Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[CGQB 3.0 313 KM] Turbiny w 3.0 BiTDI
Autor Wiadomość
dokininik121 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dominik
Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 9
Skąd: Płońsk
Wysłany: 2018-12-01, 13:47   [CGQB 3.0 313 KM] Turbiny w 3.0 BiTDI

Witam

Panowie mam pytanko czy u was też przy obrotach 3500 tys + ewidentnie słychać trubinę? Chciałem kontrolnie ja sprawdzić i czuć ewidentnie juz niewielki luz. Do mniejszej turbiny się jednak nie dostałem (brak czasu). Znajomy mechanik mówił, że taki luz może występować i nie warto się nim jeszcze przejmować stąd mój post.
Dodam, że autko ma 108 000 km i nabyłem je 3 msc temu. W historii było, że poprzedni właściciel zmieniał olej co 20 tkm ja robię to co 15 tkm i po jeździ obowiązkowe studzenie.
Czy w bi-turbo jest jakiś problem z turbinami, że padają.
Proszę o poradę.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
ozi_dafit 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Dawid
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 80
Skąd: kielce
Wysłany: 2018-12-02, 14:47   

Luz to zbyt ogolnie powiedziane... luz osiowy czy poprzeczny? Poprzeczny jest w kazdej sprezarce. W CGQB raczej problemem bywaja padajace sterowniki geometrii malego turbo(wyciera się plastikowa przekładnia zębata). NIe bardzo tez wiem jak rozumiec ze slychac turbinę więc nie umiem się do tego odniesc.
 
 
Twórca 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 103
Skąd: ZGY
Wysłany: 2018-12-05, 00:53   

tak jak ozi pisze ...jestem po wymianie sterownika małej turbiny przy przebiegu ok 230k

co do 'słychalności" mowisz o takim fajnym świście pompowania? mam tak gdy na łopatkach sobie przeciągam biegami :)

jeśli masz ori przebieg to sraj się o rozrząd.... u mnie przy 120k był robiony
_________________
Zapraszam nad morze www.domki-pustkowo.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
dokininik121 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dominik
Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 9
Skąd: Płońsk
Wysłany: 2018-12-09, 18:58   

Luz osiowy.
A u mnie bez wzgledu czy na lopatkach czy nie wystarczy ze podciagne go powyzej 4tys obrotow.
Jesli chodzi o rozrzad to jak narazie cisza i lepiej gdyby tak zostalo :)
Jaki byl koszt za rozrzad? Jakies powazne awarie Cie spotkaly czy tylko paliwo i zmiana oleju?:) Ja niestety walcze teraz ze stukaniem pneumatyki :[
 
 
rafalr2


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2018-12-13, 20:07   

dokininik121, możliwe że przez zimę słychać tą całą pneumatyke <lol> Mam tak w D4 jak stoi jakiś czas to zawieszenie działa jak by było drewniane <figielek>
 
 
dokininik121 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dominik
Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 9
Skąd: Płońsk
Wysłany: 2018-12-13, 20:26   

Tez tak mi sie zdaje, ze ta przypadlosc nie dotyczy tylko mnie i pojawia sie zima :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Twórca 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 103
Skąd: ZGY
Wysłany: 2018-12-13, 22:28   

no mi tez cos zaczęło delikatnie pukać...myślałem że to łączniki stabilizatorów.

Co do awarii to wg historii serwisowej tylko ten rozrząd gwarancyjnie był robiony, jakiś kabelek od pneumatyki.
Za mojej kadencji była awaria leda przy klamce i nastawnik małej turbiny... odpukać w puste tylko tyle.
Nalot 247k km

Zmora to klocki hamulcowe :D
_________________
Zapraszam nad morze www.domki-pustkowo.pl
 
 
dokininik121 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dominik
Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 9
Skąd: Płońsk
Wysłany: 2018-12-15, 16:41   

Twórca napisał/a:
no mi tez cos zaczęło delikatnie pukać...myślałem że to łączniki stabilizatorów.

Co do awarii to wg historii serwisowej tylko ten rozrząd gwarancyjnie był robiony, jakiś kabelek od pneumatyki.
Za mojej kadencji była awaria leda przy klamce i nastawnik małej turbiny... odpukać w puste tylko tyle.
Nalot 247k km

Zmora to klocki hamulcowe :D



Pożyjemy zobaczymy co z tym rozrządem narazie cisza. Odnośnie stuków zawieszenia ciekawią mnie te miechy czy to nie ich zasługa. Czy u was też po około 7 dniach auto opada na zawieszeniu? Po czym zdiagnozowaliście Panowie awarie nastawki turbiny? Rozumiem, że problemów z rozszczelnieniem silnika nie mieliście? :D
Czy ktoś zapatrywał się na chiptuning takiego autka? :D
 
 
ozi_dafit 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Dawid
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 80
Skąd: kielce
Wysłany: 2018-12-20, 00:03   

Nie, poziom zawieszenia bez zmian, nie ważne jak długo stoi.
Co do nastawnika to pierwszy objaw to check A potem auto z dolu nie jedzie albo cały czas jest w trybie awaryjnym, zależy w jakiej pozycji zatnie się nastawnik...
Mam zrobiony Soft na 380KM momentu teraz nie pamiętam, niektórzy robią więcej ale u mnie wszystkie limitery pozostały na bezpiecznym poziomie także długotrwałe latanie z prędkościami ok 280km/h nie robi żadnego problemu, zrobiłem już niecałe 100tys km na sofcie
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
dokininik121 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dominik
Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 9
Skąd: Płońsk
Wysłany: 2018-12-20, 20:47   

ozi_dafit, a jak ze spalaniem? Spadlo czy na tym samym poziomie? A zna ktos moze jakas firme, ktora jest w stanie podoposazac w tempomat, lane assist itp? Najlepiej z Warszawy :)
 
 
Twórca 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 103
Skąd: ZGY
Wysłany: 2018-12-20, 22:03   

dokininik121, w naszych autach czip nieco inaczej wygląda,
wraz z czipem trzeba wrzucić nowy IC i łaczny wydatek rośnie do ok 5k PLNów - wychodzi z tego zabiegu ok 400KM
Pasujący plug&play to z tego co mi wiadomo to wagner jedynie...niby drogi ale ma w sobie dobry rdzeń.

Nastawnik turbiny w moim przypadku siadł tak, że auto przestało jechać... czek i błąd w kompie.... spokojnie rozpoznasz to :D

ozi_dafit, jakie masz spalanie przy przelocie 280?
mi przy 200-250km/h 17l łyka
W trasie ekonomicznie to mi wychodzi tak do 200
_________________
Zapraszam nad morze www.domki-pustkowo.pl
 
 
ozi_dafit 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Dawid
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 80
Skąd: kielce
Wysłany: 2018-12-22, 03:16   

U siebie mam wagnera ta najbardzjej wydajna wersje.
Generalnie mam ciężka nogę co mymusilo między innymi rzeczy wrzucić lepszy hamulec bo fabryczne to się nadają do latania po mieście A nie z dużymi prędkościami, na co dzień to jakieś 12 12,5 litra. Trasa spokojnie 120 160km/h to jakieś 7,5-8,5litra ale spalanie 17litrow nie jest jakims problemem.
Co do różnicy w porównaniu do serii to w codziennym użytkowaniu nie odczułem żadnej A przynajmniej nie jest to jakoś zauważalne.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
wawe 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Robert
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-09, 18:46   

ozi_dafit napisał/a:
Nie, poziom zawieszenia bez zmian, nie ważne jak długo stoi.
Co do nastawnika to pierwszy objaw to check A potem auto z dolu nie jedzie albo cały czas jest w trybie awaryjnym, zależy w jakiej pozycji zatnie się nastawnik...
Mam zrobiony Soft na 380KM momentu teraz nie pamiętam, niektórzy robią więcej ale u mnie wszystkie limitery pozostały na bezpiecznym poziomie także długotrwałe latanie z prędkościami ok 280km/h nie robi żadnego problemu, zrobiłem już niecałe 100tys km na sofcie


Masz w CDUC 380KM ?? ??? Co było robione na taki wynik?
_________________
Stage 1 305KM 650NM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: