marcinsobi pisze: ↑18 sty 2016, 14:00Witam opisze swój przypadek z radarem co prawda w Q7 ,może komuś się przyda. Po wymianie wahaczy tył i ustawieniu pełnej geometrii zawieszenie przestał działać tempomat i aktywny radar,pojawił się błąd
00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted
w serwisie za jego regulacje wołają od 800 do 1200 zł wiec postanowiłem poszperać w internecie i spróbować ustawić sam bez specjalnego stanowiska i luster(jakie są wymagane do kalibracji)
W blokach pomiarowych 13-08-002 miałem wartości 1,39=0,19=-0,17,czyli nie mieściło się w wymaganej tolerancji -0,8 do 0,8
metoda prób i błędów , wystarczyło dolną prawa śrubkę(patrząc od przodu auta przekręcić o pół obrotu w lewo i DZIAŁA
teraz mam wartości -012=0,19=-017
Mam a6 c7 i tez problem z radarami.
CZy mozesz napisac w ktormy miejscu są te ustawienia w VCDS??
Dodano po 15 minutach 35 sekundach:
GDZIE W VCDS ZNAJDĘ TE KONTY W POSZCZEGOLNYCH BLOKACH?slaby pisze: ↑29 lut 2012, 17:39Postaraj sie ustawic ster radaru jak mówi instrukcja poniżej , nie trzeba od razu wykręcac całego radau tylko wykonac lekką korekte w prawo lub w lewo .Zalezy od tego w którą strone pokazuje odchył w bloku 2
1 - Czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika -G550-
q Wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
2 - Rama
3 - ÂŚruba
q 4,5 Nm
4 - ÂŚruba dwustronna
q Podczas zmontowania zwrócić uwagę na wymiar regulacyjny → Rozdział
5 - ÂŚruba
q 8 Nm
6 - Uchwyt
7 - Nakrętka
8 - Wtyczka
q W celu odblokowania ścisnąć obie klamry -strzałki-
ÂŚruby dwustronne w ramie są wstępnie ustawione. Jeśli to konieczne, należy skorygować ustawienie.
Zmierzyć wymiar -a- wszystkich śrub dwustronnych.
Wymiar -a- musi wynosić 34 mm.
Ogólne uwagi dotyczące ACC
Czujnik układu regulacji odstępu od poprzednika i sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika -J428- są umieszczone w jednej obudowie. W przypadku uszkodzenia czujnika / sterownika należy wymienić całą jednostkę.
W poniższym opisie jednostka składająca się z czujnika i sterownika określana jest mianem „czujnika”.
Osłona radaru czujnika znajduje się za osłoną przedniego zderzaka i jest wykonana z materiału przepuszczającego sygnały radaru. Wszystkie zmiany, jak późniejsze lakierowanie, przyklejenie naklejki itd. mogą prowadzić do zakłócenia działania.
Zakłócenia działania mogą być spowodowane również zabrudzeniem czujnika. Wymontować w tym celu kratkę wlotu powietrza lub osłonę chłodnicy przed czujnikiem zgodnie z instrukcją napraw i oczyścić wewnętrzną część kratki wlotu powietrza lub osłony chłodnicy oraz czujnik.
Przed rozpoczęciem ustawiania ACC należy odczytać pamięć usterek i w razie potrzeby usunąć usterki.
W „bloku wartości mierzonych 2” sterownika systemu ACC należy odczytać, czy czujnik jest przestawiony.
Jeśli kąt zmiany ustawienia wynosi od -0.8° do +0.8°, czujnik nie musi być ponownie ustawiany.
Układ ACC można ustawiać tylko za pomocą urządzenia do pomiaru geometrii oraz urządzenia do ustawiania dopuszczonego przez VW/AUDI!
Warunkiem bezbłędnego działania systemu ACC jest jego prawidłowe ustawienie.
Wskazówkat Ponowne ustawianie jest konieczne, gdy:
Ustawiana jest zbieżność kół tylnej osi.
Wymieniany jest cały czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika -G550-.
Luzowana lub przestawiana jest belka poprzeczna zderzaka.
Przód samochodu jest uszkodzony.
Kąt zmiany ustawienia znajduje się poza obszarem od -0.8° do +0.8°.
Wiec kluczyk w reke i do roboty , można samemu z VCDS wykonac lekką korekte ACC
U mnie tez pojawiał sie ten błąd wykonałem regulacje ,chyba pół obrotu jedną srubką i spokój
pozdrawiam