Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A7 z USA - kamery, licznik i inne pytania.
Autor Wiadomość
pacholekck 


Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Piotr
Wiek: 29
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 71
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 2019-05-07, 14:53   

Dawno mnie tu nie było, bo miałem w międzyczasie operację. Wracam jednak z kolejnymi dwoma pytaniami i jak zwykle liczę na Waszą pomoc ;)

Auto już poskładane i od kilku dni jest u lakiernika. Jedyne błędy jakie pozostały są związane z radarami. Z tego co udało mi się dowiedzieć, muszę je skalibrować. Pytanie czy da się to zrobić samemu i jeśli tak to jak? Jeśli nie to ile to może kosztować w serwisie?

Druga sprawa to ustawienie świateł. Lampy z przodu to full led przed liftem. W nocy przed domem widziałem, że lampy świecą zdecydowanie za wysoko. Czy te lampy się jakoś ustawia czy powinny się same wypoziomować? Jeśli się ustawia to jak? Jakieś adaptacje vcdsem czy jak wszystkie stare lampy kręci się jakąś śrubą i zrobią mi to na przeglądzie?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-05-07, 18:26   

Uruchamiasz procedurę ustawiania i ręcznie regulujesz. Potem zapamiętanie ustawień i koniec.
 
 
pacholekck 


Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Piotr
Wiek: 29
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 71
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 2019-05-08, 10:28   

Dzięki za odpowiedź.
Rozumiem, że piszesz o ustawieniu świateł? Sprawdzę to w VCDS i postaram się coś ustawić jak odbiorę auto od lakiernika :)
Pozostaje jeszcze pytanie o radary. Jest ktoś w stanie coś pomóc?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-05-08, 19:55   

Do radarów musisz mieć specjalną planszę :) .
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 846
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-05-09, 06:32   

Można je zastąpić lustrami.
Przed kalibracją radarów należy sprawdzić/ustawić zbieżność kół z przodu i z tyłu.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
pacholekck 


Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Piotr
Wiek: 29
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 71
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 2019-05-12, 18:39   

mat1324 napisał/a:
Uruchamiasz procedurę ustawiania i ręcznie regulujesz. Potem zapamiętanie ustawień i koniec.


Próbowałem dziś ustawić te światła. Śrubą skręciłem już chyba najniżej jak się da, bo potem słychać jakby coś "przeskakiwało". Światła jednak ciągle świecą zdecydowanie za wysoko. Coś jeszcze ma wpływ na wysokość świecenia tych lamp? Jest jakiś system poziomowania auta i dopasowania wysokości świecenia tak jak przy ksenonach? Co mogę zrobić i sprawdzić?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-05-12, 20:47   

A w ogóle lampy dobrze są spasowane z nadwoziem? No chyba, że masz założone lampy od anglika :) .
 
 
pacholekck 


Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Piotr
Wiek: 29
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 71
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 2019-05-13, 10:36   

mat1324 napisał/a:
No chyba, że masz założone lampy od anglika :) .

Lampa lewa USA, prawa EU (nie anglik). Diagnosta na przeglądzie stwierdził, że świecą dużo za wysoko, ale nie umiał tego ustawić. Twierdzi, że trzeba z lampy wyjąć jakiś ślimak i poprawić, bo pewnie coś tam jest nie tak, ale coś mi się wydaję, że tam nic się nie da rozebrać.

mat1324 napisał/a:
A w ogóle lampy dobrze są spasowane z nadwoziem?.

Wydaje mi się, że tak :) Ślizg prawy jest nowy, wszystko pasuje. No chyba, że coś źle poskładałem, ale raczej mała szansa na to. Pojadę do ASO na kalibrację radarów, to może mi to od razu ustawią.

[ Dodano: 2019-07-10, 11:32 ]
Dzięki pomocy @roman_tyk udało mi się samodzielnie skalibrować radary do ACC. Walczę jednak cały czas z wysokością świecenia lamp u mnie w A7. Czy mógłby ktos podzielić się kodowaniem modułu 55 w Audi A7 przedlift z lampami full led?

Lampy cały czas świecą za wysoko, na śrubach już maksymalnie skręcone. Jakieś pomysły?

[ Dodano: 2019-08-06, 14:14 ]
Postanowiłem, że napiszę krótkie podsumowanie, bo wielu z Was bardzo mi pomogło w ogarnięciu auta i może ktos jest ciekawy.

Data zakupu - 3.12.2018
W Niemczech - 2.01.2019
W Polsce - 21.01.2019
U mnie - 26.01.2019
Rejestracja - 14.05.2019

W aucie wszystko poza lakierowaniem zrobiłem sam. Na szczęście obyło się bez żadnych przykrych niespodzianek i nic nie zginęło po drodze.

Przeczytałem sobie ten temat od początku i teraz widzę jak głupie pytania zadawałem na początku :) Tym bardziej dziękuję, że chciało Wam się odpowiadać.
Poniżej odpowiedzi na kilka pytań czy wątpliwości, które pojawiły się w tym temacie, pewnie część była nie jasna tylko dla mnie:

- Lampy tył wymieniłem na Europejskie. W a7 przed liftem lampy "w klapie" mają stop i kierunek na jednym pinie/obwodzie. Pewnie da się to jakoś przerobić, ale zwykłe przelutowanie diod na pomarańczowe nie wystarczy. Nie chciałem dawać lamp zewnętrznych europejskich, a wewnętrznych z przelutowanymi diodami na pomarańczowe, obiawiałem się różnicy w odcieniu diod od kierunków, dlatego kupiłem komplet lamp europejskich na tył. Do lamp w klapie trzeba podciągnąć kabel do kierunku. Ja użyłem sygnału z markerów. Potem tylko kodowanie i lampy gotowe.

- Zderzak tył dałem do zaspawania dziur po markerach i do lakierowania. Lakierowałem jeszcze maskę i zderzak z przodu, bo te elementy były wymieniane. Błotniki były całe.

- Jeśli chodzi o lampy z przodu to lewa była ok, prawą kupiłem gołą europejską i przełożyłem moduły ze starej uszkodzonej. Długo walczyłem z ustawieniem wysokości świateł, ale już wszystko jest ok. Więcej w tym temacie:
https://www.a6klub.pl/aud...amp-vt97861.htm

- Uszkodzony był bezpiecznik piro na akumulatorze. Wystrzeliły też oba pasy z przodu i oba z tyłu. Wystrzelona była poduszka na kierownicy i kolanowa kierowcy. Po wymianie uszkodzonych elementów i skasowaniu błędów VCDSem nie trzeba było już czyścić żadnej crash daty w sterowniku.

- Mam MMI 3gp z miejscem na SIM i dwie karty SD. Przy użyciu VCP wyedytowałem EPROM, a potem zgodnie z instrukcją z forum wgrałem soft EU oraz najnowsze mapy.

- Tak jak pisaliście, zmiana jednostek prędkości, temperatury i objętości paliwa jest robiona w ustawieniach MMI. Licznik mam w milach i kilometrach i póki co go nie znienialem.

- ACC, NV, SA, LA, HUD, wentylowane fotele, szyberdach, pamięć foteli, kamery i czujniki przód i tył, elektryczna klapa i wszystkie inne systemy w aucie na szczęście działały. Jedynie radary ustawiłem przy pomocy instrukcji, którą dostałem od @roman_tyk. Dzięki raz jeszcze.

- Z przodu tak jak pisaliście, do wymiany były chłodnice, jeden wentylator, pas przedni, kilka rurek i plastików. Jedna plastikowa rurka uderzyła też w czujniki na pompie paliwa i ją również musiałem wymienić. Przy okazji zmieniłem oba paski osprzętu, napinacz i kilka rolek, które hałasowały.

- Auto zarejestrowane na 2013 rok bez większych problemów, chociaż na pierwszej SKP trafiłem na dziadka, który za nic w świecie nie chciał tak zrobić, bo na tabliczce był 2012. W urzędzie powiedzieli, że ich interesuje jedynie co wpisze diagnosta.


To chyba tyle z ważniejszych rzeczy. Dodam tylko, że jeździ się super :) Sytuacja życiowa zmusiła mnie jednak do kupienia SUVa i juz płynie do mnie Q5 2014 z USA. Przy jej naprawie będę już mądrzejszy, ale niestety potem muszę się rozstać z A7.

Raz jeszcze dzięki wszytkim, którzy wypowiedzieli się w tym temacie <okok>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: