowalem sprawdzałem podłączenia czujników i są ok a błąd ten sam i park nie działa
Dodam że czasem nie mam nawet żadnego dźwięku po wrzuceniu r
[ Dodano: 2015-10-13, 08:23 ]
Koledzy trza mi schemat elektRyki do modułu parkowania i czujników tył kolor wiązki cokolwiek
Najprawdopodobniej padł kabel zasilania albo modułu albo czujników
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1082
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
kolego sprawdz instalacje najpierw
wtyczka brązowa 16 pin:
pin 1 KL 15 (plus po stacyjce)
pin 2 głośnik (tył) pin 2 głośnika
pin 3 KL 30 (stały plus)
pin 4 włącznik (4 pin włącznika)
pin 7 CAN L
pin 8 KL 31 (masa)
pin 10 głośnik (tył) pin 1 głośnika
pin 13 włącznik (2 pin włącznika)
pin 14 CAN H
wtyczka brązowa 12 pin:
pin 1 czujnik przedni lewy (pin 3 czujnika łączymy z resztą czujników na pinie 3)
pin 2 czujnik przedni lewy (pin 1 czujnika łączymy z resztą czujników na pinie 1)
pin 3 głośnik (przód) (pin 2 głośnika)
pin 4 głośnik (przód) (pin 1 głośnika)
pin 5 czujnik przedni lewy (pin 2 czujnika)
pin 6 czujnik przedni środkowy z lewej (pin 2 czujnika)
pin 7 czujnik przedni środkowy z prawej (pin 2 czujnika)
pin 8 czujnik przedni prawy (pin 2 czujnika)
wtyczka czarna 12 pin:
pin 1 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 3 czujnika)
pin 2 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 2 czujnika)
pin 3 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 2 czujnika)
pin 4 - czujnik tylny prawy (pin 2 czujnika)
pin 5 - czujnik tylny lewy (pin 2 czujnika)
pin 6 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 1 czujnika)
pin 7 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 3 czujnika)
pin 8 - czujnik tylny prawy (pin 3 czujnika)
pin 9 - czujnik tylny lewy (pin 3 czujnika)
pin 10 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 1 czujnika)
pin 11 - czujnik tylny prawy (pin 1 czujnika)
pin 12 - czujnik tylny lewy (pin 1 czujnika)
aha włącznik pozostałe piny
pin 1 KL 58S podświetlenie sterowane z licznika (niebiesko szary w wiązce włączników np. esp)
pin 3 KL 30 (masa)
pin 5 (PUSTY)
pin 6 KL 30 (masa)
wtyczka brązowa 16 pin:
pin 1 KL 15 (plus po stacyjce)
pin 2 głośnik (tył) pin 2 głośnika
pin 3 KL 30 (stały plus)
pin 4 włącznik (4 pin włącznika)
pin 7 CAN L
pin 8 KL 31 (masa)
pin 10 głośnik (tył) pin 1 głośnika
pin 13 włącznik (2 pin włącznika)
pin 14 CAN H
wtyczka brązowa 12 pin:
pin 1 czujnik przedni lewy (pin 3 czujnika łączymy z resztą czujników na pinie 3)
pin 2 czujnik przedni lewy (pin 1 czujnika łączymy z resztą czujników na pinie 1)
pin 3 głośnik (przód) (pin 2 głośnika)
pin 4 głośnik (przód) (pin 1 głośnika)
pin 5 czujnik przedni lewy (pin 2 czujnika)
pin 6 czujnik przedni środkowy z lewej (pin 2 czujnika)
pin 7 czujnik przedni środkowy z prawej (pin 2 czujnika)
pin 8 czujnik przedni prawy (pin 2 czujnika)
wtyczka czarna 12 pin:
pin 1 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 3 czujnika)
pin 2 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 2 czujnika)
pin 3 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 2 czujnika)
pin 4 - czujnik tylny prawy (pin 2 czujnika)
pin 5 - czujnik tylny lewy (pin 2 czujnika)
pin 6 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 1 czujnika)
pin 7 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 3 czujnika)
pin 8 - czujnik tylny prawy (pin 3 czujnika)
pin 9 - czujnik tylny lewy (pin 3 czujnika)
pin 10 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 1 czujnika)
pin 11 - czujnik tylny prawy (pin 1 czujnika)
pin 12 - czujnik tylny lewy (pin 1 czujnika)
aha włącznik pozostałe piny
pin 1 KL 58S podświetlenie sterowane z licznika (niebiesko szary w wiązce włączników np. esp)
pin 3 KL 30 (masa)
pin 5 (PUSTY)
pin 6 KL 30 (masa)
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1082
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
tak z tyłu po prawej stronie jet moduł i tam masz wszystko przecież go wymieniałeś ? najpierw napięcia sprawdź powinno byc 12 v na magistrali can będziesz miał średnie napięcie około 3,5 v
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
witam koledzy
Temat juz poruszany niejednokrotnie ale nic na temat madrego nie wyczytałem.Parktronik mi nie dziala w audi a6 c6 I tak podlaczalem go oczywiscie pod diagnoze i wychodza 2 bledy 009 i 002. zeby bylo jasne co te błedy tezmi nic szczególnego nie mowia .Po wbiciu wstecznego biegu cigly pisk z buzera i tyle .Na nic jakis tam dotykanie czujnikow i tak dalej bo system JEST ZBLOKOWANY zaden z czujników nie działa.Druga sprawa to parktronik tylko tył bez przodu .Kupilem drugą wiazke z czujnikami podpielem pod moduł i dalej to samo kiedys podmienialem moduł u goscia co sprzedawał z Allegro niby sprawny i dalej to samo .Oczywiscie bezpiecznik sprawny,bo jest sygnał nie wiem gdzie juz szukac przyczyny i czy jest jakiś sposob aby pojedynczo sprawdzic czujniki.Moze byc ze w kupionej wiazce jakis tez jest szczelony.Proszęo madre podpowiedzi jeśli ktoś miał taki problem
Temat juz poruszany niejednokrotnie ale nic na temat madrego nie wyczytałem.Parktronik mi nie dziala w audi a6 c6 I tak podlaczalem go oczywiscie pod diagnoze i wychodza 2 bledy 009 i 002. zeby bylo jasne co te błedy tezmi nic szczególnego nie mowia .Po wbiciu wstecznego biegu cigly pisk z buzera i tyle .Na nic jakis tam dotykanie czujnikow i tak dalej bo system JEST ZBLOKOWANY zaden z czujników nie działa.Druga sprawa to parktronik tylko tył bez przodu .Kupilem drugą wiazke z czujnikami podpielem pod moduł i dalej to samo kiedys podmienialem moduł u goscia co sprzedawał z Allegro niby sprawny i dalej to samo .Oczywiscie bezpiecznik sprawny,bo jest sygnał nie wiem gdzie juz szukac przyczyny i czy jest jakiś sposob aby pojedynczo sprawdzic czujniki.Moze byc ze w kupionej wiazce jakis tez jest szczelony.Proszęo madre podpowiedzi jeśli ktoś miał taki problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 21 sty 2016, 11:10
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Cześć,
wiem że temat wiekowy ale udało mi się rozwiązać Wasz/mój problem 01549, kupiłem wiązkę idącą od modułu do czujników parkowania tył w zderzaku, podmieniłem tylko wiązkę I podpiąłem 1 czujnik I błąd 01549 zniknął, system ruszył. Czyli problemem w tym wypadku jest zgnita wiązka
dla potomnych wiązka ma numer 4F9971085E, można szukać na allegro
wiem że temat wiekowy ale udało mi się rozwiązać Wasz/mój problem 01549, kupiłem wiązkę idącą od modułu do czujników parkowania tył w zderzaku, podmieniłem tylko wiązkę I podpiąłem 1 czujnik I błąd 01549 zniknął, system ruszył. Czyli problemem w tym wypadku jest zgnita wiązka
dla potomnych wiązka ma numer 4F9971085E, można szukać na allegro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
- Imię: Hugo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ponieważ nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na mój problem to i ja dorzucę trochę informacji na temat poniższych błędów. Może komuś się przyda w przyszłości
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
009 - Open or Short to Ground
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
002 - Lower Limit Exceeded
Dość długo się męczyłem z tym problemem ale ostatecznie udało mi się go rozwiązać.
Wg mojej obserwacji błędy te występują gdy moduł nie wystawia napięcia na czujniki - u mnie i przednie i tylne nie miały zasilania (pomiary również to potwierdzały).
Mogą być 2 przyczyny. 1. wiązka albo któryś z czujników robi zwarcie. 2. Uszkodzony moduł. U mnie okazało się że uszkodzona jest wiązka przedniego zderzaka i prawdopodobnie przez to padł również moduł. Na moje nieszczęście jak kupiłem nowy moduł to nie sprawdziłem dobrze wiązki i zaraz po podłączeniu padł drugi. Dopiero to zmotywowało mnie do ściągnięcia przedniego i tylego zderzaka i sprawdzania krok po kroku. W tylnej wiązce wszystko grało ale po tym co zobaczyłem w przedniej wiązce i tak postanowiłem ją rozizolować, sprawdzić wszystkie przewody i stan pinów - nie tylko miernikiem ale też wizualnie oraz zaizolować ponownie.
Sednem sprawy okazała się wiązka przednia gdzie jest jest zrobiony wspólny plus i wspólna masa.
Wielcy inżynierowie z Ingolstadt postanowili że na tych kablach gdzie jest rozdzielony z jednego kabla na wszystkie czujniki + i -, na gołe niepocynowane przewody zacisną sobie tylko miedzianą tulejkę i zaizolują parcianką. Efekt po kilku latach eksploatacji przewody zgniły robiąc zwarcie również do kabli sygnałowych.
Zrobiłem u siebie nową wiązkę (przewody wspólne pocynowane, zlutowane ze sobą i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi) przy czym celem dodatkowego zabezpieczenia do głównej wtyczki przy lewym przednim błotniku napchałem również wazeliny technicznej (ponieważ w starej wiązce były już lekko zaśniedziałe styki)
Po nabyciu trzeciego modułu oraz kilku nowych czujników porobiłem testy na wpiętych wiązkach do modułu ale wypiętych wszystkich czujnikach. W takim przypadku moduł zwraca błędy konkretnie odnoszące się do czujników a nie do ich zasilania. Np. przy wypiętych wszystkich przednich czujnikach mamy błąd
02069 - Front Parking Aid Sensors
011 - Open Circuit
Jak tylko którykolwiek z czujników przednich wpiąłem w wiązkę to już otrzymałem błędy mówiące o otwartym obwodzie pozostałych czujników których brakowało.
Na koniec dodam ze trzeba uważać na czujniki aby nie wpiąć na za długo uszkodzonego (takiego ze zwarciem wewnętrznym) ponieważ moduł może tego nie wytrzymać. Ja specjalnie podpiąłem jeden taki czujnik na ok 5s i moduł od razu się wyłączył (wygenerował 2 błędy jak na początku opisu) ale po odpięciu czujnika i zastąpieniu go sprawnym ożył samoczynnie bez problemu.
Pomocna była informacja na http://wiki.ross-tech.com gdzie również sugerują żeby do diagnostyki wypinać wiązki (najlepiej przy module) i sprawdzać czy zmieni się błąd na ten mówiący już nie o napięciu ale o otwartym obwodzie dla czujników.
Wyszedł mały esej z tego ale mam nadzieje że komuś pomoże mój opis.
Ja przez to że brakowało na forach (nie tylko tym) dokładnego opisu co kto zrobił żeby usprawnić PDC szukałem po omacku i trochę mi to napsuło krwi i uszczupliło portfela.
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
009 - Open or Short to Ground
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
002 - Lower Limit Exceeded
Dość długo się męczyłem z tym problemem ale ostatecznie udało mi się go rozwiązać.
Wg mojej obserwacji błędy te występują gdy moduł nie wystawia napięcia na czujniki - u mnie i przednie i tylne nie miały zasilania (pomiary również to potwierdzały).
Mogą być 2 przyczyny. 1. wiązka albo któryś z czujników robi zwarcie. 2. Uszkodzony moduł. U mnie okazało się że uszkodzona jest wiązka przedniego zderzaka i prawdopodobnie przez to padł również moduł. Na moje nieszczęście jak kupiłem nowy moduł to nie sprawdziłem dobrze wiązki i zaraz po podłączeniu padł drugi. Dopiero to zmotywowało mnie do ściągnięcia przedniego i tylego zderzaka i sprawdzania krok po kroku. W tylnej wiązce wszystko grało ale po tym co zobaczyłem w przedniej wiązce i tak postanowiłem ją rozizolować, sprawdzić wszystkie przewody i stan pinów - nie tylko miernikiem ale też wizualnie oraz zaizolować ponownie.
Sednem sprawy okazała się wiązka przednia gdzie jest jest zrobiony wspólny plus i wspólna masa.
Wielcy inżynierowie z Ingolstadt postanowili że na tych kablach gdzie jest rozdzielony z jednego kabla na wszystkie czujniki + i -, na gołe niepocynowane przewody zacisną sobie tylko miedzianą tulejkę i zaizolują parcianką. Efekt po kilku latach eksploatacji przewody zgniły robiąc zwarcie również do kabli sygnałowych.
Zrobiłem u siebie nową wiązkę (przewody wspólne pocynowane, zlutowane ze sobą i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi) przy czym celem dodatkowego zabezpieczenia do głównej wtyczki przy lewym przednim błotniku napchałem również wazeliny technicznej (ponieważ w starej wiązce były już lekko zaśniedziałe styki)
Po nabyciu trzeciego modułu oraz kilku nowych czujników porobiłem testy na wpiętych wiązkach do modułu ale wypiętych wszystkich czujnikach. W takim przypadku moduł zwraca błędy konkretnie odnoszące się do czujników a nie do ich zasilania. Np. przy wypiętych wszystkich przednich czujnikach mamy błąd
02069 - Front Parking Aid Sensors
011 - Open Circuit
Jak tylko którykolwiek z czujników przednich wpiąłem w wiązkę to już otrzymałem błędy mówiące o otwartym obwodzie pozostałych czujników których brakowało.
Na koniec dodam ze trzeba uważać na czujniki aby nie wpiąć na za długo uszkodzonego (takiego ze zwarciem wewnętrznym) ponieważ moduł może tego nie wytrzymać. Ja specjalnie podpiąłem jeden taki czujnik na ok 5s i moduł od razu się wyłączył (wygenerował 2 błędy jak na początku opisu) ale po odpięciu czujnika i zastąpieniu go sprawnym ożył samoczynnie bez problemu.
Pomocna była informacja na http://wiki.ross-tech.com gdzie również sugerują żeby do diagnostyki wypinać wiązki (najlepiej przy module) i sprawdzać czy zmieni się błąd na ten mówiący już nie o napięciu ale o otwartym obwodzie dla czujników.
Wyszedł mały esej z tego ale mam nadzieje że komuś pomoże mój opis.
Ja przez to że brakowało na forach (nie tylko tym) dokładnego opisu co kto zrobił żeby usprawnić PDC szukałem po omacku i trochę mi to napsuło krwi i uszczupliło portfela.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
hej i mnie dopadl bład 01549 , vag pokazuje 01549 napiecie zasilania czujnik sysstemu 002 dolna wartosc przekroczona , 00576 zacisk 15 , 008 niezrozumialy sygnal i 01549 - 009 przerwa / zwarcie z masa - od czego zaczac ? bezpieczniki ok , czujniki -cisza przy wlaczonym zaplonie i wstecznym nadmiernie jeszcze jak wrzucam wsteczny nie ma sygnału dźwiękowego i mmi na chwile przełącza na obraz parktronika ale za chwile wraca i to nie zawsze
[ Dodano: 2019-06-18, 20:58 ]
hej, jednak bezpiecznik spalony, zapomnialem ze sa jeszcze od prawej strony pasazera , a doszedlem po kamerce,razem byla wpieta w bezpiecznik z pdc, patrze nie dziala i okazalo sie ze ona zwarcie robila lub zasilacz do niej
[ Dodano: 2019-06-18, 20:58 ]
hej, jednak bezpiecznik spalony, zapomnialem ze sa jeszcze od prawej strony pasazera , a doszedlem po kamerce,razem byla wpieta w bezpiecznik z pdc, patrze nie dziala i okazalo sie ze ona zwarcie robila lub zasilacz do niej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 06:42
- Imię: Paweł
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
Re:
Czy poradziłeś sobie z tym problemem ? Mam to samo i nie wiem od czego zacząć.artek291 pisze: ↑13 mar 2016, 11:14witam koledzy
Temat juz poruszany niejednokrotnie ale nic na temat madrego nie wyczytałem.Parktronik mi nie dziala w audi a6 c6 I tak podlaczalem go oczywiscie pod diagnoze i wychodza 2 bledy 009 i 002. zeby bylo jasne co te błedy tezmi nic szczególnego nie mowia .Po wbiciu wstecznego biegu cigly pisk z buzera i tyle .Na nic jakis tam dotykanie czujnikow i tak dalej bo system JEST ZBLOKOWANY zaden z czujników nie działa.Druga sprawa to parktronik tylko tył bez przodu .Kupilem drugą wiazke z czujnikami podpielem pod moduł i dalej to samo kiedys podmienialem moduł u goscia co sprzedawał z Allegro niby sprawny i dalej to samo .Oczywiscie bezpiecznik sprawny,bo jest sygnał nie wiem gdzie juz szukac przyczyny i czy jest jakiś sposob aby pojedynczo sprawdzic czujniki.Moze byc ze w kupionej wiazce jakis tez jest szczelony.Proszęo madre podpowiedzi jeśli ktoś miał taki problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 06:42
- Imię: Paweł
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
Re: parktronic nie dziala
Sam doszedłem. Uszkodzone miałem 2 czujniki. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga