Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi S6 C8 i S7 C8 z silnikami diesla
Autor Wiadomość
drifter 


Model: S6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CTGE
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-19, 19:34   Audi S6 C8 i S7 C8 z silnikami diesla

Jakieś pół roku temu rozmawiałem z Audi Polska w sprawie jazdy próbnej S6 C7 i już wtedy powiedzieli mi, że nowe S6 C8 będzie z silnikiem... diesla. Co?? Nie chyba się przesłyszałem, w dodatku co jakaś pani pracująca w biurze importera może wiedzieć o silnikach.

No i proszę, dzisiaj na profilu Audi na FB znalazłem tą samą informację:
"Modele S6 i S7 będą dostępne na polskim rynku z silnikami wysokoprężnymi (diesla). Silniki benzynowe będą natomiast dostępne w modelach RS6 i RS7."

To jakiś żart jest chyba, tylko że mało śmieszny.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10401
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-12-19, 20:27   

Według moich informacji w S6/S7 będzie silnik 2.9 TFSI o mocy 450 KM :) .
 
 
drifter 


Model: S6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CTGE
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-19, 20:42   

Tak spekulują w internecie. Ciekawe jednak, że Audi Polska mówi co innego.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
danolek 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Dan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 159
Skąd: Belgia
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2019-02-17, 19:39   

A co te biurwy siedzace w pracy za kare moga wiedziec...
 
 
jacob 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAGB
Imię: JAKUB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 314
Skąd: MIELEC
Wysłany: 2019-04-20, 00:02   

no i się okazało że biurwy miały rację :| :|
_________________
jacob😈😈😈
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 746
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-04-20, 07:02   

Fakt,troche to śmieszne z dieslem w s6/s7 i strzał w kolano. Do tego osiagi w wersji S na poziomie 5s 0-100km/h. No wyśmienicie sportowo jak na wersje "sportową" Na rynek amerykański pójda benzyny ale spotkałem się z artykułem,że w 2020r. mają też w Europie być benzyny.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
R 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 25
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-04-25, 15:47   

S6 w dieslu to po prostu odpowiedz na mocne diesle u konkurencji BMW M550d i Mercedes E400d , mi to akurat się podoba ale słaba to odpowiedz Audi bo w BMW jest 3.0 diesel z 4 turbinami 400KM i nie jest większym problemem go podkręcić do 500KM a zazwyczaj właściciele tego typu pojazdów podnoszą w nich moc. gdyby Audi też dało silnik do tej S6 z mocą ok 400KM a nie 349KM to byłaby to całkiem dobra oferta ale powinni dać silnik nie z jedną turbiną + sprężarką elektryczną a dwiema turbinami + sprężarką elektryczną.
W poprzedniej generacji zwykłe A6 Competition Biturbo miało 326KM czyli nowa S6 ma tylko 23KM więcej od starszej A6.
(i o 51KM mniej od głównego konkurenta M550d)
 
 
drifter 


Model: S6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CTGE
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-01, 15:33   

Ano okazuje się, że biurwy miały rację ;)

W Europie będą diesle, w Ameryce i Azji benzyniaki V6 2.9:
https://www.se.pl/auto/no...-q2wD-QmTh.html
https://www.caranddriver....s6-photos-info/

Ten diesel 3.0 i 350 KM to jednak trochę mało. 400 powinno być, zgadzam się. Natomiast w ogóle zamiast odchodzić od diesla, to oni dają go do usportowionego auta. OK, pewnie sięznajdą klienci, bo w końcu jest 700 Nm a spalanie pewnie niższe. Niemniej mnie to nie przekonuje.

Dlatego tym bardziej uważam, że najlepsze aktualnie Audi A6 to S6 w wersji C7. Silnik V8, duża moc, piękne brzmienie oraz wygląd, klasyczne zegary, komfort pneumatycznego zawieszenia w standardzie i koszty utrzymania nieco wyższe niż A6, za to sporo niższe niż RS6.
 
 
R 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 25
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-05-18, 16:53   

Nie widzę powodów dlaczego odchodzić od diesla, obecnie łatwiej jest spełnić normy emisji spalin z silnikiem diesla niż w benzynie i widzę ,że producenci idą teraz w mocne trzylitrowe diesle. (X5 M50d, CLS 400d, S4 i S6 TDI.....)
Diesel ma też mniejsze zużycie paliwa, mniejsze niż benzyna z hybrydą
Wracając do S6 w dieslu to Audi lada dzień ma zamiar wypuści też S4 z tym samym dieslem , to już uważam za duże nieporozumienie S4 , S5, S6, S7 będą miały ten sam silnik i moc.
Modele z tym silnikiem powinny być oznaczone jako 55 TDI


Cytat:
Dlatego tym bardziej uważam, że najlepsze aktualnie Audi A6 to S6 w wersji C7. Silnik V8, duża moc, piękne brzmienie oraz wygląd, klasyczne zegary, komfort pneumatycznego zawieszenia w standardzie i koszty utrzymania nieco wyższe niż A6, za to sporo niższe niż RS6.

o wyglądzie nie będę dyskutował bo każdemu podoba się to co chciałby kupić :) ale już brak w C8 fizycznej deski rozdzielczej z klawiszami to nic fajnego, mamy tylko kierownice i wyświetlacze umazane w odciskach palców ,
klasycznym guzikiem czy pokrętłem można regulować bez odrywania wzroku od drogi a na te wyświetlacze trzeba patrzeć aby coś w nich zmienić....


Porównując S6 TDI 350KM z owego wątku, z M550d 400KM niestety wybrałbym BMW mimo,ze nie przepadam za tą marką.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
drifter 


Model: S6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CTGE
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-01, 12:28   

Jeśli się nie mylę, to do niedawna BMW nie miało aut sygnowanych "M", a jedynie prawdziwe wersje M. Ale w dobie mnożenia modeli dodali i to, jest to też pewnie jakaś opcja w czasach redukcji pojemności silników. Kiedyś były po prostu mocne normalne wersje, bo silniki 3.x i 4.x były standardem w wyższych modelach.

Z kolei Audi chyba chce już definitywnie pozostawić RS jako prawdziwie sportową wersję, a S w wersji C8 zdegradowało do poziomu najmocniejszych silników w modelach standardowych. Kiedyś to było np. Audi A6 C6 4.2 FSI z pakietem S-line.

Samochody stają się powoli elektronicznymi zabawkami, w których gadżety są ważniejsze niż serce. Dlatego warto jeszcze skorzystać z tych ostatków, które pozostają po pięknej erze motoryzacji. W modelu A6 wersja C7 jest dla mnie właśnie tą ostatnią.

Na obronę Audi jak przystało na to forum dodam na końcu, że w ostatnim roku kilka razy przeglądałem polski rynek i szukałem BMW 550i wersja F11 z silnikiem V8 4.4 i o ile pamiętam 408 KM. W wersji kombi nie znalazłem żadnego młodszego niż 5 lat. Po prostu kilka lat temu jakby skończyli je produkować albo u nas sprzedawać/kupować. Nawet z importu niczego nie było. A Audi S6 mimo, że w kombi też jakoś dużo mniej popularne niż sedanie (w Polsce, bo w Niemczech odwrotnie), to jednak zawsze z te 10-15 ofert było i jest nadal.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-02, 08:12   

drifter napisał/a:
szukałem BMW 550i wersja F11 z silnikiem V8 4.4 i o ile pamiętam 408 KM. W wersji kombi nie znalazłem żadnego młodszego niż 5 lat. Po prostu kilka lat temu jakby skończyli je produkować
Nie. U nas nikt nie chce tego kupować, bo to silniki niezwykle kłopotliwe i masowo wymieniane w ASO na gwarancji. Jeśli BMW - to R6, bo V8 im nie wyszło :(
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
drifter 


Model: S6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CTGE
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-03, 10:42   

Aha, o tym nie słyszałem, może to faktycznie jest powodem ich rzadkości. Silniki R6 mają dobrą opinię to wiem, nawet świetną, bo 6 cylindrów rzędowo daje idealne wyważenie i dzięki temu kulturę pracy.

Tylko mam pewną wątpliwość co do tej złej opinii o V8. Może chodzi tylko o ten konkretny V8 4.4 litra stosowany w tym modelu? Bo np. M3 E92 to były świetne samochody z wolnossącym V8 S6540, jak wprowadzili w 2014 roku model F80 z właśnie R6 turbo, to nagle z Monachium zniknęły wszystkie zapasy starego modelu, aż dyrektorzy w BMW byli ponoć zdziwieni. I do dzisiaj te auta trzymają cenę. Można też było do nich założyć np. kompresor i podnieść bardzo moc. Znany w z internetowych społeczności przypadek to chociażby kolega Hiob mieszkający w USA.

No i przecież w M5 też był/jest V8 4.4 litra, modele F10 i obecny F90. W obu modelach z podstawowych parametrów wygląda, że ten sam silnik jest w 550i oraz M5, różni się pewnie osprzętem itp. Czyżby na M5 od 10 lat też narzekano, że ten silnik jest taki kiepski? Jakoś nie kojarzę...
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-04, 09:55   

drifter napisał/a:
No i przecież w M5 też był/jest V8 4.4 litra,
To poszukaj - jak często wymienia się panewki w tym silniku? Podobnie jak olej w S-tronicu :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
drifter 


Model: S6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CTGE
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-04, 10:33   

Nie mam czasu, więc powiedzmy, że na razie wierzę umiarkowanie na słowo :)
Ale ustalmy też, że V8 w M3 był fajny.
 
 
nikosnikos 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Nikos
Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 25
Skąd: 3city
Wysłany: 2019-09-04, 11:36   

N63 w BMW omijamy szerokim łukiem, nawet bardzo szerokim :) Zdarzają się wyjątki, ale na forum BMW jest sporo tematów nt. wymiany całego silnika. Myślałem też kiedyś o tym V8 w F10 lub F01, ale szybko się wyleczyłem.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: