Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

BOSE sterowanie subwoofer

Car Audio
Awatar użytkownika
darel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
Imię: Darek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: BOSE sterowanie subwoofer

Post autor: darel » 22 lut 2021, 08:56

Czy do wyjęcia subwoofera BOSE w sedanie trzeba zdemontować tylną półkę? Jak zdjąłem maskownicę z półki to wygląda, że pewnie nie da się tego inaczej ogarnąć ale chcę się upewnić. Gdyby ktoś dysponował procedurą demontażu sobwoofera z tylnej półki w sedanie to byłoby wspaniale <prosi>

Awatar użytkownika
ralen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: BOSE sterowanie subwoofer

Post autor: ralen » 10 mar 2021, 16:25

na 90% musisz demontować tylną półkę.
Już w starym A4 B6 subwoofer był przykręcony od dołu do metalowej blachy grodziowej, a od góry właśnie do półki (inaczej półka wpadała by w rezonans). W a6 napewno jest tak samo.
Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7 <faja>

Awatar użytkownika
darel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
Imię: Darek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: BOSE sterowanie subwoofer

Post autor: darel » 11 mar 2021, 21:25

Ostatecznie stwierdziłem, że nie będę demontował subwoofera z półki, bo za dużo zachodu chyba. Będzie tylko balastem, bo dorzuciłem skrzynię z głośnikiem JL Audio 12''. Zastanawiam się tylko jak to zamocować ale tak, żeby łatwo można było wyjąć w razie gdybym potrzebował całą przestrzeń bagażnika <mysli> Teraz to wreszcie gra a nie dudni <radocha>

Awatar użytkownika
ralen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: BOSE sterowanie subwoofer

Post autor: ralen » 02 sie 2021, 15:47

darel pisze:
21 lis 2020, 20:17
Witajcie,
Ja mam MIB2 z BOSE na pokładzie i opcja dodatkowego sterowania subwooferem pojawiła się po aktualizacji softu. To spowodowało, że faktycznie gra lepiej niż pierwotnie i to sporo lepiej ale to i tak jest słabizna w porównaniu do dobrze zrobionego zestawu custom a nawet w porównaniu do C6. Mam porównanie, bo mam jeszcze C6 i tam też BOSE, które gra lepiej niż to w C7 nawet po aktualizacji.
Nie wiem czy to co dalej napiszę powinno zostać w tym wątku czy może powinno być w innym ale to pozostawiam adminom do decyzji... <mysli> Nie jestem specem od Car Audio ale generalnie w audio ale takim home audio siedzę może od 30 lat i tu muszę powiedzieć, że czuję się bardzo pewnie <okok> Car audio to jednak inna bajka...
To wszystko spowodowało, że zacząłem się zastanawiać nad modyfikacjami. Jest świetny tutorial tutaj https://www.youtube.com/watch?v=NuNQC5v ... e=emb_logo cytowany też w innym wątku na forum. Użyte tam komponenty są na wypasie ale bardziej zastanawia mnie kilka innych kwestii, którymi chciałbym się z Wami podzielić, bo może ktoś będzie w stanie rozwiać moje dylematy. Moim zdaniem jak ktoś myśli o modyfikacjach audio warto zobaczyć wszystkie części ale dla tych, którzy nie mieli możliwości parę zdań o co chodzi, żeby moje pytania miały właściwy kontekst.
W opisywanym tutorialu wymienione zostały wszystkie głośniki, sub oraz wzmacniacz BOSE. Central na podszybiu z przodu został odłączony. Finalnie zostały zamontowane:
1. nowe głośniki Gladen (z przodu Aerospace 165.3. z tyłu Zero 165 zpasywnymi zwrotnicami) napędzane wzmacniaczem Helix V Eight DSP
2. Sub JL Audio 12TW3-D4 napędzany wzmacniaczem Mosconi D2 500.1
3. Do tego kondensator Hifonics HFC-1000
Oczywiście maty wygłuszające i dedykowana skrzynia na sub. To tak, żeby było wiadomo co zostało zastosowane ale mi chodzi o coś innego i tu proszę bardziej doświadczonych kolegów o podzielenie się swoimi przemyśleniami...
1. W opisywanej modyfikacji okazało się, że trzeba pociągnąć kable od jednostki MMI do wzmacniacza, bo standardowo wszystko idzie światłowodem. Domyślam się, że był problem z integracją tego przez jakiś konwerter z zastosowanym sprzętem więc konieczne było pociągnięcie kabli z jednostki MMI do nowego wzmacniacza (standardowo tych kabli nie ma). Kable to nie problem ale okazało się, że na wyjściu z jednostki MMI nie ma sygnału i trzeba przekodować coś VCDSem, żeby wychodził sygnał tymi podpiętymi kablami a nie tylko światłowodem. Nie ma opisu kodowania więc pierwsze pytanie: co i jak zakodować aby pojawił się sygnał na kablach podpiętych do jednostki MMI a nie tylko na światłowodzie?
2. Czy po tej operacji kiedy niejako przełączmy się na komunikację po dołożonych kablach zamiast po światłowodzie i odpowiednim kodowaniu nadal jest możliwość sterowania ustawieniami dźwięku z poziomu MMI?
3. Czy jak wyjmiemy wzmacniacz BOSE to nie będzie błędów? To właśnie pewnie kwestia odpowiedniego kodowania ale nie jestem pewien...
Generalnie pytanie brzmi: co zrobić aby wykonać taką modyfikację jak w tym cytowanym tutorialu i mieć nadal możliwość sterowania w jakiś sposób parametrami dźwięku z poziomu MMI. Tak sobie myślę, że to musi być możliwe ale pytanie jak? Ja wiem, że to może być kontrowersyjne pytanie, bo niektórzy z takiej wiedzy się utrzymują prowadząc firmy instalujące car audio ale może na forum jednak ktoś się podzieli tą wiedzą, żeby wszystkim nam było łatwiej ogarnąć temat jeśli ktoś chciałby czegoś więcej niż gówniane BOSE czy nawet gówniane B&O, które też miałem okazję słuchać w A6 c7 i za te pieniądze jakie trzeba dopłacić do tej opcji to Audi powinno się spalić ze wstydu za efekt jaki się osiąga za taką kasę... Słyszałem zestawy custom w innych autach za połowę tej kwoty, które grały o niebo lepiej...
Myślę, że bazując na tym tutorialu uzupełnionym o odpowiedzi na pytania jakie zadałem można mieć kompletną wiedzę jak zmodyfikować swój system audio, żeby każdy był zadowolony z tego co zrobi. Kwestia komponentów jakie użyje się do tej modyfikacji to już jest indywidualny wybór ale chodzi o jakiś gerenyczny schemat jak to ogarnąć, który można wypełnić odpowiednimi komponentami.

Doktoryzowałem ostatnio trochę temat i myślę że częściowo jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytania.

1. W sumie są konwertery do sygnału światłowodowego, nie wnikam dlaczego taki nie został zastosowany i poszło analogiem. Tak jak gość na tutorialu powiedział, trzeba przestawić kodowanie w VCDS, a dokładniej ja rozumuję to tak, że musisz pozbyć się kodowania bose i zmienić kodowanie na klasyczne Audi Sound System (wtedy zmienia się też wyjście audio bo ASS nie pracuje pod światłowodem). Podeślę Ci może pewien trop do forum Audi A4 (w końcu oni też tam mają MMI, co prawda dotyczy wersji LOW, ale w HIGH jest chyba podobnie).

https://a4-klub.pl/topic/416120-kodowanie-radia/

Goście piszą o zmianie kodowania z 010003020100000001 na 010003020000000001. Myślę że któreś z tych kodowań może być do Audi Sound System.

Tutaj też jest jakaś podpowiedź: http://www.a5klub.pl/index.php?topic=1528.0
Gość miał A5 z Audi Sound System i miał kodowanie 010003020100000001 więc być może takiego właśnie potrzebujesz.

2. Nie sądzę abyś stracił sterowanie. Jestem przekonany że funkcjonalność zachowasz.
3. Jest tak jak piszesz. Jeżeli wyjmiesz wzmacniacz bose i odpowiednio przekodujesz MMI, nie będzie Ci już wyrzucać błędów ( to tak jakbyś pozbył się z auta całego komponentu).
Nie jestem pewien tylko czy z Gateway nie będziesz musiał tego wykodować.

Dodano po 28 minutach 47 sekundach:
Ps. Pamietaj o zapisaniu sobie gdzieś na boku starego kodowania zanim coś zmienisz, bo jak coś będzie nie OK, to będziesz miał z czego przywracać :)

https://mobridge.us/product-category/au ... tegration/ - tutaj światłowodowe przedwzmacniacze. :)
Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7 <faja>

Awatar użytkownika
darel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
Imię: Darek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: BOSE sterowanie subwoofer

Post autor: darel » 03 sie 2021, 23:53

Dzięki Ralen za podpowiedzi. Ja ostatecznie poszedłem w inne rozwiązanie, które nie wymaga przekodowania. Bardzo mi zależało, zeby nie tracić funkcjonalności jakie miałem fabrycznie. Ponieważ mam MIB2, to jest magistrala MOST150 a to z kolei powoduje, że jedynym rozwiązaniem jakie znalazłem, żeby zrobić konwersję sygnały ze światłowodu, który dochodzi o do wzmacniacza BOSE jest zastosowanie takiego konwertera . Dzięki temu zostało mi całe sterowanie z poziomu MMI łącznie ze sterowaniem subwooferem, i generalnie wszystko mi dział tak jak w fabryce tylko zamiast BOSE gra inny sprzęt. Wymieniłem głośniki z przodu i z tyłu w drzwiach. Z przodu wszystkie 7 głośników zasilam aktywnie (central też zostawiłem). Z tyłu w drzwiach jest zestaw midwooferów z tweeterami z pasywną zwrotnicą. Dlatego tak, bo nie chciałem rozbebeszyć pół auta, żeby dociągnąć dodatkowe kable. Może kiedyś to zmienię ale na razie mi się nie chce, bo to co jest gra świetnie.
Idąc po kolei to tak: światłowód wchodzi w konwerter ZEN z którego optyką (przednie kanały) wchodzę do Helix'a V-twelve. Tył i sub z konwertera wychodzi do Helix'a kablami RCA. Tak jest zbudowany ten konwetrter, że tylko przednie kanały można podpiąć optycznie. Z Helix'a zasilam wszystkie głośniki i wychodzę RCA na monoblok Mosconi, który zasila subwoofer. Już w tej chwili to jest przepaść jakościowa w porównaniu do BOSE a jeszcze nie jest wszystko wystrojone. Mam tylko na Helixie odpowiednio pocięte pasmo i ustawione czasy na tzw miarkę. Niedługo wybiorę się gdzieś, żeby odpowiednim sprzętem jeszcze zrobić końcowe strojenie no ale jak już pisałem nawet w tej chwili z butów wyrywa <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga