Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 09 kwie 2022, 06:05

joter82 pisze:
09 kwie 2022, 00:25
przerabiam rozwarstwienie linki w mechanizmie podnoszenia szyb i zrezygnowałem z wymiany samego mechanizmu właśnie z uwagi na te nity.

Jak chcesz to mam całkiem w dobrym stanie lewy przód całą ramkę nawet z szybą. Leży mi w garażu komplet po wymianie na podwójne siglasol.

pozdrawiam
Witam.

Piszesz o głównej ramie (też z takim nr jak wyżej) z mechanizmem podnoszenia, którą włącznie z szybą jest wkładany w poszycie drzwi i przykręcany chyba czterema śrubami ?

P/S
Troszkę za późno, bo w środę już przyszedł zakupiony mechanizm podnoszenia szyby firmy Abakus:

https://allegro.pl/oferta/mechanizm-pod ... NDVhNTU%3D

Dziś mam zamiar go wymienić i zobaczę jak to będzie działało.
Jeśli coś nie będzie pasowało, to się odezwę.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 09 kwie 2022, 17:41

Witam.
Dziś wymieniłem mechanizm podnoszenia szyby od strony kierowcy.
Ważne aby zaopatrzyć się w nity fi4.8 min długości 18mm.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 22 kwie 2022, 15:16

Witam.
Po wymianie już dużo części i dłuższej jeździe usłyszałem stuki na większych dziurach, więc postanowiłem pojechać na stację diagnostyczną aby dokładnie sprawdzili całe zawieszenie z przodu jak i z tyłu (koszt 60 zł.)
Okazało się, że mam wybity przedni prawy dolny tylny wahacz (tzw. banan) No to trochę się wkurzyłem, bo specjalnie te banany kupiłem droższe firmy TRW aby mieć z nimi spokój, reszta zawieszenia jest MS.

Także wnioskując, nie ma co przepłacać na części TRW bo mogłem zrobić z 15-20 tyś. km.
Teraz kupię także MS.

P/S
Ucieszyłem się bardzo, że mam wszystkie sprawne amortyzatory a innych luzów nie ma jeśli chodzi o przód.
Z tyłu trzeba byłoby wymienić wszystkie gumki wahaczy, bo już są stare i lekko spękane (chyba jeszcze oryginały).

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: ZyWiecki » 22 kwie 2022, 16:47

Przy quattro całe sanki w dół, piaskowanie, malowanie proszkowe i montaż tulei .. Tuleje poliuretan ok 900 zł .. Roboty spooro ale to zależy od budżetu oraz od tego ile zamierzasz mieć auto .

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 26 kwie 2022, 05:37

ZyWiecki pisze:
22 kwie 2022, 16:47
Przy quattro całe sanki w dół, piaskowanie, malowanie proszkowe i montaż tulei .. Tuleje poliuretan ok 900 zł .. Roboty spooro ale to zależy od budżetu oraz od tego ile zamierzasz mieć auto .
Witam.
Na chwilę obecną tył zawieszenia sobie odpuszczę, bo jeszcze całości się trzyma.
Już zamówiłem wahacz firmy MS i chyba w sobotę go wymienię aby wszystko było OK i stuki powinny zamilknąć.
Przy okazji wymienię sondę pierwszą od strony pasażera (B1 S1) bo czasami wyskakuje mi błąd.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 30 kwie 2022, 15:11

Witam.

Dziś wymieniłem przedni dolny tylny wahacz (banan) stary faktycznie miał luz i to było słychać ruszając nim ręką w pionie TRW (po wymontowaniu). Oczywiście wahacz dokręcony zgodnie ze sztuką.

Może ktoś mi powiedzieć po co jest ten rowek (wpust) w otworze firmy MS ?
Ma on jakieś znaczenie ?

4Z7407694D - wahacz przód, prawy, tylny (banan)
4Z7407693D - wahacz przód, lewy, tylny (banan)

Wymieniłem również sondę B1 S1 która coś nie domagała, błędy skasowałem i czekam na dalsze niespodzianki.
Dojście do tej sondy nie jest skomplikowane tylko trzeba mieć klucz do sond.

Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 02 maja 2022, 09:30

Witam.
Znalazłem dość tanio drugi wahacz za 115 zł.(4Z7407693D Master-Sport 34100-PCS-MS przód lewy dolny tył) a więc i jego także wymienię (już tak profilaktycznie) bo najeżdżając na krawężnik prawa strona cisza a lewa coś tam lekko puknie, to będzie wymiana z TRW na MS.
Żeby takie wahacze firmy TRW siadały po około 10-15 tyś. ? Coś czuję że MS dłużej pojeżdżą.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2022, 09:56 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: bgroni » 02 maja 2022, 09:54

Witam
Obecnie wszystkie firmy produkujące zaczynają schodzić na "psy". Zaniżają poziom surowców potrzebnych do wykonania części produkowanej i są nastawiomy na zysków...niestety księgowy rządzą.

Dalej czekam kiedy zrobisz płukankę silnika, czy poprawy osiągy. Sam się nad tym zastanawiam, jeszcze 2 tys km i zrobię TEC2000.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 02 maja 2022, 10:00

bgroni pisze:
02 maja 2022, 09:54
Witam
Obecnie wszystkie firmy produkujące zaczynają schodzić na "psy". Zaniżają poziom surowców potrzebnych do wykonania części produkowanej i są nastawiomy na zysków...niestety księgowy rządzą.

Dalej czekam kiedy zrobisz płukankę silnika, czy poprawy osiągy. Sam się nad tym zastanawiam, jeszcze 2 tys km i zrobię TEC2000.
Witam.
Mi zostało około 4 tyś. ale płukankę na pewno zrobię i dam znać.
Mam już manometr ciśnienia kompresji oraz płukankę TEC2000 (3 szt.) Dokupię tylko olej i filtr i będzie płukanie ale jeszcze trochę czasu minie bo nie robię dużych przebiegów.
https://allegro.pl/oferta/tester-mierni ... ZjU4NDU%3D
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 03 maja 2022, 17:57

Witam.

Dziś zauważyłem, że węże - przewody od odmy nie są szczelne (zwłaszcza przy prawej głowicy - str. pasażera) i już ze starości rozsypują się w rękach (plastik podobny do czarnych peszli w elektryce) oczywiście w środku żółte masło.
Czy ktoś wymieniał to całe połączenia i zna nr oryginałów ? (silnik jak w sygnaturce BES)
VIN WAUZZZ4BX3N009368

Domyślam, że oryginały będą dość drogie a może bardzo drogie, a czy jest możliwość założenie np. przewodów sylikonowych kupowanych na mb (chyba średnica wewnętrzna to chyba Ø12 ale nie mam pewności). Czy 2mb starczy takiego węża - przewodu silikonowego ?

Ktoś już z Was to modernizował ? Przerabiał ?

Pozdrawiam.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: bgroni » 03 maja 2022, 18:58

Witam
Przerabiałem u siebie w ARJ 2.4, ale myślę że u Ciebie będzie inaczej. Dla silnika 2.4 cała nowa odma kosztuje 70zl i warto wymienić.

A do twojego pytania o silikonowych, musisz być pewny iż te przewody wytrzymią te opary o temperaturze rzędu 80st.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: joter82 » 03 maja 2022, 23:32

dzwoniłem do sida w sprawie odmy do ARE i niestety oryginału już nie kupisz nowego. Przestali produkować :( pozostaje rzeźba

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 04 maja 2022, 05:23

bgroni pisze:
03 maja 2022, 18:58
Witam
Przerabiałem u siebie w ARJ 2.4, ale myślę że u Ciebie będzie inaczej. Dla silnika 2.4 cała nowa odma kosztuje 70zl i warto wymienić.

A do twojego pytania o silikonowych, musisz być pewny iż te przewody wytrzymią te opary o temperaturze rzędu 80st.
Witam.
Coś mi się wydaje, że do mojego silnika BES oryginalne przewody wyjdą dużo drożej 800-1100 zł. mam skrzynie automatyczną.
nr z ETKI to (chyba) 078103235R ale proszę kogoś o potwierdzenie.
joter82 pisze:
03 maja 2022, 23:32
dzwoniłem do sida w sprawie odmy do ARE i niestety oryginału już nie kupisz nowego. Przestali produkować :( pozostaje rzeźba
Co do przewodów silikonowych to pisze, że wytrzymują temperaturę -60 do +190C (chwilowo do 270 st C) i ciśnieniu roboczym do 5 BAR.
Coś takiego

https://allegro.pl/oferta/waz-silikonow ... 1617422063
lub
https://allegro.pl/oferta/waz-silikonow ... 1617417057

Nada się do rzeźby ?

Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: ZyWiecki » 04 maja 2022, 15:47

Daj koniecznie znać jakby to sie spisało zamiast ori odmy.. też zamierzam wymienić po 2 latach. Miałem zmieniać olej z płukanką k2 ale poczekam na Twoja opinie z TEC2000 ./ Ale skład jest pewnie poobny. Zamierzam po trochu nalać płukanki bezpośrednio na tłoki i dopiero zmienić olej ..

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 04 maja 2022, 17:01

ZyWiecki pisze:
04 maja 2022, 15:47
Daj koniecznie znać jakby to sie spisało zamiast ori odmy.. też zamierzam wymienić po 2 latach. Miałem zmieniać olej z płukanką k2 ale poczekam na Twoja opinie z TEC2000 ./ Ale skład jest pewnie poobny. Zamierzam po trochu nalać płukanki bezpośrednio na tłoki i dopiero zmienić olej ..
Witam.

We firmie w starym pasacie 1.9TDI pękł wąż wodny i nie szło dostać oryginału (już nie produkują) więc w sklepie polecono mi abym wziął silikonowy.
Przyznam, że były dość ostre zakręty a wąż nigdzie się nie załamał, nawet w rękach tworząc kąt 180 stopni.

Dziś zmierzyłem króciec przy prawej głowicy i wychodzi mi 16 mm a rura (peszel) wewnątrz ma 15 mm i teraz nie bardzo wiem co wybrać i z jaką średnicą kupić. Chyba zdecyduję się na 15 mm chyba na tyle silikon się rozciągnie ?

Do płukanki silnika to jeszcze czasu trochę minie, bo robię małe przebiegi tygodniowo - miesięcznie Zostało około 5tyś. (interwał co 10tys.)
He, he....przy mojej jeździe to chyba wyjdzie na jesień, ale jestem już przygotowany.
Może wcześniej zrobię, przed interwałem.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga