Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Doc
2018-12-08, 22:28
Audi A6 40TDI 204KM
Autor Wiadomość
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 129
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-07-10, 20:38   

Niestety opóźnienie jest mocno wyczuwalne. Chociaż już przyzwyczaiłem się do tego, to uważam, że powinni jak najszybciej to poprawić.

[ Dodano: 2019-07-15, 21:09 ]
Tak działa nawigacja online Audi
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
ktosiek 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2019
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tadeusz
Dołączył: 02 Cze 2019
Posty: 57
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-15, 22:36   

Wygląda fajnie :)

Mam przy okazji pytanie - w swojej konfiguracji nie brałem 'przycisków w optyce aluminium' oraz pakietu schowek. To pierwsze było dostępne tylko w pakiecie za 6500 (Ambiente), a schowek w pakiecie Travel, który też wydawał się zbędny.

Pytanie: Czy masz te opcje/pakiety? Jeśli tak, to jest to duża strata? :) Czy np. masz z tyłu w bagażniku (u góry) haczyki na siatki?
 
 
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 129
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-07-16, 21:55   

Posiadam obydwie opcje. Dobierałem je pojedyńczo, bo nie było pakietów. Przyciski w optyce aluminium wyglądają po prostu ładniej, a pakiet schowek wziąłem dlatego, bo zależało mi, aby podłokietnik z tyłu miał otwory na napoje. Haczyków w bagażniku nie mam.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
ktosiek 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2019
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tadeusz
Dołączył: 02 Cze 2019
Posty: 57
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-17, 12:16   

TomekC8 napisał/a:
Posiadam obydwie opcje. Dobierałem je pojedyńczo, bo nie było pakietów. Przyciski w optyce aluminium wyglądają po prostu ładniej, a pakiet schowek wziąłem dlatego, bo zależało mi, aby podłokietnik z tyłu miał otwory na napoje. Haczyków w bagażniku nie mam.


Dzięki za info. Z tymi przyciskami to już trudno, będę musiał żyć z czarnymi ;) A pakiet schowek - sprzedawca przekonywał mnie, że to właśnie z niego wynika, że w niektórych egzemplarzach auta jest taki haczyk na podwieszenie siatki z zakupami w bagażniku. Chociaż w samym opisie pakietu nie jest to wymieniony element. Jesteś pewny, że po prawej stronie, u góry bagażnika nie masz składanego haczyka na zakupy?
 
 
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 129
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-07-17, 17:12   

Taki to mam. Myślałem, że mówisz o haczykach po bokach bagażnika.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-19, 17:45   

ten haczyk (kotwiczkę) można dokupić i samemu zamontować. Ja mam fabrycznie dwa takie, ale w Motorpolu widziałem dokładnie to jako akcesorium do kupienia w części... Skody :) Kilkanaście (?) PLN.

TomekC8 napisał/a:
Niestety opóźnienie jest mocno wyczuwalne.
"wyczuwalne"? Dziś jeździłem taką A5 - lag jest POTWORNY1 Chcesz włączyć się do ruchu: wciskasz gaz i... i czekasz godzinę na reakcję :) Wygląda jak turbodziura, ale to jest chyba elektronika pilnująca skrzyni?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 129
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-07-19, 20:42   

Mówisz o A6, czy A5?
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-19, 21:31   

TomekC8 napisał/a:
mówisz o A6, czy A5?
mówię o A5 - wiem, że ty masz również nowe A5. Jeśli "opóźnienie" jest zarówno w A5 jak i w A6 - to moim zdaniem jest to celowe... I zgaduję, że A5 ma mniejsze opóźnienie, niż A6?

BTW - pan proponował mi również A6 w wersji "flotowej" w bardzo niskiej cenie (okolice... 160 tys. PLN?), z bardzo słabym silnikiem diesla i przednim napędem...
Chyba moje A6 mnie "wypaczyło", bo żadne nowe auto mi nie odpowiada :(

A6 C8 wygląda bardzo ładnie, ale te ekrany dotykowe... :( Jak Ci się ich używa?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
drifter 


Model: S6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CTGE
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-19, 21:31   

Opóźnienie w reakcji na gaz, szczególnie gdy w danej chwili silnik chodzi na niskich obrotach jest znaną zmorą wielu modeli Audi od kilku lat. Q7 dramat, Q8 to samo, A6 jak wyżej. Niestety nawet moje A6 C6 z silnikiem 3.0 TDI z 2010 roku ma już tę bolączkę i jest to nie tylko irytujące, ale co gorsze czasem bardzo niebezpieczne - bo z jednej strony wiesz, że masz dużo mocy pod pedałem i to skłania do ryzyka, a z drugiej kiedy już zaryzykujesz, tej mocy naprawdę potrzebujesz NATYCHMIAST -> a tu przez pół sekundy albo i dłużej nic się nie dzieje. A ty na przykład musisz zniknąć z danego miejsca, bo inaczej będzie kiepsko.

Wielu testerów aut mówiło o tym w testach na YT. Jest teoria, że Audi zrobiło to, aby obniżyć emisje spalin przy testach i pomóc sobie spełnić normy, szczególnie w tych większych silnikach. A z wejściem WLTP pewnie i w tych mniejszych. Nieoficjalnie w salonach obiecują, że jak minie czas legalizacji normy (rok czy coś takiego), to będą to poprawiać korektą oprogramowania, ale ja myślę, że do końca to już nie zniknie.

Generalnie porażka :) Wkurza raczej rzadko, ale jak już, to na maksa.

A w A6 C7 3.0 TFSI tego w ogóle nie ma? To jest pewnie w skrzyni biegów, ja mam Tiptronic akurat.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-19, 21:47   

drifter napisał/a:
A w A6 C7 3.0 TFSI tego w ogóle nie ma?
Nie ma, muskasz gaz i auto rwie do przodu. Chyba, ze włączysz tryb ekonomiczny - wtedy wciskasz gaz i auto rusza do przodu. Zapraszam na jazdę testową po Wrocku, jeśli masz ochotę - pisz na PW :)

Jeżdżę również Leonem FR 180KM i BMW F06 405KM w dieslu - żadne nie ma takiego "laga" jak ta dzisiejsza A5 :(
Szukam zmiennika dla C7 i mam poważny problem :(

drifter napisał/a:
Wkurza raczej rzadko, ale jak już, to na maksa.
Mnie podczas 40-minutowej jazdy próbnej wkurzyło dziś... 20 razy?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
drifter 


Model: S6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CTGE
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-21, 01:45   

Może faktycznie skorzystam, żeby zobaczyć jak benzynowe V6 od Audi sobie radzi :) Myślę o S6, więc będzie akurat odpowiednie wrażenie w tym kierunku. Jak coś, to się odezwę.

To prawda, ciężko znaleźć kolejny samochód po C7, tym bardziej jak się ma sporo mocy. Przynajmniej w Audi. Chyba, że ktoś lubi coraz mniejsze silniki i coraz większe wyświetlacze dotykowe. No i asystentów jazdy, których coraz trudniej wyłączyć.

Moim zdaniem wersja C7 (szczególnie po lifcie) to optimum i szczyt tego, co Audi zrobiło do tej pory w klasie A6. Z A8 podobnie, poprzednia wersja. Mechanicznie pewnie było już wcześniej lepiej, ale jako całokształt to co produkowali w latach 2015-2018 wydaje mi się najlepsze na ten moment.

P.S. Jeśli używka wchodzi w grę i dalej chcesz mieć więcej mocy, to może pomyśl o Porsche Panamera. Technicznie, jakościowo i osiągami raczej nie zawiedzie. Jest też Mercedes CLS 500.
 
 
Zbichu 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Imię: Aftosmer
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 210
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2019-07-21, 08:54   

Ten "lag", opóźnienie o którym piszecie to jest najzwyklejsza bezwładność układu. Taka fizyka, ogólnie ujmując. W samochodach benzynowych z kompresorem czyli 3.0tfsi to praktycznie nie istnieje. 2.0tfsi ma tak małe doładowanie, że też jest to niewyczuwalne. W dieslu z jedną turbiną pojemność układu jest spora i start z niskich obrotów, szczególnie gdy jest gorąco i cały układ jest nagrzany trwa długo. Nie jest to żadne zamierzone działanie producenta. Można to delikatnie zmienić (poprawić) kosztem żywotności turbiny i filtra dpf, ale efekt będzie minimalny w odniesieniu do strat. Wystarczy zmienić tryb na dynamic, lub samą skrzynie w tryb sport i jest dobrze. Diesel z jedną turbiną mający 1300 obr/min nie wystartuje jak elektryk.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-21, 10:01   

Dla mnie ideałem jest poliftowa A7 z 3.0 TFSI + tiptronic <lol> . Najgorsze jest, że wersje USA są dość biedne, więc kupię wersję europejską z s-tronikiem, a jak się popsuje, to nie będę go naprawiał, tylko zrobię swap na tipa :p .
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-22, 00:44   

Zbichu napisał/a:
2.0tfsi ma tak małe doładowanie, że też jest to niewyczuwalne
ja własnie narzekam na ten lag w 2.0 tfsi 245KM :) Lag jest tam strasznie duży. Jako auto do miasta mam Seata FR 1.8 180KM. Rusza duuuużo lepiej niż to A5, które testowałem.
drifter napisał/a:
P.S. Jeśli używka wchodzi w grę i dalej chcesz mieć więcej mocy, to może pomyśl o Porsche Panamera. Technicznie, jakościowo i osiągami raczej nie zawiedzie. Jest też Mercedes CLS 500.
Myślę o czymś mniejszym - np. C43 AMG Jednak wyposażenie jest tam gorsze - zapomnij o fotelach z masażem i regulacją szerokości :(
mat1324 napisał/a:
jak się popsuje, to nie będę go naprawiał, tylko zrobię swap na tipa .
Cóż... to bardzo kusząca opcja :) Masz już coś "rozkminione", czy na razie tylko spekulujesz? :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-22, 06:50   

Spekuluję, ale swap jest możliwy, bo silnik występował z obiema skrzyniami :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: