Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 40TDI 204KM

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 25 cze 2021, 07:07

Do tej pory nic nie słyszałem, ale jeśli tylko upały powrócą, to wyłączę całkowicie radio i będę nasłuchiwał.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 29 cze 2021, 13:48

Upały powróciły, więc pojeździłem trochę z wyłączonym radiem. Żadnych dziwnych odgłosów sprężarki klimatyzacji nie słychać.

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: roy
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 03 lip 2021, 09:18

Cześć. Nie mogłem wcześniej odpisać, ponieważ byłem na urlopie.
Dziękuję za informację. Umówiłem się już w serwisie. Przy okazji akcji przywoławczej dotyczącej tylnej osi rzucą okiem na klimatyzację.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 05 lip 2021, 07:06

Co to za akcja dotycząca tylnej osi? Dostałeś wezwanie, czy sam zadzwoniłeś?

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: ktosiek » 05 lip 2021, 14:05

TomekC8 pisze:
05 lip 2021, 07:06
Co to za akcja dotycząca tylnej osi? Dostałeś wezwanie, czy sam zadzwoniłeś?
Nas to raczej nie dotyczy. Według producenta - chodzi o egzemplarze z 2020-2021:

https://vw-audi.oemdtc.com/994/recall-4 ... -2021-audi

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: roy
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 06 lip 2021, 00:10

Wedle przesłanych informacji chodzi o nakrętki wahaczy tylnej osi. Mogą pękać, co może skutkować zwiększonym luzem między wahaczem, a wspornikiem piasty, a tym samym zmianę geometrii tylnej osi oraz nagłym, niemożliwym do opanowania "wychyleniem" kół tylnej osi podczas jazdy. W mojej ocenie powinni przy okazji sprawdzić geometrię. W moim egzemplarzu od początku kierownica była nieznacznie przekręcona w lewą stronę.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 06 lip 2021, 09:49

Gdy czytam co dzieje się obecnie z jakością marek premium, to ręce opadają. Praktycznie nie ma już znaczenia, czy kupujesz auto za 100,300, czy 500tys. Wszystko sypie się tak samo. Właśnie dolałem litr oleju do silnika. Podsumowując, to z braniem oleju przez silnik nie jest najgorzej, ponieważ wyszło mi, że wlałem na 76tys/km 4 litry.

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: roy
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 06 lip 2021, 19:04

Mi również nieco ubywa oleju, niemniej nie na tyle bym go musiał (póki co), dolewać. Niebawem mam pierwszy przegląd.
Auto mimo wszystko mi się podoba, niemniej jestem ciekawe jak będzie jeździło po wymianie tych nakrętek i - w mojej ocenie niezbędnym - ustawieniu geometrii. Mam nadzieję, że wyeliminują stukanie deski rozdzielczej, które zgłosiłem przy okazji rozmowy nt akcji przywoławczej. Blisko 1500 km w jedną stronę z ciągłym stukaniem w desce rozdzielczej w tle jest "nieco" irytująca. Mam na myśli chwile w których chciałoby się podróżować bez włączonego radia :)
W kwestii spasowania wnętrza (mam na myśli mój egzemplarz), Audi ma do nadrobienia przysłowiowe lata świetlne do np. takiego Lexusa. Oglądałem RX-a, którym na wakacje jechał kolega. Tam żaden element nie wydaje żadnych dźwięków.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 08 lip 2021, 07:06

Jeśli chodzi o jakość wykonania, to opisywałem wcześniej swoje spostrzeżenia po testach Volvo S90. Jakość wykonania wnętrza w Volvo była zdecydowanie lepsza niż w A6. Nawet jadąc po kostce brukowej nic nie trzeszczało we wnętrzu. W lipcu zamierzam przetestować Lexusa ES, żeby osobiście przekonać się o jakości tej marki. Wiem, że silnik w tym modelu jest za słaby, ale interesuje mnie wyciszenie, spalanie i jakość wykonania. Oczywiście czekam z niecierpliwością na premierowy pokaz nowego NX, ale to dopiero w sierpniu. Audi A6, to bardzo fajny samochód, który nigdy mnie nie zawiódł, ale ma dwie nieakceptowalne dla mnie wady; lagi i cenę nieadekwatną do jakości wykonania.

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: roy
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 08 lip 2021, 22:53

Jednostka napędowa w dotychczasowym NX - ie (mam na myśli hybrydę), była trochę za słaba. Kolega jeździł i narzekał. Po przesiadce do RX -a (również hybrydowego), jest b. zadowolony. W trasie, przy naprawdę dużych prędkościach, spala mu poniżej 10 l. Przy takim aucie, z takim silnikiem, to b. dobry wynik.
Z reguły nie zwracam aż tak wielkiej uwagi na przeróżne dźwięki i trzaski wnętrza w moim aucie ponieważ nie codziennie jeżdżę w nim w b. długie trasy. Jednak dzisiaj jeździłem w trasie z kolegą jego 7. Przesiadka do mojego uświadomiła mi jaka przepaść (w kwestii jakości montażu wnętrza), dzieli te auta.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 09 lip 2021, 10:38

Mówisz o A6 C7? Przepaść na którą korzyść?

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: roy
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 09 lip 2021, 19:11

TomekC8 pisze:
09 lip 2021, 10:38
Mówisz o A6 C7? Przepaść na którą korzyść?
:), faktycznie nie byłem dość precyzyjny, miałem na myśli BMW serii 7, tej po liftingu

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 10 lip 2021, 09:42

Samochody marki BMW też nie grzeszą jakością wykonania. Wiem to od znajomych, którzy jeżdżą samochodami tej marki, oraz po przeczytaniu forum BMW. Natomiast zgodzę się z Tobą, że BMW serii 7 jest zdecydowanie lepiej wykonanym samochodem od A6. Co prawda 7 nie jeździłem, ale wielokrotnie siedziałem w salonie. Gdybym miał wybierać pomiędzy serią 7 a Audi A8, to wybrałbym bmw. Udało mi się zarezerwować do testów Lexusa ES. Co prawda nie będzie to jeszcze ES po FL, ponieważ nie ma ich jeszcze w salonach, ale i tak jestem bardzo ciekawy porównania do A6. Będzie to mój pierwszy test samochodu tej marki. Wrażenia z jazdy opiszę w poniedziałek, gdy oddam auto z powrotem do salonu. Volvo S90 poległo przez słabe wyciszenie kabiny. Mam nadzieję, że ES mnie nie rozczaruje.

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: roy
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 11 lip 2021, 09:50

Myślę, że wnętrze ES-a Cię nie rozczaruje, nie wiem jak jednostka napędowa. Nie jeździłem tym autem. Daj znać czy silnik daje radę.
Poprzednio jeździłem BMW serii 5 (f10). Auto b. fajne, choć we wnętrzu lubiło czasami coś zatrzeszczeć. W nowym modelu problem ten jednak nie występuje. Wielokrotnie jeździłem nową 5-ą (przed i poliftową), różnymi egzemplarzami i w żadnym z nich nic nie trzeszczało.

Mic1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2021, 08:16
Imię: Roman
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: Mic1 » 11 lip 2021, 11:13

Ja w swojej a7 tez mam te trzeszczenia deski byłem teraz w serwisie żeby mi to poprawili na gwarancji i coś tam podklejali jakaś taśmę i co się zmieniło nic… trzeszczy jak trzeszczało… poprzednio jeździłem Bmw 6 gran coupe jakość wykonania w środku nie ma co porównywać o wiele lepiej w Bmw. Druga sprawę jaka zgłaszałem to duże drgania z tylu podczas skręconych lekko kołach. I to naprawili, jest na to jakaś akcja ale się do tego nie przyznają, bo nagminnie to się dzieje w quattro ultra a4 q5 a5 a6 a7. Naprawa polega na płukaniu skrzynki quattro czyli wymiana 2 albo 3 razy oleju i kalibracji sprzęgieł. U mnie jak narazie to pomogło zobaczymy jak na długo. Co do brania oleju to te 204 konne biorą olej. Mam ten samochód 3 miesiące a już bym zmienił najchętniej na jakieś 7 bmw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga