Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Automat lekkie drgania przy obrotach 1000-1200 na biegu II
Autor Wiadomość
luki224 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Imię: Łukasz
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2018-01-05, 12:31   Automat lekkie drgania przy obrotach 1000-1200 na biegu II

Witam, od jakiegos czasu zauwazylem pojawiajace sie drgania na biegu II w okolicach 1000-1200 obrotow. Dokladnie wyglada to tak: kiedy auto jest na postoju i nim ruszam problem nie wystepuje (moze dlatego, ze przechodzac z biegu II na bieg III silnik wskazuje wyzsze obroty niz 1200). Usterka wystepuje, gdy jadac na wyzszych biegach dojezdzam np. do skrzyzowania i sie nie zatrzymuje - automat redukuje biegi do biegu II do ok 800-900 obrotow - w tym momencie dodajac lekko gazu sa wyczuwalne lekkie drgania w przedziale 1000-1200 obrotow.

Czy ktos z Was spotkal sie z takimi objawami ?
Mozecie zasugerowac co nalezy sprawdzic ?

Dane auta: audi a6 c7 sedan, rok 2011, quatro, moc 180 kw, przebieg 175 tys km

Wlk dzieki
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 707
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-05, 12:46   

Brzmi jak upalone sprzęgła w DSG. Jeśli niedługo przy bardzo delikatnym ruszaniu pojawią się szarpania - to będzie to. Sprawdź auto komputerem. Sczególnie pod kątem temperatury oleju skrzyni.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 469 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8290
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-01-05, 14:53   

Olej był w ogóle wymieniany, a jeśli tak, to kiedy?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 133
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2018-01-12, 15:36   

Też mialem podobny objaw ale usterka okazal sie uszkodzony trzymak ukladu wydechowego, spaliny przy tych obrotach po prostu wprawialy uklad wydechowy w drgania, trzymak/kompensator nie trzymal ukladu wydechowego i lekke drgania byly przenoszone na cala bude wlasnie w tym przedziale obrotowym, po zamontowaniu nowego kompensatora problem zniknal.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
luki224 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Imię: Łukasz
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2018-02-21, 13:08   

[quote="mat1324"]Olej był w ogóle wymieniany, a jeśli tak, to kiedy?[/quote

Tak-olej w skrzyni biegow byl wymieniany w lutym 2016 roku przy 120 tys km przebiegu. Aktualny przebieg auta to 179 tys km.
Jakies sugestie ?? ?

[ Dodano: 2018-02-21, 13:10 ]
damos napisał/a:
Brzmi jak upalone sprzęgła w DSG. Jeśli niedługo przy bardzo delikatnym ruszaniu pojawią się szarpania - to będzie to. Sprawdź auto komputerem. Sczególnie pod kątem temperatury oleju skrzyni.


Witam, komputer podlaczony do zlacza pod kierownica nie wykazal zadnego bledu.
Moze nalezy to zrobic w inny sposob aby sprawdzic np temp skrzynii biegow ?

[ Dodano: 2018-02-21, 14:20 ]
Wedlug jednego z „fachowcow”:
- nalezy wyjac skrzynie (koszt 1000 zl)
- sprwadzic sprzeglo i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 4700 zl)
- sprawdzic kolo dwumasowe i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 2000 zl)
- wymienic olej w skrzyni (koszt 1000 zl)

Wierzyc w to co mowi ?

Czy rzeczywiscie przy wymianie np sprzegla dobrze wymienic jest kolo dwumasowe bo za 20-30 tys km wszystko znowu moze sie zepsuc ?

Czyaby dogonac prawidlowej diagnozy faktycznie konieczne jest wyjecie skrzyni ?

Prosze o sugestie - dzieki
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 707
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-21, 15:09   

luki224 napisał/a:
Witam, komputer podlaczony do zlacza pod kierownica nie wykazal zadnego bledu.
Moze nalezy to zrobic w inny sposob aby sprawdzic np temp skrzynii biegow ?
Należałoby sprawdzić zapamiętane dane w skrzyni - czas jazdy ze zbyt gorącym olejem itp. (choć ja bym tego nie traktował zbyt dosłownie) Można sprawdzać temperaturę oleju oraz elektroniki w skrzyni - podczas jazdy.

luki224 napisał/a:

Wedlug jednego z „fachowcow”:
- nalezy wyjac skrzynie (koszt 1000 zl)
- sprwadzic sprzeglo i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 4700 zl)
- sprawdzic kolo dwumasowe i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 2000 zl)
- wymienic olej w skrzyni (koszt 1000 zl)

Wierzyc w to co mowi ?
Trochę racji ma - sam kompletny kosz sprzęgieł to w ASO ok. 3500 PLN Można wymienić same tarcze (ale nie oryginały) za dużo mniejsze pieniądze (jakieś 800 PLN?)
Niepokojące jest natomiast to, ze "fachowiec" nie wspomniał o usunięciu przyczyn awarii. Sprzęgła nie palą się "same z siebie" i najczęściej ich awaria jest skutkiem a nie przyczyną. Skutkiem błędnego działania mechatroniki (uszkodzenia wiązki elektrycznej, płyt elektroniki, zaworów, siłowników). Należałoby to zdiagnozować. O ile problem naprawdę tkwi we wnętrzu skrzyni...

luki224 napisał/a:
Czy rzeczywiscie przy wymianie np sprzegla dobrze wymienic jest kolo dwumasowe bo za 20-30 tys km wszystko znowu moze sie zepsuc ?
Nie mam bladego pojęcia na temat żywotności koła dwumasowego w DSG :( U mnie było ok.

luki224 napisał/a:
Czyaby dogonac prawidlowej diagnozy faktycznie konieczne jest wyjecie skrzyni ?
Nie da się na 100% sprawdzić sprzęgieł bez ich zobaczenia :( Można jednak przeprowadzić kilka dodatkowych testów przed wyjmowaniem skrzyni - zarówno mechanicznie (kręcąc wałem i słuchając skrzyni) jak i elektronicznych (jeżdżąc z podpiętym kompem i analizując wskazania czujników)

Tu masz link do mojego wątku związanego ze skrzynią: https://www.a6klub.pl/30-...yni-vt87433.htm
Jest tam nieco zgromadzonej wiedzy i opisanych perypetii :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Łukasz 1 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 48
Skąd: Cookstown
Wysłany: 2018-08-04, 16:37   

Panowie, podpinam się pod wątek - lekkie drganie na wstecznym i na 2 na wolnych obrotach. Auto dynamicznie przyspiesza bez zarzutu tylko w korkach troche obciach sie telepać w takiej furze. Czytałem sporo i domyślam się że to będzie ta nieszczęsna mechatronika a że się przymierzam do wymiany filtrów wewnętrznego i zewnętrznego s-tronika NPB i oleju to może są jakieś zestawy naprawcze żeby tam odrazu powymieniać? co myślicie?

olej był ponoć wymieniany przy 35000
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: