Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Prezentacja w/w aut.
Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: leszekmw » 18 sty 2021, 16:39

no wiesz , każdy z nas ma jakiegoś hopla.. , jak się to lubi i ma na to wolne środki to dlaczego nie...
są gorsze zboczenia .. :)

Rawi9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 14 cze 2020, 06:40
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: Rawi9 » 18 sty 2021, 18:25

Witam jakie jest spalanie takiego auta

Bezan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 12 sty 2019, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: Bezan » 19 gru 2021, 17:53

Czas na małą aktualizację po roku ciszy :)
Pod koniec 2020 roku, jedynie przy temperaturach poniżej 5 stopni, sporadycznie pojawiała się nierówna praca silnika przez pierwsze 2-3 sekundy przy pierwszym odpaleniu.
Po kilku rozmowach auto trafiło do ASO, gdzie stwierdzili, że jeden wtrysk wychodzi poza normę. Finalnie wtrysk wymienili w ramach Goodwill - brawo Audi :) Temat zamknięty.

Przy przebiegu 60k wykonane czynności m.in:
- serwis w ASO na 60k
- serwis klimatyzacji z nabiciem gazu
- wymiana oleju w skrzyni Tiptronic
- wymiana akumulatora


W aucie od pewnego czasu jest też nieco poprawiona seria. Mechaniczne zmiany to intercooler Wagner, nowy Airbox z RS6 oraz filtr powietrza BMC (czyszczony co ~10k km)
Obrazek
Jeśli chodzi o mapy to ECU zrobione jest bezpiecznie, gdzie po kilku dniach strojenia na hamowni wyszło niemal 400KM i ponad 800 Nm.
Skrzynia poza zmianami niezbędnymi by przyjąć taki moment finalnie dostała mapę od TVS Engineering z Holandii. Głównie chodziło o pozostawienie "obsługi" większego momentu a też o poprawę komfortu jazdy. Finalnie wgrali wszystko co mają do tej skrzyni. W codziennej jeździe najbardziej przydatne okazało się zmienienie punktów przełożeń biegów. Auto nie trzyma już tak niskich obrotów w mieście ale jak trzeba (np. w górach) przytrzymuje bieg nieco dłużej.


Kolejne miesiące to klasycznie mycie i tankowanie paliwa :)
Obrazek
Raz na jakiś czas czyszczenie komory silnika (Airbox RS6)
Obrazek
Sam staram się co 3-4 miesiące czyścić skóry.

Kolejna wizyta by dołożyć jakąś funkcjonalność. Tym razem "Kick to Open". Byłem informowany, że w Audi działa to kiepsko. niemniej zaryzykowałem i można stwierdzić, że w 70% przypadków działa poprawnie.
Drobny element a jednak czasem ułatwia życie.

Od dłuższego czasu chodził mi po głowie temat regeneracji i malowania zacisków... lub bardziej oczyszczenia i malowania. Przód był OK ale z tyłu niestety pojawiło się sporo rudej i nijak nie pasowało mi to do auta.
Koncepcji na hamulce było sporo. Od malowania na czerwony, żółty po swap na większej tarcze i zaciski na przód. Jest to jednak daily i taki swap hamulców nie do końca jest uregulowany jeśli chodzi o homologację. Każdy robi jak uważa. Finalnie padło na zostawienie oryginału. Skończyło się na regeneracji i pełnym malowaniu przód + tył (kolor niemal oryginalny) a w zamian wpadły możliwie najlepsze tarcze i klocki na tył + przód czyli Tarox F2000 + Strada a układ zalany MOTUL RBF 660. Do tego oczywiście przewody w oplocie HEL. Fakt, tarcze mają swoje mankamenty nacinanych (charakterystyczny dźwięk w jednym przedziale prędkości) ale skuteczność hamowania lepsza niż fabrycznych.

ObrazekObrazekObrazek



Przed zimą 2021/2022 pojawiają nam się zmiany w przepisach podatkowych - czyli ostatnie miesiące na korzystniejsze zadbanie o auto.
Tu także zabiegi profilaktyczne by sprawdzić i zadbać o wtryski. Auto trafia do zaufanego serwisu we Wrocławiu gdzie otrzymuje zabiegi:
- wymiana oleju z filtrami oleju i paliwa
- czyszczenie i sprawdzenie wtrysków w Bosch ( Bosch Diesel Service Matkowski - Pietrzykowice ). Żaden nie został zakwalifikowany do wymiany - wszystkie w normie.
- wymiana wszystkich podkładek pod wtryskami
Obrazek
Do tego zainspirowany różnymi postami zleciłem możliwie pełne czyszczenie układu dolotowego. Zaskoczenie było po obu stronach. Mimo małego nalotu (70k km) zebranego syfu do oczyszczenia było całkiem sporo.
Efekt odczuwalny natychmiast po odbiorze auta. Silnik zdecydowanie lepiej zbiera się "z dołu" + wyraźniej słychać dźwięk silnika. Zabieg ten zdecydowanie polecam wszystkim raz na jakiś czas.
Tu oczywiście ciężko było nie zadać pytania dlaczego aż tyle. Do paliwa zawsze dodawany dodatek uszlachetniający (Archoil lub Amsoil), co 10k km przy wymianie oleju zawsze zmieniany też filtr paliwa. Fakt, auto w tygodniu czasem jeździ po mieście ale przeważnie weekendy była to trasa. Jako, że moc ma już nieco większą to zamiast eko jazdy jest to zawsze dynamiczniejsze by właśnie miał okazję się oczyścić. Z DPF nigdy nie było problemów. Oczywiście finalnie nie wiadomo. Być może był to efekt pierwszego roku nie mojego użytkowania a później już tylko stopniowo "narastało".


Auto w dalszym ciągu pali tyle co wcześniej czyli - zależy od jazdy :) W mieście nawet do 15 a poza miastem głównie 9-10. Na jakiś podmiejskich drogach można zejść na 8.
Obecnie nawet w pełni załadowane (5 + bagaże) bądź z rowerami na haku niewiele słabnie, więc przyjemność z jazdy cały czas jest.
Na chwilę obecną ma około 72k km przebiegu i stopniowo rośnie :)
Ostatnimi czasy znika Google Earth ale sporo osób pomaga by wróciło, więc u mnie też wróciło.

MarcinLeg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: MarcinLeg » 27 gru 2021, 23:38

Witam kolego, mam z podobnym wyposażeniem rok 2016. Masz może koło dojazdowe? U mnie była tylko pianka i kompresor. koło już dokupiłem ale nie bardzo orientuję się w plastikach i styropianach do wnęki. Pozdrawiam.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: mat1324 » 28 gru 2021, 21:53

Napisz w podanym poniżej temacie, to pomogę :). Od razu podeślij mi VIN na PW, to powiem co musisz dokupić.

felgi-opony-c7/styropian-zapas-audi-a6-c7-t92294.html

Bezan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 12 sty 2019, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: Bezan » 10 sty 2022, 09:21

MarcinLeg pisze:
27 gru 2021, 23:38
Witam kolego, mam z podobnym wyposażeniem rok 2016. Masz może koło dojazdowe? U mnie była tylko pianka i kompresor. koło już dokupiłem ale nie bardzo orientuję się w plastikach i styropianach do wnęki. Pozdrawiam.
Hej, nie mam ale widzę już mat1324 pomaga w temacie :)

MarcinLeg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: MarcinLeg » 11 sty 2022, 17:26

Niestety na razie nikt nic w temacie wnęki koła. Dokupiłem przychodzące wg etki 4G0-860-381 oraz 4G9-012-169-A ale za cholerę nie pasują. Koło pasuje tylko trzeba podgiąć i ułożyć przewody pneumatyki. Niestety jak mocować klucze i kompresor nie mam bladego pojęcia.

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: siekla » 11 sty 2022, 21:37

Przy kole dojazdowym we wnęce idzie inny styropian. Tam są wszystkie narzędzia. Kompresor jest montowany na rzep z lewy narożniku.

https://photos.app.goo.gl/mStNGmQozkAgT3gf8

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: mat1324 » 13 sty 2022, 21:46

MarcinLeg, napisz do mnie na PW, to pomogę. Możliwe, że nie odpisałem, bo czasami odczytuję wiadomości na telefonie i potem mi umykają, gdy jestem już na kompie. Przeważnie przenoszę takie wiadomości do innego folderu w skrzynce, aby o nich nie zapomnieć, ale zdarza się, że robię coś w danym momencie i nie przeniosę.

jodlowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 gru 2011, 21:39
Imię: Jodlowiec
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Holandia

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: jodlowiec » 15 sty 2022, 15:30

Praktycznie od nowosci uzywales dodatkow do paliwa, oleju, wymiany co 10 tys ... a wtrysk Ci padl. W kilku a6stkach od c5 do c7 dojechalem do 300 tys przebiegu bez zadnego problemu z silnikiem zmieniajac olej co 30 tys. Czasami nadgorliwosc jest zupelnie bezsensowna i ekonomicznie nieuzasadniona.

MarcinLeg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: MarcinLeg » 17 sty 2022, 17:48

Dzięki za pomoc. Wszystko jasne. Ostatni element styropian z końcówką C na klucze zamówiony.

Bezan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 12 sty 2019, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Audi A6 C7 Allroad 3.0BiTDI

Post autor: Bezan » 20 cze 2023, 19:57

Czas na sprzedaż :)


Na chwilę obecną auto ma przejechane 100k. Zrobiona wymiana oleju.
Jako, że kolejne auto jest już odebrane Allroad będzie praktycznie nieużywany oczekiwał na nowego właściciela.
Chętnych zapraszam na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga