Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ASG 4.2] Wymiana płynu hamulcowego
Autor Wiadomość
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 147 razy
Wiek: 28
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3949
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2017-03-20, 12:37   

Nie leci, bo odpowietrznik jest w górnej części zacisku, a antygrawitacyjnie podciśnienie samo się nie zrobi, dlatego najlepiej coś co wytworzy nam podciśnienie - typu strzykawka, pompka etc. lub pompujący w aucie.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 198
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-03-20, 15:05   

Mazdomania napisał/a:
Nie leci, bo odpowietrznik jest w górnej części zacisku, a antygrawitacyjnie podciśnienie samo się nie zrobi, dlatego najlepiej coś co wytworzy nam podciśnienie - typu strzykawka, pompka etc. lub pompujący w aucie.

tylko i wyłącznie w kwestii formalnej (i trochę żartobliwej ) - pompujący w aucie wytworzy nam ciśnienie a nie podciśnienie <lol>
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 147 razy
Wiek: 28
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3949
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2017-03-20, 15:09   

Wiem ;p ;)
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
sawiksaw 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: MAREK
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 259
Skąd: pabianice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-20, 22:00   

Za dużo pisania o zbyt prostej sprawie.
Najwięcej do powiedzenia mają ci, co tego nigdy nie robili :)
 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 72
Skąd: slask
Wysłany: 2017-03-21, 13:37   

Skoro juz temat wrze to napisze jeszcze cos :] Tak jak pisalem pare postow wyrzej strzykawką i podcisnieniem idze calkiem dobrze sprawe załatwić ale szczerze jesli bede robil to kolejny raz to zorganizuje cos do wytworzenia cisnienia na zbiorniczku i ten sposób bede wymieniał. Metoda podcisneniowa jest ok, problem w tym ze przez gwint odkreconego odpowietrznika zaciagamy powietrze i to troche utrudnia operacje. Dodatkowo nie wiemy czy to lewe powietrze czy moze z za powietrznego zacisku.
 
 
sawiksaw 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: MAREK
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 259
Skąd: pabianice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-21, 15:59   

Problem polega na tym, że Ty sobie zorganizujesz.
Ja już takie coś mam, ale większość właścicieli nie będzie tego cuda budować do jednej wymiany.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 147 razy
Wiek: 28
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3949
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2017-03-22, 10:15   

bont napisał/a:
szczerze jesli bede robil to kolejny raz to zorganizuje cos do wytworzenia cisnienia na zbiorniczku i ten sposób bede wymieniał

Jeśli nie robi się tego zarobkowo, a raz na rok to chyba najszybciej i najłatwiej wziąć kogoś do pomocy - dziecku kupić lizaka, bądź kumpla, postawić mu piwo (przy okazji będzie z kim pogadać) i chwila moment sprawa załatwiona. Choć każdy zrobi po swojemu ;)
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 72
Skąd: slask
Wysłany: 2017-05-05, 09:25   

[b]Mazdomania[/b], pompowania podałem raczej wolał bym unikać, na czytałem sie ze niby cos z pompą abs itp moze się stać dlatego zostsl bym jednak przy którejś z metod bez ingerencji w pedał.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3510
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-05, 09:53   

U siebie podczas wymiany płynu też stosowałem metodę z pompowaniem pedałem hamulca. Wymianę robiłem półtora roku temu (niecałe 110 tysięcy km temu) i wszystko jest <okok> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
pako361 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BDG
Imię: Przemysław
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 39
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2017-08-03, 06:52   

Jestem po wymianie płynu hamulcowego, niestety po tym zabiegu miga kontrolka (P) - hamulec ręczny, w sterowniku nie ma żadnych błędów, po odpięciu kostki od czujnika w zbiorniczku wszystko jest OK , moje pytanie: czy jest możliwe aby nowy płyn uszkodził czujnik w zbiorniczku? płyn zalany zgodnie z normą vw




Problem rozwiązany winne było sitko
 
 
szerszen11 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: jakub
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 13
Skąd: Grudziadz
Wysłany: 2017-11-05, 10:39   

Z kolei ja u siebie płyn hamulcowy wymieniałem sam :] 4 butelki +cztery wężyki które były naciągnięte na popuszczone odpowietrzniki ,maska do góry odkręcamy korek w zbiorniczkui wysysamy ile się da strzykawką ale tak żeby się powietrze do układu nie dostało zalewamy nowym płynem, włączamy zapłon tak co kilka minut (jak kto woli) płyn sobie zlatuje do butelek i pilnujemy stanu płynu w zbiorniku , można też w taki sam sposób zmieniać płyn po kolei w każdym kole trochę czasu to schodzi ale metoda jest sprawdzonana kilku autach :) oczywiście bez dotykania pedału hamulca i nieważne czy odpowietrznik jest na górze zacisku czy na dole musi zlatywać aż pokaże się czysty płyn :> a jeżeli nie chce zlatywać to kłaniają się przewody gumowe do wymiany (wulkanizacja się z biegiem czasu) lepiej wymienić koszt niewielki a pracy przy wymianie jeszcze mniej a ile można zaoszczędzić😎 objawiają się zbyt wolnym cofaniem się płynu po czym tarcza się nagrzewa tak przez kilka razy no i mamy po hamulcach. I przy każdej wymianie czy z pompowaniem czy bez zapłon włączyć żeby pompa ABS przerzuciła płyn. :)
  
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 198
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-11-05, 17:20   

szerszen11 napisał/a:
włączamy zapłon tak co kilka minut (jak kto woli)

że tak się ściślej dopytam - Po co ??
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
szerszen11 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: jakub
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 13
Skąd: Grudziadz
Wysłany: 2017-11-05, 17:38   

Jak włączysz zapłon to pompa ABS przez kilka sekund pracuje i wspomaga ,przyspiesza przepychanie płynu ;) można też Vagiem zrobić test pompy ABS wtedy pompuje znacznie dłużej ale vaga nie posiadam dlatego wspomagam zlatywanie płynu zaplonem :)
  
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 198
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-11-05, 20:13   

całkiem możliwe że mam coś zepsute ale u mnie po przekręceniu zapłonu pompa ABSu tak "sama z siebie" nie pracuje .
W sumie nie mam ogromnego doświadczenia a w kilku C5 które miałem okazje oglądać też NIE SŁYSZAŁEM żeby pracowała
 
 
szerszen11 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: jakub
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 13
Skąd: Grudziadz
Wysłany: 2017-11-06, 10:44   

To wciśnij hamulec i wtedy zapłon przekrec powinieneś wyczuć delikatne pstryknięcie w pedale testowałem w A8d2 ,A8d3, a6c4,6c5 ,s6c5 i w wielu innych modelach i różnych gamach silnikowych fakt w a3 też nie słyszałem ale wszystko pracowało poprawnie i ABS i ESP także jeżeli wszystko pracuje poprawnie to lać i jeździć niekombinowac <luzik>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: