Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 03 lut 2022, 02:46

mat1324 pisze:
02 lut 2022, 21:58
Nie dałem rady szybciej wejść na forum i dopiero teraz. Wszędzie idzie G052145S2.
Witam.
Dzięki Mateusz.
Wiem, że zawsze szybko i treściwie odpowiadasz.
Pozdrawiam.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: mat1324 » 03 lut 2022, 20:38

Staram się, jak mogę :).

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 04 lut 2022, 05:23

mat1324 pisze:
03 lut 2022, 20:38
Staram się, jak mogę :).
No to podobnie jak ja.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 04 lut 2022, 21:35

Witam.
Właśnie przyszły zabawki do Allroada, więc już dziś zacząłem działać w tym temacie.
Jutro będę chciał to wszystko ogarnąć do końca włącznie z wymianą ostatniego miecha z lewego przodu.
Już mam przekładnię kierowniczą włożoną a jutro skręcam, podłączam itd.
cdn.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 05 lut 2022, 18:32

Witam.

Dziś wskoczyła na miejsce przekładnia kierownicza, która została przykręcona, podpięte końcówki oraz podłączenie zasilania i powrotu (mało miejsca i ciasno, ale dało się)

W następnej kolejności (a miałem już półoś odkręconą tylko przy piaście) zrzuciłam cały zacisk (jarzmo) oraz tarczę hamulcową i pokręciłem samą piastą i było lekko słychać łożyska (więc mając już dwa nowe łożyska FAG) wymontowałem całkowicie zwrotnicę i przystąpiłem do wymiany (wybicie i wciśnięcie nowego łożyska) Po wciśnięciu łożyska nastała cisza. Przy wciskaniu zwróćcie uwagą na średnice wewnętrzne, a są dwie (większa i mniejsza) większa na zewnątrz zwrotnicy. Drugą stroną zajmę się w najbliższym czasie.

Panowie, a że tyle już zostało rozkręcona to postanowiłem przy okazji jeszcze wymienić (ostatni lewy miech) także mam nowe wszystkie miechy (nie wiem jak długo wytrzymają (bo to nie są oryginały) ale jak do tej pory spisują się dobrze.
A że moja praca się już kończyła więc wymieniłem filtr fazy płynnej i 2x filtr fazy lotnej.

Z braku już czasu nie zdążyłem zmieniłem oleju:
Torsen
2x mechanizm różnicowy
Chce to zrobić po dłuższej jeździe aby był olej gorący i więcej go ściekło.
Jestem zadowolony. To na razie tyle.

Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: patryks » 07 lut 2022, 22:50

Szacunek, że pomimo poddania tematu przez mechanika przy wymianie maglownicy Ty nie poddałeś się i zrobiłeś to we własnym zakresie <radocha> Ja niestety nie mam takiej wiedzy i brakuje mi sprzętu...
Ja miechy zmieniałem w poprzednim Allroadzie na przestrzeni kilku lat i żaden nie sprawiał więcej problemów (auto było w moich rękach 8 lat), a więc podejrzewam że Ty także zapomnisz o opadaniu auta :)
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 08 lut 2022, 16:19

patryks pisze:
07 lut 2022, 22:50
Szacunek, że pomimo poddania tematu przez mechanika przy wymianie maglownicy Ty nie poddałeś się i zrobiłeś to we własnym zakresie <radocha> Ja niestety nie mam takiej wiedzy i brakuje mi sprzętu...
Ja miechy zmieniałem w poprzednim Allroadzie na przestrzeni kilku lat i żaden nie sprawiał więcej problemów (auto było w moich rękach 8 lat), a więc podejrzewam że Ty także zapomnisz o opadaniu auta :)
Pozdrawiam!
Witam.
Dzięki za wparcie kolego.
Mechanik powiedział, że trzeba silnik targać i zajmie to z 3 dni hm... nawet nie pytałem o cenę.
Potrzebuję auto od poniedziałku do piątku więc taką właśnie podjąłem decyzję.
Jedynie podjadę do tego mechanika na zbieżność (nie mam takiego sprzętu) choć zbieżność ustawiłem prawie idealnie, nic nie ściąga a kierownica jest na wprost, ale wiadomo na przyrządach ustawi wzorcowo.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: ZyWiecki » 08 lut 2022, 16:28

Skoro z niego taki mechanik to podjedź do innego fachmana :)

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 12 lut 2022, 07:20

ZyWiecki pisze:
08 lut 2022, 16:28
Skoro z niego taki mechanik to podjedź do innego fachmana :)
Witam.
Z ustawieniem zbieżności nie będzie problemu, bo już wcześniej byłem (wymieniałem totalnie całe zawieszenie na nowe TRW + MS ) i wszystko było OK.
Tak się zastanawiam, czy nie podjąć się wymiany łożyska teraz w piaście z prawej strony, skoro z lewej było już je słychać, to możliwe że będzie tak samo z prawej i wtedy dopiero pojechać na ustawienie zbieżności (łożysko leży i czeka)
W takiej już sytuacji będę miał wszystko z przodu wymienione i ustawione tak jak powinno być.


P/S
.....a jednak już zmieniłem łożysko z prawej strony (poszło szybko i bez problemów 1.5 godz.) Łożysko stare było dużo głośniejsze niż z lewej strony i to dość duża różnica. Teraz została tylko zbieżność. Specjalnie zrobiłem zdjęcie łożyska i piasty aby wiedzieć że są dwie średnice wewnętrzne.

Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 26 lut 2022, 07:47

Witam.
Auto już po ustawieniu zbieżności, było różnicy 1 stopień.

Z tego względu, że czasami wypada mi zapłon (na benzynie jak i na LPG) na 1-3 cylindrze (siedząc w aucie - prawa strona), postanowiłem zakupić i wymienić cewki i świece na nowe.

Cewki zapłonowe to 48005 U5003
Świece zapłonowe NGK LASER PLATINUM PFR6Q 6458

Na świecach zmniejszyłem przerwę z 0,8 na 0,7 ze względu na LPG.
Za parę dni będę zmieniał również drugą stronę (co nowe to nowe) ale trochę pojeżdżę i zobaczymy czy nadal wypadanie będzie jeśli będzie to: przeglądając YT na temat 2.7T zakupiłem zestaw do mierzenia ciśnienia w cylindrach oraz płukankę TEC2000. Z tego względu, że ilość oleju w tym silniku jest około 7L to zakupiłem 3 sztuki tej płukanki (będzie w sumie na dwa razy z wymianą oleju i filtra włącznie) bo przebieg już jest ponad 283 tyś. więc takie przepłukanie jest wskazane i komora tłokowo korbowa będzie czysta a może i pierścienie dostaną swoją sprężystość.

Pozdrawiam.

P/S
Chcę zrobić płukankę jak tu na filmie.
Co koledzy sądzą o takim zabiegu ?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: patryks » 10 mar 2022, 21:07

Cześć,

- czy temat wypadania zapłonu został zażegnany?

- dokonałeś już pomiaru kompresji? - jakie wyniki przy tym przebiegu silnika? (czy występują różnice pomiędzy głowicami?)

- odnośnie płukania silnika specjalnymi preparatami to ja mam trochę obaw. Słyszałem bardzo wiele opinii od mechaników, które są diametralnie różne (od achów i ochów po chyba pana popier...) W związku z tym, ja u siebie w nowym aucie (tj. takim nowo zakupionym staruszku) robię pierwszą i drugą wymianę oleju w następujący sposób:

1. Pierwsza wymiana: spuszczam z miski i układu wszystko to co jest w silniku. Następnie zalewam olejem GM 10W40 (tani i raczej nie podrabiają takiego) pozostawiając stary filtr. Robię rundkę wokół komina około 40km (normalna, spokojna jazda), spuszczam GMa, zmieniam filtr i zalewam docelowym olejem.
2. Druga wymiana - powtarzam dokładnie identycznie powyższy proces, ale wymiana następuje zwykle po 1 - 2 miesiącach (a więc maksymalnie do 3 tyś.km przebiegu).
Przy kolejnej już standardowej wymianie olej jest zawsze ładniejszy i bardziej przejrzysty od tego co zostało zlane zaraz po zakupie.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 11 mar 2022, 18:11

Witam.
Jeszcze nic w tym kierunku nie robiłem, bo mam jeszcze z 5.5 tyś do zrobienia (interwał co 10 tyś.) a, że mam blisko do pracy to trochę czasu minie, choć już jestem na to przygotowany i niecierpliwy.
Zdam relację jak będę to robił.
Raz mi wyskoczył zapłon ale na 1 cylindrze na nowych świecach i cewkach.
Po skasowaniu na razie cisza.
Pozdrawiam.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: patryks » 11 mar 2022, 19:31

sabuk2006 pisze:
11 mar 2022, 18:11
Zdam relację jak będę to robił.
- koniecznie, zwłaszcza że na filmie efekt jest natychmiastowy :) . Poza tym ciekawy jestem jaka będzie kompresja w silniku z przelotem prawie 300 tyś.km, u mnie jest nawet więcej. Jaki jest dopuszczalny minimalny poziom na cylindrze, oraz jakie dopuszcza się różnice pomiędzy cylindrami?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 11 mar 2022, 21:43

patryks pisze:
11 mar 2022, 19:31
sabuk2006 pisze:
11 mar 2022, 18:11
Zdam relację jak będę to robił.
- koniecznie, zwłaszcza że na filmie efekt jest natychmiastowy :) . Poza tym ciekawy jestem jaka będzie kompresja w silniku z przelotem prawie 300 tyś.km, u mnie jest nawet więcej. Jaki jest dopuszczalny minimalny poziom na cylindrze, oraz jakie dopuszcza się różnice pomiędzy cylindrami?

Pozdrawiam
Witam.
Nie tylko tym filmem się kieruję na tą płukankę.
Wejdź na YT i sobie zobacz na innych filmach, jak to robią i czy to pomaga.
Też (do czasu oglądnięcia kilkunastu filmów) byłem sceptycznie nastawiony na płukankę, ale jak ma choć 1 atm. podnieść, to czemu nie spróbować.

Tu masz ciekawy filmik V6

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 12 mar 2022, 20:45

Witam.
Dziś (a dokładnie w przeciągu czterech dni) zapaliła się po raz drugi lampka check engine 15-45 sek. po odpaleniu zimnego silnika i delikatnej jeździe (także jeszcze na benzynie) I tak (silnik już rozgrzany, bo już byłem w pracy) laptop + VCDS i błąd 16515 sonda lambda (P0131 - zespół 1 sonda 1 czyli B1 S1) napięcie za niskie.
Nadmienię, że zaraz po zakupie auta (2 lata temu) wymieniłem jedną (z czterech) sond (z tym, że zespół 1 sonda 2 czyli B1 S2) teraz tak sobie myślę, że pada następna sonda bo w końcu auto ma 20 lat i to jeszcze z LPG. A więc, trzeba będzie kupić (używaną) i wymienić.

P/S
Jak na razie nie mam wypadania zapłonu.
Może to być przyczyna wypadanie zapłonu przez tą sondę ? Jeszcze nie wiem (ale być może dowiem się osobiście)
A może ktoś z kolegów coś podpowie ?
Oczywiście wymienię tą sondę a wtedy napiszę, jak jest z jej dojściem (sonda prawa, bliżej silnika - siedząc w aucie)

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga