Nie robiłem sam. Wymianę ogarnął mi serwis VAG Projekt z małopolskiego. Polecam ich robotę
White A6 C7 by Patryczos
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 sie 2018, 20:47
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rejkjavik
Re: White A6 C7 by Patryczos
lampy sztos! jakieś specjalne kodowanie do tego potrzebne było? podziel się kumplu namiarem na takie
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 764
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: White A6 C7 by Patryczos
Ładny białas ja dopiero zaczynam przygodę z tym kolorkiem
- Patryczos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 19:29
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: White A6 C7 by Patryczos
Dzięki panowie. A co do lamp to oddałem do wymiany i kodowania do VAG Projekt z małopolskiego. Polecam ich z czystym sumieniem
- Patryczos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 19:29
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: White A6 C7 by Patryczos
Z dziennika pokładowego - w kwietniu 2023r. Audi miało mały, wiosenny serwis:
- wymiana oleju silnikowego Motul,
- wymiana wszystkich filtrów,
- serwis klimatyzacji + ozonowanie,
- wymiana osłon tylnych amortyzatorów.
Jeszcze w maju:
- została wymieniona uszczelka pokrywy zaworów, która minimalnie się pociła,
- przy okazji wymienione wszystkie gumki, podkładki i inne związane z wtryskami,
- wymieniony przewód z EGR, który miał minimalne pęknięcie,
- czyszczenie EGR,
- wymiana na ori zaworu chłodzenia skrzyni biegów, inaczej zwanego też "drugim" termostatem.
Dodatkowo wczoraj odebrałem Audi od lakiernika - oddałem do ponownego przemalowania przedni zderzak. Od ostatniego malowania minęły chyba ze 3 lata i miał mnóstwo odprysków od kamieni, aż w paru miejscach odchodził klar. Teraz ponownie wygląda jak nowy.
Przy okazji zrobiłem małe podsumowanie jakie są koszty utrzymania takiego A6 C7 2.0 TDI z multitronikiem. I tak to wygląda (nie jest to chronologicznie), ale każda pozycja zawiera koszty materiału i robocizny:
- tuleje dolnych przednich wahaczy Lemforder (440zł)
- zestaw naprawczy zacisków (150zł)
- wahacze górne przednie po prawej stronie (500zł)
- napinacz paska alternatora z rolką (215zł)
- wymiana rozrządu (1600zł)
- regeneracja alternatora i wymiana pozostały rolek osprzętu (600zł)
- osłony tylnych amortyzatorów (255zł)
- i ostatni serwis tj. zawór płynu chłodzącego, uszczelka pokrywy zaworów, przewód EGR, czyszczenie EGR, uszczelki i podkładki pod wtryskami (1735zł).
Nie biorę pod uwagę oczywiście samej czystej eksploatacji typu tarcze i klocki hamulcowe, olej z filtrami czy opony. Same "naprawy". Przez 4 lata i póki co 3 miesiące sumarycznie wyszło: 5495zł. Wychodzi średniomiesięcznie ok 108zł. Uważam, że to bardzo dobry wynik!
- wymiana oleju silnikowego Motul,
- wymiana wszystkich filtrów,
- serwis klimatyzacji + ozonowanie,
- wymiana osłon tylnych amortyzatorów.
Jeszcze w maju:
- została wymieniona uszczelka pokrywy zaworów, która minimalnie się pociła,
- przy okazji wymienione wszystkie gumki, podkładki i inne związane z wtryskami,
- wymieniony przewód z EGR, który miał minimalne pęknięcie,
- czyszczenie EGR,
- wymiana na ori zaworu chłodzenia skrzyni biegów, inaczej zwanego też "drugim" termostatem.
Dodatkowo wczoraj odebrałem Audi od lakiernika - oddałem do ponownego przemalowania przedni zderzak. Od ostatniego malowania minęły chyba ze 3 lata i miał mnóstwo odprysków od kamieni, aż w paru miejscach odchodził klar. Teraz ponownie wygląda jak nowy.
Przy okazji zrobiłem małe podsumowanie jakie są koszty utrzymania takiego A6 C7 2.0 TDI z multitronikiem. I tak to wygląda (nie jest to chronologicznie), ale każda pozycja zawiera koszty materiału i robocizny:
- tuleje dolnych przednich wahaczy Lemforder (440zł)
- zestaw naprawczy zacisków (150zł)
- wahacze górne przednie po prawej stronie (500zł)
- napinacz paska alternatora z rolką (215zł)
- wymiana rozrządu (1600zł)
- regeneracja alternatora i wymiana pozostały rolek osprzętu (600zł)
- osłony tylnych amortyzatorów (255zł)
- i ostatni serwis tj. zawór płynu chłodzącego, uszczelka pokrywy zaworów, przewód EGR, czyszczenie EGR, uszczelki i podkładki pod wtryskami (1735zł).
Nie biorę pod uwagę oczywiście samej czystej eksploatacji typu tarcze i klocki hamulcowe, olej z filtrami czy opony. Same "naprawy". Przez 4 lata i póki co 3 miesiące sumarycznie wyszło: 5495zł. Wychodzi średniomiesięcznie ok 108zł. Uważam, że to bardzo dobry wynik!
- Patryczos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 19:29
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: White A6 C7 by Patryczos
Szybka modyfikacja na plus - mgłowe spryskiwacze:
- Patryczos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 19:29
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: White A6 C7 by Patryczos
W A6 zrobiłem kompletny przegląd zawieszenia. Okazało się, że do wymiany były:
- drążek kierowniczy prawa strona,
- gałka kierownicza prawa strona.
Szybka i sprawa wymiana, a przy okazji długo oczekiwany przeze mnie mod - wyciągnięcie tzw. zielonych podkładek z tylnego zawieszenia, dzięki czemu buda poszła o ok 1 - 1,5cm w dół, tworząc większe zrównanie z mocno obniżonym przodem. Oczywiście nie mogło też zabraknąć geometrii, która przez ostatnie 3 lata praktycznie niewiele się zmieniła.
- drążek kierowniczy prawa strona,
- gałka kierownicza prawa strona.
Szybka i sprawa wymiana, a przy okazji długo oczekiwany przeze mnie mod - wyciągnięcie tzw. zielonych podkładek z tylnego zawieszenia, dzięki czemu buda poszła o ok 1 - 1,5cm w dół, tworząc większe zrównanie z mocno obniżonym przodem. Oczywiście nie mogło też zabraknąć geometrii, która przez ostatnie 3 lata praktycznie niewiele się zmieniła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 19 sty 2023, 11:14
- Imię: Marko
- Moje auto: RS6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 TFSI 605KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: ZEA
Re: White A6 C7 by Patryczos
mega! zaskakujące też jaki ten zacisk jest lekki w porównaniu do nawet normalnego żeliwa 1-tłoczkowego...
ps. czy możesz podzielić się numerami tych spryskiwaczy?
ps. czy możesz podzielić się numerami tych spryskiwaczy?
- Patryczos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 19:29
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: White A6 C7 by Patryczos
Tak, podobno seryjne, żeliwne jedno-tłoczki ważą 7,5 kg, a te sześcio-tłoczki z S4 ważą 7 kg Czy aby na pewno to nie wiem, bo nie ważyłem
Nie mam numerów spryskiwaczy, ale podaję namiary na gościa, który je sprzedaje na forum A6 C7 na Facebook'u: Mirek Miroslaw ze Świdnicy.
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 764
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: White A6 C7 by Patryczos
Piękne heble Akebono
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:46
- Imię: Romek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cieszyn/Corby
Re: White A6 C7 by Patryczos
Dzień dobry. Taki mały off top odnośnie kosztow utrzymania auta. Pierwsze C7 (prelift) kupiłem 30.06.18. Po trzech latach sprzedalem I kupilem C7 face-lift. Minęło 5 lat I dwa miesiace mojej przygody z tym modelem. Moje koszty napraw wynosza zero. Dokadnie zero.
W obydwu autach zmienilem rozrządy. Oprócz tego normalny serwis olejowo filtrowy I tyle. Nawet klockow I tarcz nie wymienilem bo nie ma takiej potrzeby. Nie wiem może mam takiego farta, albo może coś w tym jest "jak dbasz, tak masz".
Przyznam czasem kusi, są myśli aby coś zmienić. Może coś z Mercedesa, albo może BMW? Ale po dwóch piwach mi przechodzi. Trzymam się tego, co dobre. Pozdrawiam Romek
W obydwu autach zmienilem rozrządy. Oprócz tego normalny serwis olejowo filtrowy I tyle. Nawet klockow I tarcz nie wymienilem bo nie ma takiej potrzeby. Nie wiem może mam takiego farta, albo może coś w tym jest "jak dbasz, tak masz".
Przyznam czasem kusi, są myśli aby coś zmienić. Może coś z Mercedesa, albo może BMW? Ale po dwóch piwach mi przechodzi. Trzymam się tego, co dobre. Pozdrawiam Romek
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 764
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: White A6 C7 by Patryczos
Mówię, że zaciski to Akebono
- Patryczos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 19:29
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: White A6 C7 by Patryczos
30k km i równe 3 lata i 2 miesiące. Tyle wytrzymały opony wielosezonowe Vredestein Quatrac Pro. 950zł za oponę, szkoda gadać...:
Po wielu burzliwych rozważaniach czy ponownie kupować opony wielosezonowe czy jednak pójść w dwa zestawy lato/zima, postawiłem na to drugie i zakupiłem koła 18", na których finalnie w zimę siądą opony zimowe:
A po założeniu... Uczcijmy to chwilą ciszy...:
Po wielu burzliwych rozważaniach czy ponownie kupować opony wielosezonowe czy jednak pójść w dwa zestawy lato/zima, postawiłem na to drugie i zakupiłem koła 18", na których finalnie w zimę siądą opony zimowe:
A po założeniu... Uczcijmy to chwilą ciszy...:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga