A6 C6 s-line - kolejne wozidło wladiego gotowe do rezania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
_wladi_ nie obrażaj mnie proszę, że nie jarze co to naciąg albo nie wiem o czym piszę... pokaż mi gdzie napisałem, że opona 225 i 255 będą tak samo wyglądały? Czytasz ze zrozumieniem?
Zapytałeś na początku: "nie chcę żeby opona wystawała albo rant ochronny. Ktoś podpowie od razu mówię że nie chce 255 myślałem nad 235 raczej" no to napisaliśmy Ci, że będzie wystawał rant ochronny i całe koło bo już sama felga wystaje i będzie wystawać z tyłu przy takich parametrach, bo ja mam korzystniejsze parametry u siebie o 8mm i felga jest na równo. Naciąg może jedynie sprawić że nie będzie Ci opona obcierać o błotnik ale jak to będzie wyglądać... chyba, że chcesz żeby Ci felga wystawała za obrys auta to spoko
Zresztą zobacz sobie jaką nośność ma opona 225/40/19, większość ma 93 a Ty potrzebujesz minimum 95
Pozdro
Zapytałeś na początku: "nie chcę żeby opona wystawała albo rant ochronny. Ktoś podpowie od razu mówię że nie chce 255 myślałem nad 235 raczej" no to napisaliśmy Ci, że będzie wystawał rant ochronny i całe koło bo już sama felga wystaje i będzie wystawać z tyłu przy takich parametrach, bo ja mam korzystniejsze parametry u siebie o 8mm i felga jest na równo. Naciąg może jedynie sprawić że nie będzie Ci opona obcierać o błotnik ale jak to będzie wyglądać... chyba, że chcesz żeby Ci felga wystawała za obrys auta to spoko
Zresztą zobacz sobie jaką nośność ma opona 225/40/19, większość ma 93 a Ty potrzebujesz minimum 95
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 767
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
No i widzisz dochodzimy do sedna bo jeżeli dam naciąg nawet lekki to ma to za zadanie żeby opona właśnie nie obcierała o błotnik...felga na zdjęciu milimetry wystaje ale jak auto jeszcze siądzie bo tak będzie to koło się schowa jeszcze trochę. Co do parametrów masz racje ale tyle co widziałem projektów które jeździły na jeszcze węższych oponach to nie wspominam...czy A6 jest aż tyle cięższe? Nie sądzę, waży 1700 A4 moje ważyło 1500...ja nie wożę płyt Jumbo w bagażniku ani worków z cementem Ogólnie dziękuje za rady i podpowiedzi bo przecież o to chodzi ale mam jakaś swoją wizję którą chce zrealizować
- arctic_avant
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 30 lis 2019, 13:59
- Imię: arctic
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: łódzkie
Wladi, pod uwagę należy brać dopuszczalną masę całkowitą pojazdu._wladi_ pisze:No i widzisz dochodzimy do sedna bo jeżeli dam naciąg nawet lekki to ma to za zadanie żeby opona właśnie nie obcierała o błotnik...felga na zdjęciu milimetry wystaje ale jak auto jeszcze siądzie bo tak będzie to koło się schowa jeszcze trochę. Co do parametrów masz racje ale tyle co widziałem projektów które jeździły na jeszcze węższych oponach to nie wspominam...czy A6 jest aż tyle cięższe? Nie sądzę, waży 1700 A4 moje ważyło 1500...ja nie wożę płyt Jumbo w bagażniku ani worków z cementem Ogólnie dziękuje za rady i podpowiedzi bo przecież o to chodzi ale mam jakaś swoją wizję którą chce zrealizować
Jednak argument że nie można montować węższych opon bo przekroczymy index nośności nie ma poparcia.
Przy rozmiarach:
235/35/19 index nośności wynosi 91 czyli 615kg
225/35/19 ma 88 i jest to 560kg
W Audi a6 2.0 tdi dopuszczalna masa całkowita to 2240 kg. Dzieląc wartość na 4 mamy wynik 560kg. Nie widzę przeszkód montażu węższych opon na felgę 9J. Moim zdaniem 225 będzie wyglądało bardzo dobrze jeśli obniżysz samochód na zawieszeniu gwintowanym.
Również nie rozumiem argumentu że koło z oponą o niższym profilu będzie wyglądało jak koło rowerowe. W takim razie jaki jest sens montażu 19? Przecież można jeździć na 17 i mieć kawał opony.
@arctic_audi_avant_project
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
- Imię: Grzesiek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
Jeśli katalogowo jest profil 35% z 255mm, to prostą podwórkową matematyką 35% z 235mm da mniejszy obwód koła, mniej opony i bez dobrej gleby koło będzie wyglądało na małe.arctic_avant pisze: Również nie rozumiem argumentu że koło z oponą o niższym profilu będzie wyglądało jak koło rowerowe. W takim razie jaki jest sens montażu 19? Przecież można jeździć na 17 i mieć kawał opony.
Każdemu co innego się podoba, ale warto znać wszystkie argumenty. A6 w avancie, to kawał budy więc warto to mieć na względzie. Na 9J opona 235 się naciągnie, tym samym obwód jeszcze trochę się zmniejszy.Przerabiałem to na swoim samochodzie, więc niikt nic nie musi mi udowadniać. Wiem doskonale jak to będzie wyglądać. Koła, felgi i opony to odwieczny dylemat i każdy musi patrzeć względem siebie. Kazdemu co innego się podoba. Ale tak, jak wyżej wspomniałem, warto wziąć wszystkie za i przeciw pod wzgląd.
[ Dodano: 2020-01-09, 09:18 ]
235/35/19 9J ładnie opona leży
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 520
- Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
- Imię: Przemo
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecinek
miałem 235/35 po zakupie felg... zmieniłem na fabryczne 255/35
1! Bezpieczeństwo, opona 235 nie spełnia warunków nośności jeśli chodzi o budę w a6 - mimo, że 2.0 jest lżejsze niż moje 3.0 tdi to producent określa nośność opony. Chcesz ryzykować, że opona strzeli bo jest za słaba ? To 2 połówka czyli piękność może przestać być piękna - to moje takie tylko przytyki dla uświadomienia co robita nie tak chłopaki
2. 235/35 wygląda tragicznie, zwłaszcza na standardowym zawiasie, na 255/35 standardowy zawias to granica przyzwoitego wyglądu, mam u siebie na oryginalnych pompei et48 i ciut się chowają, miałem wcześniej 9Jx19 i et43 i te prawie były równo z błotnikiem a tu et33 będzie na pewno wystawać zresztą widać to po fotce
3. opona 255 to większe bezpieczeństwo dla zawiasu, felgi + komfort. O ile na 17 z oponą 225/50 czy 18 z oponą 245/40 jest on porównywalny to na 19 255/35 już czuje sporą różnice, a na 235/35 jak miałem przez chwilę założone to prawie zero amortyzacji mimo standardowego zawiasu, nie dało się tym jechać a jak mówię a6 z silnikiem 3.0 jest bardzo ciężkie i mocno działa na nie grawitacja, wpadając w dziurę czujesz się jak w czołgu jadącym po bruku. No ale to moje zdanie
Pozdrawiam a4 wiczów z a4-klubu
1! Bezpieczeństwo, opona 235 nie spełnia warunków nośności jeśli chodzi o budę w a6 - mimo, że 2.0 jest lżejsze niż moje 3.0 tdi to producent określa nośność opony. Chcesz ryzykować, że opona strzeli bo jest za słaba ? To 2 połówka czyli piękność może przestać być piękna - to moje takie tylko przytyki dla uświadomienia co robita nie tak chłopaki
2. 235/35 wygląda tragicznie, zwłaszcza na standardowym zawiasie, na 255/35 standardowy zawias to granica przyzwoitego wyglądu, mam u siebie na oryginalnych pompei et48 i ciut się chowają, miałem wcześniej 9Jx19 i et43 i te prawie były równo z błotnikiem a tu et33 będzie na pewno wystawać zresztą widać to po fotce
3. opona 255 to większe bezpieczeństwo dla zawiasu, felgi + komfort. O ile na 17 z oponą 225/50 czy 18 z oponą 245/40 jest on porównywalny to na 19 255/35 już czuje sporą różnice, a na 235/35 jak miałem przez chwilę założone to prawie zero amortyzacji mimo standardowego zawiasu, nie dało się tym jechać a jak mówię a6 z silnikiem 3.0 jest bardzo ciężkie i mocno działa na nie grawitacja, wpadając w dziurę czujesz się jak w czołgu jadącym po bruku. No ale to moje zdanie
Pozdrawiam a4 wiczów z a4-klubu
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 767
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Spoko dziękuję za sugestię na pewno masz rację w pewnym stopniu ale mylisz się że felga będzie wystawać bo już przymierzałem na pewno będzie opona min 235 ale to jeszcze i tak będę przymierzał ewentualnie jest opcja że wpadną koła 19" 8.5J ET 43 i to chyba będzie najlepsza opcja
Na ostatniej fotce widać felgę równo z błotnikiem i jeszcze się ciut schowa jak przód siądzie bo dopiero co z lewarka spuszczony więc na pewno nie będzie wystawać ale tak jak mówiłem jest opcja innego koła
Na ostatniej fotce widać felgę równo z błotnikiem i jeszcze się ciut schowa jak przód siądzie bo dopiero co z lewarka spuszczony więc na pewno nie będzie wystawać ale tak jak mówiłem jest opcja innego koła
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Hej,
Nie wprowadzaj ludzi w błąd, parametry 9J i ET33 i felga na 100% będzie wystawać z tyłu... wiem bo też mam A6, też 19 cali i max to 8,5J i ET35, jak ktoś chce 9J to musi mieć inne ET.
Ja przy swoim setupie przykładałem prostą poziomnice i dokładnie to sprawdzałem także w SPAM do błotnika, nie wyssałem tego z palca !
Pozdro
Nie wprowadzaj ludzi w błąd, parametry 9J i ET33 i felga na 100% będzie wystawać z tyłu... wiem bo też mam A6, też 19 cali i max to 8,5J i ET35, jak ktoś chce 9J to musi mieć inne ET.
Ja przy swoim setupie przykładałem prostą poziomnice i dokładnie to sprawdzałem także w SPAM do błotnika, nie wyssałem tego z palca !
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Hehe, to bardzo proste, ET33 zamiast 35 to dodatkowe 2mm na zewnątrz auta, do tego dochodzi połowa z większej szerokości felgi, czyli 9 - 8,5 cala = 0,5cala/2 = 0,25cala x 25,2mm = czyli dodatkowe 6,3mm na zewnątrz, wychodzi łącznie 8,3mm bardziej na zewnątrz felga niż u mnie a u mnie felga jest na równo :D
Czyli przy takich parametrach tył będzie wystawał prawie 1cm za obrys auta.
A to co piszesz, że jak auto siądzie i bardziej się koło schowa to nie u nas z tyłu, też się zdziwiłem ale koło po opuszczeniu lewarka nie schowało się mocniej...
Co to za pasowanie felgi jak miałeś samą felgę i nie obniżyłeś auta... Przykładałeś chociaż jakąś poziomnice?
Jak nadal się spierasz to poczekaj do marca to Ci zrobię fotki jak to wygląda na założonych kołach a nie przymiarkach na podnośniku...
Pozdro
Czyli przy takich parametrach tył będzie wystawał prawie 1cm za obrys auta.
A to co piszesz, że jak auto siądzie i bardziej się koło schowa to nie u nas z tyłu, też się zdziwiłem ale koło po opuszczeniu lewarka nie schowało się mocniej...
Co to za pasowanie felgi jak miałeś samą felgę i nie obniżyłeś auta... Przykładałeś chociaż jakąś poziomnice?
Jak nadal się spierasz to poczekaj do marca to Ci zrobię fotki jak to wygląda na założonych kołach a nie przymiarkach na podnośniku...
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga