Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A6 C6 2,7 TDI V6 190 km , zrywa procedure wypalania D
Autor Wiadomość
max12130 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 49
Dołączył: 13 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Pasym
Wysłany: 2019-10-23, 09:53   Audi A6 C6 2,7 TDI V6 190 km , zrywa procedure wypalania D

Witam wszystkich problem mam taki jak w tytule , zamieszczam link do filmiku z mojej nie udanej procedury wypalania DPF , jak również parę fotek z błędem który wyskoczył po nie udanej regeneracji który można było usunąć bez powrotne tzn. do czasu ponownego wypalania :) , proszę o pomoc i dziękuję pozdrawiam .

Filmik https://www.youtube.com/w...p6pVs6F0&t=576s

20191022_202743.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 127,42 KB

20191022_202842.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 140,94 KB

20191022_202924.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 80,59 KB

20191022_210954.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 100,71 KB

20191022_211022.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 67,2 KB

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tomnik 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CANA
Imię: Tomek
Pomógł: 15 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 312
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2019-10-23, 22:53   

1. Wymieniłeś filtr DPF na nowy ?
2.Piszesz o nieudanym procesie regeneracji - wymuszonej ("serwisowej") przez urządzenie diagnostyczne, czy zarządzonej przez sterownik silnika podczas jazdy autem ? OK - piszesz o procedurze serwisowej (youtube). W taki razie pytanie - w jakim celu przeprowadzasz tą procedurę ?
3. Błąd, który zgłasza sterownik silnika jest związany z elektrycznym wentylatorem nr 2 chłodnicy. Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległy połączenia przewodów wewnątrz sterownika, który umieszczony jest na wentylatorze. Śniedź "przeżarła" jedno lub kilka połączeń. Jakiś czas temu "przechodziłem" ten temat. Połączenia naprawiłem, choć na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że jest to niewykonalne....
A procedura zostaje wstrzymana, ponieważ działanie wentylatorów konieczne jest podczas jej trwania.
Prawdopodobnie, gdyby błąd ten nie był przez Ciebie usunięty przed ponowną próbą regen. serwisowej, procedura regeneracji nie mogłaby być rozpoczęta.
4. Jeśli nie wymieniałeś filtra DPF na nowy, to w jakim celu zresetowałeś wartości 104.1 ? - Pewnie sterownik zgłaszał błąd o zapełnieniu filtra 009263 P242F, którego nie mogłeś usunąć z pamięci sterownika. Zresetowałeś wartość 104.1 (adaptacja kanał 81) i w ten sposób mogłeś pozbyć się błędu zapełnienia. Zgadza się ?
Ta chmura dymu, którą widać na materiale filmowym świadczy dobitnie, że wyzerowanie 104.1 w Twoim przypadku, bez wymiany lub porządnego wyczyszczenia DPF, to nietrafiony pomysł.
W tej konfiguracji, nie ma mowy aby podczas procedury serwisowej, filtr rozgrzał się do "przepisowej" około 600st.
 
 
max12130 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 49
Dołączył: 13 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Pasym
Wysłany: 2019-10-26, 08:31   

[quote="tomnik"]
Cytat:
1. Wymieniłeś filtr DPF na nowy ?
nie, nie wymieniałem.

2.Piszesz o nieudanym procesie regeneracji - wymuszonej ("serwisowej") przez urządzenie diagnostyczne, czy zarządzonej przez sterownik silnika podczas jazdy autem ? OK - piszesz o procedurze serwisowej (youtube).
Cytat:
W taki razie pytanie - w jakim celu przeprowadzasz tą procedurę ?
Profilaktycznie poniewaz auto jezdzi wiecej po miescie .

Cytat:
3. Błąd, który zgłasza sterownik silnika jest związany z elektrycznym wentylatorem nr 2 chłodnicy. Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległy połączenia przewodów wewnątrz sterownika, który umieszczony jest na wentylatorze.
Okay dzięki za info.
Cytat:
4. Jeśli nie wymieniałeś filtra DPF na nowy, to w jakim celu zresetowałeś wartości 104.1 ? - Pewnie sterownik zgłaszał błąd o zapełnieniu filtra 009263 P242F, którego nie mogłeś usunąć z pamięci sterownika. Zresetowałeś wartość 104.1 (adaptacja kanał 81) i w ten sposób mogłeś pozbyć się błędu zapełnienia. Zgadza się ?

nigdy nie zaświeciła mi się żadna kontrolka zapełnienia DPF-u jak i nie miałem żadnych wcześniej błędów związanych z DPF, co do zresetowania wartości chyba zaistniało coś takiego ale sam nie pamiętam dlaczego, jakoś tak wyszło, ale jak pamiętam wcześniej wiele miesięcy temu przed resetem wartości 104.1 były te same objawy podczas wielokrotnych prób regeneracji zrywało procedure wypalania związane było z sonda Lambda która została wymieniona na nowa .

Wczoraj po raz pierwszy zapaliła się kontrolka DPF jechałem wiele kilometrów i nie zgasła dopiero po ponownym uruchomieniu auta , udało mi się na szybkiego wrzucić jeden filmik resztę dodam jak wrócę z pracy , jak widać na filmiku kontrolka zaświeciła się jak na złość kiedy jechałem na oparach :) ale nie przerywałem wypalania , pojechałem na stacje benzynowa i zatankowałem nie wyłączając silnika i wyruszyłem w dalsza drogie ale jak pisałem po przejechaniu wielu kilometrów w trasie kontrolka nie zgasła, dopiero po ponownym rozruchu silnika , to tyle tak na szybkiego.




Filmiki


https://www.youtube.com/watch?v=RjiOPYn0r8k
https://www.youtube.com/watch?v=1SGW8PnZEhw
https://www.youtube.com/watch?v=8vz4u7ixyCc


nie chce mi się trochę wieżyc ze może to być wina wentylatora ,raczej podejrzewam w wiązce kabli może jest któryś z tych cienkich złamany,urwany, przetarty , muszę to sprawdzić . zobaczcie sami na filmiku ze wiatraki śmigają jak ta lala ?

https://www.youtube.com/w...POGd6v3Vk&t=10s

Znalazłem zdjęcie z 26.03. wtedy jeszcze nie grzebałem w ustawieniach DPF itd.

[ Dodano: 2019-12-02, 17:39 ]
tomnik napisał/a:
1. Wymieniłeś filtr DPF na nowy ?
2.Piszesz o nieudanym procesie regeneracji - wymuszonej ("serwisowej") przez urządzenie diagnostyczne, czy zarządzonej przez sterownik silnika podczas jazdy autem ? OK - piszesz o procedurze serwisowej (youtube). W taki razie pytanie - w jakim celu przeprowadzasz tą procedurę ?
3. Błąd, który zgłasza sterownik silnika jest związany z elektrycznym wentylatorem nr 2 chłodnicy. Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległy połączenia przewodów wewnątrz sterownika, który umieszczony jest na wentylatorze. Śniedź "przeżarła" jedno lub kilka połączeń. Jakiś czas temu "przechodziłem" ten temat. Połączenia naprawiłem, choć na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że jest to niewykonalne....
A procedura zostaje wstrzymana, ponieważ działanie wentylatorów konieczne jest podczas jej trwania.
Prawdopodobnie, gdyby błąd ten nie był przez Ciebie usunięty przed ponowną próbą regen. serwisowej, procedura regeneracji nie mogłaby być rozpoczęta.
4. Jeśli nie wymieniałeś filtra DPF na nowy, to w jakim celu zresetowałeś wartości 104.1 ? - Pewnie sterownik zgłaszał błąd o zapełnieniu filtra 009263 P242F, którego nie mogłeś usunąć z pamięci sterownika. Zresetowałeś wartość 104.1 (adaptacja kanał 81) i w ten sposób mogłeś pozbyć się błędu zapełnienia. Zgadza się ?
Ta chmura dymu, którą widać na materiale filmowym świadczy dobitnie, że wyzerowanie 104.1 w Twoim przypadku, bez wymiany lub porządnego wyczyszczenia DPF, to nietrafiony pomysł.
W tej konfiguracji, nie ma mowy aby podczas procedury serwisowej, filtr rozgrzał się do "przepisowej" około 600st.



witam ponownie

I walka nie ustaje , oczywiście jestem Laikiem w tych sprawach , ponownie zaświeciła się kontrolka DPF-u na zegarach , zauważyłem ze tak się dzieje podczas malej ilości ropy tzn. jeśli zapali się kontrolka rezerwy zaczyna migać na przemian z kontrolka DPF , i rura na drogę szybkiego ruchu obroty nie mniej 2,5 tysiaca predkosc powyzej 70 kh jazda 100-150 km i lipa kontrola DPF nie gasnie.

- parę dni temu bylem na przeglądzie tu w Niemczech , przetrzepali dokładnie auto i o dziwo AU z dymomierzem przeszło bez problemu , i bądź tu mądry co jest grane , czy jest taka możliwość jeśli wyzerowałem zapełnienie filtra mogla ich maszynka źle odczytać parametry zapełnienia DPF ?? ? lub faktycznie coś nie tak z wiatrakiem jest ? ale przecież kreci bez problemów ?

[ Dodano: 2019-12-03, 14:08 ]
nikt nie ma pomysłu co może być nie tak ?

20191029_175142.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 147,46 KB

20191029_184246.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 119,07 KB

20190321_181006.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 189,69 KB

20191129_211801.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 242,35 KB

  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 219
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-12-03, 18:37   

Pokaż jeszcze bloki pomiarowe 101, jakie wartości pokazuje czujnik różnicy ciśnień.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: