Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C6 Avant - Brak Radio -> wzmacniacze antenowe, schemat

Car Audio
czakiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2013, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czakiA6 » 26 kwie 2017, 19:14

Super opis <okok> Ja właśnie wróciłem z garażu, rozebrałem i poczyściłem tuner 4F0 035 541 L i nic nie ruszyło :| Ale chyba jeszcze raz rozbiorę przed zamówieniem i opalarką pogrzeje lub może po nocy pojawi się napięcia na RF OUT. Pozdrawiam i dzięki za opis. <luzik>
Było 2.7 TDI BPP 180KM Quattro Tip 2006
Jest 3.0 TDI BNG 211KM/300KM Quattro Tip 2008

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 26 kwie 2017, 22:05

CzakiA6, zrób tak:

1.Wypnij sobie zasilanie tunera FM na kilka sekund, odlacz wszystkie kable
2.Podlacz zasilanie ale kabli RF OUT i IF IN nie podłączaj.
3. Uruchom MMI i ustaw Radio
4. Zmierz czy pojawiły się napięcia na wtyczkach (trzeba bardzo uważać, ciężki pomiar bo łatwo zewrzeć sondą miernika tą małą igiełke z kołnierzem gniazda i wtedy dupa - zwarłeś układ do masy i już nic nie wystawi, chyba, że znowu zrobisz reset)
5. Jak napięcia są to sprawdź kable, jak układ raz wykryje zwarcie to już napięcia nie poda taki dziad

czakiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2013, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czakiA6 » 27 kwie 2017, 20:20

Po nocy jak preparat od styków chyba odparował wszystko wróciło do normy, błędy skasowane sukces <hura> pozostał wzmacniacz na pamiątkę, ale i tak dzięki Twojemu opisowi zaoszczędziłem kupno tunera <cwaniak> Pozdrowienia
Było 2.7 TDI BPP 180KM Quattro Tip 2006
Jest 3.0 TDI BNG 211KM/300KM Quattro Tip 2008

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 12 sty 2019, 11:43

Mam pytanko czy antena na dachu to oprócz anteny GPS jest tam również antena do telefonu?

Mam następujące błędy

Address 77: Telephone Labels: 4F1-910-336.lbl
Part No SW: 4F1 910 336 D HW: 4F1 862 335
Component: BTA H09 1120
Revision: 00H09000 Serial number: 00000007532647
Coding: 0050021
Shop #: WSC 02335 758 00200
VCID: 2559E7F775E1F32A4C164F9-8070

1 Fault Found:
01524 - Antenna for Telephone
007 - Short to Ground - Intermittent

oraz

Address 37: Navigation Labels: 4E0-910-88x-37.lbl
Part No SW: 4E0 910 888 P HW: 4E0 919 887 M
Component: MNS ECE H49 1060
Revision: 00000000 Serial number: 364D/077674569
Shop #: WSC 00818 264 63505
VCID: 3B6D218FE36555DA0A32591-806E

1 Fault Found:
00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
007 - Short to Ground

Błąd telefonu daje się skasować ale powraca po kilku dniach a jeszćze dziwniejsze jest to że błąd GPS jest na stałe a pozycjonowanie działa bez zarzutu

Czytałem że w C7 był problem z antenami GPS a czy w C6 też były jakieś problemy?
W opisie o C7 było powiedziane że można wymienić płetwę ale nie trzeba jej malować bo można przełożyć tylko bebechy czy w C6 też się tak da i nie wymaga to jakiejś specjalnej dłubaniny?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lut 2019, 13:55

Mógłby ktoś napisać koledze, czy w C6 można zrobić z dwóch anten jedną? No chyba, że bardziej opłaca się dołożyć osobną antenę, a tę na dachu zostawić jako atrapę.

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 30 mar 2019, 11:23

Odpowiadając sobie na pytanie, Tak można kupić antenę GPS w dowolnym kolorze i przełożyć swoją obudowę. Podczas kupna anteny trzeba tylko wiedzieć czy wychodzi z niej jeden czy 2 kable bo widziałem na alledrogo że występowały zarówno jedne jak i drugie.

Dokładny opis demontażu anteny jest gdzieś na forum ja podam tylko skrócony i bez zdjęć.
1. Wyciągamy/demontujemy lampkę sufitową w bagażniku i rozpinamy jej złącze
2. Wykręcamy 1 śrubę torx która jest zaraz pod lampką
3. Po wykręceniu śruby ściągamy tapicerkę w kierunku tyłu auta. Nie ciągniemy w dół tylko delikatnie odginamy uszczelkę klapy w miejscu gdzie jest tapicerka i ciągniemy ją do siebie (stojąc z tyłu auta)
4. Delikatnie odginamy tył podsufitki auta i naszym oczom ukazuje się śruba od anteny oraz kable antenowe - u mnie jeden w lewo drugi w prawo, które po krótkim odcinku kabla mają złączki. .
5. Po rozpięciu złączy antenowych odkręcamy kluczem nr 23 śrubę anteny. Po jej odkręceniu ciągniemy delikatnie antenę w górę przy czym w pewnym momencie trzeba ją skręcić o ok 40st aby mogła swobodnie wyjść z karoserii (antena ma 2 wystające "wąsy" przy gwincie które dociskają ją do karoserii jak przykręcamy śrubę


Jeśli ktoś chce przełożyć swoją obudowę to po demontażu anteny należy odkleić gąbkową uszczelkę na spodzie anteny (zarówno swojej jak i nowej). Niestety będziemy musieli dopasować jakąś nową uszczelkę gdyż na pewno nie uda nam się jej uratować. Od razu informuję że ta uszczelka a właściwie podkładka nie ma za zadania powstrzymania wody ale tylko zabezpieczyć dach przed porysowaniem od anteny i jej obudowy.
Pod uszczelką znajduje się 6 śrub po ich odkręceniu swobodnie możemy ściągnąć już obudowę.
Tak to wygląda po rozkręceniu. U mnie połamane nie które zaczepy ale to wynikało z tego że nie przywiązywałem uwagi do tego co się z obudową stanie bo udało mi się kupić pod kolor


Obrazek

Obrazek


Obrazek

Po przełożeniu obudowy skręcamy ją śrubkami i jak wspomniałem wcześniej docinamy sobie nową gąbkową uszczelkę. Przed założeniem warto również wymienić oring który po założeniu przyjmuje formę kwadratu. Oczywiście oring nie występuje jako część zamienna. Ciężko jest dobrać idealnie taki sam ze standardowych zestawów. Ja mając normalny zestaw oringów, dobrałem minimalnie mniejszy ale za to troszeczkę grubszy (jeśli uda mi się go pomierzyć to dodam do tematu). Wskoczył na swoje miejsce idealnie, a przy dokręcaniu anteny wiać było że ładnie siadł na dachu i uszczelnił otwór.
Spinamy 2 przewody antenowe i składamy podsufitkę w odwrotnej kolejności jak przy jej demontażu.

Moja navi nie ogarnęła od razu lokalizacji ale to była wina garażu. Jak tylko wyjechałem autem od razu wszystko zagadało jak należy.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k4mi1 » 30 sty 2020, 20:43

Podepnę się pod ten wątek:
miałem zbitą tylną szybę w avancie i kupiłem drugą klapę z anglika - i okazało się że w nowej klapie wzmacniacz jest po prawej stronie i ma numer 4f9035225ae, a stary ode mnie ma końcówkę h z wiązką po lewej stronie...
Pytanie jak podłączyć stary po lewej stronie bo ten po prawej miał tylko jeden kabelek na pinie nr 1 czarny a mój z lewej ma pin 2 żółty i pin 3 czarny...

Foto:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

paczkowo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 06 sie 2015, 17:45
Lokalizacja: Paczkowo

Re:

Post autor: paczkowo » 22 lis 2020, 13:56

Dawid_Szczecin pisze:
21 kwie 2017, 11:56
[ Dodano: 2017-04-21, 11:56 ]
Więc dlaczego one nie są zasilane!? Kiedy wzmacniacz główny stwierdza, że trzeba je zasilić?
Teraz trochę o tym głównym wzmacniaczu 4F9035225 D. Układ ma 4 złącza na przewód koncentryczny z wtyczką typu FAKRA, plus dodatkowo dwa konektory: jeden z zasilaniem +12V, drugi konektor do podłączenia anteny FM2/AM szyby lewej. Złącze zasilające ma dwa przewody jeden brązowy czyli masa, drugi czerwono-zielony stabilizowane napięcie +12V. Rozpiska konektorów FAKRA:
- wejście z oznaczeniem FM1 IN: wejście sygnału radiowego z anteny 4F9035225 A szyby prawej
- wejście z oznaczeniem FM3/4 IN: wejście sygnału radiowego z anteny 4F9035225 H szyby tylnej
- wyjście z oznaczeniem RF OUT: wyjście sygnału radiowego do tunera FM
-wejście z oznaczeniem IF IN: wejście sygnału częstotliwości pośredniej 10MHz

O ile trzy pierwsze są chyba bardzo zrozumiałe o tyle ostatni konektor IF już mniej. Na tym wejściu tuner FM wystawia sygnał częstotliwości pośredniej na częstotliwości 10MHz potrzebnej do pracy układu będącego wewnątrz wzmacniacza 4F9035225 D do demodulacji sygnału FM (układ TDA1596T IF amplifier/demodulator for FM radio receivers). Mamy tam także układ do detekcji amplitudy sygnału FM ze wszystkich anten i układ odpowiedniego przełączania ich by uzyskać najlepszy sygnał (układ TEA6101/T Antenna diversity circuit). Z punktu widzenia osoby naprawiającej trzeba wiedzieć, że taki sygnał musi tam być i wystawia go tuner FM czyli jakość kabla i to czy nie jest zwarty ma znaczenie.
Warto wiedzieć, że napięcie zasilania 4F9035225 D na konektorze zasilającym +12V jest podane cały czas do wzmacniacza przez bezpiecznik na tablicy bezpieczników koło drzwi kierowcy. Pomimo podania na stałe tego zasilania prąd tam w ogóle nie płynie gdy tuner FM nie jest włączony (MMI etc.). Jak to się dzieje?

Układ ma dwa stopnie załączania do pełnej funkcjonalności całego układu antenowego. Przewodem koncentrycznym RF OUT oraz IF IN podawane jest napięcie +12V z tunera FM. Jeśli na którymś z kabli zabraknie +12V wystawianego przez tuner FM to wtedy cały układ antenowy się nie uruchamia i szlak trafia odbiór radia bo cały system nie jest uruchomiony całkowicie! Gdy tylko jedno napięcie się pojawi, to prąd oscyluje w okolicy 100mA, jednak układ nie działa. Przy w pełni załączonym systemie antenowym urządzenie 4F9035225 D będzie pobierało prąd większy niż 200mA. Jeśli zabraknie któregokolwiek z tych dwóch sygnałów +12V na wymienionych kablach RF OUT oraz IF IN, nie jest wystawiane zasilanie na podwzmacniacze 4F9035225 A oraz 4F9035225 H. Czyli finalnie tłumimy sygnał radiowy zamiast go odbierać!

Tak wygląda cała sytuacja z systemem antenowym. U mnie jest brak zasilania na kablu RF OUT i dlatego nie załącza mi się system antenowy. Mam uszkodzony prawdopodobnie Tuner FM albo zwarty kabel do masy od RF OUT i dlatego anteny się nie uruchamiają. Jedyne co mi zostało to zlokalizować tuner w moim systemie MMI Basic Plus i znaleźć dlaczego napięcie na RF OUT się nie pojawia. Na przewodzie koncentrycznym IF IN po załączeniu tunera FM pojawia się +12V także to mam ok.

Oczywiście mogą pojawić się sugestie &#8222;to weź sobie na stałe to załącz&#8221;. Super tylko wtedy będę rozładowywał akumulator ponad 200mA w trybie ciągłym. Jak się jeździ codziennie autem to może to akumulator przeżyje. Ja tak nie chce. Jak radio się wyłącza układ antenowy ma się też wyłączać kropka i ma działać tak jak został zaprojektowany.

Cała tu zgromadzona wiedza pochodzi z mojego prywatnego śledztwa. Mam nadzieję, że komuś kiedyś się to przyda. Nie udało mi się znaleść w necie nigdzie opisu jak cały ten system antenowy działa.
W moim przypadku nastąpił całkowity zanik odbioru z radia, same szumy, po odpięcu żółtej wtyczki wszystko wróciło do normy, co może być przyczyną ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga