Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Allroad 2.7T Yellow 2003

Prezentacja w/w aut.
patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: patryks » 10 mar 2022, 20:23

Dziękuję za kolejne wyjaśnienia <lol>
sabuk2006 pisze:
09 mar 2022, 05:39
Sondy podejrzeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32 33.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki, wskazania powinny być jak najbliższe zera a zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond a norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz miał wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeździj na PB i zobaczysz, powinno wrócić do normy. Jeśli nie, to sonda do wymiany.
- czyli sugerujesz, że raczej problemem będzie uszkodzona/zużyta sonda, a nie problem elektryczny (np. uszkodzony przewód lub wtyczka sondy)?
Postaram się po weekendzie sprawdzić bloki pomiarowe, które wskazałeś.
sabuk2006 pisze:
09 mar 2022, 05:39
Jeśli będziesz miał wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeździj na PB i zobaczysz, powinno wrócić do normy. Jeśli nie, to sonda do wymiany.
- ja mam na instalacji LPG przejechane dopiero 1,5 tyś.km, czy w takim przypadku prawdopodobne jest, żeby to instalacja uszkodziła sondę? Zwłaszcza, że problem pojawił się wkrótce po montażu instalacji... <uoee>
sabuk2006 pisze:
09 mar 2022, 05:39
Co do szarpania to bardziej jak jest takie malutkie dławienie, jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze jest zrobić adaptację przepustnicy, na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60 potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali się ADP OK.
- u mnie najbardziej odczuwalne jest szarpnięcie/ zdławienie po delikatnym odpuszczeniu pedału gazu. Podczas przyspieszania dławienie raczej nie występuje.
Na LPG szarpnięcie większe i znacznie częstsze, natomiast na benzynie praktycznie niezauważalne i może nawet nie ma. Takie odczucia są tylko wówczas kiedy auto jest zimne, a więc kiedy sondy jeszcze nie dostały właściwej temperatury. Po kilku km objawy powoli zanikają :)
Gazownik obstawia właśnie te błędy (i sondę), że to one wpływają na pracę instalacji LPG, bo nic innego nie może być przyczyną - ponoć wszystko poza tym gra. Ja zauważyłem, że auto bardzo szybko rano przełącza się na LPG, ale podobno temperatura cieczy jest pod 40 stopni i to już ma wystarczyć... mnie się wydawało trochę za wcześnie i zakładałem, że instalacja LPG jeszcze nie jest gotowa do pracy, no ale...
sabuk2006 pisze:
09 mar 2022, 05:39
A silnik jaki ma przebieg ?
Przebieg 350 tyś.km

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: sabuk2006 » 11 mar 2022, 05:36

Witam.

Jeśli na benzynie masz lub występują jakieś szarpnięcia, to na LPG będą jeszcze bardziej wyczuwalne. Instalacja LPG jest bardziej wymagająca a więc silnik na benzynie musi być w 100% sprawny. Pojeździj trochę na Bp i sprawdź jak zachowuje się silnik, czy będą jakieś zapisane błędy.
Czy działa u Ciebie pompa SAI ? Czy została usunięta ?

Pozdrawiam.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: patryks » 11 mar 2022, 11:23

sabuk2006 pisze:
11 mar 2022, 05:36
Czy działa u Ciebie pompa SAI ? Czy została usunięta ?
- nie mam pojęcia, mogę sprawdzić w VCDS jeśli to możliwe?


Przy okazji pochwalę się dzisiejszymi wiosennymi porządkami przy aucie -> na pierwszy rzut poszło odświeżenie i ogarnięcie pod maską od czasu montażu instalacji LPG. Nie ukrywam, że jestem dumny z tego jak udało się zmobilizować warsztat montujący LPG (wymagało to wielu próśb, nacisku i perswazji z mojej strony), żeby pod maską było schludnie i nie było widać elementów instalacji, a przynajmniej ograniczyć do zupełnego minimum. Efekt na zdjęciach - na pierwszy rzut oka instalacji brak :)

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: sabuk2006 » 11 mar 2022, 18:01

Witam.

Musze przyznać, że masz bardzo ładnie to zrobione.
Pompa SAI - po uruchomieniu silnika włącza się i słychać ją jak odkurzacz na około 15-30-45-60 sekund (w zależności od temperatury na zewnątrz)
Chodzi tu o ekologie a także za zadanie pompa SAI ma szybciej rozgrzać sondy w silniku.

Napisałeś, że masz dwa reduktory OK (ale nie wiem, jak masz podłączone wtryskiwacze lub listwy wtryskowe) czy masz kompensację między wtryskami LPG ?

Pozdrawiam.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: patryks » 11 mar 2022, 19:15

Pompa SAI zapewne jest, ponieważ odkurzacz po odpaleniu jest słyszalny, a potem nagle zostaje odłączony.

Wtryskiwacze mam pojedyncze, zaś o kompensacji nie mam pojęcia czy jest, muszę zdemontować osłonę i przyjrzę się dokładnie. Pewnie chodzi o jakieś połączenia pomiędzy wtryskiwaczami LPG?
Reduktory są schowane w podszybiu, komputer także, złącze diagnostyczne wyprowadzone przy pompie ABS. Filtr widoczny, ale i tak dosyć skryty i nie rzucą się tak w oczy.
Pierwotnie miałem węże z cieczą i paliwem lpg prawie przez sam środek silnika... ale poprawiali, poprawiali aż wyszło dobrze.
Niestety do ideału odstaje osłona z napisem biturbo i logo audi, ale winny nie jest gaz tylko silikonowy trójnik i większy na nim czujnik niż oryginalny prze co pokrywa poszła o prawie 2 cm do góry..., ale jeszcze pokombinuję.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: sabuk2006 » 11 mar 2022, 21:47

Witam.
Mając dwa reduktory, listwy wtryskowe są połączone na ich wylotach, po to, aby było jednakowe ciśnienie na wszystkich wtryskiwaczach LPG.
Robi się to dlatego, że jeden reduktor może mieć nie co inne ciśnienie od drugiego.
Tak mniej więcej powinno to wyglądać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: patryks » 12 mar 2022, 15:57

Sprawdziłem, wtryskiwacze są zapętlone ze sobą.

Mam jeszcze pytanie, czy u Ciebie Sabuk2006 też po zgaszeniu samochodu (niezależenie czy kluczyk w stacyjce czy zamknę auto) włącza się wentylator chłodnicy i całość działa około 5 minut? Tak jakby uruchamiany został przepływ płynu chłodzącego, aby wystudzić obieg. Nie wiem czy to standard czy ktoś modził układ chłodzenia.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: sabuk2006 » 12 mar 2022, 20:13

patryks pisze:
12 mar 2022, 15:57
Sprawdziłem, wtryskiwacze są zapętlone ze sobą.

Mam jeszcze pytanie, czy u Ciebie Sabuk2006 też po zgaszeniu samochodu (niezależenie czy kluczyk w stacyjce czy zamknę auto) włącza się wentylator chłodnicy i całość działa około 5 minut? Tak jakby uruchamiany został przepływ płynu chłodzącego, aby wystudzić obieg. Nie wiem czy to standard czy ktoś modził układ chłodzenia.
Witam.

Jak do tej pory nic takiego nie słyszałem aby wentylatory się włączały po zgaszeniu silnika (a tym bardziej, że jest zimno)
Jedno co słyszę (po zgaszeniu silnika) to już zwalniający wentylator z klimatyzacji (ale, czy jeden a może dwa, nie wiem) w zeszłym roku w lecie było tak samo.

A, czy Ty masz dodatkową małą elektryczną pompę wodną ? (u mnie jest) może dlatego wentylatory u mnie się nie włączają, nawet jak jest na zewnątrz +30 i być może komputer tak steruje aby zbić temperaturę. A odpal silnik, przejedź z 5 km i zgaś, będzie to samo ?

Pozdrawiam.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: patryks » 14 mar 2022, 10:26

sabuk2006 pisze:
12 mar 2022, 20:13
A, czy Ty masz dodatkową małą elektryczną pompę wodną ? (u mnie jest) może dlatego wentylatory u mnie się nie włączają, nawet jak jest na zewnątrz +30 i być może komputer tak steruje aby zbić temperaturę. A odpal silnik, przejedź z 5 km i zgaś, będzie to samo ?
Co do tej pompy elektrycznej to nie wiem, która to jest i gdzie jej szukać?

U mnie nie ma znaczenia czy auto jechało długo i czy było mocno nagrzane. Nawet po krótkim przejeździe jeśli tylko osiągnie "wskaźnikowe 90 stopni" to zaraz po zgaszeniu wentylator start i może też obieg płynu zostaje wymuszony (może jest jakaś pompka) - szumi dosyć mocno i tak przez 5 minut... podejrzewam, że ktoś wpadł na pomysł dodatkowego chłodzenia zamiast "studzenia turbin" przed zgaszeniem.

W tym tygodniu wybieram się do firmy zajmującej się tworzeniem map (podniesienie mocy) i mechaniką, a więc obgadam z nimi wszystkie kwestie, które nie są dla mnie jasne. Moje auto było przygotowane do podniesienia mocy lub nawet już zostało zmapowane - chcę dowiedzieć się co i jak jest obecnie. Mam zmodyfikowany: dolot (trójnik, czujnik, prowadnice powietrza do intercoolerów), downpipe z kwasu na przelocie i reszta wydechu, hamulce przód i tył. Tak więc albo jest już coś porobione albo to dobry moment żeby zadziałać :)

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: sabuk2006 » 14 mar 2022, 15:54

Witam.
Może to coś Tobie podpowie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: patryks » 17 mar 2022, 18:46

Dzisiaj zrobiłem sobie prezent i postanowiłem sprawdzić stan silnika Allroada przed ewentualnymi dalszymi modyfikacjami.
Wynik zadowalający - podczas 3 prób moc wahała się w zakresie 250 - 262 KM, zaś moment obrotowy 360 - 385Nm. Dodatkowo wskazówka od specjalistów - do wymiany w najbliższym czasie zawór N75, który wprowadza czasami wahania w dolnym zakresie obrotów.

Poniżej filmik z badania:


Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: Nikostratus » 17 mar 2022, 22:02

Co do wentylatorów to możliwe że ktoś zmienił czujnik z 107stopni na niższą wartość dlatego zawsze po zgaszeniu startują wentylatory i pompa. Czujnik jest zlokalizowany na zdjęciu z ETKA obok nr 5.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: patryks » 30 mar 2022, 18:55

Jutro mają być opady śniegu, a więc to najlepszy moment, aby zmienić koła na letnie... no cóż, kolejki do wulkanizacji nie przewidują wahań pogody :)
Po wielu próbach siadły w końcu felgi 18 cali, które nie obcierają o zaciski, mają dosyć niskie ET (30 i 35), oraz dwie różne szerokości 8 i 9 cali. Poniżej kilka fotek po pierwszym umyciu - tak się prezentujemy na sezon wiosenno-jesienny 2022 :) :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: sabuk2006 » 31 mar 2022, 05:27

Witam.
Tak dla przypomnienia, Nasze felgi w Allroadzie mają ET 25.
Chyba w Twojej sytuacji felgi (koła) z ET 30-35 poszły troszkę na zewnątrz a może do wewnątrz ?

P/S
Wg mnie te wcześniejsze (zimowe) ładniej wyglądają, ale to moje zdanie.
Pozdrawiam.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Allroad 2.7T Yellow 2003

Post autor: patryks » 31 mar 2022, 13:45

Nie ukrywam, że mnie także od zawsze podobały się te moje zimowe felgi (skręcane Ronale 17 ori do Allroad) - nawet miałem je zamontowane na Audi A4 cabrio i VW Scirocco (na obu samochodach super się prezentowały dzięki niskiemu ET25), ale niestety w żółtym Allroadzie zaciski z przodu są tej wielkości, że nawet odważnik podczas wyważania musi "szukać dobrego miejsc", bo inaczej felga na piastę się nie mieści... luz jest może 3 mm... <uoee> , stąd już przy letnich kołach nie chciało mi się wydziwiać i dlatego poszedłem w 18 cali.
Akurat 18 jakie były dostępne do Allroad C5 w ogóle mi się nie podobają - są bardzo delikatne i bardzo ażurowe, a więc zacząłem szukać czegoś innego, a że Rial to dobra i sprawdzona firma, poza tym cena i wzór mi pasowały, a więc na lato muszą posłużyć.

Z ET jest dokładnie tak jak pisałeś... ET30 i 35 to odpowiednio 5 i 10 mm koło bardziej do środka (wnęki) w porównaniu z ET25, ale przy założeniu że pozostaje zachowana identyczna szerokość felgi. Obecne felgi są szersze o 0,5 i 1,5 cala, a więc na pewno są bardziej wysunięte na zewnątrz, poza tym dodatkowo musiałem dorzucić dystanse 10mm ponieważ przedni zacisk uniemożliwiał całkowite dokręcenie felgi (opierał się o szprychy). Nie ukrywam, że było z tym wiele pierdzie... się i przymierzania co chwilę, ale ostatecznie udało się. Teraz rozstawy z przodu i z tyłu są zdecydowanie szersze, przy czym zachowane z umiarem i bez ordynarnego wystawania.

Niestety zmartwiłem się wypadaniem zapłonu na 1 cylindrze. :( Od czasu wymiany świec i zmianie lokalizacji cewki problem wystąpił tylko 1 raz (podobnie było przed całym zbiegiem 1 a może maksymalnie 2 razy), no i nie mam pomysłu co może być przyczyną. Zwłaszcza, że sonda która generuje błąd była z drugiej strony (cylindry 4-6). Jedyne co mi przychodzi do głowy to fakt, że wtyczka podająca napięcie do cewki akurat na 1 cylindrze wyglądała jakby wewnętrzna część była luźna, albo oberwana... Chyba dam auto do elektryka, aby zaczął od wymiany tego elementu... i zobaczymy czy problem jeszcze powróci.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga