Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[C5]Odłączenie subwoofera i podłączenie tylnych głośników
Autor Wiadomość
nikischlicki 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 59
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-10-04, 18:21   [C5]Odłączenie subwoofera i podłączenie tylnych głośników

Witam,
po 2 latach padło mi coś w wzmacniaczu od suba/tylnych głośników. (Podkreślam, że nie mam BOSE). Pojechałem do speca, który mi powiedział, że radio zostało źle podłączone, bo idiota, który wcześniej podłączał dał pełną moc na wejście wzmacniacza. Dziwne, że 2 lata aż wytrzymało.
Spróbowaliśmy podłączyć pod cinche i o dziwo zaczął działać. Problem jest tylko taki, że wzmacniacz jest strasznie wrażliwy na wszelkie wibracje/dziury/zakręty. Wtedy mianowicie szeleści w tylnych głośnikach. Chciałbym teraz całkowicie zrezygnować z subwoofera, podłączyć przewór do wzmacniacza pod pełny output z radia. Teraz mam tylko pytanie- gdzie znajduje się zwrotnica dla tylnych głośników, oraz który pin przy wtyczce jest od czego. Planowałem po prostu zmostkować sygnał przychodzący do tej wtyczki z pinami do głośników nie podłączając jej do subwoofera. Zdaję sobie oczywiście sprawę, że jeżeli zwrotnica jest przy wzmacniaczu, trzeba coś innego wymyślić.
Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
jinxsior 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Jarek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 25
Skąd: Swindon UK/ Lublin
Wysłany: 2010-10-05, 22:43   

Nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem. Chcesz ominac tylny wzmacniacz. Jesli tak to ja zrobilem to włąśnie mostkując przewodu przy kostce wzmacniacza. Od radia leca zolty brazowy i bialy brazowy jak dobrze pamietam. Połączyłem je z przewodami ktore wychodza do glosnikow. Wszystko pieknie gra :)
 
 
7agan 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 99
Skąd: Mullingar/Ireland
Wysłany: 2010-10-06, 07:17   

Zwrotnice masz w subwooferze. Musisz wiec kombinowac.
Nie napisales jeszcze jakie masz radio, czy ori czy nie
_________________
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
nikischlicki 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 59
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-10-06, 18:47   

Przepraszam, zapomniałem- radio nieoryginalne.
To wszystko jest całkiem dziwne. Raz to działa, raz nie. Właściwie głównie szeleści. Gdy poruszam tunelem środkowym lub przyduszę tapicerkę nogą u kierowcy ewidentnie albo "zaskakuje" i gra tak długo jak trzymam przyciśniętą nogę dobrze, albo szeleści mocniej.
Podkreślam, że tylko w lewym tylnym. Myślę, że po tej 2-letniej męczarni wzmacniacza padła częściowo końcówka mocy albo coś, bo jest bardzo wrażliwy na wszelkie poruszanie wtyczką itp. Może się kabel złamał gdzieś? Zaznaczam, że przy wyciągniętym i spoczywającym radiu także szeleści, więc to nie jest wina podłączenia bezpośrednio przy radiu, a musi być gdzieś dalej.
Którędy są prowadzone przewody do wzmacniacza?
Wiem, że same pytania, ale sam nie wiem gdzie zacząć rozkręcić tapicerkę i czy w ogóle to się opłaca.
Jeszcze pytanie do kolegi jinxsior: jaki kolor mają kable które idą do głośników, bo któryś musi być też od zasilania wzmacniacza a nie chciałbym pod niego zmostkować?
 
 
jinxsior 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Jarek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 25
Skąd: Swindon UK/ Lublin
Wysłany: 2010-10-06, 21:32   

Witam. Dopiero zajrzałem na forum.
Zasilanie wzmacniacza to dwa grubsze przewody. Czerwony i jak pamietam brązowy.
Sa ewidentnie grubsze od pozostałych. Jesli zdejmiesz troche tej czarnej tasmy (izolacji) ktora jest na wszystkich przewodach to zobaczysz ze przewody glosnikowe sa razem ze soba poskrecane. Nie ma bata zebys nie zobaczyl ktore to glosnikowe. Tak jak pisalem z radia ida zolty brazowy i bialy brazowy. Te ktore wychodza do glosnikow sa takie dwukolorowe. Ja obcialem te przewody wlasnie przy kostce (zostawiajac wrazie czego troszke przowodu wychodzacego z kostki ) i pieknie gra.
Powodzenia. W razie czego pytaj
 
 
wojtekA6lubin 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Wojtek
Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-04-15, 20:07   

Witam. Chciałbym się podłączyć pod temat. Otóż kupiłem samochód bez radia. Podłączyłem pod nie swojego kenwooda. Grają tylko głośniki z przodu, a tył nic. Ani subwofer ani głośniki. Sprzęt w aucie nie jest BOSE tylko pioner z tego co widziałem. Przewertowałem już dużo stron na forum, ale szczerze mówiąc nie znalazłem nic co mogłoby mi pomóc w moim przypadku. Otóż kable były odcięte od kostki, ale kostka mi zostawili w schowku (WOW!). Po końcówkach aux widze,że poprzednie radio było ALPINE. Raz udało mi się tak nakombinować,że grały głośniki z tyłu, ale strasznie coś szeleściło np. w momencie zmiany utworu, albo stacji radiowej. Jakieś pomysły, sugestie, rady?



 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 704
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-04-15, 20:28   

Żeby to miało ręce i nogi to pasowało by powrócić z kablami do fabrycznego stanu, później kupić odpowiedni adapter żeby zagrał aktywny tył albo wstawić ori radio+ zmieniarka/emulator zmieniarki.
 
 
wojtekA6lubin 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Wojtek
Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-04-15, 21:36   

A czy istnieje gdzieś opis jakie kolory powinny miec kable i ktore do czego służą?

Typu: czerwono brązowy - prawy przód
itd.
Dodatkowo czy mógłby mi ktoś podrzucić jaki dokładnie adapter ma być? Raczej nie chciałbym kupować oryginalnego radia + zmieniarki.
 
 
CykCyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Damian
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 106
Skąd: Trzcińsko-Zdrój
Wysłany: 2015-04-15, 22:54   

Szukaj w innych tematach na forum i ewentualnie na elektrodzie, wszystkie możliwe rozwiązania są opisane w internecie, a u Ciebie jest to pocięte w wersji PRO. Jak chcesz, żeby wszystko grało bez zbędnych udziwnień to postaraj się przywrócić to do wersji fabrycznej.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 363 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6159
Skąd: Września

Wysłany: 2015-04-15, 23:13   

Kable powinny być tak:

PP - + niebiesko-szary , - niebiesko-brązowy
LP - + czerwono-szary , - brązowo-szary


Tył jest aktywny więc musiałbyś podpiąć wyjście liniowe z twojego radia i sterowanie wzmacniaczem - w oryginale kabel biały to sygnał liniowy LT , kabel żółty PT , drugi kabel biały to +12 sterujące wzmacniaczem , kabel brązowo-biały to masa do wzmacniacza

Musiałbyś zobaczyć kostkę subwoofera i jak co jest podłączone. Wklejam rozpiskę co napisałem w innym temacie:

We wzmacniaczu w bagażniku masz 10 pinową kostkę:
pin 1 - stały plus
pin 2 i 3 - wyj. na głośnik tył prawy + i -
pin 4 - masa
pin 5 - sygnał włączenia wzmacniacza ( radio pin 6 dużej czarnej 20 pinowej kostki ( lub zółtej ) symbol _/+_ )
pin 6 - sygnał liniowy lewy tył
pin 7 - sygnał liniowy prawy tył
pin 8 - sygnał COM
pin 9 i 10 - wyj. na głośnik tył lewy + i -
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: