Rzeczywiście musi mało palić skoro spalił "tylko" pół baku.TxOxM pisze: ↑08 gru 2020, 13:32Ostatnia trasa 700km. Prędkość 120/160. Dwie godziny toczenia się po ringu - wypadek. Tryb "efficiency". Start/Stop wyłączony. Spalił pół baku. Mając A6 C5 2.7 (250KM) musiałem tą samą trasę robić z dodatkowym tankowaniem by jechać bez stresu że mi paliwa w korku zabraknie. Co do jazdy miejskiej wypowiem się gdy przyjadę do PL na urlop. Teraz wszystko, co chce mam przy trasie do arbajtu więc nie mam typowo jazdy miejskiej (korki,światła,niskie prędkości).
Audi A6 55 TFSI
Re: Audi A6 55 TFSI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 04 sty 2020, 23:32
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Audi A6 55 TFSI
Automatyzm otwierania polega na tym, że wciskasz przycisk w pilocie/robisz ruch nogą pod zderzakiem lub używasz przycisku w kabinie i klapa w sedanie otwiera się, tzn. idzie do góry. Ale idzie do góry dlatego, że jest poruszana przez sprężyny, a nie siłownik elektryczny.
A skoro nie ma siłownika, to już się z tej pozycji sama nie zamknie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 sty 2021, 22:05
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Audi A6 55 TFSI
Dokładnie. Quattro Ultra. Odłącza tylną oś jeśli napęd 4x4 nie jest potrzebny. Kilka dni temu miałem okazje pośmigać po śniegu oraz lodzie. Auto sprawowało się doskonale.
Jeśli chodzi o moment wł/wył 4x4 to nic nie czuć.
[/quote]
Możesz napisać jakie masz opony zimowe? Mi założyli jakieś wynalazki, typu Michelin Pilot Alpin (bieżnik wygląda jak jodełka choinki) i na każdym ośnieżonym rondzie przód samochodu wyjeżdża na zewnątrz. Nie jestem wstanie sobie poradzić, ani na ciągu silnika, ani na luzie, ani hamując. Po prostu brak przyczepności. Trakcja też sobie nie radzi Uprzedzając pytanie o szybkość to nie więcej jak jakieś 40-50km/h a rondo z tych dużych co mają po dwa pasy i tiry się mieszczą
Ponad to jak jadę ośnieżoną prostą drogą i doprowadzę do zerwania przyczepności to odnoszę wrażenie, że tył robi się bardzo niestabilny, tak jakby przód słabiej ciągnął niż pchał tył. Nie mam doświadczenia w A6, bo poprzednio miałem "paska" 4x4 272KM i po mimo większej mocy i lżejszego samochodu takich atrakcji nie doświadczałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 sty 2021, 22:05
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Audi A6 55 TFSI
Dzięki za odpowiedź, bieżnik jest zupełnie inny niż u mnie. Muszę wywalić te moje opony bo to dramat jest.
- TxOxM
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 gru 2020, 18:41
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Szczecin/Erfurt
Re: Audi A6 55 TFSI
Apko pochwal się swoim autem:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 sty 2021, 22:05
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Audi A6 55 TFSI
No nie bardzo mam się czym pochwalić, taka zwykła seryjna czarna A6, z seryjnymi felgami. Nie prezentuje się tak ładnie jak Twoja. Jak się pogoda poprawi i zasłuży na umycie to może jakąś fotkę wrzucę.
A tak BTW to jeśli masz przycisk zamykania w klapie bagażnika, to z pilota i przy drzwiach też da się zamknąć, tylko trzeba długo trzymać przyciski. To takie zabezpieczenie jest żeby ktoś nie dostał klapą w głowę.
Jest więcej takich zabezpieczeń, np. pamięć fotela i udogodnienie wsiadania. Jak uruchamiam silnik to fotel jedzie na zaprogramowaną pozycję, ale jak wrzucę bieg, to natychmiast porzuca swoją pracę i zostaje w pozycji często dalekiej od ustawionej. Wtedy muszę nacisnąć przycisk z numerem pamięci i gdy go trzymam to fotel dojeżdża na swoje miejsce. Ot taka fanaberia programisty. Podobnie z automatycznym zaciąganiem hamulca, gdy naciskam P, to hamulec nie jest zaciągany w ogóle, a gdy gaszę silnik przyciskiem to i P się ustawia i hamulec zaciąga.
Jednak to co wkurza mnie najbardziej to automatyczne włączanie asystenta utrzymania pasa ruchu. Włącza to się samo i zawsze po uruchomieniu silnika, a potrzebne jest rzadko. Ponadto jest dość niebezpieczne w działaniu. Gdy jadę drogą bez oznakowania paskami to wszystko jest okey, ale mam odcinek, który jest oznakowany tylko liniami bocznymi bez linii środkowej i wtedy niespostrzeżenie ów asystent szarpie kierownicą i koniecznie chce sprawdzić czy ustawiając samochód dokładnie po środku drogi spowoduje czołowy wypadek z jadącym z przeciwka TIRem.
Panel dotykowy sterowania klimą to też nieporozumienie, podobał mi się w salonie, ale jego użytkowanie codzienne to mordęga. Na szczęście można do niej gadać i dużo rozumie Bagażnik duży i fajny, ale haczyka czy schowka nie uświadczysz, za to są szyny jak w dostawczaku do przywiązywania mebli. Nie chcę wypaść na malkontenta, ale nie mogłem się powstrzymać przed krytyką kilku rzeczy .
Poza tym reszta w zasadzie jest okey. Teraz trochę żałuję, że to nie wersja 55, no ale trudno.
A tak BTW to jeśli masz przycisk zamykania w klapie bagażnika, to z pilota i przy drzwiach też da się zamknąć, tylko trzeba długo trzymać przyciski. To takie zabezpieczenie jest żeby ktoś nie dostał klapą w głowę.
Jest więcej takich zabezpieczeń, np. pamięć fotela i udogodnienie wsiadania. Jak uruchamiam silnik to fotel jedzie na zaprogramowaną pozycję, ale jak wrzucę bieg, to natychmiast porzuca swoją pracę i zostaje w pozycji często dalekiej od ustawionej. Wtedy muszę nacisnąć przycisk z numerem pamięci i gdy go trzymam to fotel dojeżdża na swoje miejsce. Ot taka fanaberia programisty. Podobnie z automatycznym zaciąganiem hamulca, gdy naciskam P, to hamulec nie jest zaciągany w ogóle, a gdy gaszę silnik przyciskiem to i P się ustawia i hamulec zaciąga.
Jednak to co wkurza mnie najbardziej to automatyczne włączanie asystenta utrzymania pasa ruchu. Włącza to się samo i zawsze po uruchomieniu silnika, a potrzebne jest rzadko. Ponadto jest dość niebezpieczne w działaniu. Gdy jadę drogą bez oznakowania paskami to wszystko jest okey, ale mam odcinek, który jest oznakowany tylko liniami bocznymi bez linii środkowej i wtedy niespostrzeżenie ów asystent szarpie kierownicą i koniecznie chce sprawdzić czy ustawiając samochód dokładnie po środku drogi spowoduje czołowy wypadek z jadącym z przeciwka TIRem.
Panel dotykowy sterowania klimą to też nieporozumienie, podobał mi się w salonie, ale jego użytkowanie codzienne to mordęga. Na szczęście można do niej gadać i dużo rozumie Bagażnik duży i fajny, ale haczyka czy schowka nie uświadczysz, za to są szyny jak w dostawczaku do przywiązywania mebli. Nie chcę wypaść na malkontenta, ale nie mogłem się powstrzymać przed krytyką kilku rzeczy .
Poza tym reszta w zasadzie jest okey. Teraz trochę żałuję, że to nie wersja 55, no ale trudno.
- TxOxM
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 gru 2020, 18:41
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Szczecin/Erfurt
Re: Audi A6 55 TFSI
Nie posiadam automatycznego zamykania klapy bagażnika :P
Mnie strasznie irytuje sterowanie głosowe. Podawanie adresu to koszmar Wolę wpisać.
Co do obsługi klimatyzacji to ja się nie mam do czego przyczepić. Sterowanie na panelu dotykowym mi bardzo odpowiada.
Póki mam gwarancje to nic nie kombinuję ale gdy się skończy to muszę na stałe wyłączyć system start-stop.
Mnie strasznie irytuje sterowanie głosowe. Podawanie adresu to koszmar Wolę wpisać.
Co do obsługi klimatyzacji to ja się nie mam do czego przyczepić. Sterowanie na panelu dotykowym mi bardzo odpowiada.
Póki mam gwarancje to nic nie kombinuję ale gdy się skończy to muszę na stałe wyłączyć system start-stop.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 sty 2021, 22:05
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Audi A6 55 TFSI
Potwierdzam, że gadanie do nawigacji to porażka, może z jeden raz się zdarzyło, że się dogadaliśmy. Moja A6 jeździ bardzo dostojnie i chciałem to zmienić w firmie tuningowej, niestety pan powiedział mi, że w nowych modelach audi jest to niemożliwe bez utraty gwarancji a ta się kończy za 3 lata. Próba zwiększenia momentu kończy się od razu wywaleniem błędu skrzyni biegów, bo w nowych modelach jest tam zainstalowany jakiś czujnik pomiarowy. Co więcej błąd ten zapisuje się w jakiejś pamięci stałej, której podobno nie można skasować bez pozostawienia śladów. Na razie nie mają patentu jak to obejść.
Jeszcze mam pytanko, jak jedziesz po suchym asfalcie powiedzmy 80km/h i wciśniesz gaz do końca, to zrywa przyczepność, czy też elektronika nie dopuszcza do tego? W moim dawnym pasku koła się ślizgały, a w A6 nie ma tego zjawiska, ale nie wiem czy z powodu zbyt małej mocy, czy też lepszej elektroniki.
Jeszcze mam pytanko, jak jedziesz po suchym asfalcie powiedzmy 80km/h i wciśniesz gaz do końca, to zrywa przyczepność, czy też elektronika nie dopuszcza do tego? W moim dawnym pasku koła się ślizgały, a w A6 nie ma tego zjawiska, ale nie wiem czy z powodu zbyt małej mocy, czy też lepszej elektroniki.
- TxOxM
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 gru 2020, 18:41
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Szczecin/Erfurt
Re: Audi A6 55 TFSI
Nie czuje by zrywało przyczepność. Śmigam teraz cały czas po śniegu i auto o wiele lepiej się prowadzi niż moje byłe A6 C5 2.7. Elektronika robi swoja robotę
Powiedz jak się sprawuje silnik 2.0? Brałem go pod uwagę przy rozmyślaniu o kupnie A5 F5…
Powiedz jak się sprawuje silnik 2.0? Brałem go pod uwagę przy rozmyślaniu o kupnie A5 F5…
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 sty 2021, 22:05
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Audi A6 55 TFSI
Silnik sprawuje się bez zarzutu, jedyny problem to taki, że jest za slaby do samochodu, który to waży ponad 1800kg.
Do setki jest w miarę okej, ale do wyprzedzania mógłby być trochę żwawszy.
Spalanie jest średnie (wynosi około 12L) ale to pewnie zasługa mojej nogi.
Do setki jest w miarę okej, ale do wyprzedzania mógłby być trochę żwawszy.
Spalanie jest średnie (wynosi około 12L) ale to pewnie zasługa mojej nogi.
Re: Audi A6 55 TFSI
Witam,
Miałem 2.0 TFSI przez ostatnie 12 lat (różne generacje)
Pierwsza (jeszcze multitronic) piła olej jak nałogowiec (0,25l na każdy bak paliwa), ale poza tym bardzo dobre autko, którym mój brat bezawaryjnie jeździ do tej pory (i dolewa olej )
Pierwsza i kolejne (już quatro) paliły 12-13l/100km jak kolega napisał powyżej i też nie było żadnych problemów, jednak za każdym razem autka były nowe.
Teraz mam 3.0TFSI i przy normalnej jeździe nie czuje się różnicy, o ile ktoś się nie ściga spod świateł
Średnie spalanie 3.0 to jak na razie 17,9l/100km przy spokojnej jeździe, bo autko jeszcze na "dotarciu"...
[EDIT] - Zapomniałem dodać, że wszystkie miały webasto, a spalanie z notatek, nie z komputera pokładowego, więc webasto zimą też trochę brało (z tego co widzę ok. 1l/100km.)
Miałem 2.0 TFSI przez ostatnie 12 lat (różne generacje)
Pierwsza (jeszcze multitronic) piła olej jak nałogowiec (0,25l na każdy bak paliwa), ale poza tym bardzo dobre autko, którym mój brat bezawaryjnie jeździ do tej pory (i dolewa olej )
Pierwsza i kolejne (już quatro) paliły 12-13l/100km jak kolega napisał powyżej i też nie było żadnych problemów, jednak za każdym razem autka były nowe.
Teraz mam 3.0TFSI i przy normalnej jeździe nie czuje się różnicy, o ile ktoś się nie ściga spod świateł
Średnie spalanie 3.0 to jak na razie 17,9l/100km przy spokojnej jeździe, bo autko jeszcze na "dotarciu"...
[EDIT] - Zapomniałem dodać, że wszystkie miały webasto, a spalanie z notatek, nie z komputera pokładowego, więc webasto zimą też trochę brało (z tego co widzę ok. 1l/100km.)
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Re: Audi A6 55 TFSI
Kolego zapodaj czarne znaczki z przodu i z tyłu i rozj...sz system Fura sztos, a z czarnymi emblematami pozamiata wszystko
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga