Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
maglownicy
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana płynu chłodniczego i hamulcowego
Autor Wiadomość
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-04, 16:38   [CGLC 2.0 177 KM] Wymiana płynu chłodniczego i hamulcowego

1. Nie znalazłem ani w książce serwisowej ani instrukcji. Co ile wymieniać płyn chłodniczy w A6 C7 2.0 TDI 177KM oraz jaki płyn powinien być zalany? No i ile go wchodzi?


2. Interwał dla płynu hamulcowego jest ale jaki powinien być płyn zalany?

[ Dodano: 2018-08-06, 10:54 ]
Podpowie ktoś co ile wymieniać płyn chłodniczy i jaki powinien być zalany? :P
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-08, 22:25   

Oba płyny warto zmieniać co dwa lata :) .

Płyn chłodniczy (różowy): G12+ / G12++ / G13
Płyn hamulcowy: DOT 4 lub DOT 5.1
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-08, 22:37   

A wiesz może ile litrów wchodzi tych płynów? :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-08, 22:45   

Do układu chłodzenia na pusto wchodzi chyba niecałe 12 litrów, a płynu hamulcowego niecały litr.

W przypadku płynu chłodzącego warto kupić osobno koncentrat oraz wodę zdemineralizowaną, zrobić mieszaninę 1:1 i zalewać gotowym płynem. Do hamulców wystarczy płyn ATE DOT 4 SL.6 :) .
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-09, 18:39   

A co byś powiedział aby kupić taki płyn Dynagel 2000+ ?

Drugie pytanie czy da się zlać stary płyn bez demontażu przodu samochodu? (jeśli masz to jeśli można prosić o instrukcję ;) )
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-09, 18:59   

Płyn może być, ponieważ spełnia odpowiednią normę. W dodatku jest już gotowy do zalania i nie trzeba go mieszać z woda zdemineralizowaną.

Wystarczy, że zdemontujesz osłonę silnika, ponieważ od spodu jest kranik na wężu wchodzącym do chłodnicy. Przed spuszczaniem odkręć korek w zbiorniczku, aby nie tworzyło się podciśnienie w układzie. W międzyczasie zsuń wąż idący do nagrzewnicy (szczegóły w instrukcji), aby przy napełnianiu układ mógł się szybciej odpowietrzyć. Następnie zakręć kranik i powoli wlewaj płyn do zbiorniczka. Gdy przez otworek w wężu zacznie wypływać płyn, to wsuń go z powrotem i nalej do pełna płynu. Następnie odpal silnik i w razie czego wyrównaj poziom. Według instrukcji trzeba układ napełniać ciśnieniowo, ale wystarczy powoli wlewać płyn.

https://www.dropbox.com/s...202.0%20TDI.pdf
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-09, 20:59   

wielkie dzięki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: