Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ TIP+Q] Tryb awaryjny skrzyni automatycznej - skrzynia spra
Autor Wiadomość
szymonella 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Szymon
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 29
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2017-01-12, 12:00   [ TIP+Q] Tryb awaryjny skrzyni automatycznej - skrzynia spra

Witam po mrozach za ekranie zauwazylem ze skrzynia podawala błędne odczyty na ekranie biegow podczas jazdy przeskakiwalo mi podswietlenie biegow z D na 3 takie mrugniecia. Natomiast podczas zmiany lewarkiem ciagle wyswietlalo D tryb manualny nie reagowal. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownym bylo chwile ok i znowu zwiecha... Zyglowalem lewarkiem i nic, po poruszaniu tej kurtynki od lewarku skrzynia wskoczyla w tryb awaryjny i mam takie bledy..(zalacznik). Po usunięciu bledow bylo chwile ok , znow zaczelo przeskakiwac i gdy dziewczyna wychodziła z auta trzasla dzwiami i znow tryb awaryjny... Wydaje mi sie ze moze to miec zwiazek z lewarkiem lub cos nie styka. Spotkal sie ktos z takim przypadkiem ?

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 385 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6593
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-12, 12:23   

proponuję rozebrać i zobaczyć co tam się stało - tu masz instrukcje demontażu https://www.youtube.com/w...PiFT7mRKE&t=17s
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
szymonella 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Szymon
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 29
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2017-01-12, 15:18   

Nie rozbierałem tam jeszcze ale dołączam filmik świeżo po wykasowaniu błędu, tip chodził wszystko grało

Filmik z problemem

po dłuższej chwili przeszedł znów w tryb awaryjny i z czytałem błędy i pokazało tylko błąd 00293 czyli problem z czujnikiem.

Zapytam jeszcze gdzie ten czujnik może sie znajdować w skrzyni ? pod autem gdzieś czy w lewarku ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 385 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6593
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-12, 15:44   

Na skrzyni jest , poszukaj F125 w sieci
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
szymonella 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Szymon
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 29
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2017-01-13, 18:18   

Dzieki jutro wjade na kanal i przepatrze go od dolu. Mam nadzieje ze tam bedzie obraz problemu bo nie mam pojecia skad by moglo jeszcze ten blad wywalac.
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 385 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6593
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-13, 20:40   

sprawdź wtykę ( albo masz okrągłą 8 pin albo owalną 10 pin ) , wiązkę itd. jak nie to sam w środku się zużywa po prostu
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
szymonella 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Szymon
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 29
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2017-01-14, 14:37   

Niestety wtyka jak i wiązka wygląda na w porządku. Chciałem się dostać do samego pozycjonera ale niestety więcej rozbierania wydech i łapa przeszkadza. Błąd nie ustał a nawet przez jakiś czas auto było tylko na 4 biegu i nie dało się nic zrobić dopiero po usunięciu błędu wróciło do normy i chodzi cały czas w trybie awaryjnym. TIP- Tronic nie działa bo tryb awaryjny chodź wczoraj udało mi się zapiąć TIP-tronic i bez problemów auto śmigało do czasu kiedy trzeba było przejść na wsteczny wtedy zaś uderzył tryb awaryjny zobaczyłem że na ekranie komputera podczas przełączania biegów w trybie rzeczywistym na pozycji D i N komputer odczytuje biegi jako Z4 i Z5 czasami pokaże prawidło wartość D bądź N zamieszczę filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=FXvvHU8K_KU

Doszedłem do wniosku że są to pozycje pozycjonera które wskazują na położenie miedzy biegowe czyli np miedzy 4 a D bądź D a N jest położenie Z4 a miedzy N a R bądź N a D jest Z5, mniejsza o to ale tak mi się wydaje że tak to działa i pozycjoner nie odczytuje biegu który jest faktycznie załączony. a tylko położenie miedzy biegowe. Dobrze rozumiem ? Z tych moich domysłów wynika że sam pozycjoner F125 jest uszkodzony sam w sobie. Bo raz działa raz nie. Zakładam że jest on nierozbieralny i ciężko się do niego dostać bo trzeba rozbierać cały układ wydechowy od strony kierownicy? A w dodatku jego koszt to coś koło 700zł.

Tylko czy moje domysły sa dobre że to właśnie jego wina ?
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 385 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6593
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-14, 14:45   

Dokładnie do wymiany , rozbieralny nie jest ale można nity rozwiercić i zajrzeć , może będzie układ blaszek ( można coś pokombinować ) albo mikrostyki ( raczej kaplica ) , natomiast musisz zdjąć osłonę termiczną i łapę skrzyni i poduszkę ( instrukcje wymiany są w sieci ) , wydech na miejscu zostaje/

Natomiast rozbierając lepiej mieć nowy żeby dwa razy nie grzebać.
Jest jeszcze opcja 280-300 zł z Alliexpress
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
szymonella 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Szymon
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 29
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2017-01-14, 14:57   

Bo niestety nie dostałem się do numeru OEM ale raczej pod typ skrzyni wychodziły tylko 2 rodzaje tak jak mówisz okrągła i owalna wtyka a sama jego budowa jest taka sama ? u mnie 5hp19 DEV

[ Dodano: 2017-01-14, 15:15 ]
Problem pewnie będzie z dostaniem okrągłej wtyczki bo wszędzie widzę owalne na AliExpress

[ Dodano: 2017-01-14, 15:35 ]
Czym się różni srodek tej owalnej wtyczki od tej z okrągłą strasznie duża różnica cenowa jest miedzy owalną a okrągłą (tą którą mam) 50 euro na aliExpres z owalną, niestety okrągłej nie znalazłem ale na innych stronach widze ceny nawet do 300-400 Euro. Czy aż tak się różnią ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 385 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6593
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-14, 16:41   

kwestia pinoutu pewno , pewno można przełożyć i przerobić - mogę rzucić okiem w schematy i napisać propozycję

a u Ciebie okrągła chyba jest bo Etka twierdzi że dopiero od rocznika modelowego 2001
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
szymonella 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Szymon
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 29
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2017-01-14, 16:49   

Tak, właśnie okrągła jest i patrzę po cenach to dwukrotna różnica. Przykładowo owalna 600 a okrągła 1400. A używanej nie ma sensu kupować ? Mam okrągłą za 300zł do kupienia, tylko używka. :/ Może by się dało przerobić tylko żeby śmigało poprawnie :) Bo tak to był wziął owalną nową a wtyczke by się tylko przerzuciło. Jak możesz zerknii na schematy. Był bym Ci wdzięczny, chyba że radzisz kupić nową to nie będę przebierał i zamawiam. :)
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 385 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6593
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-14, 18:23   

używka to loteria , może być to samo za chwilę tak myślę...

rzuciłem okiem w schematy i jedyna róznica że w okrągłej wtyczce jest jeden pin zasilający a w owalnej dwa ( jeden oddzielny do światła wstecznego , jeden do biegów )

Myślę że teoretycznie nie problem twój zasilący zmoskować na dwa piny <okok> musiałbyś jeszcze wtyke z pinami zakupić - 1J0973715

Oczywiście to są rozważania teoretyczne , nigdy takiego czegoś nie robiłem , pomagałem kuzynce wymienić taki F125 ale to był 2003 rok ( czyli 10 pin ) i zamontowaliśmy chinola z Alliexpress
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
szymonella 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Szymon
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 29
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2017-01-14, 18:45   

Posiadasz schematy do czujnika z okragla i owalna wtyczka oraz do wiazki która jest w aucie ? Chcial bym sobie to przejrzeć i ocenić. Bo jesli mowisz ze wykonalne i dalo by rade to sam sobie zerknal bym jeszcze. Byl bym wdzięczny za schematy

A nie mógł bym z tego starego czujnika wyciągnąć wtyczki i po prostu zostawić to wszystko na starej wtyczce ?
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 385 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6593
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-14, 18:59   

no ale wtedy musisz rzeźbić kupiony nowy F125...

tu masz 99 rok - http://docdro.id/CXW7Amr

tu po 2001 - http://docdro.id/FBzw2Kl

Połącenie mniej wiecej powinno wyglądać tak:

piny wtyki 8 pin - piny wtyki 10 pim

1 - z 1 i 7
2 - 2
3 - 3
4 - 4
5 - 5
6 - 10
7 - 9
8 - 8
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
szymonella 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Szymon
Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 29
Skąd: Starokrzepice
Wysłany: 2017-01-15, 18:19   

Dzięki za schematy. Pozycjoner zamówiłem w dniu dzisiejszym, teraz tylko niecierpliwy czas oczekiwania bo to fakt faktem z chin mam nadzieję że się postarają z przesyłką. Masz rację co do schematów kupię wtyczkę 10 pinową i przerobie tą starą według schematów. Jak przyjdzie i uda się operacja to napiszę czy operacja się udała bo fakt faktem tyle pieniędzy zaoszczędzić z powodu innej kostki to naprawdę było by super. <radocha> Do usłyszenia :]

[ Dodano: 2017-02-25, 17:54 ]
Witam. Dzisiaj założyłem pozycjoner z aliexpres przerobilem wtyczkę z okrągłej na owalna auto śmiga aż miło śmiem twierdzić ze nie trzeba wydawać kupę pieniedzy na pozycjoner z okrągłą wtyczka ponieważ bez problemów idzie przerobić na owalna i auto bedzie chodzic. Takze narazie skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny mam nadzieje ze juz bd ok. Dzieki bendzi za pomoc w temacie znów wielkie piwo dla ciebie a dla pozostałych wskazówka ze wtyczka akurat nie jest problemem. <radocha> <rotfl>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: