Audi A6 40TDI 204KM
Może ktoś ma informację,czy nie jest to ten sam silnik co w A6C7 tylko z innym oprogramowaniem?Coś mi się nie chce wierzyć,że to inna konstrukcja.TomekC8 pisze:Silnik nowej generacji 204 konny ma zdecydowanie wyższą kulturę pracy od poprzedniej jednostki 190 konnej. Czy pali mniej, tego nie wiem, ale u mnie średnie spalanie od początku eksploatacji wacha się pomiędzy 6,5 a 7 litrów. Jeśli silnik nie będzie brał oleju, będzie to bardzo dobra jednostka napędowa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Jest to zupełnie nowa konstrukcja
,,Koncern z Wolfsburga przedstawia pierwszy wysokoprężny silnik, który będzie wykorzystany w układzie wykorzystującym "łagodną hybrydę". Nowe rozwiązanie pozwoli zmniejszyć spalanie i podwyższyć komfort podróży. Nową serię silników TDI otwiera 2-litrowa jednostka. Unowocześniona konstrukcja emituje mniej szkodliwych substancji we wszystkich fazach pracy. Volkswagen zapewnia, że jednostka spełnia aktualne i przyszłe normy emisji spalin zawarte w ramach homologacji WLTP/RDE. Maksymalna moc w zależności od wersji wynosi od 136 do 204 KM. Na początek nowe silniki trafią do wybranych modeli Audi z poprzecznie umieszczonymi jednostkami napędowymi, ale w przyszłości nowe konstrukcje pojawią się w Volkswagenach i pozostałych markach należących do niemieckiego koncernu. W jednostkach z serii EA288 evo usprawniono proces spalania, zwiększono wydajność całej konstrukcji, a przy okazji zmniejszono emisję szkodliwych substancji. Wewnątrz silnika zmniejszono opory tarcia, straty ciepła i masę jednostki. W porównaniu z silnikami poprzedniej generacji jednostki EA288 evo oferują mniejszą o 10 g/km emisję spalin. Przy okazji moc i moment obrotowy wzrosły o 9 procent,,
,,Koncern z Wolfsburga przedstawia pierwszy wysokoprężny silnik, który będzie wykorzystany w układzie wykorzystującym "łagodną hybrydę". Nowe rozwiązanie pozwoli zmniejszyć spalanie i podwyższyć komfort podróży. Nową serię silników TDI otwiera 2-litrowa jednostka. Unowocześniona konstrukcja emituje mniej szkodliwych substancji we wszystkich fazach pracy. Volkswagen zapewnia, że jednostka spełnia aktualne i przyszłe normy emisji spalin zawarte w ramach homologacji WLTP/RDE. Maksymalna moc w zależności od wersji wynosi od 136 do 204 KM. Na początek nowe silniki trafią do wybranych modeli Audi z poprzecznie umieszczonymi jednostkami napędowymi, ale w przyszłości nowe konstrukcje pojawią się w Volkswagenach i pozostałych markach należących do niemieckiego koncernu. W jednostkach z serii EA288 evo usprawniono proces spalania, zwiększono wydajność całej konstrukcji, a przy okazji zmniejszono emisję szkodliwych substancji. Wewnątrz silnika zmniejszono opory tarcia, straty ciepła i masę jednostki. W porównaniu z silnikami poprzedniej generacji jednostki EA288 evo oferują mniejszą o 10 g/km emisję spalin. Przy okazji moc i moment obrotowy wzrosły o 9 procent,,
Skoro było 190KM a jest 204KM to gdzie wzrost 9%,jeszcze dziwniej sprawa wygląda przy momencie obrotowym ,było 400Nm i jest 400Nm tutaj jakby nie liczył to jest bez zmian. Reszta to bełkot marketingowców.Według mnie mogli się bardziej postarać jeśli chodzi o osiągi.TomekC8 pisze:Jest to zupełnie nowa konstrukcja
,,Przy okazji moc i moment obrotowy wzrosły o 9 procent,,
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
No nie jest, co zresztą widać po nazwie EA288 evo jak evolution, jak również w przytoczonym tekście piszą że nowością jest "łagodna hybryda" współpracująca z silnikiem diesla. A oprócz tego:TomekC8 pisze:Jest to zupełnie nowa konstrukcja
TomekC8 pisze:Unowocześniona konstrukcja
Generalnie przekonstruowali/poprawili ale nie jest to zupełnie nowa konstrukcja. W obecnych czasach stworzenie kompletnie nowej konstrukcji jest bardzo czasochłonne i horrendalnie drogie, dlatego większość stawia jednak na ulepszanie dotychczasowych konstrukcji.TomekC8 pisze:usprawniono proces spalania, zwiększono wydajność całej konstrukcji, a przy okazji zmniejszono emisję szkodliwych substancji
Raczej ciężko wycisnąć więcej, normy emisyjne już bardzo mocno złapały konstruktorów za jaja, po prostu "ekolodzy" najchętniej chcieliby żeby z rury wylatywało czystsze "powietrze" niż jest zasysane przez silnik. Ironia polega na tym że im bardziej tworzymy eko silnik tym bardziej traci on na sprawności i pali więcej.wallace pisze:Według mnie mogli się bardziej postarać jeśli chodzi o osiągi.
460KM/550NM Compsport Stage 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Nie mam żadnych problemów z osiągnięciem temperatury 90 stopni. Z ciekawości sprawdzę po jakim czasie tą temperaturę uzyskuje.
Koncern VAG twierdzi, że jest to nowa konstrukcja. Wystarczy sobie poczytać na ten temat w Google. A jak jest naprawdę, tego się nie dowiemy.
[ Dodano: 2019-02-09, 23:04 ]
Przy temperaturze zewnętrznej +8, auto osiągnęło 90 stopni po przejechaniu 9 kilometrów. Poniżej wstawiłem obraz z kamery przedniej i tylnej, oraz zdjęcie przedniej kamery. Uszkodzeń mechanicznych nie widać, ale obraz jest zamglony, przez nieszczelność. Mój przykład jest potwierdzeniem tego, że jakość marek premium pogorszyła się znacząco, a serwis Audi pozostawia wiele do życzenia.
Koncern VAG twierdzi, że jest to nowa konstrukcja. Wystarczy sobie poczytać na ten temat w Google. A jak jest naprawdę, tego się nie dowiemy.
[ Dodano: 2019-02-09, 23:04 ]
Przy temperaturze zewnętrznej +8, auto osiągnęło 90 stopni po przejechaniu 9 kilometrów. Poniżej wstawiłem obraz z kamery przedniej i tylnej, oraz zdjęcie przedniej kamery. Uszkodzeń mechanicznych nie widać, ale obraz jest zamglony, przez nieszczelność. Mój przykład jest potwierdzeniem tego, że jakość marek premium pogorszyła się znacząco, a serwis Audi pozostawia wiele do życzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
U szkopów, żabojadów czy w innym rozwiniętym kraju wymienili by kamerę na gwarancji bez zbędnych ceregieli.
U nas mogą stwarzać problemy.
W takich sytuacjach wystarczy spytać czy ASO ma certyfikat ISO IEC lub IATF.
Jeśli potwierdzą że pracują zgodnie z wytycznymi owych certyfikatów, wystarczy zgłosić problem z naprawą gwarancyjną odpowiednim instytucjom nadzorującym takie ASO.
Cofnięcie takiego certyfikatu skutkuje brakiem możliwości sprzedaży aut.
Mi wiele razy pomogło.
Głównie ASO Nissan i Mercedes.
U nas mogą stwarzać problemy.
W takich sytuacjach wystarczy spytać czy ASO ma certyfikat ISO IEC lub IATF.
Jeśli potwierdzą że pracują zgodnie z wytycznymi owych certyfikatów, wystarczy zgłosić problem z naprawą gwarancyjną odpowiednim instytucjom nadzorującym takie ASO.
Cofnięcie takiego certyfikatu skutkuje brakiem możliwości sprzedaży aut.
Mi wiele razy pomogło.
Głównie ASO Nissan i Mercedes.
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Dokładnie nie odpuszczaj tego bo to jest kur... skandal, łachy nie robią, z cenami za samochody pofrunęli w kosmos, wmawiają nam że samochody są kosmos ale jak byle syfiasty plastik pęknie to już nie chcą wymieniać.mat1324 pisze:Dlatego pisałem, że gdybym był w podobnej sytuacji, to już dawno miałbym wymienioną kamerę, bo wystarczy, że zgłosisz takie zachowanie dilera do centrali Audi i wtedy zostaną oni odpowiednio zmuszeni do naprawy na swój koszt.
460KM/550NM Compsport Stage 2
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
TomekC8 - nie odpuszczaj.
Te brednie o uszkodzeniu widocznym tylko pod mikroskopem można między bajki włożyć. Jeśli uderzenie było tak słabe, że spowodowało niewidoczne gołym okiem uszkodzenia - to nie dostarczyło tyle energii, żeby uszkodzić uszczelnienie kamery. Biorąc pod uwagę masę ziarenka piasku - uderzenie było słabsze niż stuknięcie palcem - a chyba od stuknięcia palcem kamera się nie rozszczelnia?
Ślady od ziaren piasku i drobnych kamyków są czymś normalnym na czołowych elementach pojazdu - w tym na kamerze i przedniej szybie.
Kiedy uszczelka przedniej szyby zacznie ci wpuszczać wodę do auta też stwierdzą, że pod mikroskopem zauważyli drobny ślad po kamyku - więc szyba miała prawo się rozszczelnić?
Bo jak skończy Ci sie leasing - to przy odbiorze policzą ci za uszkodzona kamerę tak, jak za wszelkie porysowania lakieru i uszkodzenia tapicerki. Policzą jeszcze karę za ignorowanie usterki, które "przyczyniło się do powiększenia uszkodzeń" blah blah blah...Quash pisze:Dokładnie nie odpuszczaj tego bo
Te brednie o uszkodzeniu widocznym tylko pod mikroskopem można między bajki włożyć. Jeśli uderzenie było tak słabe, że spowodowało niewidoczne gołym okiem uszkodzenia - to nie dostarczyło tyle energii, żeby uszkodzić uszczelnienie kamery. Biorąc pod uwagę masę ziarenka piasku - uderzenie było słabsze niż stuknięcie palcem - a chyba od stuknięcia palcem kamera się nie rozszczelnia?
Ślady od ziaren piasku i drobnych kamyków są czymś normalnym na czołowych elementach pojazdu - w tym na kamerze i przedniej szybie.
Kiedy uszczelka przedniej szyby zacznie ci wpuszczać wodę do auta też stwierdzą, że pod mikroskopem zauważyli drobny ślad po kamyku - więc szyba miała prawo się rozszczelnić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Faktycznie zapomniałem, że przy zdawaniu auta na koniec leasingu i tak policzą mi za tą usterkę. Nie mam więc wyboru, będę walczył dalej. Umówię się na rozmowę z kierownikiem serwisu. Zobaczymy co on na to powie. Jeśli rozmowa nie przyniesie żadnego pozytywnego efektu, będę pisał do centrali Audi. Auto kupiłem w Audi Centrum Ławica w Poznaniu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga