Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
maglownicy
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tarcz / klocków
Autor Wiadomość
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-07, 20:43   Wymiana tarcz / klocków

Audi A6 C7 2.0 TDI 130KW 177KM rok.prod 2013

1. Pojawiło mi się ostrzezenie o niskiej grubosci okładziny klocków. Z tego co widziałem to klocki z przodu i z tyłu już się kończą słyszałem że dobre są klocki z firmy ATE chyba że jest jakiś ciut tańszy odpowienik tak samo dobry?

2. Przy okazji zauważyłem że na tylnich tarczach zrobiło się wgłębienie z klocków tzw rant, czy to kwalifikuje już tarcze do wymiany? Jak poznać że należy wymienić tarcze?

3. Jak dobrać części? Jest jakiś katalog online który dobiera po numerze vin?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-07, 21:02   

1. ATE jest dość wysoką półką, ale nie odważyłbym się uznać ich za wyznacznik jakości, bo często zdarza się, że tarcze zaczynają bić, a klocki piszczeć. Bicie tarcz przeważnie spowodowane jest złym montażem (brak lub słabe oczyszczenie piasty). Można też kupić klocki ATE Ceramic, które mniej pylą, ale lepiej nie hamują, a kosztują sporo więcej. Zdarzają się części ATE, które z ATE mają niewiele wspólnego, ale takie zestawy można przeważnie kupić na allegro. Na forum chwalimy zestaw Zimmermann (tarcze) + Ferodo (klocki). Przy prawidłowym montażu zestaw taki ma taką samą skuteczność jak ten z ASO, ale oczywiście w niższej cenie niż oryginał czy ATE.

2. Jeśli jest już rant na krawędzi tarczy, to lepiej je wymienić, ponieważ zanim zjedziesz kolejne klocki, to powiększy on się jeszcze bardziej. Ogólnie każda tarcza ma podaną minimalną grubość, przy której zależy ją wymienić. Im mniejsza grubość, tym tarcza gorzej oddaje ciepło, więc łatwiej ją przegrzać.

3. Nie ma żadnego katalogu online, który pozwoli na dobranie części po VINie, ale możesz wysłać mi go na PW, to dostaniesz zestawienie części konkretnie pod Twoje auto, a może i nawet dorzucę rozkodowane wyposażenie :p . Jeśli chodzi o dobieranie części po VINie, to na forum głównie ja się tym zajmuję <okok> .

[ Dodano: 2018-06-07, 21:09 ]
Sprawdziłem w ELSIE (program z instrukcami serwisowymi) i dopuszczalna grubość tarcz wynosi o 2 mm mniej niż ma nowa, więc teoretycznie przy milimetrowym rancie powinno już się wymieniać tarcze (rant tworzy się z obu stron :) ). W praktyce tarcze wymienia się co drugą zmianę klocków, ale wszystko zależy od twardości tarczy i klocków.

[ Dodano: 2018-06-07, 21:30 ]
Popraw też dane w opisie, ponieważ są sprzeczne :) .
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-07, 21:57   

hmm szczerze to wolałbym obcym nie podawać numeru vin (bez urazy) :P
Tył okej wymieniłbym tarcze + klocki które poleciłeś, ale co z przodem (tarcze wyglądają na jeszcze całkiem dobre) mogę wrzucić klocki ferodo na przód (nie mam pojęcia jakiej marki są tarcze) ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-07, 22:09   

Myślisz, że do czegoś wykorzystam Twój VIN? Jeśli wyślesz mi go na PW, to nikt więcej go nie będzie widział, a na forum napiszę tylko zestawienie hamulców do Twojego auta. Po drugie jestem adminem, a nie zwykłym użytkownikiem, który zarejestrował się wczoraj. Zobacz ile mam postów i punktów 'Pomógł', znikąd się to nie wzięło ;p .
Przykładowo dzisiaj dobierałem hamulce koledze, który ma A6 C5 i był zadowolony :) . Wysłał mi na PW swój VIN, a po 10 minutach miał już numery części.

https://www.a6klub.pl/a6-...,615.htm#897683

Jeśli nie chcesz, to nie :) . W takim razie będziesz musiał sam dojść jakie potrzebujesz części ;p .

Jeśli przednie tarcze nie mają rantu, to możesz zmienić tylko klocki, np. na FERODO <okok> .
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-07, 22:57   

A tak przy okazji jakiej firmy części do rozrządu? Revol / ina ? W poniedziałek jade na przegląd do mechnika i jeśli chce gware na wymiane rozrzadu to musze wziąć częsci od nich ale pytanie jakie najlepsze bo jeśli dobiorą mi jakiś badziew to przynajmniej chce o tym wiedzieć że lepiej jakby wzieli z innej firmy :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-07, 23:08   

Jeśli będą kupować zestaw to INA lub SKF, a jak osobno to:
- pasek: Contitech,
- rolki/napinacz: INA,
- pompa wody: HEPU lub SKF.

Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że przednie hamulce będą miały 320 mm, a tylne 300 mm. Są to najmniejsze hamulce jakie występują w C7, ale mocniejszych nie trzeba, bo masz tylko 2.0 TDI.

Jeśli warsztat odmawia gwarancji na wykonaną usługę, ponieważ nie kupujesz u nich części, to jest coś nie tak. Po prostu chcą zarobić na Tobie dwukrotnie - marża na częściach + robota. Jak jeżdżę do swojego mechanika, to wszystko mam kupione i razem z nim tylko wymieniam.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-08, 12:53   

No sprobuje z nimi pogadac. Co do oleju to motul 5w30 504 507? Nie wiem jaki jest obecnie
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-08, 14:10   

Olej <okok> .

[ Dodano: 2018-06-08, 14:57 ]
Jeśli nie chcesz podawać VINu, to sprawdź czy na wlepce z kodami wyposażenia są kody 1LA i 1KW. Na tej podstawie też dobiorę Ci hamulce :) .
 
 
nygus069 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-08, 20:30   

Ostatnio kolega mat 1224 dobierał mi po nr. vin srężyny -pełen profesionalizm .Podziwiam cierpliwość kolegi mat 1224 <rotfl>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-08, 23:10   

w pon8edzialek sprawdze te kody bo nie mam ksiazki przy sobie :) jak nieogarne tematu to sie odezwe z vinem :)
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 601
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-09, 00:01   

erweider napisał/a:
hmm szczerze to wolałbym obcym nie podawać numeru vin (bez urazy) :P
:) wiesz ile aut ma VIN widoczny przez okienko na dole przedniej szyby? Nikt tego nie zasłania parkując na mieście - bo nie ma powodu :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-09, 09:16   

Druga taka naklejka będzie w okolicy koła zapasowego :) .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Andrek 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Andrzej
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 83
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-13, 08:54   

Mateusz wysłałem PW
_________________

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-13, 11:12   

Spoko :) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: