[CB Radio] CB Radio - godne polecenia - najlepsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 paź 2012, 09:45
- Lokalizacja: Kraków
ten sam mam problem, sirio ml-145 zgięta po skosie leży w a6 c5 avant, i też bym się z chęcią zamienił z kimś z Krakowa na as100 metrówkę . W służbowym mam inną antenkę wilson little wil ale też ma 1m i jak dla mnie całkiem dobrze odbieram na niej, a w bagażniku mieści się po prostej na lewym boku.
no i minusem tych antenek sirio jest to że oryginalnie ma 3,6 m kabla , znacznie za krótki jak do kombi także bez przedłużania albo wymiany kabla się nie obejdzie
no i minusem tych antenek sirio jest to że oryginalnie ma 3,6 m kabla , znacznie za krótki jak do kombi także bez przedłużania albo wymiany kabla się nie obejdzie
Ostatnio zmieniony 28 sty 2013, 15:16 przez lukasquake, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie lata zestawik Onwa mk III i antena ML-145, cztery latka jeździło to w moim sedanie b3 (antena wwiercona w lewy tył auta) a teraz 2 latka w c4 (teraz antenka na uchwycie na relingu + dodatkowa masa) a radyjko w obu autkach jeździ nad nogami kierowcy. zestaw kosztował 260pln 6 lat temu i bez problemu daje radę polecam.
typ silnika nieznany i na sprzedaż
- sibik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość
Posiadam alana 48 plus multi + antene president ml-145 i mogę powiedzieć że zestaw też daje rade, w trasie znakomicie. Jednak w najbliższej przyszłości planuje zmienić radio na harrego III.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, 14:30 przez sibik, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 paź 2012, 09:45
- Lokalizacja: Kraków
harry III bardzo fajne radyjko- polecam. Zakupiłem tanio używkę na alledrogo. W brew pozorom co gadają starzy wyjadacze o ASC , dla szaraka naprawdę się przydaje. W mieście kręcę ręcznie gałkami gdyż sirio ml-145 za dużo puszcza w krakowie i ciągle coś leci w cb, a na trasie zapodaje asc i niczym się nie przejmuje.
W służbowym mam inne też niby dobre radyjko Yosan pro-120 z antenką wilson litle wil 1m. Działa nawet fajnie ale nie ma tego komfortu z użytkowania co z harrym 3. No i rfgain jest dobry w harrym bo w yosanie to działa dziwnie - ścisza razem z zasięgiem i jest jakiś mało efektywny.
PS. moje początki z cb w Krakowie były ciężkie. Człowiek myślał że cb będzie działać jak rmf
na trasie (za krakowem) kraków ->wieliczka->myślenice->dobczyce->kraków mam naprawdę piękny odsłuch - aż przyjemnie nasłuchiwać/nadawać na cb.
W służbowym mam inne też niby dobre radyjko Yosan pro-120 z antenką wilson litle wil 1m. Działa nawet fajnie ale nie ma tego komfortu z użytkowania co z harrym 3. No i rfgain jest dobry w harrym bo w yosanie to działa dziwnie - ścisza razem z zasięgiem i jest jakiś mało efektywny.
PS. moje początki z cb w Krakowie były ciężkie. Człowiek myślał że cb będzie działać jak rmf
na trasie (za krakowem) kraków ->wieliczka->myślenice->dobczyce->kraków mam naprawdę piękny odsłuch - aż przyjemnie nasłuchiwać/nadawać na cb.
- jacek528
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie - Żary
... nieźle to ująłeś, jak RMFlukasquake pisze:PS. moje początki z cb w Krakowie były ciężkie. Człowiek myślał że cb będzie działać jak rmf
No niestety ale CB ma to do siebie, że podatne jest na bardzo wiele zakłóceń, szczególnie w terenach zabudowanych gdzie występuje wiele urządzeń "siejących jak popadnie".
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Ja tam mam niemalze jak RMF, radio skrecone ze siega na 2-3km... czasami cos pocharczy ale żadko, bardzo żadko... Sirio AS100 i Uniden 520XLjacek528 pisze:... nieźle to ująłeś, jak RMFlukasquake pisze:PS. moje początki z cb w Krakowie były ciężkie. Człowiek myślał że cb będzie działać jak rmf
No niestety ale CB ma to do siebie, że podatne jest na bardzo wiele zakłóceń, szczególnie w terenach zabudowanych gdzie występuje wiele urządzeń "siejących jak popadnie".
- chomikaudi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 lip 2010, 23:39
- Lokalizacja: Wrocław
Zamontowałem u siebie spory kawał czasu temu Presidenta Harry II ASC pod podłokietnikiem, do tego antena President DAKOTA V2 145 cm ( składana 90* ) ze wzgledu na garaż . Z odbiorem i nadawaniem nie ma żadnych problemów nawet do 8 - 10 km czysto, nie oszukujmy się, że jakieś 20 - 30 km, chyba, że w otwartym terenie :D. Jedyny problem Presidentów to słaby ASC, ale można poczytać spokojnie w sieci jak to poprawić samemu, albo oddać do serwisu i na pewno będzie dużo lepiej.
Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro
- jacek528
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie - Żary
mario-975, radio jest w bagażniku po prawej stronie (pasażera). Mikrofon jest z głośnikiem więc nie widzę jakiejkolwiek potrzeby podłączania dodatkowego głośnika (całkowicie mi bynajmniej wystarcza).
Główną zaletą jest, że nie zajmuje to miejsca, nie plączą się przewody a i samo radio nie jest widoczne. Jak już pisałem, pełna obsługa też jest w samym mikrofonie (zmiana kanałów, głośność i wszystkie pozostałe ustawienia).
Główną zaletą jest, że nie zajmuje to miejsca, nie plączą się przewody a i samo radio nie jest widoczne. Jak już pisałem, pełna obsługa też jest w samym mikrofonie (zmiana kanałów, głośność i wszystkie pozostałe ustawienia).
Właśnie takiego rozwiązania szukam.Faktycznie jest tam dobre miejsce i blisko do bezpieczników Powiedz jeszcze kolego jak się podłączyłeś w zasilanie-chodzi mi o to że chciałbym tak to zrobić aby było po stacyjce tzn.po wsadzeniu kluczyka(z doświadczenia wiem że na stałym zasilaniu nie jedną noc będzie włączone-pamięć bywa zawodna )I jeszcze jedno kabel poprowadziłeś pod tylnym siedzeniem do podłokietnika?Czy gdzie indziej masz gruchę?jacek528 pisze:
Główną zaletą jest, że nie zajmuje to miejsca, nie plączą się przewody a i samo radio nie jest widoczne. Jak już pisałem, pełna obsługa też jest w samym mikrofonie (zmiana kanałów, głośność i wszystkie pozostałe ustawienia).
Mody za przyzwoleniem mojej żonki :
Koledzy,
Moje praktyczne rady.
Ważne jest przy zasilaniu CB, aby podpinać przewody (plusowy i minusowy) bezpośrednio pod akumulator (oczywiście z dodatkowym bezpiecznikiem) i raczej grubszym przewodem (przy radiach do 5 W - fi przewodów ok 3 qmm miedzi myślę będzie OK).
Zmniejszamy wtedy wpływ zakłóceń z instalacji elektrycznej samochodu na radio CB, ponieważ:
1) podawane jest stabilne napięcie bezpośrednio z akumulatora (to duża pojemność) a nie poprzez wiele metrów przewodów i różnych złączek;
2) nie tworzy się różnica potencjałów pomiędzy masą samochodu a obudową radia i ekranem przewodu antenowego, kiedy zasilanie minus radia podpięte jest w dowolnym miejscu karoserii ( np. gniazdo zapalniczki)
Oczywiście, niektóre radia mają dobre filtry i mocniej tłumią zakłócenia, a nasze A6 z reguły są dobrze odkłócone, ale uważam, że lepiej zrobić to zgodnie z zasadami, niż później nie poprawiać.
Rozumiem pomysł mario-975, ale w czasie uruchamiania silnika w instalacji pojawiają się duże impulsy elektryczne, które w skrajnym przypadku nie muszą, ale mogą uszkodzić delikatną elektronikę produkowanych dzisiaj CB. Maja one w większości mikroprocesorki. To też trzeba wziąć pod uwagę.
I jeszcze jedno, nie raz chcemy posłuchać radia CB w trakcie postoju. Co wtedy ?
Ja ponad wygodę wybrałem bezpieczne, stałe zasilanie. Przekręcenie gałki po zatrzymaniu samochodu zajmuje pół sekundy i po pewnym czasie staje się odruchem.
Moje praktyczne rady.
Ważne jest przy zasilaniu CB, aby podpinać przewody (plusowy i minusowy) bezpośrednio pod akumulator (oczywiście z dodatkowym bezpiecznikiem) i raczej grubszym przewodem (przy radiach do 5 W - fi przewodów ok 3 qmm miedzi myślę będzie OK).
Zmniejszamy wtedy wpływ zakłóceń z instalacji elektrycznej samochodu na radio CB, ponieważ:
1) podawane jest stabilne napięcie bezpośrednio z akumulatora (to duża pojemność) a nie poprzez wiele metrów przewodów i różnych złączek;
2) nie tworzy się różnica potencjałów pomiędzy masą samochodu a obudową radia i ekranem przewodu antenowego, kiedy zasilanie minus radia podpięte jest w dowolnym miejscu karoserii ( np. gniazdo zapalniczki)
Oczywiście, niektóre radia mają dobre filtry i mocniej tłumią zakłócenia, a nasze A6 z reguły są dobrze odkłócone, ale uważam, że lepiej zrobić to zgodnie z zasadami, niż później nie poprawiać.
Rozumiem pomysł mario-975, ale w czasie uruchamiania silnika w instalacji pojawiają się duże impulsy elektryczne, które w skrajnym przypadku nie muszą, ale mogą uszkodzić delikatną elektronikę produkowanych dzisiaj CB. Maja one w większości mikroprocesorki. To też trzeba wziąć pod uwagę.
I jeszcze jedno, nie raz chcemy posłuchać radia CB w trakcie postoju. Co wtedy ?
Ja ponad wygodę wybrałem bezpieczne, stałe zasilanie. Przekręcenie gałki po zatrzymaniu samochodu zajmuje pół sekundy i po pewnym czasie staje się odruchem.
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Coś w tym jest bo w poprzednim aucie miałem tak podłączone i faktycznie na wyłączonych światłach były mniejsze zakłócenia i po włączeniu trzeba było nieznacznie szumy gałką zredukować <zalamka>więc nieznacznie obcinało odbiór-coś kosztem czegoś.Co do uszkodzenia elektroniki to na szczęście przez 2 lata nic się nie działo.makkrzys pisze:Rozumiem pomysł mario-975, ale w czasie uruchamiania silnika w instalacji pojawiają się duże impulsy elektryczne, które w skrajnym przypadku nie muszą, ale mogą uszkodzić delikatną
elektronikę produkowanych dzisiaj CB. Maja one w większości mikroprocesorki. To też trzeba wziąć pod uwagę.
miałem tu na myśli zasilanie po włożeniu kluczyka do stacyjki (tak jak działa blokada kierownicy) więc na postoju bez przekręcania zapłonuI jeszcze jedno, nie raz chcemy posłuchać radia CB w trakcie postoju. Co wtedy ?
Mody za przyzwoleniem mojej żonki :
co jak co, ale ja nie mam problemu z szumami, reguluję je sobie pokrętłem.
c6 ma to do siebie że jest naprawdę bardzo dobrze odszumione i tych problemów się nie odczuwa.
nawet alan 109 mi nie szumiał.
teraz na yosanie pro 120 i ml 145 sirio jest przesuper
nie trzeba podpinać się pod aku, wystarczy pod zapalniczkę za plecami kierowcy w podłokietniku.
c6 ma to do siebie że jest naprawdę bardzo dobrze odszumione i tych problemów się nie odczuwa.
nawet alan 109 mi nie szumiał.
teraz na yosanie pro 120 i ml 145 sirio jest przesuper
nie trzeba podpinać się pod aku, wystarczy pod zapalniczkę za plecami kierowcy w podłokietniku.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga