Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002

Car Audio
ODPOWIEDZ
p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 11 paź 2012, 18:41

Fajnie wygląda. To mam pytanie czy działa również komunikacja z zegarami?
Pozdrawiam,
Piotrek

zertaul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zertaul » 12 paź 2012, 10:35

Piotrze, bardzo dziękuję za podpowiedzi - w końcu coś ruszyło.
Udało mi się pożyczyć na dłużej oryginał VCDS-a, więc dużo łatwiej się pracuje.

Podłączyłem jeszcze raz wszystko, jak napisałeś i jakież było moje zdziwienie, kiedy zobaczyłem kodowanie sterownika kierownicy ustawione na 000001. Dałbym sobie rękę uciąć, że przed odpięciem gateway-a kodowałem go prawidłowo i kodowanie przyjął. Z nieznanego powodu jednak kodowanie zgubił, więc kierownica przy takim kodowanie nie miała prawa działać :-)

Na stole zakodowałem sterownik ponownie, podłączyłem kierownicę i VCDS-a i w blokach pomiarowych (BS-y nie były dostępne z nieznanego powodu) na kanale 007 ładnie zobaczyłem zapalanie się bitów przy naciskaniu przycisków. Zaniosłem "pajączka" do garażu, podłączyłem i zatrybiło od kopa :-)

Teraz złe wieści. Nowa kierownica nie komunikuje się ze starszym sterownikiem - VCDS pokazuje brak komunikacji. Będę musiał zdobyć nowy sterownik wraz z pinoutem do niego, czeka mnie ciekawe wyzwanie -)

Co do podświetlenia kierownicy, to działa ono następująco: przy podłączeniu na stole zaświeca się od razu po podaniu napięcia bez względu na to, czy lin jest podpięty, czy też nie. W samochodzie, przy prawidłowej komunikacji CAN podświetlenie działa tak, jak powinno, czyli po włącza się po zaświeceniu świateł.

Moja docelowa kierownica wygląda tak:
Obrazek

Uparłem się, że odpalę też grzanie w kierownicy, bo to super sprawa, jak dla mnie nawet lepsza od łopatek. Opcje są trzy:
1. Wykorzystanie nowego sterownika - muszę się wgryźć w dokumentację.
2. Wykorzystanie starego sterownika z mojej starej kierownicy multi - jest na tyle mały, że bez problemu powinien się zmieścić w kierownicę.
3. Zrobienie własnego sterownika na jakimś układzie typu Atmega. Ta opcja najbardziej mnie kusi, bo wtedy mam nieograniczone możliwości sterowania ogrzewaniem kierownicy, które seryjnie, jak na mój gust, za słabo grzeje.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 12 paź 2012, 20:19

Właśnie o takiej kierownicy myślałem (jak na fotce) ale obawiam się że nowy sterownik nie bardzo pomoże. Oczywiście jak masz kierownicę to już nie masz odwrotu, podobnie jak ja, też mi mówiono że nie zadziała. Tylko ja miałem o tyle lepiej, że patrzyłem w schemat i widzę, że musi działać, natomiast w Twoim przypadku niestety wręcz przeciwnie. Ale spróbować trzeba, jest szansa że ruszy.

Chodzi mi o to, że sterownik pasujący do kierownicy, może nie pasować do gateway'a lub do radia lub do obu (oczywiście mam na myśli dane na magistrali CAN). Zwróć uwagę, że przycisków w nowej kierownicy masz więcej, co oznacza, że musi być więcej komend nadawanych na magistrali LIN i prawdopodobnie są one inne niż dotychczasowe, skoro stary sterownik nie reaguje w ogóle. Jak zdobędziesz nowy sterownik to zobaczymy, może pojawiły się tylko kody nowych przycisków i generalnie będzie działać. Nie mam pewności czy prędkość CAN-I w nowym sterowniku jest taka jak ta nasza czyli 100000 kB/s ale możliwe że się nie zmieniła, bo fizycznego powodu nie ma. U nas CAN-C i CAN-I to właśnie 100000kB/s i dlatego działa :]

Jeżeli sterownik jest wpięty do CAN-I naszych autek, to tam właśnie wysyłany jest sygnał do radia o włączeniu/wyłączeniu oraz intensywności podświetlenia i kierownica prawidłowo na to reaguje. Jest jeszcze drugi objaw. Mianowicie jeżeli nie podłączy się CAN-C sterownika kierownicy do CAN-I radia, tylko przepuszcza się te sygnały przez gateway'a, który przecież nie jest przeznaczony do naszego auta, to nieprawidłowo działa przycisk MODE. Mianowicie przełącza się na chwilę w tryb książki telefonicznej, po czym po ok 2 sek wraca ponownie w tryb radia. Jeżeli CAN-C sterownika kierownicy podłączy się do CAN-I radia to działa wszystko jak trzeba.
Pozdrawiam,
Piotrek

jarucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:21
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: jarucha » 15 paź 2012, 10:27

Witam- z góry przepraszam za off top- widzę tu kilku kolegów z o wiele mocniejszą znajomością autoelektroniki VAG (bo moja jest żadna)- więc...może ktoś z Was mógłby mi powiedzieć, czy:
- w moim Audi (allroad 2,5 TDI z 2004 silnik BAU, tiptronic) jest trójramienna kierownica z "łopatkami" tiptronic- a widziałem ,że w tym roczniku również występuje kierycha czteroramienna z przyciskami tiptronic i ze sterowaniem audio i chyba również tempomatem- pytanie-- czy możliwa jest w miarę bezproblemowa zamiana, czy to jest nie do zrobienia?
-aktualnie jest na allegro ta czteroramienna za coś chyba 3 stówki- więc gdyby to tylko takie koszty- chętnie bym w to wszedł- brakuje mi sterowania audio "pod palcami"
-duże dzięki za każdą podpowiedź:)
pzdr, jarek

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 15 paź 2012, 11:09

Twoje auto jak najbardziej jest podatne na wszelkie przeróbki. Teraz zależy jakie masz radio. Jeżeli RNS-D i nie chcesz inwestować, to oczywiście stara kierownica + stare sterowniki i będzie grało. Jeżeli natomiast masz RNS-E, to nowa kierownica + nowy sterownik i będzie super. Jeżeli już inwestować to ja raczej wsadzałbym nową kierownicę. Posługiwanie się rolkami jest zdecydowanie bardziej wygodne niż przyciskami. A nawet wystarczy nacisnąć jeden przycisk i np. powiedzieć "RadioZET" i za chwilę słuchamy właśnie tej stacji. Krótko mówiąc można sobie pogadać z autem, jak dla mnie super wygodna sprawa. Może mniejsze znaczenie ma sterowanie radiem czy zmieniarką CD, ale super istotne jest to, że można powiedzieć do koga ma zadzwonić i "... auto nam samo dzwoni" :] .
Pozdrawiam,
Piotrek

jarucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:21
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: jarucha » 15 paź 2012, 14:00

dzięki Piotrek za odp- w soomie to najbardziej mnie interesuje układ taki jak juz opisałem, czyli kiera czteroramienna złączona z istniejącym układem- prośbę tylko mam do Ciebie (bo może wiesz) o podanie symbolu tego sterownika - rozumiem, że wymieniam sterowniki, dokładam nowszą kierownicę- i powinno grać i buczeć?
jarek

PS- sterowanie tel itp nie jest dla mnie wymagane- w poprzedniej dość "wypasionej" Maździe miałem i dość często mocno żałowałem z powodu obecności osób trzecich na pokładzie:):)- teraz mam zwykłego bloototha Noki i to mi pasuje:)
dzięki, pzdr

zertaul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zertaul » 15 paź 2012, 15:29

Stara kierownica również obsługuje SDS-a. Aktywuje się go przyciskiem od telefonu - dolny przycisk po prawej stroni kierownicy. Wiem, bo mam takową i korzystam z SDS.
Nowa kierownica jest zdecydowanie wygodniejsza w obsłudze głośności - wodzu, wodzu, pokrętełko :-)

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 15 paź 2012, 17:00

Nie chciałbym brać na siebie odpowiedzialności, ale popatrzę. Jeżeli dobrze zrozumiałem to masz aktualnie (fabrycznie) przełączniki do zmiany biegów w kierownicy i nic poza tym?
Pozdrawiam,
Piotrek

zertaul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zertaul » 15 paź 2012, 17:59

Bardzo prawdopodobne, że będziesz musiał wymienić taśmę od kierownicy, a to może się wiązać z dodatkowymi komplikacjami. O ile dobrze pamiętam, to musisz mieć taśmę 1J0 959 654 Q lub 1J0 959 654 AL. W tej chwili nie mogę tego sprawdzić, więc niech ktoś to potwierdzi.

Niestety wymiana taśmy może się wiązać z dodatkowymi komplikacjami - przy tej okazji sterownik ABS może "zgubić" kodowanie, na pewno też trzeba będzie zrobić kalibrację nowej taśmy VAG-iem lub VCDS-em. Kodowanie ABS-u jest trochę uciążliwe, bo dla każdej konfiguracji silnik+skrzynia+hamulce+napęd istnieje odrębny login, który pozwala ponownie zaprogramować sterownik ABS-u. Tylko właściwy login+kodowanie zostaną przyjęte przez sterownik. Mało tego, po zakodowaniu trzeba od razu zrobić kalibrację taśmy, bo w przeciwnym wypadku kodowanie ABS-u ponownie ustawia się na 000000.

Procedurę kodowania ABS-u zaczyna się od odpowiedniego loginu, później kodowanie, następnie znowu login 40168, a na końcu kalibracja zerowego położenia czujnika skrętu.

jarucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:21
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: jarucha » 16 paź 2012, 08:57

p95z pisze:Nie chciałbym brać na siebie odpowiedzialności, ale popatrzę. Jeżeli dobrze zrozumiałem to masz aktualnie (fabrycznie) przełączniki do zmiany biegów w kierownicy i nic poza tym?
Właśnie tak, tylko przyciski od zmiany biegów:)- a sprzęt grający to RNS-E

[ Dodano: 2012-10-16, 08:59 ]
zertaul pisze:Bardzo prawdopodobne, że będziesz musiał wymienić taśmę od kierownicy, a to może się wiązać z dodatkowymi komplikacjami. O ile dobrze pamiętam, to musisz mieć taśmę 1J0 959 654 Q lub 1J0 959 654 AL. W tej chwili nie mogę tego sprawdzić, więc niech ktoś to potwierdzi.

Niestety wymiana taśmy może się wiązać z dodatkowymi komplikacjami - przy tej okazji sterownik ABS może "zgubić" kodowanie, na pewno też trzeba będzie zrobić kalibrację nowej taśmy VAG-iem lub VCDS-em. Kodowanie ABS-u jest trochę uciążliwe, bo dla każdej konfiguracji silnik+skrzynia+hamulce+napęd istnieje odrębny login, który pozwala ponownie zaprogramować sterownik ABS-u. Tylko właściwy login+kodowanie zostaną przyjęte przez sterownik. Mało tego, po zakodowaniu trzeba od razu zrobić kalibrację taśmy, bo w przeciwnym wypadku kodowanie ABS-u ponownie ustawia się na 000000.

Procedurę kodowania ABS-u zaczyna się od odpowiedniego loginu, później kodowanie, następnie znowu login 40168, a na końcu kalibracja zerowego położenia czujnika skrętu.
dzięki za odp, chociaż jak to przeczytałem to trochę odeszła mi ochota na te zmiany :| ...strasznie to skomplikowane, w dodatku bez pewności co do końcowego wyniku.... :(

zertaul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zertaul » 16 paź 2012, 09:07

Pewność jest - działać musi. Najpierw jednak sprawdź taśmę, może masz taką, która obsłuży multifunkcję. Nie ma co się martwić na zapas. W razie czego służę odpowiednimi loginami do sterownika ABS. Mogę Cię też poprowadzić za rączkę przy kodowaniu, bo sam przez to przechodziłem. Na początku wydaje się to straszne, ale nie taki diabeł straszny...szczególnie, że w razie potrzeby masz to forum :-)

Jeśli chcesz zakładać kierownicę starszego typu, to za piwo oddam Ci też sterownik (618) do obsługi kierownicy multifunkcyjnej + tip-a.

Borert

Post autor: Borert » 07 lis 2012, 17:06

A ja mam pytanko czy ktos sie orientuje czy do audi A6 C6 podejdize kierownica z Audi C7? Pilne:)

zertaul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zertaul » 08 lis 2012, 07:07

Fizycznie pasuje - wieloklin jest taki sam. Multifunkcja nie zadziała bez wymiany modułu kierownicy.

Resacro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 06 kwie 2010, 23:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Resacro » 04 sty 2013, 18:42

Mam niunie 2.5 Tdi z 99r. przedliftem i chciałbym tylko zmienić kiere dla wyglądu (nie potrzebuje przycisków na kierownicy) i czy np taka podejdzie http://www.google.pl/imgres?q=audi+a6+c ... 66&bih=645 (oczywiście w wersji bez sterowania) i jak wyglądałaby kwestia montażu poduszki?

Dzięki z góry za odpowiedź :)

audifirst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 gru 2012, 01:45
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: audifirst » 24 sty 2013, 18:19

Witam,
przenioslem sie z drugiego forum byl tu link z audizine
mam pytanie na temat poduszek, airbag..
probuje pomoc jedenej osobie co ma 00 A6 c5 4.2 i chcial by zainstallowac kierownice z RS4 lub TTSR z tym flat bottom
on nie chcek zadnych controllek od radia i TIP,
chcialem sie dowiedziec czy conectors sa te same czy trzeba przerobic zeby moc podlaczyc poduszke ?

dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga