Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis

Car Audio
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 wrz 2018, 22:34

trzeba zrobić po prostu, nie bardzo rozumiem drugą część pytania


parę postów wyżej wrzuciłem rozpiskę pinów przekaźnika: a6-c5-montaz-kierownicy-multifunkcyjnej ... htm#905879


z tych pinów w twoim przypadku interesują Ciebie - pin 1 i 3 czyli CAN ( łączysz np. do szarej wtyki licznika pin 5 i pin 6 ) , pin 6 , pin 12 , pin 12 , pin 15 , pin 18
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

homer-83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2013, 13:57
Lokalizacja: boleslawiec

Post autor: homer-83 » 29 paź 2018, 21:23

Witam. Zamontowałem kierownice w a6 c5 polift. Wszystko zgodnie z instrukcją. Przekażnik z koncówką C. Po podłączeniu okazało sie że nie wymaga kodowania wszystko działa jak należy. ALE chce polączyć sie z kierownica VCDS [16] Steering Wheel nie widzi kierownicy. Próbowąłem dwoma kablami i dwoma prograamami VCDS i VAG COM. Teraz moje pytanie czy jest różnica w który pin wepnę pin 6 z przekaznika do gniazda diagnostycznego po linii K pin7 czy po linii L pin 15. Może trzeba dodatkowo aktywowac kierownicę np. jak tempomat, lub coś w radiu dodatkowo kodowac, moze wina byc po stronie przekaznika? Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 paź 2018, 22:30

pod linię K najlepiej
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 24 sty 2019, 11:30

Chcę zmienić obręcz kierownicy, jest po prostu wytarta, znalzłem ładną ale nie wiem czy była od multi czy nie. Czy sama obręcz będzie pasowała jak poprzekłądam wszystko od siebie? ja mam multi z 2000r

[ Dodano: 2019-01-24, 11:30 ]
Obrazek

Obrazek

Obrazek


czy na podstawie zdjęć można stwierdzić czy będzie pasowała? sama obręcz wygląda ładnie, moja jest taka jak by klar z niej zszedł i widać matowe miejsca.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 sty 2019, 18:02

widać że jest multi , jakby co można przełożyć bebechy bez problemu
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

maja3d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2014, 13:49
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: maja3d » 26 sty 2019, 12:57

Mam brak zasilania we wtyczce nad ta od poduchy w której powinno być zasilanie do modułu.
Kierownica to multi+ zmian biegów tip. Przekaźnik ma oznaczenia 4B0907487A.
Czy jest to prawidłowy? Takie auto już kupiłem i kiera nie działa. Gdzie szukac przyczyny?
Na wtyczce przekaźnika w pinach 10 oraz 12 jest +12 po zapłonie a na kierownicy nie ma.
Jak sprawdzić czy dochodzi zasilanie do tasmy czy to ona może byc winna?

Jaki nr taśmy szukac w celu kupna ewentualnie?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 sty 2019, 18:05

jakie masz radio? ten przekaźnik nie obsługuje tiptronika w kierownicy

musisz Kolumne rozebrać i zobaczyć czy dochodzi napięcie do taśmy od drugiej strony
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

maja3d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2014, 13:49
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: maja3d » 27 sty 2019, 09:01

bendzji pisze:jakie masz radio? ten przekaźnik nie obsługuje tiptronika w kierownicy

musisz Kolumne rozebrać i zobaczyć czy dochodzi napięcie do taśmy od drugiej strony
Radio to Rnsd. Wiem ze ktos z poprzednich właścicieli zmienial kierownice z multi na trojramienną ale pozniej znowu zostala zmieniona na multi z tym ze juz nie działała. Przestudiowalem watek i widze ze powienienem szukac z oznaczeniem H.

Co do zasilania tej tasmy to kyore piny beda za to odpowiedzilane?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 sty 2019, 20:42

powyżej wtyczki od poduchy są tylko dwa piny - masa i zasilanie
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Patryk5589
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2019, 16:19
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Patryk5589 » 10 mar 2019, 16:45

Cześć, również mam problem z podłączeniem a niestety zdjęcia z góry tematu są już dawno niedostępne.
Mój problem polega na tym że nie mam napięcia na górnych stykach w taśmie, poza tym nie wiem czego brakuje mi przy module w kierownicy (złączam zdjęcia). Zakupiłem kierownice z poduszką i przekaźnikiem z 1 kompletu. Nie mam również instalacji do której mógłbym podłączyć przekaźnik więc będę musiał coś z tym modzić. Czy ktoś z obcykanych mógłby mi przygotować taką wiązkę(taką którą wstawił kolega bendzji
Wysłany: 2018-09-25, 22:07.Zapłacę). Rok auta 2002, taśma 7 pinów, radio audi concert 1(będzie przesiadka na 2 din w późniejszym czasie).
Pozdrawiam! :]

https://zapodaj.net/28019d4722854.jpg.html -Kiera z widocznym modułem
https://zapodaj.net/36b4f55442744.jpg.html -Przekaźnik

ps: z czego najlepiej podać napięcie na to zasilanie z taśmy? ( włącznik świateł ? )

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 mar 2019, 21:22

brakuje ci jednego kabelka w kierownicy - od tych 2 pinow powyżej żóltej wtyczki do modułu

zasilanie na nie musisz dać z plusa po zapłonie

rozpiskę pinów przekaźnika już wrzucałem wcześniej -

Obrazek
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Pleban213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2019, 13:39
Lokalizacja: Pomorze zachodnie

Post autor: Pleban213 » 20 gru 2019, 18:17

Witam Szanownych panów, wertowałem tą instrukcję i niestety nie jestem w stanie nic wydedukować. Mam A6 C5 z maja 2001 z ESP 2,8 quattro. Kierownicę mam multi, podgrzewaną. Ale bez tipa na ramionach. Znalazłem kilka multi kierownic grzanych z tipem, opisanych jako A8/A6. No i niestety nie wiem co dalej z tym fantem... Trudno mi powiedzieć czy owe kierownice są przed czy poliftowe. Czy przed liftem występował tiptronic na kierownicy. Proszę o pomoc od czego zacząć oględziny.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 gru 2019, 22:00

Multifunkcja z tipem to tylko polifty były - no jest różnica w wyglądzie
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Pleban213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2019, 13:39
Lokalizacja: Pomorze zachodnie

Post autor: Pleban213 » 20 gru 2019, 22:24

Czyli nie ugryzę tego bo w polifcie zmienił się sposób komunikacji z K-line na can tak?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 gru 2019, 23:27

nie - sama zmiana kierownicy nie ma na to wpływu - to przekaźnik multifunkcji komunikuje się w zależności od typu po remc albo can ( K line służy do diagnostyki ;) )

W twoim przypadku wymiana kierownicy na multifunkcję z tipronikiem i podgrzewaną trafi na nastepujące problemy - dopasowanie wtyczki od zasilania podgrzewania w kierownicy ( albo wymiana taśmy na taką z końcówką Q na AL ) , wymiana przekaźnika multifunkcji na taki co obsługuje tiptronica i podciągnięcie 3 kabelków do wybieraka
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga