Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Obejrzałem tę końcówkę, ale gościa nie trawię, bo jest strasznie mdły i za mało konkretów przekazuje. Musiałem zwiększyć prędkość odtwarzania do 1.5 . Gdyby więcej ludzi skarżyło się na reakcję gazu, to zrobiliby mały update. Gdyby takie coś wystąpiłoby w USA, to byłaby już akcja serwisowa. Zawsze można podjechać na chipa i tam już wszystko poprawią .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Mam takie pytanie dotyczące nawiewów w słupkach A (tych pionowych, blisko lusterek bocznych). Czy u Was klimatyzacja normalne 'dmucha' z nich? Bo u mnie to nawet na najwyższym ustawieniu siły nadmuchu, ledwo cośtam czuć ruch powietrza przy tych kratkach... Nie wiem, czy to tak musi być, czy cośreklamować znów?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re:
Gdy klimatyzacja ustawiona jest na auto u mnie też nie dmucha z tych nawiewów. Zaczyna dopiera mocno wiać, gdy wcisnę przycisk maksymalnego nadmuchu na przednią szybę. Po przerwie spowodowanej koronawirusem ponownie zacząłem trochę więcej jeździć. Podtrzymuje to, co wcześniej napisałem. Auto jest bardzo komfortowe, rewelacyjnie wyciszone i bardzo mało pali. Niestety reakcja silnika na wciśnięcie pedału gazu jest tak spóźniona, że stwarza niebezpieczeństwo podczas jazdy. Dlatego też każdemu, kto zamierza kupić nową A6 zalecam sprawdzenie podczas jazdy, czy te opóźnienia są akceptowalne. Dla mnie i mojej żony absolutnie nie są i dlatego nikomu nie polecam nowej A6. Chyba, że poprawią oprogramowanie skrzyni biegów. Obecnie sporo czasu poświęcam na czytanie forum bmw serii 3 i 5. Użytkownicy nowych 5 też mają sporo problemów ze swoimi autami. Najwięcej narzekają na niestabilne zachowanie auta podczas szybkiej jazdy, oraz na skrzypienia we wnętrzu. Zobaczymy co będzie się działo z nową serią 3, która jak na razie nie stwarza większych problemów.ktosiek pisze: ↑03 cze 2020, 16:05Mam takie pytanie dotyczące nawiewów w słupkach A (tych pionowych, blisko lusterek bocznych). Czy u Was klimatyzacja normalne 'dmucha' z nich? Bo u mnie to nawet na najwyższym ustawieniu siły nadmuchu, ledwo cośtam czuć ruch powietrza przy tych kratkach... Nie wiem, czy to tak musi być, czy cośreklamować znów?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Re:
Z 5-er jest coś na rzeczy. Kiedy roviłem rozeznanie rynku w zeszłym roku, to w salonach mówili, że o niczym nie wiedzą (Inchcape, BMW Team) jednak w Inchcape nie pozwolili mi na jazdę próbną na A4 - podobno dlatego, żeby "przebiegu nie zwiększać" a Teamsy nie mieli akurat 5-er z takim silnikiem innym niż 2.0 LOL Tego samego dnia rozmawiałem z dwoma przypadkowo spotkanymi kierowcami G30 na parkingu i na stacji paliw. Obaj mówili, że żałują tego leasingu bo autem strach szybciej jechać kiedy wieje z boku. Teraz tylko czekają na koniec i "papa" BMW.TomekC8 pisze: ↑06 cze 2020, 09:41Obecnie sporo czasu poświęcam na czytanie forum bmw serii 3 i 5. Użytkownicy nowych 5 też mają sporo problemów ze swoimi autami. Najwięcej narzekają na niestabilne zachowanie auta podczas szybkiej jazdy, oraz na skrzypienia we wnętrzu. Zobaczymy co będzie się działo z nową serią 3, która jak na razie nie stwarza większych problemów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Też śledzę te wątki na forum BMW i trochę przeraża, że można tyle kasy wydać na samochód stworzony do szybkiej jazdy autostradowej, a otrzymać pojazd, którym strach szybciej jechać. Ręce opadają! Teraz to chyba już żadnej marce nie można ufać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
W serii 5 dochodzą jeszcze problemy z klimatyzacją, która czasami chłodzi i nagrzewa wnętrze jak chce. Dopiero teraz zauważyłem, że na forum nowej serii 3 jest osobny wątek dotyczący trzeszczących plastików we wnętrzu. Gdy czytam o tych problemach, to odechciewa mi się kupna jakiejkolwiek marki premium. Nowe BMW serii 5 po FL zostało już pokazane. Może udało się te wszystkie wady wyeliminować. Potwierdza się to o czym już wielokrotnie wspominałem na różnych forach, że zaciera się granica pomiędzy markami premium a samochodami dla przeciętnego klienta np. Skodą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Jak kupisz Skodę, to szybko wrócisz do marek premium .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Ja się zastanawiałem, czy np. kupienie 'na wypasie' takiego Superba (ew. Passata) + dodatkowe wyciszenie, upgrade audio nie dałyby lepszego komfortu podróżowania niż klasa premium. Mnie irytuje oszczędzanie na jakości plastików, ilości materiałów wygłuszeniowych. Gdzie się da to jest goła blacha albo twardy plastik. Najbardziej irytujące są wyraźne różnice (na niekorzyść) między kolejnymi generacjami. Nowy Golf MK8 ma pełno bajerów, najnowsze technologie, asystentów, a wykończenie, plastiki gorsze niż 6, czy 7. No i powrót do 'patyczka' do trzymania otwartej maski - wstyd....
BMW oszczędza nawet na tym, że lusterko pasażera nie jest przeciwoślepeniowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
W ogóle dzwonił dziś do mnie mój serwis Audi. Prosiłem o informację, czy mają jakieś oficjalne TPI od Audi dot. wyeliminowania tego trzeszczenia deski od strony pasażera. Podobno nadal nic w tym temacie nie ma (żadnych wytycznych, sposobu naprawy). A dam głowę, że pisałeś, iż na problem jest już oficjalna akcja? Może jest szansa na jakieś wskazówki (numer akcji serwisowej, jakiś dokument dot. tej usterki)? Bo może ten mój serwis po prostu jest za leniwy, żeby tego dobrze poszukać...TomekC8 pisze: ↑08 cze 2020, 07:54W serii 5 dochodzą jeszcze problemy z klimatyzacją, która czasami chłodzi i nagrzewa wnętrze jak chce. Dopiero teraz zauważyłem, że na forum nowej serii 3 jest osobny wątek dotyczący trzeszczących plastików we wnętrzu. Gdy czytam o tych problemach, to odechciewa mi się kupna jakiejkolwiek marki premium. Nowe BMW serii 5 po FL zostało już pokazane. Może udało się te wszystkie wady wyeliminować. Potwierdza się to o czym już wielokrotnie wspominałem na różnych forach, że zaciera się granica pomiędzy markami premium a samochodami dla przeciętnego klienta np. Skodą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Pamiętam dokładnie, że jakiś czas temu, gdy byłem w serwisie, podpytałem co zmieniło się w temacie skrzypiących desek. Nieoficjalnie dowiedziałem się, że problem jest znany i mają wytyczne co robić, żeby skrzypienia wyeliminować. Czy jest to prawda? Tego nie wiem. Żadnej oficjalnej informacji i akcji naprawczej nie ma. Musisz sam walczyć z serwisem. U mnie udało się problem wyeliminować i prawie zawsze jest cisza. Piszę prawie, ponieważ czasami, gdy słońce mocno nagrzeje aluminium na desce, to coś tam jeszcze skrzypi. Nie jest to jednak tak uciążliwe i głośne jak było wcześniej. Mam nadzieję, że problem z czasem nie powróci. Za półtora roku kończy mi się leasing i naprawdę nie wiem jakie auto wybiorę następne. Myślałem o bmw serii 5 ale po przeczytaniu forum tego modelu byłby to zły wybór. Może przy okazji FL wyeliminują wszystkie wady. Jest jeszcze mercedes klasy E, który również przechodzi FL. Pierwszy raz w życiu kusi mnie również marka Lexus i model ES. Nigdy nie miałem styczności z samochodami tej marki ale słyszałem dużo dobrego. Z marką audi raczej się pożegnam, chociażby ze względu na ogromne lagi. Pozostają jeszcze marki nie premium takie jak np. superb, passat i arteon. Najpierw trzeba jednak przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem, a dopiero później można myśleć o kupnie drogiego samochodu. W Polsce spadek rejestracji nowych samochodów rok do roku w kwietniu i maju był ogromny i wyniósł odpowiednio 66% i 55%.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Mnie kusiła zmiana marki już ostatnim razem. Ale ciężko jest zaakceptować w pewnych kwestiach jakby 'krok w tył'. Volvo i Lexus w środku wyglądają mocno retro, dla starszych osób. Takie trochę kształty, wykończenia bardziej jak z lat 90-tych. Np. Lexusa ES nie wiem, czy w jakiejś konfiguracji dostanie się z napędem 4x4? Generalnie już założenie sobie, że musi być napęd na 4 koła - mocno ogranicza wybór. A sam tył na zimę to już jest spore wyzwanieTomekC8 pisze: ↑11 cze 2020, 11:12Pierwszy raz w życiu kusi mnie również marka Lexus i model ES. Nigdy nie miałem styczności z samochodami tej marki ale słyszałem dużo dobrego. Z marką audi raczej się pożegnam, chociażby ze względu na ogromne lagi. Pozostają jeszcze marki nie premium takie jak np. superb, passat i arteon. Najpierw trzeba jednak przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem, a dopiero później można myśleć o kupnie drogiego samochodu. W Polsce spadek rejestracji nowych samochodów rok do roku w kwietniu i maju był ogromny i wyniósł odpowiednio 66% i 55%.
@Tomek, miałeś może tego typu efekty akustyczne przy otwieraniu drzwi?
https://drive.google.com/file/d/1KqFD8B ... -8aUt/view
wygląda na to, że ta uszczelka drzwiowa (dolna) ociera o karoserie. Czy u Ciebie też ona jest tak blisko, że ociera o blachę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Nie jest mi potrzebny napęd na 4 koła, ponieważ śnieg i trudne warunki jazdy oprócz terenów górzystych w Polsce już praktycznie nie występują. Klimat się zmienia i jak tak dalej będzie, to śnieg będziemy mogli obejrzeć tylko w górach lub na filmach z dawnych lat. Jeśli chodzi o uszczelkę, która występuje tylko na tylnych drzwiach, to mam tak samo. Z tym, że skrzypi ona tylko, gdy umyję auto na myjce lub podczas ulewnego deszczu. Gdy uszczelka jest sucha, to jest cisza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Naprawdę nie zauważasz różnicy w prowadzeniu między quattro a ośką?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Ja właśnie byłem tydzień temu na myjni ciśnieniowej i zaczęło skrzypieć. Pewnie mogę czymś posmarować i będzie cicho, ale byłem ciekaw, czy ona w ogóle powinna ocierać o karoserię. Ale skoro ten sam efekt występuje i u Ciebie to zapewne tak.TomekC8 pisze: ↑13 cze 2020, 19:32Nie jest mi potrzebny napęd na 4 koła, ponieważ śnieg i trudne warunki jazdy oprócz terenów górzystych w Polsce już praktycznie nie występują. Klimat się zmienia i jak tak dalej będzie, to śnieg będziemy mogli obejrzeć tylko w górach lub na filmach z dawnych lat. Jeśli chodzi o uszczelkę, która występuje tylko na tylnych drzwiach, to mam tak samo. Z tym, że skrzypi ona tylko, gdy umyję auto na myjce lub podczas ulewnego deszczu. Gdy uszczelka jest sucha, to jest cisza.
Co do 4x4 to ja podchodzę do tego trochę jak np. do ubezpieczenia. Nawet jeśli 99 na 100 razy będzie mi nieprzydatne (pomijając już subiektywne odczucia z lepszej trakcji itp.), to wystarczy raz, w którym pomoże wyjść z jakiejś opresji i nie będę żałował zakupu. W poprzednim A4 też właściwie ze dwa lata użytkowania ani razu napęd 4x4 nie był mi niezbędny. Ale przyszło parę takich dni, gdy akurat byłem w górach, że bez quattro bym kilka razy musiał auto zostawić gdzieś przy drodze, bo ostatni podjazd był za stromy, albo błoto na parkingu. Może łańcuchy też by wystarczyły, ale w przeszłości miałem z reguły takie sytuacje, że akurat np. zima zaskakiwała mnie, gdy nie miałem w bagażniku łańcuchów, albo miewałem problemy z założeniem/gubieniem ich.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga