A6 C6 2.0TDI - Phantom Black Pearl
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Musisz VCDSem np. wejść w moduł komfortu [46] - Comfort System i do aktualnego kodowania dodać +0001024 = Electrical Rear Shades installed (PR-3Y2/3Y5).
Jeżeli moduł przyjmie to kodowanie to jak wcześniej pisałem podłączenie będzie fraszką, jeżeli natomiast sterownik odrzuci kodowanie to niestety są 2 wyjścia - albo wymieniać moduł komfortu albo dorobić sterownik rolety jak u mnie.
Mój sterownik (oparty na Atmedze 8) działa praktycznie jak w oryginale - przyciśnięcie naprzemiennie otwiera i zamyka... prawie jak w oryginale. Prawie.... bo jak pamiętam z S8 kolegi, jeżeli w połowie otwierania się przyciśnie włącznik to roleta pójdzie w przeciwną stronę... jak teraz pomyślę to bez problemu można i tak programik zmodyfikować ... ale właściwie po co.
Też zastanawiałem się czy nie dorobić automatycznego opuszczania przy wstecznym ale i tu nie widzę uzasadnienia... tylko roleta będzie się mocniej eksploatowała.
Jeżeli moduł przyjmie to kodowanie to jak wcześniej pisałem podłączenie będzie fraszką, jeżeli natomiast sterownik odrzuci kodowanie to niestety są 2 wyjścia - albo wymieniać moduł komfortu albo dorobić sterownik rolety jak u mnie.
Mój sterownik (oparty na Atmedze 8) działa praktycznie jak w oryginale - przyciśnięcie naprzemiennie otwiera i zamyka... prawie jak w oryginale. Prawie.... bo jak pamiętam z S8 kolegi, jeżeli w połowie otwierania się przyciśnie włącznik to roleta pójdzie w przeciwną stronę... jak teraz pomyślę to bez problemu można i tak programik zmodyfikować ... ale właściwie po co.
Też zastanawiałem się czy nie dorobić automatycznego opuszczania przy wstecznym ale i tu nie widzę uzasadnienia... tylko roleta będzie się mocniej eksploatowała.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Dzięki kolego - ot taki normalny.
Poniżej zdjęcia auta z rozłożoną roletą i bez. Z tyłu efekt przyciemnionej szyby.
... aby był kpl. wypadało by jeszcze domontować boczne roletki... tylko w moim kolorze z alcantarą dość ciężko znaleźć. Mam jeszcze inną opcję siatek...
[ Dodano: 2016-02-09, 07:22 ]
W poprzednią sobotę zapalił mi się komunikat BREAKE PADS - czyli klocki hamulcowe do wymiany
Klocki jeszcz z 1-2 tys. km by wytrzymały ale czy jest sens ryzykować zniszczeniem tarcz...?
Tylne klocki wymieniałem rok temu więc teraz przód - oczywiście ATE
...i jeszcze jedna ciekawostka którą zauważyłem podczas wymiany klocków to to że wszystkie elementy zawieszenia poza 1 dolnym wahaczem nigdy jeszcze nie były wymieniane (pochodzą z grudnia 2005 roku). Kolumny Macphersona nigdy nie były odkręcane (obecny przebieg to 218600 km).
[ Dodano: 2016-03-29, 12:27 ]
Po marcowym przeglądzie, wyszło że amortyzatory mają od 85-93% sprawności, zawieszenie bez zarzutów poza... łącznikami stabilizatorów
Wymiana z kanału 1 sztuki około 5-10 minut.
Jak na 10 lat życia zawieszenia i 220 tys. km - 2 łączniki... to chyba dobry wynik
Poniżej zdjęcia auta z rozłożoną roletą i bez. Z tyłu efekt przyciemnionej szyby.
... aby był kpl. wypadało by jeszcze domontować boczne roletki... tylko w moim kolorze z alcantarą dość ciężko znaleźć. Mam jeszcze inną opcję siatek...
[ Dodano: 2016-02-09, 07:22 ]
W poprzednią sobotę zapalił mi się komunikat BREAKE PADS - czyli klocki hamulcowe do wymiany
Klocki jeszcz z 1-2 tys. km by wytrzymały ale czy jest sens ryzykować zniszczeniem tarcz...?
Tylne klocki wymieniałem rok temu więc teraz przód - oczywiście ATE
...i jeszcze jedna ciekawostka którą zauważyłem podczas wymiany klocków to to że wszystkie elementy zawieszenia poza 1 dolnym wahaczem nigdy jeszcze nie były wymieniane (pochodzą z grudnia 2005 roku). Kolumny Macphersona nigdy nie były odkręcane (obecny przebieg to 218600 km).
[ Dodano: 2016-03-29, 12:27 ]
Po marcowym przeglądzie, wyszło że amortyzatory mają od 85-93% sprawności, zawieszenie bez zarzutów poza... łącznikami stabilizatorów
Wymiana z kanału 1 sztuki około 5-10 minut.
Jak na 10 lat życia zawieszenia i 220 tys. km - 2 łączniki... to chyba dobry wynik
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 09:47 przez Bart_d, łącznie zmieniany 2 razy.
Bart - pisałeś o wymianie wałka wyrównoważającego z imbusem. W jaki sposób to zrobiłeś, kupiłeś jakiś inny wałek, dużo jest z tym roboty dla mechanika? Zastanawiam się nad tym samym, bo w aucie robiłem już wszystkie bolączki 2.0 TDI oprócz właśnie zabaw przy pompie oleju. Mamy praktycznie bliźniacze auta fabrycznie.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Witam
Wałek wymieniał mi mechanik zaraz po zakupie auta. Czy dużo roboty... troszkę jest. Trzeba zdjąć miskę olejową, zdemontować oraz rozebrać pompę i wymienić wałek wraz z imbusem.
Jeżeli chodzi o wałek to ja kupowałem w firmie Futurum z Rumii - zamawiasz i przysyłają Ci zregenerowany wałek (ok 600zł) ale przy tym pobierają dodatkową kaucję (300zł), którą oddają jak odeślesz stary. Także bez niepotrzebnego przestoju auta.
Nie wiem jaki masz przebieg ale bym czym prędzej wymieniał ten wałek. U mnie co prawda przy ok 200 tys.km aż tak mocno zjechany nie był żeby spowodować awarię pompy ale pewnie jeszcze z 20-50 tys. km i miałbym niespodziankę
Wałek wymieniał mi mechanik zaraz po zakupie auta. Czy dużo roboty... troszkę jest. Trzeba zdjąć miskę olejową, zdemontować oraz rozebrać pompę i wymienić wałek wraz z imbusem.
Jeżeli chodzi o wałek to ja kupowałem w firmie Futurum z Rumii - zamawiasz i przysyłają Ci zregenerowany wałek (ok 600zł) ale przy tym pobierają dodatkową kaucję (300zł), którą oddają jak odeślesz stary. Także bez niepotrzebnego przestoju auta.
Nie wiem jaki masz przebieg ale bym czym prędzej wymieniał ten wałek. U mnie co prawda przy ok 200 tys.km aż tak mocno zjechany nie był żeby spowodować awarię pompy ale pewnie jeszcze z 20-50 tys. km i miałbym niespodziankę
Szkoda, że nie można sprawdzić stanu tego wałka bez rozbiórki tylu elementów. Mechanik weźmie za to z 200-300 zł.
Za kilka dni czeka mnie chiptunning i starałem się do tego czasu doprowadzić auto ze stanu bdb na idealny, ale męczy mnie właśnie bolączka tego wałka. Tym bardziej, że sam też do końca na 100% nie wiem czy mam wałek czy koła zębate czy któryś z poprzednich właścicieli już to robił czy nie itd.
Za kilka dni czeka mnie chiptunning i starałem się do tego czasu doprowadzić auto ze stanu bdb na idealny, ale męczy mnie właśnie bolączka tego wałka. Tym bardziej, że sam też do końca na 100% nie wiem czy mam wałek czy koła zębate czy któryś z poprzednich właścicieli już to robił czy nie itd.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
obstawiam, że więcej.Kris30 pisze:Mechanik weźmie za to z 200-300 zł.
Jak nie wiesz czy było robione to lepiej zrobić profilaktycznie niż być potem zaskoczony gdzieś po trasie, w szczegolności jeśli auto ma u Ciebie jeszcze pojeździć... Albo chociaz skontrolować.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage
Wezmę to pod uwagę. Popytam w moim warsztacie ile za taką przyjemność wzięliby kaski.
Bart_d - pisałeś coś wyżej o przyciemnieniu bocznych szyb panelami Solar Ride. W UK produkują i wysyłają na całą Europę podróbki oryginalnych (nie wiem czy Audi akurat coś takiego wypuszcza, ale większość producentów oferuje w ASO), a firma to Privacy Shades, cena do A6 C6 ok. 430 zł z wysyłką, robią też panele na tylną szybę, jednak w mojej opinii, przez to, że są dwuczęściowe słabo wyglądają i lepiej kupić roletę i panele tylko na boczne szyby.
Solar Ride to taka podróbka podróbki, pewien człowiek z południa Polski sprzedający części do komputerów wpadł na pomysł tego rodzaju biznesu i zaczął je robić w garażu. Jakość samego wykonania jest ok, niestety nie pasują idealnie i nie mają zaczepów, które trzymają zasłonki np. przy otwarciu szyby. Cena jednak niższa ok. 250 zł z wysyłką bez tylnej szyby.
Bart_d - pisałeś coś wyżej o przyciemnieniu bocznych szyb panelami Solar Ride. W UK produkują i wysyłają na całą Europę podróbki oryginalnych (nie wiem czy Audi akurat coś takiego wypuszcza, ale większość producentów oferuje w ASO), a firma to Privacy Shades, cena do A6 C6 ok. 430 zł z wysyłką, robią też panele na tylną szybę, jednak w mojej opinii, przez to, że są dwuczęściowe słabo wyglądają i lepiej kupić roletę i panele tylko na boczne szyby.
Solar Ride to taka podróbka podróbki, pewien człowiek z południa Polski sprzedający części do komputerów wpadł na pomysł tego rodzaju biznesu i zaczął je robić w garażu. Jakość samego wykonania jest ok, niestety nie pasują idealnie i nie mają zaczepów, które trzymają zasłonki np. przy otwarciu szyby. Cena jednak niższa ok. 250 zł z wysyłką bez tylnej szyby.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Jeżeli nie wiesz kiedy lub nawet czy coś było robione przy pompie to czym prędzej bierz się za to. Jak Ci objedzie imbus w nieodpowiednim momencie (przy dużych obrotach) to w najlepszym wypadku turbina się zatrze, a w najgorszym cały silnik.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-5-0406
Postawisz do mechanika niech rozbierze i zobaczy czy coś było robione. Mechanik weźmie pewnie z 300-400zł + ewentualnie wałek 600zł. Tylko pamiętaj że wymiana samego imbusa, gdy gniazdo jest już trochę wyrobione, jest zabiegiem krótkotrwałym. Jeżeli po włożeniu imbusa będzie nawet malutki luz to problem za jakiś czas 20-30 tys.km wróci.
Także moim zdaniem lepiej to zrobić raz, a dobrze - powodzenia.
Tu jest fajne opracowanie, które wyjaśnia co i dla czego:
http://www.autobodex.waw.pl/strona41d.htm
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-5-0406
Postawisz do mechanika niech rozbierze i zobaczy czy coś było robione. Mechanik weźmie pewnie z 300-400zł + ewentualnie wałek 600zł. Tylko pamiętaj że wymiana samego imbusa, gdy gniazdo jest już trochę wyrobione, jest zabiegiem krótkotrwałym. Jeżeli po włożeniu imbusa będzie nawet malutki luz to problem za jakiś czas 20-30 tys.km wróci.
Także moim zdaniem lepiej to zrobić raz, a dobrze - powodzenia.
Tu jest fajne opracowanie, które wyjaśnia co i dla czego:
http://www.autobodex.waw.pl/strona41d.htm
Kwota jest do przyjęcia, bardziej mnie martwi sam proces naprawy u mechanika. Jest kilka firm regenerujących wałki (w tym Rumia), więc tutaj nie ma problemu, ale tę pompę trzeba wyjąć, rozebrać, wymienić wałek, odpowiednio złożyć, do tego potrzeba konkretnego fachowca. Najchętniej pojechałbym do Rumi, oni też oferują taką usługę, ale w dwie strony 700 km, ah.
Co do Twojego auta, widzę że diody z przodu już założyłeś, zastanów się nad światłami tylnymi, bo C6 przed liftem z tyłu są zbyt banalne. Najprościej kupić poliftowe i przerobić kompa, ja sprowadzałem sobie całkowicie diodowe ze Stanów, ale można też kupić w UE, made in China, ale o dziwo, jakość bardzo wysoka.
Można je znaleźć na YT:
Co do Twojego auta, widzę że diody z przodu już założyłeś, zastanów się nad światłami tylnymi, bo C6 przed liftem z tyłu są zbyt banalne. Najprościej kupić poliftowe i przerobić kompa, ja sprowadzałem sobie całkowicie diodowe ze Stanów, ale można też kupić w UE, made in China, ale o dziwo, jakość bardzo wysoka.
Można je znaleźć na YT:
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Do rozebrania tej pompy i wymiany wałka naprawdę nie trzeba jakiegoś mega fachowca - po prostu mechanik z doświadczeniem.
W mojej A6 wałek wymieniał mi kolega mechanik i robił to 1-szy raz. Oczywiście partacz to nawet wymianę klocków hamulcowych spartaczy, ale poszukaj w swojej okolicy a na pewno znajdziesz kogoś.
Co do moich świateł przednich to mam zwyczajne reflektory nawet bez Xenonów. Chociaż na niektórych zdjęciach wyglądają na LEDy
Jedyne co mam dostawione (bo sterownika nie dało się przekodować) to DRL oparte na długich światłach świecących na 30%.
W mojej A6 wałek wymieniał mi kolega mechanik i robił to 1-szy raz. Oczywiście partacz to nawet wymianę klocków hamulcowych spartaczy, ale poszukaj w swojej okolicy a na pewno znajdziesz kogoś.
Co do moich świateł przednich to mam zwyczajne reflektory nawet bez Xenonów. Chociaż na niektórych zdjęciach wyglądają na LEDy
Jedyne co mam dostawione (bo sterownika nie dało się przekodować) to DRL oparte na długich światłach świecących na 30%.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 09:50 przez Bart_d, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest fachowiec (popularny również na forum z Płocka) który sprzedaje lampy soczewkowe z DRL do C6 przed liftem. Cena spora, bo ponad 2 tysiaki, ale to był obok felg chyba najlepszy zakup do mojego auta, trącone już nieco zębem czasu C6 młodnieje o kilka lat. C7 jest jeszcze na tyle mało na polskich drogach, że autko wygląda na kilkuletnie, słyszałem to już od wielu osób, którym o dziwo DRLki rzucają się z zewnątrz w oczy bardziej, aniżeli felgi i zawias czy sama linia auta razem wzięte.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga